דף הבית כלים למתחיל "אותי לא יתפסו לא מוכן בפעם השנייה, להשקעה הבאה עשיתי שיעורי בית".

"אותי לא יתפסו לא מוכן בפעם השנייה, להשקעה הבאה עשיתי שיעורי בית".

את הצלקות שצביקה (שם בדוי) סוחב מעצות גרועות לגבי השקעות שקיבל מיועצים הוא סוחב עד היום, למוד ניסיון מר ורצון להצליח בהשקעותיו, הוא יוצא לדרך מחדש, מצויד בכלים שלא היו בידיו עד היום.

איך לא לחזור על אותה טעות פעמיים וללמוד מהשקעות קודמות
0

 

אותי לא יתפסו לא מוכן בפעם השנייה

 

הזמינו אותי פעם להופיע ב"fuck up nights", בבר תל-אביבי יוקרתי לספר על כישלון שלי מתחילת הדרך שעזר לי להפוך למי שאני היום. פנו אליי מתוקף היותי בעליה של חברת הייטק מוכרת. סירבתי ולמי שהציע אמרתי בכעס, "התחלקת על השכל?". אבל זרע הפורענות, כמו שאומרים, כבר נזרע ולבסוף החלטתי לכתוב כאן את הדברים, למען אחרים. 

 

כיום אני בן 65, בורכתי בכך שנולדתי למשפחה עם כסף ומאז שאני זוכר את עצמי – תמיד, אבל תמיד הייתי מוקף ביועצים. יועצי השקעות, יועצי נדל"ן, יועצי פרסום, יועצי ארגון –  היו לי יועצים לכל דבר ועניין. 

 

עצות שקשורות בכסף של אחרים, במקרה הזה הכסף שלי – היו תמיד העצות הקלות ביותר. יש את העצות המקדימות "אולי כדאי ש…" ויש את העצות בדיעבד "חבל שלא דיברת איתי קודם על…". מאחר וכל חיי גדלתי בסביבת יועצים למדתי לסמוך על אנשים בעלי שיער לבן שמצביע על ניסיון, שדיברו בביטחון על דברים שלא הכרתי בשעתו. 

 

היה לי כסף ולא ידעתי מה לעשות איתו. בגלל עצה גרועה מאוד השקעתי הון עתק מכספי הפרטי (לא ממונף. שלי מהבית) בהשקעה כושלת. התוצאה הייתה שאם היו לי מכנסיים באותו שלב – קרוב לוודאי שהייתי מאבד גם אותם. 

 

אבל אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, נכון? אז למדתי. המוטו שליווה אותי מאז הנפילה ההיא הוא אחד – זה שמופיע בראש הדברים – אותי יותר לא יתפסו לא מוכן. 

 

>> גם אתם קיבלתם ייעוץ לא מוצלח ורוצים להשקיע בהצלחה? זה הזמן להתחבר לערוץ המומחים של אינווסטור 360 ולקבל למייל מידע שימושי

 

בדי.אנ.איי שלי אני משקיע, אני רוצה להשקיע ואני אמשיך להשקיע אבל לא מוכן לקחת את הסיכון להיכשל שוב בגלל עצה גרועה. למדתי לסמוך רק על בן אדם אחד – אני עצמי, כי אם אין אני לי – מי לי?. 

 

לאחרונה ירשתי סכום גדול לאחר שהוריי המבוגרים הלכו לעולמם בפרק זמן קצר אחד אחרי השנייה. הוריי עבדו קשה עבור הכסף ועל אף הרושם שתמיד היינו משפחה מבוססת ועשירה, אני עדיין זוכר את אבי עם השרוולים מופשלים במפעל המשפחתי, עובד יחד עם הפועלים. העצה הכי טובה לעצמי הייתה לעשות טוב עם הכסף שירשתי, מובן שבמונחים טכניים זה כסף פנוי ומיועד להשקעה, אך עבורי – זה הרבה יותר. לכן אני בודק אופציות השקעה עם מגן ושריון. הטראומה מהכישלון ההוא נותרה. אמנם הרווחתי לא מעט לאורך השנים, אך הכישלון ההוא משמש לי תמרור אזהרה גדול לגבי ההמשך. 

 

ברור לי גם שאין מאה אחוז. יהיו טעויות, אבל רק בן אדם טיפש יחזור על אותה טעות פעמיים. אני יודע שגם השקעות טובות יכולות לפעמים ללכת – לא לפי התכנון, כעת אני מחפש בית. 

בית בטוח לכסף שלי. 

 

אני לא יכול להרשות לעצמי שהכסף שלי ילך ויבוא מבלי שתהיה לי שליטה על מה שקורה. שליטה מגיעה מידע, היא מגיעה מידיעה שהכסף מנוהל ומטופל בידיים טובות. הפעם החלטתי לוותר על אנשי "השערות הלבנות" ולחפש את היועץ שלי לפי מה שיש לו בתוך הקופסה ולא באיך שהיא נראית. 

 

>> רוצה שהכסף שלך יעבוד בשבילך, הרשמי לניוז לטר של אינווסטור 360

 

הציעו לי לפגוש בחור מבריק בשם עומר רבינוביץ' מייסד אינווסטור 360. מאחר ואני לא פוסל על הסף איש, נפגשנו לפני מספר שבועות לפגישת אחד על אחד והתרשמתי מרמת הידע שהפגין ובעיקר מרצון כן להעביר את הידע. נרשמתי לסדרת ההרצאות שהוא מעביר ובינתיים יושב מאחור בכדי לא למשוך תשומת לב ומתרשם. 

 

נכון לעכשיו, התחושה מהתהליך טובה, אך ימים יגידו, אולי בסוף הקורס, אם אני בשל להשקיע בהצלחה. 

 

צביקה.  

 

 

>> חשוב לך להבין את כללי שוק ההון, רוצה להיות בעניינים אבל בלי לצלול עמוק מידי? הרשמו לקבלת מידע ישיר מעומר רבינוביץ' 

 

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    אתר DBroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
    הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *