דף הבית השקעות כסף חכם אפליקציית המסחר רובין הוד – גונב מהעשירים ומחלק לעניים, או להיפך?

אפליקציית המסחר רובין הוד – גונב מהעשירים ומחלק לעניים, או להיפך?

טכנולוגיה פיננסית, המתמקדת במתן גישה לשוק לסוחרים צעירים ומתחילים באמצעות אפליקציית מסחר והשקעות. לפני שמחליטים אם להשקיע במניית רובין הוד, הנה כמה דברים שכדאי לדעת עליה.

השקעות למתחילים אפילקציית המסחר רובין הוד
0

מי את רובין הוד?

רובין הוד פועלת בתחום ה- Fintech, צירוף באנגלית של המילים "Finance – Technology" – טכנולוגיה פיננסית. מדובר בתעשייה מתקדמת, מהמעניינות ביותר בעולם ההייטק, המחברת בין טכנולוגיה לפיננסים, ומציעה שיפור של פעילויות ומתן שירות פיננסים באמצעים טכנולוגיים (כמו אינטרנט או טלפונים חכמים). בהתאם, כשמדברים על פינטק (Fintech) מתכוונים בד"כ לחדשנות טכנולוגית המתמקדת בעולם הפיננסיים, כמו בנקאות דיגיטלית או מטבעות ווירטואליים.
החברה הוקמה בשנת 2013 במאנלו-פארק קליפורניה על-ידי רובין ולדימיר טנב ו- באיג'ו בהאט, שני בוגרי סטנפורד מבריקים. בראיונות שונים סיפרו שניהם שאת ההשראה להקמת החברה, ולסיסמה – 'שוק לכולם, לא רק לעשירים', הם שאבו מהמשבר הכלכלי הקשה בשנת 2008 וממחאת וול-סטריט שפרצה שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2011.

 

כמה רובין הוד שווה.

ביולי 2019 רובין הוד השלימה סבב השקעות ראשון וגייסה 323 מיליון דולר, לפי שווי של 7.6 מיליארד דולר. בספטמבר 2020 גייסה החברה 660 מיליון דולר בסבב מימון שהעריך את החברה בסכום של 11.7 מיליארד דולר. במאי 2020 גייסה רובין הוד 280 מיליון דולר בסבב המימון של סדרה F על-פי הערכת שווי של כ- 8.3 מיליארד דולר.
בתחילת השנה הודיעה רובין הוד על גיוס של 3.4 מיליארד דולר נוספים בהשקעות שהגיעו מ- Ribbit Capital, ICONIQ Capital, Andreessen Horowitz, Sequoia, Index Ventures ו- NEA. ההנפקה הציבורית של של מניות החברה התקיימה ב 28/07/21. רובין הוד מכרה בהנפקה 52.4 מיליון מניות במחיר של 38 דולר למניה – הקצה התחתון של טווח היעד של 38–42 דולר למניה. מחיר ההנפקה שיקף לרובין הוד שווי של כ-32 מיליארד דולר. נכון לאמצע ספטמבר 2021, שווי השוק של החברה עומד על 29,643 מיליארד דולר.

 

מאיפה הכסף.

על-פי פרסומים רשמיים של החברה, יותר מ-40% מההכנסות של האפליקציה מגיע מהחזרים (Rebates) שהיא מקבלת מעושי שוק על ביצוע פעולות בניירות-ערך. עושי השוק עצמם, מעודדים ברוקרים ובתי השקעות גדולים לשלוח את פקודות הרכישה והמכירה דרכם, ומשלמים לשולח סכום מסוים עבור כול פעולה. יתר ההכנסות של רובין הוד מגיעות מריבית על אשראי ועל עסקאות MARGIN, תשלומי ביצוע על מסחר יומי (high-frequency trading payments) ופיקדונות.

 

המודל העסקי של רובין הוד.

רובין הוד מתמקדת במתן גישה לשוק לסוחרים צעירים ומתחילים באמצעות אפליקציית מסחר והשקעות. האפליקציה מאפשרת למשתמשים שלה לבצע עסקאות במניות ובקרנות הנסחרות בבורסה, ללא תשלום עמלות. במספרים – 0% עמלה על פעולות מסחר.
האפשרות הזאת, יחד עם תפיסה של 'השקעה מצטברת' incremental investment – המאפשרת לאנשים לקנות חלקים קטנים ממניות, משכה אל האפליקציה מספר עצום של לקוחות צעירים וסוחרים מתחילים, שלא החזיקו בסכומי הכסף הדרושים כדי להתחיל לסחור דרך בתי השקעות וברוקרים גדולים ומסורתיים יותר.
בעולם הפיננסים, כל משבר הוא גם הזדמנות. התפיסה הזו הוכיחה את עצמה במיוחד במהלך שנת 2020, רובין הוד רשמה זינוק חד במספר המשתמשים במהלך מגפת הקורונה, כאשר מיליוני אמריקנים בני דור ה- Y ובני דור ה- Z מצאו את עצמם נעולים בבית, מחפשים כל דרך הגיונית ולא הגיונית לבדר את עצמם, ולמצוא שימוש מועיל למענקי הסיוע שקיבלו מהממשל.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

איפה רובין הוד מצליחה:

עמלות: יש יותר טוב מחינם? ההתחייבות של רובין הוד לספק 100% מסחר חופשי מעמלות על מניות, אופציות, תעודות סל ומטבעות קריפטו, מייצרת חסכון משמעותי למשקיעים הסוחרים בתדירות גבוהה.
הדבר נכון במיוחד לגבי מסחר באופציות – רובין הוד היא אחת מזירות המסחר הבודדות שאינן גובות עמלה על חוזים.
סכום מינימום לפתיחת חשבון: אין. דרישת המינימום היחידה היא שבחשבון של המשתמש יוחזק מספיק כסף כדי לרכוש את ההשקעה שמוצאת חן בעיניו.
קניה של חלקי מניות (Fractional shares): רובין הוד מציעה אפשרות לרכוש חלק קטן ממניה ולא את המניה כולה. למשל, אפשר לשלם סכום של עד 1 דולר עבור חלק ממניה, גם אם מחיר המניה המלא הוא 500 דולר. הפיצ'ר הפופולרי מאפשר בניה של תיק השקעות מגוון, עם חשיפה ליותר חברות, גם ללא סכום השקעה משמעותי.
חשבון עו"ש נושא תשואה: מה עושים עם כסף מזומן שסתם 'שוכב' בחשבון העו"ש. רוביו הוד חשבה על פתרון ומציעה למשתמשים להעביר את הכסף שלהם לחשבון ניהול מזומנים, שמשלם כיום תשואה של 0.30%. עם החשבון מגיע גם כרטיס אשראי עם משיכות ללא עמלה, ביותר מ- 75,000 כספומטים ברחבי ארה"ב.

נוחות שימוש: מי שרגיל להשתמש בסמארטפון – וקהל המשתמשים של רובין הוד עונה על ההגדרה, נהנה מתהליך מהיר וידידותי של הרשמה והפקדה בחשבון. הכל קורה דרך האפליקציה ולדברי החברה, לקוחות המאושרים לפתיחת חשבון מקבלים הודעה תוך פחות משעה.
ממשק פשוט ויעיל: סוחרי יום מקצועיים כנראה יתגעגעו לכל מיני פיצ'רים מתוחכמים, אבל עבור משקיעים שיודעים מה הם רוצים, רובין הוד יותר ממספיקה לשם ביצוע עסקאות במהירות, והיא תומכת בפקודות בסיסיות כמו – market orders, limit orders, stop limit orders, stop orders.
בנוסף, גם פלטפורמת הסלולר וגם אתר האון-ליין כוללים פיצ'ר נחמד הנקרא אוספים (collections), המאפשר חיפוש וסינון מניות לפי מגזר או קטגוריה. רובין הוד מציעה גם סרגל TAB בתחתית האפליקציה, עם גישה מהירה לתיק הנכסים, רשימות צפייה, היסטוריית עסקאות ודוחות חשבונות.
רובין הוד GOLD: שרות פרמיום המאפשר למשקיעים לבצע מסחר Margin.
Margin (מרווח, שוליים) הוא מושג מוכר המתייחס לפעולה בה המשקיע לווה מברוקר כסף עבור השקעה. ההצטרפות לשירות כרוכה בתשלום חודשי קבוע של 5 דולר.
כוכבית אזהרה – משקיעים חסרי ניסיון צריכים להיות מודעים לכך שמסחר Margin הוא מסוכן.
הכסף בו המשקיע משתמש אינו שלו, כך שהוא עלול להפסיד יותר ממה שהוא השקיע.

כלי מחקר משופרים: לאחר שספגה ביקורות על חולשה יחסית בתחום, רובין הוד עשתה מאמץ להגדיל את מספר כלי המחקר הזמינים ללקוחות, וכיום היא מציעה דירוג אנליסטים, רשימת מניות מובילות, דוחות רווח שנתיים של חברות, תרשימי 'נרות' (candle sticks)ועוד.
שירות מענין נוסף, מעבד ומציג מידע שנאסף מלקוחות אחרים של רובין הוד, כדי ליצור יקום נתונים ענק. לדוגמא, משקיעים יכולים למצוא את 100 המניות הפופולריות ביותר בפלטפורמה ולמיין אותן לפי קריטריונים שונים, כולל דירוג אנליסטים, עלייה וירידה בערך במהלך תקופה מסוימת, שווי שוק ומחיר. כמו כן, למשתמשים יש גישה חופשית למקורות מידע חשובים כגון וול סטריט ג'ורנל, רויטרס, ו- CNBC עסקים.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

איפה רובין הוד נכשלת.

אמון ואמינות. ההצלחה המטאורית של רובין הוד רצופה בתקלות, תלונות ותביעות חמורות:
* בדצמבר 2020 רובין הוד הסכימה לשלם 65 מיליון דולר כדי ליישב אישומים בגין הטעיית לקוחות לגבי התשלומים שקיבלה מלקוחותיה, לכאורה, עבור טיפול בפקודות המסחר שלהם. החקירה המקיפה של רשות ני"ע האמריקנית (SEC), העלתה חשדות לפיהם פלטפורמת המסחר לא חשפה בפני לקוחותיה כי היא גובה עמלה מהחברות שמבצעות עבורה את פעילות המסחר – באופן שמייקר את הרכישות שלהם.
* גם בדצמבר 2020, מדינת מסצ'וסטס האשימה את רובין הוד בכך שהיא דחפה באגרסיביות משקיעים חסרי ניסיון לפלטפורמה שלה, והשתמשה בטכניקות פסולות כדי לבצע לתמרן את המשקיעים. בתלונה נאמר גם כי רבים ממשתמשי רובין הוד קיבלו גישה למוצרי מסחר באופציות מתקדמים ומסוכנים, למרות שהחברה ידעה שאין להם שום ניסיון.
* בינואר 2021 רובין הוד מצאה את עצמה במרכזה של פרשת מניית GameStop. כאשר בשיאה של טלטלה במחיר המניה, התערבה ‘רובין הוד’ והגבילה את המסחר במניה ובמניות נוספות שהתמודדו עם תנודתיות חדה במחירן. החלטתה של רובין הוד יצרה גלי זעם וביקורת ציבוריים מצד המשקיעים המאוכזבים. הפרשייה הובילה לכך שמנהלי רובין הוד, שדרכה בוצעו פקודות המסחר סביב GameStop – הוזמנו לשימוע ציבורי בקונגרס. בסך הכל הוגשו יותר משלושים אישומים פליליים כנגד גורמים שונים שהיו מעורבים בסקנדל.

המתחרות של רובין הוד.

במבט רחב, רובין הוד מתחרה בבנקים ובתי השקעות מסורתיים, הרשומים כחברי בורסה.
עם זאת, האתגר הגדול של האפליקציה מתרכז בעיקר בתחרות מול חברות FINETEC אחרות שלא מתכוונות ללכת לשום מקום, ומציעות למשקיעים קטנים יתרונות דומים לאלו שהיא מציעה.
בין המתחרות הבולטות של רובין הוד בארה”ב יאפשר למצוא את: E-TRADE, Webull, TradeStation, M1 Finance ו- .Charles Schwab

 

האם כדאי לקנות את מניית רובין הוד כרגע?

לקנות, לא. לעקוב, כן. מניית רובין הוד היא אחת מהמניות המובילות שכדאי להסתכל עליהן בנאסד"ק. החברה מתגאה בצמיחה אדירה במכירות ברבעונים האחרונים, והפוטנציאל שלה מעודד בזכות הפופולריות הגואה של מסחר במניות בקרב משקיעים צעירים. נכון להיום, המניה רחוקה ממחיר השיא שלה לאחר ההנפקה ומומלץ להמתין עד שהמניה תיצור את הבסיס הראשון שלה, מה שיציע נקודת קניה ראשונית. לחדשות נוספות בשוק ההון.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך