דף הבית חדשות שוק ההון 10 הערים האטרקטיביות למגורים ולהשקעה בארה"ב ועוד חדשות

10 הערים האטרקטיביות למגורים ולהשקעה בארה"ב ועוד חדשות

חדשות שוק ההון עם מדד וול-סטריט ג'ורנל של הערים הכי אטרקטיביות בארה"ב, זריקת עידוד לאינטל מצד מובילאיי – על רקע דוחות מאכזבים של אינטל, מה עושות קרנות הון סיכון לאחר קריסת מחיר הביטקוין, וגם – ילין לפידות השיקה קרן מחקה, מבוססת בינה מלאכותית ושתי מניות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב

0

וול-סטריט ג'ורנל מסמן את הערים האטרקטיביות בארה"ב

מדד שוקי הדיור המתעוררים של הוול סטריט ג'ורנל ו- Realtor.com מנתח את 300 המטרופולינים המושכים ביותר ברחבי הארץ, במאמץ לאתר את שוקי הדיור שאמורים להציע יתרונות לבעלי בתים ולמשקיעים כאחד.

כל שוק דיור מוערך על סמך מגוון גורמים הקשורים לנדל"ן, חיוניות כלכלית ואיכות חיים. השווקים המתעוררים המובילים מייצגים מקומות שבהם צמיחת מחירי הדירות צפויה להיות הגבוהה ביותר, תוך שהם מעניקים גם נוחיות, שירותים מתקדמים ואיכת חיים אטרקטיבית.

באופן מעניין, הדו"ח מדגיש ערים בינוניות כיעדים מתפתחים נהדרים לרכישת בית. בתשע מתוך 20 הערים המובילות יש אוכלוסיות מתחת ל- 250,000 תושבים.

בראש הרשימה נמצאת אלקהרט-גושן. העיר הצפונית של מדינת אינדיאנה, מייצרת עד 80% מרכבי הקראוון ברחבי העולם, כאשר היצרנים המרכזיים ממוקמים בעיר. אזור המטרו של העיר רשם את שיעורי האבטלה הנמוכים ביותר בהשוואה לאחרים במדד – 1.6%, על פי הדו"ח.

אלה הן 10 הערים המובילות במדד:

Elkhart-Goshen, Ind
Burlington, N.C
Johnson City, Tenn
Fort Wayne, Ind
Billings, Mont
Raleigh, N.C
Rapid City, S.D
North Port-Sarasota-Bradenton, Fla
Topeka, Kan
Visalia-Porterville, Calif

 

מובילאיי מצליחה – על רקע דוחות מאכזבים של אינטל

ענקית הטכנולוגיה אינטל, פרסמה אתמול דוחות מאכזבים לרבעון השני של השנה, שהובילו את המשקיעים להעניש את המניה עם צניחה של- 9% במסחר המאוחר בבורסת ניו-יורק. אינטל סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 454 מיליון דולר, לעומת רווח של 5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה גם הורידה את התחזית ל-2022 דבר שגרם לאכזבה בשוק. עם זאת, מדוחות אינטל עולים גם נתוני מובילאיי שאותה רכשה החברה, ורשמה רבעון שני מוצלח. הכנסות מובילאיי עמדו ברבעון השני על 460 מיליון דולר, גידול של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גם הרווחיות צמחה משמעותית, עם רווח תפעולי של 190 מיליון דולר, עלייה של 43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד המייצגת שולי רווח תפעולי של 41%.
צבר העסקים העתידי של מובילאיי ממשיך לגדול גם כן, כך שבמחצית הראשונה של 2022 זכתה מובילאיי בעסקאות שבמסגרתן היא תספק כמעט 37 מיליון צ'יפים, בהשוואה לכ-16 מיליון שסופקו בפועל במחצית הראשונה של השנה (2022).

בתחום המיפוי, נאספו בחצי השנה הראשונה של 2022 כ-7.6 מיליארד ק"מ של נתוני כבישים בשנת 2022 לעומת 4.9 מיליארד בכל שנת 2021. עוד עולה מהדוח כי אחוז הכבישים הממופים גדל במהירות, כאשר יותר מ-90% מהכבישים באירופה ובארה"ב כבר ממופים.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

גם אחרי קריסה של 65% במחיר – קרנות הון סיכון ממשיכות להשקיע בביטקוין וקריפטו

גם לאחר שהוכרז על "חורף קריפטו", משקיעי הון סיכון ממשיכים לשפוך כסף אל תוך סטארט-אפים של מטבעות דיגיטליים ובלוקצ'יין, בקצב שעשוי לשבור את השיא של השנה שעברה.

על פי נתונים של פיצ'בוק – חברת תוכנה ונתונים פיננסיים – במחצית הראשונה של השנה, קרנות הון סיכון השקיעו 17.5 מיליארד דולר בחברות קריפטו. סכום שמעיד כי ההשקעה במגזר בדרך לעבור את 26.9 מיליארד הדולר שגויסו בשנה שעברה, תקופה שהיתה קלה יותר עבור ביטקוין ויתר המטבעות הקריפטורגרפיים.

מגמת ההשקעות בקריפטו עומדת בניגוד לפעילות הכללית של הון סיכון בארה"ב, שבמחצית הראשונה של השנה ירדה ל-144.2 מיליארד דולר מ-158.2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, לאחר שתנאי השוק ציננו השקעות.

קרנות הון סיכון מציעות מימון לחברות קריפטו צעירות שנתפסות כבעלות סיכויי צמיחה חזקים. הנתונים מצביעים על אמונה חזקה של אותן קרנות בעתיד של טכנולוגיית הקריפטו ובלוקצ'יין, זאת על אף שעברו על התעשייה שישה חודשים קשים.

 

ילין לפידות השיקה קרן מחקה, מבוססת בינה מלאכותית

ילין לפידות, אחד מגופי ההשקעות המוכרים בשוק, השיק לאחרונה קרן מחקה, העוקבת אחרי תחום הסייבר, ראשונה בסדרה חדשה של מוצרים עוקבי מדד, מבוססי AI. הקרן הינה פרי שיתוף פעולה בין ילין לפידות ל- 'אינדקס עריכת מדדים', חברה מובילה בטכנולוגיית ה- NLP, והיא נועדה לשמש את המשקיעים כמוצר טכנולוגי ייחודי עבור שוק המדדים הישראלי והעולמי.

על פי פרסומי הקרן בנושא, היכולת הטכנולוגית שפותחה מאפשרת לאתר יותר חברות השייכות לנושא המדד ולדייק את התאמתן בצורה טובה יותר. כמו כן, היכולות הטכנולוגיות של המוצר מאפשרות למצוא יותר חברות הקשורות לתחום המדד באופן שמפזר את הסיכונים בקרן בצורה טובה יותר.

לדברי ילין לפידות, הקרן מציעה יתרון משמעותי בזכות זיקה מדויקת יותר לנושא המדד, כאשר טכנולוגיית הבינה המלאכותית, מאפשרת שכבת סינון נוספת המשמיטה חברות בהלימה נמוכה לנושא המדד – כך שהוא נבנה בצורה מדויקת יותר, המאפשרת גם חשיפה נכונה יותר בתחום ההשקעה הנבחר.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

לקראת סיכום: שתי מניות שכדאי להתייחס אליהן בהמשך השנה וקדימה לתוך 2023

ל- Global Medical REIT (סימול: GMRE) יש כעת תשואת דיבידנד של 6.9%. לפי אתר האינטרנט שלה, החברה מכוונת ל"נכסים המופעלים על ידי מערכות בריאות רווחיות או קבוצות רופאים שנמצאות בחזית מתן הטיפול הדרוש בקהילות שלהם".

ה- FFO למניה של החברה גדל בכמעט 52% בשנה האחרונה והגדיל את סך ה- FFO שלה בכמעט 66% בשלוש השנים האחרונות. יחס התשלום של ה-FFO של ה-REIT נמצא בקצה הגבוה ועומד על 91.3%, אך הוא עדיין בטווח שהוא הצליח לשמור עליו בשנים האחרונות.

ל- W.P. Carey (סימול: WPC) יש תשואת דיבידנד של 4.74%, והיא נשארה אחת מ- REITs העמידות ביותר במהלך ה- dump האחרון בשוק. החברה היא אחת מ- REIT החכירה נטו הגדולות ביותר, המתמחה ברכישת נכסי דייר יחיד קריטיים לתפעול בצפון אמריקה ובאירופה.

נכס שוכר יחיד, בהגדרה, מושכר לשוכר אחד לתקופת זמן מסוימת. תקופת החכירה יכולה להיות קצרה יחסית (5 שנים או פחות) או ארוכה (10 שנים או יותר). התפיסה בקרב משקיעים/בעלים היא שנכס כזה הוא השקעה נטולת סיכון, פסיבית וקבועה.

מניית ה- FFO של הקרן גדלה ב- 18.1% בשנה האחרונה וב- 40.7% בשלוש השנים האחרונות. יש לה גם את אחד הדיבידנדים המכוסים ביותר מכל ה-REIT, בזכות דיבידנד גבוה עם יחס תשלום FFO של 77.2%.

FFO הם ראשי התיבות של Funds From Operations. בהגדרתו, ה- FFO הוא מדד רווח המנטרל אירועים שהם בעלי אופי חד-פעמי כגון: רווחים והפסדים ממכירת נכסים, הוצאות והכנסות ממיסים נדחים, ושינויים בשווי ההוגן של נכסים.

תודה שקראתם וסוף שבוע טוב.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך