דף הבית חדשות שוק ההון קנאביס, הודעה דרמטית מרשות ההון וגל של הנפקות – הסיפורים החמים מהשבוע 30.06.21

קנאביס, הודעה דרמטית מרשות ההון וגל של הנפקות – הסיפורים החמים מהשבוע 30.06.21

גל החום שכיסה אותנו השבוע לא דילג על שוק ההון וניפק כמה סיפורים מעניינים שאת חלקם ריכזנו עבורכם כאן. קנאביס, הודעה דרמטית משוק ההון, גל של הנפקות ו-2 מניות מעניינות – הסיפורים החמים מהשבוע

קאנאביס, הודעה דרמטית מרשות ההון וגל של הנפקות
0

שוק הקנאביס בהיי ובאוצר מגלגלים רווחים

זמן קצר אחרי ששוק הקאנביס בישראל רשם שווי שוק של כמיליארד שקל, הגיעו רווחי המדינה ממיסוי שוק הקאנביס לכרבע מיליארד ש”ח בשנה.

מבדיקה שערך מגזין קנאביס מתברר שמדינת ישראל מרוויחה כיום מיסים בקצב של כרבע מיליארד ש"ח בשנה מענף הקנאביס הרפואי כשהמספרים ממשיכים לעלות מדי חודש בקצב של 55% בשנה. על-פי המגזין הרווח מורכב משלל מיסים: מע”מ, מיסים על הרווח, מס על הדיבידנד ומס על השכר.

סך כל המיסים שהמדינה מרוויחה מענף הקנאביס הרפואי המקומי, עומד בהערכה מושכלת על כ-224 מיליון שקלים בשנה – לפי נתוני חודש מאי 21. במידה וקצב הצמיחה של השנה האחרונה ישמור על עצמו, שוק הקנאביס הרפואי צפוי בעוד שנה מהיום לתרום למדינה מיסים בהיקף שנתי של כ-350 מיליון שקל.
עוד על השקעה במניות קנאביס

ברשות ההון משקיעים בבחירת מילים – הודיעה שהתוצאות של המוסדיים בהשקעה בקרנות פרטיות "אינן טובות".

הרשות מבקרת את התשואות שהשיגו המוסדיים בהשקעות הפרטיות, וטוענת כי הן נמוכות בממוצע ממדד ה-S&P 500 בעשור האחרון; הוועדה המייעצת לרשות, הגישה בעניין זה דוח חריף, הכולל שורה של המלצות המלצה לשינוי מבנה דמי הניהול בשוק הגמל והפנסיה.

בנוסף הוועדה המייעצת כותבת בדוח שהתשואות של המוסדיים מהשקעות בקרנות פרטיות היו מאכזבות, בהשוואה למחיר הכרוך בכך. על-פי הדוח: "ממצאי הוועדה מצביעים על כך שהתשואות נטו שהושגו בפועל בעשור האחרון על ידי משקיעים מוסדיים ישראלים, בהשקעות במאות קרנות השקעה פרטיות, היו בממוצע נמוכות יחסית לאלטרנטיבות שאפשר היה להשיג בשווקים סחירים בישראל ובחו"ל".

עוד נכתב בדוח: "קרנות ההשקעה אינן סחירות והנכסים שהן משקיעות בהן נוטים להיות מסוכנים. לכן, השקעה כזו צריכה, בתוחלת, להניב תשואה גבוהה יותר מאשר השקעות נזילות בחברות גדולות יחסית הנסחרות באופן יום-יומי בבורסה מפוקחת, וזה לא קרה בעשור האחרון".

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

גל של הנפקות ישראליות מעבר לים

איירון סורס הישראלית שברה שיא שווי.

יותר מעשור לאחר היווסדה, איירון סורס, חברת הסייבר הישראלית הונפקה בשווי הגבוה ביותר בהיסטוריה לחברה ישראלית. מניית החברה נסחרת כעת בבורסת ניו יורק תחת הסימול IS.

מתחילת השנה נשבר שיא ה- IPO (הנפקה ראשונה לציבור), עם גיוסים של 350 מיליארד דולר בשווקים ברחבי העולם. מאחורי גל ההנפקות עומדים מספר גורמים, ביניהם ירידה במפלס החרדה ממשבר הקורונה, תמיכה מאסיבית של בנקים מרכזיים בשווקים וסביבת ריבית אפסית שהופכת את מחיר הכסף לזול יותר ואטרקטיבי יותר עבור משקיעים.

בין החברות הישראליות המבטיחות שביצעו לאחרונה הנפקה אפשר למצוא את פלייטיקה (PLTK), סימיליאר ווב סימילרווב (SMWB), ג'יי.פרוג (JFROG – FROG), מאנדיי.קום (MNDY) וכמובן, איירון סורס (IS) ועוד.

אגב, בקצב הנוכחי, שוק הנפקות עומד לשבור את היקף השיא שנקבע אי-שם בשנת 2007, אז גויסו 420 מיליארד דולר, וההנחה הרווחת בשווקים היא שגל ההנפקות יימשך לפחות ב- 6-12 החודשים הבאים. עוד על הנושא נרחיב בסקירה מיוחדת ממש בקרוב.

רוצה לדעת עוד על מניות מתחת לראדאר? סדרת הסרטונים (החינמית) הזו בדיוק בשבילך

ומה יהיה עם המחירים של חופשת קיץ בישראל?

שר התיירות הישראלי, שבהגדרת תפקידו מופקדת על עידוד התיירות בישראל, מבטל את קמפיין "חופשה בישראל". זה נשמע הזוי כמעט כמו מחירי החופשות המופרכים הקיץ. אבל אפילו במשרד התיירות הוחלט להתערב במערב הפרוע שהשתלט על מחירי המלונות הקיץ.

בצעד מפתיע אבל מתבקש, החליט בתחילת השבוע השר יואל רזבוזוב לא להמשיך את הקמפיין היקר והמיותר הקורא לחופשה בארץ. בהודעה רשמית שפרסם משרד התיירות צוטט השר רזבוזוב אומר: "אינני רואה טעם להמשיך בקמפיין במצב בו מחירי החופשות כל כך גבוהים – חבל לבזבז את כספי הציבור לכך. חופשה היא לא מנת חלקם רק של העשירים. בכוונתי לפעול בדחיפות לטובת הסדרת הנושא".

הניסיון להסדיר את 'הנושא' כלל פניה אישית של שר התיירות לרשתות בתי המלון הגדולות בישראל, על מנת לבחון יחד אפשרות להוזלה במחירי החופשה.
אנחנו בינתיים נשב בבריכה המתנפחת ונירגע.

 

לסיום, שתי מניות מעניינות לעקוב אחריהן בשבוע הקרוב:

מיקרון טכנולוג'י (MU) – היצרנית הגדולה בארה"ב של שבבי זיכרון למחשב, אמורה לדווח על ההכנסות ביום רביעי, 31 במרץ, לאחר נעילת המסחר. על-פי ההערכות היא הגיעה ברבעון השני של 2021 לרווח של 0.93 דולר למניה, עם הכנסות של 6.16 מיליארד דולר.

ברודקום (AVGO) היא אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם, המייצרת חלקים לטלפונים חכמים, רכיבים בציוד רשתות, ומוליכים למחצה המפעילים ציוד Wi-Fi ביתי וממירי טלוויזיה. מניפת הפעילות הרחבה של ברודקום במגוון ענפים מייצרת למשקיעים גם תזרים הכנסה יציב, במקביל לפוטנציאל לעליות נוספות. בחמש השנים האחרונות, המניה של ברודקום זינקה יותר מ-200%, והדיבידנדים שלה זינקו מ-1.02 דולר למניה לרבעון בשנת 2017 ל-3.60 דולר. יותר מפי 3!

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *