דף הבית שוק ההון איך היו ביצועי השווקים לאחר נפילות חדות לאורך ההיסטוריה?

איך היו ביצועי השווקים לאחר נפילות חדות לאורך ההיסטוריה?

בתחילת 2018 שוק ההון חווה טלטלה בעקבות ירידות יומיות חדות לאחר עלייה דו-ספרתית במדדים המובילים אשתקד- האם הנפילה הנוכחית היא סימן לבאות?

ההיסטוריה מלמדת שתמיד מגיעה עליה לאחר ירידות חדות בשווקים ומשברים עולמיים. האם זה יקרה גם הפעם?
0

תחילת 2018 לא בישרה טובות למשקיעים, השנה החדשה נפתחה בירידות שערים יומיות חדות במדדים המובילים, שאח"כ תוקנו עם עליות נאות, שהובילו גם לעלייה חדה בתנודתיות, וכעת המדדים שבו לנקודת הפתיחה המאופסת.

כעת האנליסטים חלוקים בדעותיהם האם הירידות בשווקים הסתיימו והגענו לתחתית, והעליות יימשכו… או שמדובר בתיקון שעדיין לא הסתיים, או כמו שהכלכלנים אוהבים לכנות זאת "סכין נופלת", כלומר בכל שלב שבו תכנס לשוק תפצע.

קצת מספרים כדי לסבר את האוזן: שוק ההון עוד מעט סוגר 8 שנים רצופות של עליות. רק ב-2017 מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-25% מדד הנאסד"ק התחזק ב-28% ומדד 500 החברות הגדולות בארה"ב ה- S&P500  התחזק ב-19.5%.

בפתיחת 2018 המשיכו המדדים בארה"ב (שמשכו איתם את המדדים של אירופה אסיה וגם ת"א) למעלה. השיא נרשם ב-26 לינואר לאחר עלייה חלומית של כ-8% בחודש, ואז הגיע הצניחה הגדולה שמחקה יותר מ-2.5 טריליון דולר של המשקיעים עם ירידות של כ-11% כאשר שיא של ירידות יומיות חדות, נרשם ב-5 לפברואר, של למעלה מ-5%.

מידע צופה פני עתיד

אז איך משקיע מן השורה יכול לדעת האם זה זמן טוב להיכנס לשוק, ולאסוף סחורה לאחר הירידות או שמע אנחנו לקראת גל נוסף של תיקונים ולקראת שנה עם תשואה שלילית שתשבור את הרצף? נעשה את מה שהאנליסטים עושים ונסתכל על העבר.

צוות DBroker  ניתח את כל הימי המסחר ב-20 השנים האחרונות בהם רשמו מדדי וול סטריט ירידה יומית חדה של יותר מ-4%, ועקב אחרי הביצועים בימים שאחרי – והמסקנה? חכו לסוף…

הירידה היומית החזקה ביותר נרשמה באוקטובר 1987, קראו לו 'יום שני השחור'. המדדים השילו מערכם כמעט 23% מסיבה שעדין לא ברורה. אבל מה שיותר מפתיע הוא שהמדדים עלו בחודש שלאחר מיכן בכמעט 7%, כ-15% חצי שנה אחרי הנפילות ושנה לאחר הנפילה החדשה הם התחזקו ב-23%.

באוקטובר ודצמבר 2008, במה שמכונה משבר 'הסאב פריים' השילו מדדי ארה"ב ביום אחד 9.5% ו-9.4% בהתאמה. את השנה של 2009 הם כבר סיימו בעליות של 12% ו-26% בהתאמה.

אז מה יקרה לאחר הנפילות החדות של פברואר השנה? הנבואה ניתנה לשוטים. אבל אם להסתמך על ביצועי העבר, כדאי להמתין.

טבלה של ביצועים אחרי נפילות של 4% ומעלה:

טבלת ביצועי עבר אחרי ירידות

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *