דף הבית חדשות שוק ההון סטייק מתורבת בפיתה, מתווה תמ"א חדש, מניות מעניינות ועוד חדשות חמות מהשבוע

סטייק מתורבת בפיתה, מתווה תמ"א חדש, מניות מעניינות ועוד חדשות חמות מהשבוע

סיכום קליל של השבוע, כולל חדשות מרעננות משוק תחליפי הבשר, מתווה תמ"א 38 חדש וכמובן, שתי מניות חמות ששווה לעקוב אחריהן. קריאה מהנה!

חדשות שוק ההון 13.07.21
0

נתחיל בידיעה עם בשר…כלומר בלי.

שוק תחליפי הבשר צומח במהירות ועושה רושם שסטייק מודפס זה הדבר הבא. אם לא בצלחות, אז בתיקי ההשקעות שלנו. חברת אלף פארמס הודיעה על גיוס של 105 מיליון דולר, השלישי בגודלו בעולם בתחום הבשר המתורבת וחברת ממפיס מיטס המייצרת בשר מתורבת השלימה בהצלחה גיוס של 161 מיליון דולר.

לפי בדיקה שבוצעה בישראל, תעשיית הפודטק , עד לא מזמן, נישה זניחה – יכולה להוסיף למשק המקומי כ-11 אלף עובדים עד 2030. ההישגים האחרונים שרשמה אלף פארמס, וגם חברות מובילות נוספות כגון ביונד מיט ואימפוסיבל פודס, במהלך השנה החולפת, הצליחו לסמן את השוק הזה לראשונה גם ככזה שאפשר להתעשר ממנו.

שוק תחליפי הבשר העולמי, התחיל את דרכו לפני מספר שנים, תחת מעטה כבד של חשדנות מצד שוקי ההון ומצד צרכני הקצה. אלא שנכון לרבעון השלישי של 2021, הכל השתנה. מה שהיה עד לא מזמן סקטור נישתי 'לטבעונים בלבד', כולל כיום רשימה הולכת ומתארכת של חברות מתקדמות העוסקות בפיתוח מוצרים המעניקים חוויה שלמה של צריכת בשר, ביצים וחלב – מבלי שכולנו נצטרך להשלים עם קיומה של תעשייה היוצרת פגיעה מתמשכת בבעלי חיים, ובסופו של דבר, בכולנו. Well done!

מצאנו לך וובינר מעניין על עתיד תעשיית הפוד-טק הטכנולוגיות פורצות הדרך והזדמנויות ההשקעה המעניינות – לצפייה לחץ כאן

פורסם מתווה חדש לתמ"א 38, ולא כולם מרוצים.

שרת הפנים איילת שקד פרסמה את המתווה המשופר לתמ"א 38 – שעדיין לא אושר סופית. החלופה מבוססת על תוכנית קיימת שטרם אושרה ועוסקת בהמרת התכנון הנקודתי למבנים של תמ"א 38 – בהתחדשות עירונית מתחמית שתכלול מתחמים שלמים ולא מבנה אחד בודד.

השינויים העיקריים בהצעת שקד כוללים: מתן סמכויות תכנון לכל הוועדות המקומיות לאשר תוכניות נקודתיות ו/או עירוניות, ביטול מגבלת גובה למבנה שיוכל לבנות הקבלן, מתן אפשרות לקבלנים לניוד זכויות בין מגרשים והגדלת היקף זכויות הבנייה ל-400% במקום 350% במסלול הריסה (פינוי בינוי).

בנוסף, תתאפשר הכרה בתוספות בנייה עד שנת 2005 (במקום 2000), תהיה אפשרות להקצאת "קומה מבונה", יקודם מסלול חדש לשיפור התהליכים שייקרא "תוכנית+היתר", ותהיה סמכות מקבילה (לוועדה מחוזית) אחרי תקופה מסויימת שתיקבע בחוק. השרה שקד הצהירה כי תגיש הצעת חוק עם המתווה החלופי תוך ארבעה חודשים, והבהירה כי אם החלופה לא תאושר בחוק עד סוף נובמבר, תמליץ למועצה הארצית לתכנון ולבנייה להאריך את תוכנית תמ"א 38 עד אוקטובר 2023.

בתגובה לפרסום המתווה, מספר ראשי ערים הביעו התנגדות לתוכנית בטענה כי היא מהווה התערבות בסמכותם וכי אינה נותנת מענה הולם לחיזוק מבנים התחדשות עירונית ובניית ממד"ים חדשים בפריפריה.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

מניית טסלה צונחת. גולדמן זאקס מעלה את תחזית הרווח.

טסלה סיימה מחצית ראשונה קשוחה של שנת 2021. המניה צנחה ב -5.3% בשנה החולפת לעומת- S&P 500 שרשם עלייה של 16%.

על רקע הדברים, בדו"ח שפרסם בנק ההשקעות גולדמן-סאקס, אמר האנליסט מארק דילייני כי הוא נשאר אופטימי לגבי המניה, ואף העלה את ציפיות הרווחים, מ- 84 סנט למניה ל- 94 סנט למניה – לפני דוח הרווח של טסלה (TSLA), שיתקיים ב -26 ביולי.

לדברי דילייני, השיפורים במודל Y של טסלה מהווים מנוע רווחים חזק. מוקדם יותר השבוע טסלה השיקה לשוק הסיני מכונית מדגם Y במחיר של 276,000 יואן (42,500 $), זולה בכ -20% לעומת קודמתה.

סין, שוק הרכב הגדול בעולם, נותר בראש סדר העדיפויות של טסלה. עם זאת, חלק מהמשקיעים מודאגים מהמכירות במדינה, לאחר שאישה ערכה מחאה נגד החברה בתערוכת רכב שהתקיימה בשנחאי בתחילת השנה, והפגינה כנגד התנהלות החברה בנושא הבלמים שלה. כמה כלי תקשורת מרכזיים גם דיווחו כי ההזמנות של טסלה בסין צנחו בכמעט 50%.

יחד עם זאת, המחאה כנראה לא תפגע בטסלה לטווח הארוך. נתונים של התאחדות מכוניות הנוסעים בסין העלו כי כי טסלה מכרה 62,000 רכבי דגם 3 ודגם Y ברבעון השני – לעומת 69,000 ברבעון הראשון, זאת כאשר מסירות הרכבים בחודש יוני עלו ב -28% בהשוואה למאי.

טסלה ייצרה 387,000 כלי רכב ברחבי העולם במחצית הראשונה של שנת 2021 ומסרה 386,000 מתוכם, מה שמשכנע את האנליסט הבכיר לקבוע שהחברה מוגבלת בהיצע, ולא בביקוש. רק ברבעון הראשון של 2021 החברה כבר עקפה את סך המסירות מהמחצית הראשונה של 2020.

ובכל זאת, דלייני מזהיר מוסיף אזהרה ומדגיש כי השילוב של מחסור בשבבים, עלויות הובלה גבוהות ומחירי תשומות עולים ממשיכים להוות סיכון ליעד המחירים של המניה.

ביג-טק לפנייך!

מניות אפל, מיקרוסופט ואלפבית הגיעו השבוע לשיאים חדשים.

המשקיעים ממשיכים להפגין חוסר עניין מוחלט הרצון של הרגולטורים, התובעים והמחוקקים לרסן את כוחן של ענקיות הטכנולוגיה.

ביום שלישי, אפל (AAPL), מיקרוסופט (MSFT), אמזון (AMZN) ואלפבית (GOOGL) הגיעו לשיאים חדשים תוך יום, באותו היום בפעם הראשונה מאז ספטמבר האחרון ובפעם השנייה בדיוק מאז יולי 2018 על פי נתוני דאו ג'ונס.

בזמן שמניית Amazon.com גלשה לצבע אדום ביום שלישי השבוע, שלושת הענקיות האחרות נסגרו כולם בפסגות חדשות בכל הזמנים באותו יום בפעם השלישית השנה, לאחרונה ב- 7 ביולי ולפני כן ב- 26 בינואר.

עליית מחירי המניות מעידה על כך שהמשקיעים מתרגשים יותר מהביצועים הפיננסיים הפוטנציאליים של החברות ברבעון השני מאשר מהשפעה כלשהי של חבילת החוקים והצווים האחרונה של הנשיא ביידן, האיום בפעולה רגולטורית של ראש נציבות הסחר הפדרלית החדשה לינה חאן, או המאמצים המשפטיים המתמשכים נגד החברות מצד הרגולטורים הפדרליים.

ולסיום, 2 שתי מניות ששווה לעקוב אחריהן בשבוע הקרוב:

 

Marvell Technology Inc (MRVL)
ההמלצה לעקוב אחר המניה של מרוול, עוד יצרנית של מוליכים למחצה, נובעת מאותן סיבות שבזכותן כדאי לעקוב אחרי מניות אינבידיה – NVIDIA Corporation (NVDA)

שימו לב איך במקרים רבים, קבוצות של מניות יכולות להתחיל לנוע מכיוון שהן פועלות באותו מגזר. מאחר ומוליכים למחצה הם סחורה חמה כרגע, מומלץ לפקוח עין על המגזר בכללותו. במיוחד עכשיו כשאפשר להיחשף ל – MRVL במחיר נמוך יותר יחסית.

Pinterest (PINS)
לאלה מכם שלא מכירים, פינטרסט היא רשת חברתית המאפשרת למשתמשים לשתף תמונות לפי מילות מפתח. באופן כללי, חוויית המשתמש באתר ובאפליקציה נועדה לספק השראה לאנשים יצירתיים מקשת עשירה של תחומי עניין ועשייה.

המודל העסקי של פינטרסט מבוסס על רווח מפרסום. פלטפורמת טכנולוגיית המודעות החדשה שלה, בשותפות עם Shopify, מאפשרת למפרסמים להעלות לרשת קטלוגים שלמים ולמשתמשים היא מציעה רכישה קלה ומיידית של מגוון עצום של פריטים.

עד כמה השוק שורי לגבי החברה? מנהל קרן הפיתוח 'ברון אופורטוניטי' (BIOPX), מייקל ליפרט, אומר כי הוא חושב שהמניות יכולות לצבור 25%, בממוצע, בכל אחת מארבע השנים הבאות.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *