דף הבית חדשות שוק ההון הכותרות החמות בשוק ההון 24.06.21

הכותרות החמות בשוק ההון 24.06.21

השוק האמריקאי נגרר לתנודתיות גבוהה, מחירי הדירות ממשיכים לזנק, הקריפטו בסין תחת מתקפה וניצחון ליוטיוב בבית המשפט – הכותרות החמות של השבוע בשוק ההון

חדשות שוק ההון דיברוקר
0

סנטימנט שלילי שנגרם מעליה במקרי קורונה ואי-וודאות לגבי כוונות הבנק המרכזי האמריקני, גרר את השווקים לתנודתיות גבוהה.

לאחר הפוגה קצרה, התנודתיות חזרה לטלטל את שווקי המניות העולמיים. גל התנודתיות הנוכחי נוצר במקביל לעלייה במספר חולי קורונה ברחבי העולם, חוסר וודאות בנוגע לתוכניות הבנקים המרכזיים למדיניות מוניטרית וחששות גוברים מהתפרצות של אינפלציה.
מדד התנודתיות VIX, המודד את התנודיותיות לאורך 30 יום, זינק בשבוע שעבר ביותר מ -16% לנקודה הגבוהה ביותר מאז מאי.
גם ממוצע התעשייה של דאו ג'ונס רשם את השבוע הגרוע ביותר מאז אוקטובר, וחוזים עתידיים הקשורים למדד צנחו בתחילה ביותר מ- 200 נקודות בסחר המוקדם בשוק ביום שני לפני שהפכו את דרכם לפתיחה גבוהה יותר.
גם באסיה נרשמה תנודתיות גבוהה במסחר יום שני, כאשר ניקיי 225 של יפן סגרה ירידה של 3.3%, ובאירופה, שם מדד סטוקסקס 600 צנח ב -0.8% במסחר המוקדם, אבל הצליח למחוק את ההפסדים ולהתקדם לטרטוריה חיובית.

 

יש מישהו בבית? מחירי הדירות ממשיכים לזנק ב- 5.6% ובאוצר מתכננים קאמבק מחודש של מס רכישה מוגדל למשקיעים.

מדד מחירי הדיור זינק בחודש האחרון ב־1% ורשם בסך הכל זינוק של 5.6% ב 12 החודשים האחרונים. הגורמים למצב הם מחסור חריף בהתחלות בנייה וביקוש גבוה המתבטא בזינוק בהלוואות משכנתה שהגיעו בחודש מאי ל־9.5 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים. כעת, במשרד האוצר בוחנים את ההמלצה להגדיל את מס הרכישה על משקיעי הדיור, שהפחית שר האוצר הקודם ישראל כ"ץ, מ־8% ל־5% ביולי 2020.
מהלך נוסף שעשוי לצנן את משקיעי הנדל"ן למגורים הוא גביית מס על שכר דירה וביטול הפטור ממס על שכר דירה בסכום של עד 5,100 שקל הנהוג כיום. שר האוצר אביגדור ליברמן בוחן בימים אלו את ההמלצה להגדיל את מס הרכישה על משקיעי הדיור, שהפחית שר האוצר הקודם ישראל כ"ץ, מ־8% ל־5% ביולי 2020.
במקביל, שר השיכון זאב אלקין הודיע כי משרדו יעביר משאבים גדולים יותר להגדלת היקף בנית פרויקטים לדיור בר־השגה. ממשרד השיכון נמסר כי מטרה היא להגיע ליעד מינימלי של 60 אלף התחלות בנייה לשנה.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

תעשיית כריית הקריפטו בסין תחת מתקפת רגולציה – מחיר הביטקוין צנח.

ממשלת סין מחריפה את המאבק שלה בשוק הקריפטו: מחיר הביטקוין צלל השבוע בעקבות דיווחים כי סין העצימה את בקרתה על כריית המטבע הקריפטוגרפי. מטבע הקריפטו הגדול בעולם צנח למחיר של 28 אלף דולר, ולראשונה מאז תחילת יוני, יורד מתחת לרף ה-30 אלף דולר למטבע.
בהמשך להחלטה של הרשויות במחוז על הפסקה מוחלטת של כריית מטבעות קריפטו, מספר גדול של מכרות ביטקוין באזור סצ'ואן נסגרים בימים אלה. הצעד הנוכחי משלים השבתה של יותר מ-90% מפעילות כריית הקריפטו בסין. המהלך מגיע בעקבות התפתחויות דומות במחוזות מונגוליה הפנימית ויונאן, וקריאות של בייג'ינג להפסיק את כריית הקריפטו עקב החששות שהוא צורך כמויות אנרגיה עצומות.

ניצחון ל YouTube בבית המשפט של האיחוד האירופי.

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי קבע שלשום כי אין לחייב את YouTube של גוגל ופלטפורמות מקוונות אחרות באחריות להעלאות תכנים המפרות זכויות יוצרים במצבים מסוימים.
ביהמ"ש פסק כי: "נכון לעכשיו, פלטפורמות מקוונות באופן עקרוני אינן מעבירות בעצמן לציבור תוכן המוגן בזכויות יוצרים המפורסם באופן בלתי חוקי על ידי משתמשים בפלטפורמות אלה", אמר בית המשפט האירופי לצדק.
עם זאת, בית המשפט הוסיף כי YouTube ופלטפורמות אחרות עדיין יכולות להיות אחראיות אם יש להן ידע ספציפי שתוכן מוגן זמין באופן בלתי חוקי בפלטפורמה שלה ונמנעת מלמחוק אותו במהירות או לחסום גישה אליו.
האיחוד האירופי הציג לאחרונה רפורמות בזכויות יוצרים שמטרתן להפוך את כלליו למתאימים לעידן הדיגיטלי. חלק אחד בחוק שגרר מחלוקת משמעותית באותה תקופה הביא לכך ש YouTube , Facebook ופלטפורמות אחרות יידרשו להתקין פילטרים כדי לחסום משתמשים מלהפיץ חומר המוגן בזכויות יוצרים.
הידיעה מהווה זכייה עבור YouTube ואתרים אחרים לשיתוף תוכן, שהקדישו משאבים רבים במשך זמן רב בשיפור הבקרה על תכנים מוגנים ויצירת מנגנון פיצוי הוגן לאמנים ומוסיקאים שיצירותיהם מופצות באינטרנט.

רוצה לדעת עוד על מניות מתחת לראדאר? סדרת הסרטונים (החינמית) הזו בדיוק בשבילך

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך