דף הבית חדשות שוק ההון חדשות שוק ההון עם רווחי שיא היסטוריים של מזרחי-טפחות

חדשות שוק ההון עם רווחי שיא היסטוריים של מזרחי-טפחות

רבעון ראשון היסטורי למזרחי טפחות, דוחות רבעון ראשון חזקים של הראל ביטוח, שירות משלוחים אווירי חדש של וולמארט, כניסה של MAX מבית לאומי אל תחום הקריפטו וכמובן – 2 מניות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב

0

דוחות רבעון ראשון היסטוריים של קבוצת מזרחי-טפחות

קבוצת מזרחי-טפחות פרסמה ביום שני את הדוח הרבעוני הראשון של 2022. מהנתונים נשקפת עלייה חדה ברווחיות ורושמת ציון דרך עם רווחי שיא של הקבוצה בכל הזמנים. על פי דוחות הקבוצה, הרווח הנקי ברבעון הראשון היה 1,154 מיליון שקל, זאת לעומת 676 מיליון שקל רווח ברבעון המקביל בשנה שעברה, מה שמסתכם בצמיחה של 70.7%.

התשואה על ההון העצמי ברבעון הראשון: 21.9% לעומת 14.1% ברבעון המקביל ו- 15.8% לאורך שנת- 2021 כולה. הכנסות המימון ברבעון הראשון: 2,261 מיליון שקל לעומת 1,880 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021, עלייה של 20.3%.

צמיחה יוצאת דופן נרשמה גם באשראי לציבור, שהסתכם ברבעון הראשון בכ-282.9 מיליארד שקל, כלומר גידול של 13.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון גדל תיק האשראי בכ-11.5 מיליארד שקל, סכום דומה לביצוע השנתי הממוצע בשנים 2020-2015.

תוצאות הבנק ברבעון הראשון של 2022 מגיעות לנוכח המשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית במשק, כאשר התוצאות המדווחות לרבעון הראשון של 2022, משקפות שיא של כל הזמנים: רווח נקי של 1,154 מיליון שקל ותשואה להון יוצאת דופן של 21.9%.

בתוך כך, האשראי לציבור גדל בשיעור משמעותי של 13.4%, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021. בשלושת החודשים הראשונים של השנה צמח תיק האשראי ב-11.5 מיליארד שקל – עלייה של 4.2% בהשוואה לסוף 2021, המשקפת קצב גידול של 16.9% במונחים שנתיים.

הצמיחה בתיק האשראי נרשמה הן במגזר המשכנתאות והן במגזרים העסקיים. בתוך כך, ראוי לציין, כי מזרחי-טפחות נבחר לאחרונה לבנק מצטיין במדד הידידותיות של הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים, מטעם משרד הכלכלה והתעשייה.

בצד ההכנסות בלטה לחיוב עלייה של 16.3% בהכנסות מימון מפעילות שוטפת, שהסתכמו ברבעון הראשון ב-1,815 מיליון שקל, בהשוואה ל-1,560 מיליון ₪ בתקופה המקבילה. ההכנסות מעמלות הגיעו ל-520 מיליון ₪, לעומת 477 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 9.0%.

בתוך כך, מזרחי-טפחות מציג עלייה מתונה של 3.5% בלבד בהוצאות תפעוליות ואחרות, אשר הסתכמו ברבעון הראשון ב- 1,388 מיליון שקל, לעומת- 1,341 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021. כתוצאה מכך, הבנק השיג יחס יעילות של 48.8%, גם בנטרול רווחי הון ממכירת נכסים.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

גם הראל ביטוח עם רבעון ראשון חזק – רווח של 327 מיליון שקל

מהדוח הכספי שפרסמה ביום שלישי קבוצת הראל ביטוח עולה כי החברה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2022 עם עלייה של 28% ברווח הכולל, אשר הסתכם בסך של 327 מיליון שקל.

כמו כן, פרמיות שהורווחו ברוטו, דמי גמולים ותקבולים בגין חוזי השקעה ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכמו בכ- 9.8 מיליארד שקל, גידול של כ- 32% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. התשואה על ההון ברבעון הראשון של שנת 2022 עמדה על כ- 15% לעומת 13% ברבעון המקביל בשנה שעברה.

במקביל לדוחות הכספיים, הראל ביטוח פרסמה את דוח יחס כושר פירעון כלכלי שלה בגין נתוני 2021.
הדוח משקף כי בהתאם להוראות המעבר ובחישוב מלא – עודף ההון של הראל ביטוח עומד על כ- 7.6 מיליארד ש"ח וכ- 2 מיליארד שקל, בהתאמה – שיפור משמעותי לעומת נתוני 2020. כמו כן, ההון העצמי של הראל הסתכם בכ- 8.9 מיליארד שקל, גידול של כ- 16% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

 

וולמארט משיקה שירות משלוחים באמצעות רחפנים

וולמארט, ענקית הקמעונאות האמריקאית, הודיעה לפני מספר ימים שהיא מתכוונת להשיק ביולי 2022 שירות משלוחים באמצעות רחפנים ל- 4 מיליון משקי בית ב- 6 מדינות ארה"ב. להפעלת השירות נבחרה חברת הרחפנים DroneUp, אשר תנהל את המערך הגדול ביותר עד כה של משלוחים באמצעי אוטומטיים.

על פי פרסומי החברה, היא תציע את שירות השליחים האווירי ב-37 סניפים במדינות אריזונה, ארקנסו, פלורידה, טקסס, וירג'יניה ויוטה. ההזמנות יארזו בחנויות, יועמסו על רחפנים אשר יפעלו באמצעות שלט רחוק וישתמשו בכבלים מיוחדים כדי להנחית את החבילות בחצר ביתו או בחניה בסמיכות לבית הלקוח.

בשלב הראשון, הלקוחות יוכלו להזמין כ-100 אלף מוצרים ממגוון קטגוריות. כל משלוח יעלה 3.99 דולר, ותחול עליו הגבלת משקל של 10 ק"ג. בכירים בחברה צופים בחברה היקף הזמנות של יותר ממיליון חבילות בשנה באמצעות רחפנים.

המהלך הנוכחי של וולמארט מקנה לה יתרון תחרותי מול מתחרות קשוחות בתחום המסחר אלקטרוני, כמו איביי ואמזון,. אמנם החברה כבר הפעילה במהלך הקורונה משלוחי ציוד רפואי והגייני וערכות בדיקת קורונה באמצעות רחפנים, אבל מדובר בהרחבה משמעותית של השירות, ותגובה החלטית לרצון של לקוחות הרשת להשתמש בשירות המתקדם גם בגרה, ולא רק במקרי חירום.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

בשורה לקריפטו בישראל – MAX משיקה כרטיס קאשבק עם 'Bits of Gold'

חברת כרטיסי האשראי מקס מבית לאומי, עומדת להשיק בשבועות הקרובים שיתוף פעולה חדש עם ביטס אוף גולד, מחברות מסחר בקריפטו הוותיקות בישראל.

במסגרת המהלך, אשר ממתין לאישורים רגולטוריים המתאימים, חברת מקס תשיק כרטיס "קאשבק" חדש בשם MaxBack Crypto – אשר יזכה את הלקוחות בביטקוין בשווי שקל אחד, תמורת כל 160 שקל שיחויבו באמצעותו. עם הזמנת הכרטיס החדש, ייפתח עבור כל לקוח חשבון ייעודי על ידי ביטס אוף גולד, שתמיר את הסכום בשקלים אוטומטית לחלקי ביטקוין.

על פי הודעתה של חברת מקס, מחזיקי הכרטיס יזכו לפטור מלא מתשלום עמלת החזקת חשבון, והם יוכלו לקנות באמצעותו ביטקוין, איתריום ומטבעות קריפטו אחרים, בהנחה של 6% מעלות העמלה של 'ביטס אוף גולד', ואף לצבור תמורת קניה זאת זכאות להחזר כספי נוסף אשר יומר לביטקוין.

 

כמו תמיד לפני סיום, רשת קפה ענקית וחברת תרופות גלובלית שכדאי לעקוב אחרי המניות שלהן:

Starbucks Corp. – סטארבקס
(NASDAQ: SBUX)
סטארבקס, קמעונאית הקפה המפורסמת, חוותה התחלה אכזרית במיוחד של שנת 2022, אחרי שהמניה שלה ספגה ירידה של עד – 37% ממש לאחרונה. בין שאר הבעיות, החברה התמודדה עם קמפיין התאגדות שארגן בהצלחה יותר מ-50 סניפים, ועם הצבעות קרובות בנושא, בעוד הרבה יותר חנויות.

עם זאת, סטארבקס דיווחה על צמיחה של 14.5% בהכנסות ברבעון השני הפיסקאלי וצמיחה של 7% במכירות גלובליות. הגידול במכירות בארה"ב היה חזק יחסית עם- 12%. אבל, המכירות בחנויות בסין ירדו ב- 23% כאשר סין ממשיכה להיאבק עם סגרים עקב התפרצות מחודשת של קוביד-19.

ברבעון השני, מספר החברים הפעילים של תכנית הנאמנות – Starbucks Rewards, בארה"ב עלו ב- 17% ל- 26.7 מיליון חברים, והיא צפויה להיות מנוע מרכזי בדחיפה של החברה והמשקיעים קדימה.

Vertex Pharmaceuticals Inc. ורטקס
(NASDAQ: VRTX)
ורטקס הינה חברת ביו-טכנולוגיה גלובלית, המפתחת תרופות מולקולריות, בעיקר לטיפול במחלת סיסטיק פיברוזיס. טיפולי הסיסטיק פיברוזיס המאושרים של החברה השיגו שליטה בשוק, כאשר בנוסף, היא מחזיקה בצינור קבוצה של תרופות מועמדות לאישור.

Vertex דיווחה על צמיחה של 22% בהכנסות מהמוצרים ברבעון הראשון, כולל צמיחה של 47.7% במכירות של התרופה המובילה Trikafta. מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את התרופה לחולים בני 12 ומעלה בשנת 2019 והרחיב את את האישור לתרופה בשנת 2021 – כך שיכלול ילדים בגילאי 6-11.

הניתוח המקובל של אנליסטים רבים, צופה היקף של מעל – 7 מיליארד דולר במכירות של Trikafta ב-2022, וצינור התרופות המועמדות הנוספות שלה מספק תמהיל מסקרן של מניעי צמיחה פוטנציאליים חדשים.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך