דף הבית חדשות שוק ההון מה קורה למחירי הנפט, 2 מניות מעניינות ועוד סיפורים חמים מהשבוע 08.07.21

מה קורה למחירי הנפט, 2 מניות מעניינות ועוד סיפורים חמים מהשבוע 08.07.21

השבוע הראשון של יולי נפתח בסערה ואנחנו כאן כדי לעדכן אתכם. מה קורה למחירי הנפט ולמה זה לא בהכרח רע, שיק צרפתי לחברה ישראלית ושתי מניות חמות לעקוב אחריהן. בואו נתחיל

חדשות שוק ההון 8.7.21
0

איחוד האמירויות שופכת דלק על מדורת הנפט.

איחוד האמירויות, מיצרניות הנפט הגדולות בעולם, הודיעה אתמול כי לא תסכים לתוכנית של החברות האחרות באופ"ק פלוס (המדינות החברות באופ"ק ויצרניות הנפט מחוצה לו) להאריך את ההגבלה על תפוקת הנפט מעבר לאפריל 2022, אלא אם אפשר יהיה לקבוע רף התחלתי גבוה יותר של תפוקה.

התוצאה המיידית – מחירי הנפט התקרבו לשיא של שלוש שנים ביום שלישי השבוע, ודחפו איתם למעלה מניות נפט, מטבעות ותשואות אג"ח. בהיעדר החלטה מחייבת משותפת, ארגון המדינות המייצאות נפט (OPEC) ובעלות בריתו, קבוצה המכונה OPEC +, נאלצו להפסיק את השיחות ביום שני האחרון.

חילוקי הדעות גלשו גם להודעות לתקשורת. חלק מהמקורות ב- OPEC + אמרו כי לא תחול עלייה בתפוקת הנפט בחודש אוגוסט, בעוד שמקורות אחרים שהיו מעורבים בדיונים, אמרו כי פגישה חדשה תתקיים בימים הקרובים והם סבורים שכן תהיה הסכמה על עליה בקצב הייצור באוגוסט.

בינתיים, הסוחרים בבבורסות הגדולות לא חיכו לגלות איזה מההודעות נכונה ודחפו את הברנט (Brent), סוג איכותי של נפט המיוצר בים הצפוני ונחשב כנקודת ייחוס למחירי הנפט, עד למחיר של 77.66 דולר – הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2018 – ואת הנפט הגולמי בארה"ב – למחיר של 76.90 דולר לחבית, גובה שיא מאז סוף 2014. תזכורת קצרה – מאז תחילת השנה הנפט עלה בכ- 50% ומעל 385% מאז השפל שנרשם בשנה שעברה.

ואם כבר מדברים על נפט, הנה 10 מניות נפט מומלצות:

מאחר ומאבקי הכוח ב- OPEC צפויים לשמור על מחירי הנפט ברמות גבוהות, הם פותחים בפני המשקיעים הזדמנות פוטנציאלית לייצר רווח ממספר מניות הקשורות לנפט.במחקר חדש שפרסמה השבוע מחלקת המחקר של בנק ההשקעות 'גולדמן-סאקס', אנליסט האנרגיה הראשי בחברה – ניל מהטה, מסמן 10 מניות נפט שהוא שורי לגביהן:

Occidental Petroleum (OCY)
ExxonMobil (XOM)
Ovintiv (OVV)
Diamondback Energy (FANG)
ConocoPhillips (COP)
EQT Corporation (EQT)
Pioneer Natural Resources (PXD)
Devon Energy (DVN)
Hess (HES)
Schlumberger (SLB)

בהמשך המחקר, מהטה מסביר את הבסיס לתחזית שלו להתנהגות השוק בעתיד הקרוב: "אנו מעריכים שברנט יקיים 75-80 דולר למיליארד דולר במהלך 18 החודשים הקרובים במודלים הפיננסיים שלנו, מה שיאפשר ירידה בחיסכון ושיפור תשואות".

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

מסתורי מס, הסוף?

130 מדינות, המייצגות למעלה מ-90% מהתמ"ג העולמי, תומכות במס חברות גלובלי בגובה 15% ומעלה, כך דווח היום (חמישי) לאחר יומיים של דיונים בעניין במסגרת ה-OECD. על פי הארגון, הצבת רף מינימום למס חברות גלובלי על 15% עשויה לייצר תוספת הכנסות ממיסים בגובה של 150 מיליארד דולר מדי שנה.

שיעור המס המינימלי יחול על חברות שהמחזור שלהן עולה על 750 מיליון אירו, למעט ענף הספנות שיקבל פטור. על פי ה-OECD, מס המינימום צפוי לייצר תוספת הכנסות ממיסים בגובה של 150 מיליארד דולר מדי שנה. מטרת השינוי היא לחלק את ההכנסות ממס חברות באופן הוגן יותר בין מדינות.

המשמעות המרכזית של ההסכם הבין-לאומי למס מינימום גלובלי היא שחברות בינלאומיות לא יוכלו להמשיך להציב מדינות בתחרות אחת מול השניה במטרה להוריד את המס ככל האפשר, והן לא יוכלו יותר לחמוק מתשלום מס על ידי הסתרת רווחים, שנוצרו בארה"ב או במדינה אחרת, במקומות שבהם רף המס נמוך יותר.

נכון לעכשיו, תשע מדינות עדיין לא חתמו על ההסכם למס מינימום, ביניהן מדינות האיחוד האירופי אירלנד, אסטוניה והונגריה.

AIRTOUCH הישראלית. le respect!

חברת איירטאצ' סולאר הודיעה אתמול על הסכם משמעותי נוסף בשרשרת של חוזים שחתמה לאחרונה. השבוע הודיעה החברה מבית שמש כי חתמה עם חברת-בת בישראל של EDF Renewables מצרפת, להטמעת הרובוטים של איירטאצ' בשלושה שדות סולאריים שבבעלות החברה הצרפתית בישראל. בעקבות הדיווח החיובי, מניית איירטאצ' שנסחרת בבורסת ת"א, עלתה ב- 17.35% לשער של 816.10 ₪.
(נכון ל 7/7).

על-פי ההסכם איירטאצ' צפויה לקבל 1.55 מיליון שקל עבור אספקת רובוטים לניקוי פאנלים ב- 3 שדות סולאריים ש- EDF מפעילה בישראל, כאשר בנוסף לכך, תספק שירותי תחזוקה למשך 15 שנה תמורת סכום של כ- 2 מיליון שקל.

ההסכם הנוכחי עם EDF Renewables מצטרף להסכם שעליו דיווחה איירטאצ' בחודש אפריל האחרון עם ענקית האנרגיה ההודית ReNew Power, ולהסכם עם חברת משק אנרגיה למכירת רובוטים, עליו דיווחה במרץ האחרון.

הפוטנציאל להמשך התחזקות המניה של AIRTOUCH נגזר מכך שלהערכת החברה, להסכם עם החברה-הבת של EDF בישראל יכולה להיות השפעה חיובית על הרחבת פעילותה עם חברות-בנות נוספות מקבוצת EDF הפעילות במדינות אחרות.

ולקינוח, סקירה קצרה של 2 מניות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב בימים הקרובים:

אלפבית – (GOOGLE) Alphabet:

– המנייה של ענקית הטכנולוגיה נסחרות כבר שבועיים מעל או מתחת לנקודת הקנייה,
בדרך כלל במהלכים זעירים בהיקף נמוך מהממוצע. אבל ביום שישי האחרון, המנייה עלתה
ב -2.3% ל -2,505.15, ושברה בבירור כלפי מעלה.
– קו החוזק היחסי המודד את ביצועי המניה בהשוואה ל- S&P 500 מסתובב באזור השיא שלו.
– גוגל נמצאת במובילי ה- IBD Leaderboard וב- IBD Leaders לטווח ארוך.
– למנייה של גוגל יש דירוג IBD מורכב מושלם של 99. זה מציב אותה ב -1% הראשונים של המניות
במעקב הכללי. הרווח עולה על ביצועי שוק המניות, עם דירוג EPS ברמה הגבוהה ביותר: 94 מתוך 99.
– אנליסטים רואים צמיחה חזקה קדימה, כאשר הרווח למנייה צפוי להתפוצץ ב- 65% בשנת 2021, ואז לגדול בשיעור של 8% נוספים בשנת 2022.
– כסף גדול צובר את המניות של GOOGL בזמן האחרון, מה שמתבטא בדירוג הצבירה / הפצה שלה.
– מניית גוגל הונפקה לאחר שהחברה הציגה רווחים והכנסות ברבעון הראשון שריסקו את התחזיות של האנליסטים. הכנסות הפרסום ביוטיוב עלו על הציפיות, והחברה אישרה גם רכישות חוזרות נוספות של מניות.

פייפאל – PayPal:

– למלאי התשלומים של פייפאל יש היסטוריה ארוכה של ביצועים טובים יותר מהשוק הרחב.
סיבה מרכזית לכך שהיא נמצאת ברשימת מנהיגי ה- IBD וה- Leaderboard לטווח ארוך.
– הדירוג המורכב של מניית פייפאל חוזר, והיא עומדת כעת על 92 חזקים מאוד. ביצועי שוק המניות משתפרים, והמניינ עולה סביב 24% עד כה השנה.
– דירוג ה EPS (רווח למניה) של פייפאל מגיע ל- 98 מתוך 99. ה- EPS צמח בממוצע ב 52% בשלושת הרבעונים האחרונים, משקף המשך מגמה חיובית כלפי עסקאות ללא מזומנים על רקע מגיפת הקורונה.
– Venmo ואפליקציית Square Cash של פייפאל, שהתחילו כשירותי העברת כספים מאדם לאדם עבור בני משפחה וחברים, התפתחו ליישומי שירותים פיננסיים צרכניים רחבים שמניעים בתחום המתפתח של תשלומים דיגיטליים.
– מנועי צמיחה חדשים. בסוף נובמבר 2020 השיקה פייפאל שירות מסחר במטבעות קריפטוגרפיים, המאפשר ללקוחות לקנות ולמכור ביטקוין. בנוסף, החל מתחילת השנה, לקוחות PayPal יכולים גם להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בכדי לבצע קניות ב – 28 מיליון בתי המסחר המשתמשים ברשת שלה.

רוצה לדעת עוד על מניות מתחת לראדאר? סדרת הסרטונים (החינמית) הזו בדיוק בשבילך

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך