דף הבית חדשות שוק ההון חשש באירופה מתיקונים שליליים לתחזיות הרווח ועוד כותרות מעניינות

חשש באירופה מתיקונים שליליים לתחזיות הרווח ועוד כותרות מעניינות

חשש באירופה מתיקונים שלילים לתחזיות הרווח, הבנקים המרכזיים בשווקים המתעוררים מגדילים את התמיכה בשוק המט"ח, סיכום יוני 22' בבורסות, שיכון ובינוי, מקבלת מימון לפרויקט שכירות ארוכת טווח בשדה דב, וכמובן, 2 מניות מעניינות להשקעה לטווח ארוך

0

חשש באירופה מתיקונים שלילים לתחזיות הרווח

הסיכויים למיתון עלו בתקופה האחרונה והיחס שהכלכלנים נותנים לכך עולה בהתמדה לעבר 50% עבור ארצות הברית ומעט נמוך יותר עבור אירופה. למרות הסביבה המאתגרת הזאת, תיקון התחזיות עבור רווחיות החברות באירופה השנה ידעה עד כה רק כיוון אחד – למעלה.

עם זאת, הקורלציה לא נראית ברת קיימא. מאז 1990, מיתונים באירופה וארצות הברית מחקו בממוצע 30% מרווחיות מדד STOXX 600 – עם 50% מחיקה במשבר הכלכלי הגדול של 2008 ו- 11% בבועת הדוט קום. אמנם המספרים האלו נראים קשים, לאור העובדה כי כרגע אין שום סימנים לשבירה חזקה למטה, מאזן החברות חזק, שוק העבודה בריא וחיסכון הצרכנים גבוה -אבל גם מיתון מתון גם ישפיע לרעה על תחזיות הרווחים.

האנליסטים מעריכים כי על כל ירידה של נקודה בתוצר העולמי, הירידה ברווחיות תהיה של 11 נקודות. כאשר לוקחים בחשבון את מחירי האנרגיה הגבוהים והיורו החלש, ההשפעה עשויה להיות קטנה יותר.

 

הבנקים המרכזיים בשווקים המתעוררים מגדילים את התמיכה בשוק המט"ח

בנקים מרכזיים במספר שווקים מתעוררים העלו לאחרונה את היקף המכירות של רזרבות מט"ח על מנת להילחם בהתחזקות של מטבע הדולר. הסיבה לכך היא ככל הנראה החשש מפני אינפלציה. האינפלציה זינקה בכל המדינות הללו והיא נמצאת הרבה מעל היעד.

אמנם התערבויות בשוק המט"ח איננה דרך אפקטיבית לשינוי כיוון זרימת הכספים כי היא לא משנה את הנתונים הפונדמנטליים, אבל היא יכולה להאט את הקצב ולמתן את גודל התנודות במטבעות. פקטור משותף לבנקים מרכזיים שמצליחים להתערב בצורה מוצלחת הוא רזרבות גדולות במטח שבא מכיוון החשבון השוטף וחוב זר.

בנקים מרכזיים עם כמות רזרבות בלתי מספקת לא יוכלו להימנע מהיחלשות המטבע שלהם בטווח הארוך. דבר זה יוביל לאינפלציה מיובאת גבוהה, התרחבות הגירעון בחשבון השוטף ולבסוף יחליש את יכולת המדינה לשרת את החוב הלאומי שלה ובכך הסיכוי לחדלות פירעון עולה עם הידרדרות בתנאים הכלכליים המקומיים במדינה.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

יוני 22' נחתם במגמה שלילית בשוקי המניות

שוקי המניות בחו"ל סיימו את חודש יוני במגמה שלילית ברורה, כאשר מדד S&P 500 ירד בכ- 8.4%, מדד נאסד"ק ירד בכ- 8.7%, מדד הדאקס הגרמני ירד בשיעור חד של כ- 11.2% ומדד הניקיי היפני ירד בשיעור של כ- 3.2%. גם שוק המניות הישראלי סיים את יוני במגמה שלילית, כאשר מדד ת"א 35 ירד בכ- 3.8%, מדד ת"א 125 ירד בכ- 4.1% ומדד ת"א 90 ירד בשיעור של כ- 4.3%.

 

שיכון ובינוי קיבלה הלוואה לפרויקט שכירות לטווח ארוך

שיכון ובינוי חברת שיכון ובינוי חתמה על הסכם מימון בהיקף של מיליארד שקל לפרויקט שדה דב ב' בצפון תל אביב, המיועד כולו לשכירות לטווח ארוך. הסכום שגייסה שיכון ובינוי, שמנוהלת על ידי תמיר כהן, ישמש למימון רכישת הקרקע בפרויקט, שעלותה הכוללת היא 1.37 מיליארד שקל.

את המימון קיבלה החברה קיבלה מחברות הביטוח מנורה ו- מגדל ובנק הפועלים. הסכם מימון מגיע לאחר שלאחרונה זכו שיכון ובינוי והחברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן במכרז של החברה הממשלתית דירה להשכיר ושל רמ"י, לתכנון, הקמה והפעלה של פרויקט דירה להשכיר שדה דב בשכונת אשכול בצפון תל אביב, בשטח של 9.1 דונם.

הפרויקט המדובר מתוכנן לכלול 511 יחידות דיור המיועדות להשכרה ארוכת טווח לתקופה של 20 שנה לפחות, ש- 50% מהדירות בו יהיו מיועדות לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, כלומר 80% מדמי השכירות הממוצעים בשוק, ו- 50% מהדירות יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. הפרויקט יכלול גם 1,000 מ"ר של שטחי מסחר ו- 400 מ"ר של שטחים ציבוריים.

עם תום תקופת ההשכרה יוכלו שיכון ובינוי והחברה הבת למכור את יחידות הדיור להשכרה כדירות מגורים, ואילו את שטחי המסחר הן יוכלו למכור כנכס מניב כמקשה אחת, בתום ההקמה ולאחר האכלוס. שיכון ובינוי העריכה את עלות הפרויקט, כולל עלות רכישת הקרקע, הוצאות הפיתוח, המע"מ ומס הרכישה ב- 2 מיליארד שקל.

 

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

כרגיל בפינה הקבועה שלנו – 2 מניות מעניינות כאשר מתכננים השקעה לטווח זמן ארוך:

נסטלה – Nestle
(NSRGY: U.S.: OTC)

נסטלה מספקת מוצרי תזונה ובריאות תחת מותגים שונים ברחבי העולם ומטה הניהול שלה ממוקם בשוויץ. החברה הוותיקה נוסדה בשנת 1866 ועם הזמן הפכה ליצרנית המזון הגדולה בעולם. לחברה פיזור גיאוגרפי מרשים עם 447 מפעלים ב- 189 מדינות, והיא מעסיקה כ- 330 אלף עובדים. תחומי העיסוק העיקריים של נסטלה הם הקפה והתה, מזון לתינוקות, מוצרי חלב לרבות גלידות, חטיפים, מזון לבעלי חיים ועוד.

לנסטלה יש גם אחזקה משמעותית בענקית הקוסמטיקה הצרפתית לוריאל (L'Oreal), ומותגים חזקים ומובילים בכל אחת מהקטגוריות הגיאוגרפיות בהן היא פועלת – ולכל רוחב ספקטרום התמחור. החברה פועלת לעתים באופן עצמאי ולעתים על ידי שותף מקומי או חברה מקומית שאותה רכשה, כמו אסם בישראל.

בשונה ממתחרותיה, נסטלה היתה עירנית ורגישה לתנודות ושינויי מגמות, בעיקר במעבר למזון בריא וטבעי יותר, ובעזרת מיקוד וחדשנות של ההנהלה היא ידעה לנווט את הספינה ולהישאר רלוונטית ומובילה.

כיום, שווי השוק של החברה עומד על 320 מיליארד פרנק שווייצי, היא מייצרת הכנסות של 87 מיליארד פרנק ותזרים מזומנים שלה הוא כ- 10 מיליארד פרנק. לנסטלה מינוף נמוך יחסית ומאזן חזק, ובשילוב עם תזרים מזומנים חזק ויציב זה מאפשר לה לחלק דיבידנדים נאים.

תשואת הדיבידנד של החברה היא כ- 2.5%. הכנסות החברה צומחות בכ- 5% בממוצע לשנה והיא נסחרת במכפיל רווח חזוי לשנה הקרובה של כ– 25.

Advanced Micro Devices, Inc.
(NASDAQ: AMD)

AMD היא חברה מובילה בתחום השבבים, בעלת שווי שוק של 132 מיליארד דולר. החברה מתמחה בין היתר בייצור מעבדים מרכזיים (CPU) ומעבדים גרפיים (GPU). בשנים האחרונות החברה הצליחה להתקדם מאוד מבחינת הרמה הטכנולוגית של מעבדיה, ועקב כך הגדילה באופן נאה את נתחי השוק שלה, במיוחד על חשבון המתחרה הוותיקה אינטל.

נוסף על הגדלת נתחי שוק, AMD צומחת באופן מרשים עקב הביקוש לשבבים בתחום מרכזי הנתונים, על רקע צמיחת תחום מחשוב הענן, צמיחת פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית וכן צמיחת תחום הגיימינג. למרות הסביבה הכלכלית המאתגרת, החברה חווה ביקוש חזק למוצריה, דבר שבא לידי ביטוי בדוחות כספיים מרשימים ברבעון הראשון של השנה ותחזיות מבטיחות קדימה.

AMD ממשיכה לפתח מעבדים מתקדמים וצפויה בהמשך השנה להשיק מעבד מרכזי חדש. בשלוש השנים האחרונות החברה שילשה את מכירותיה, והיא צופה צמיחה שנתית ממוצעת של 20% בשלוש־ארבע השנים הקרובות, תוך שמירה על שיעורי רווחיות גבוהים.

כמו כן, לחברה יש פרופיל פיננסי יציב מאוד, עם יתרות מזומן גבוהות משמעותית מסך החוב שלה. הדבר מאפשר לה להתרכז בצמיחה, לרכוש חברות ולנצל הזדמנויות בשוק. מתחילת 22' החברה ירדה ב- 43% עקב הלחץ בשוק ההון והירידות החדות במגזר הטכנולוגיה – מה שיוצר הזדמנות כניסה מעניינת לטווח ארוך.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך