דף הבית חדשות שוק ההון כל הכותרות המעניינות מהעולם, עם השקעה מעניינת של אלון מאסק

כל הכותרות המעניינות מהעולם, עם השקעה מעניינת של אלון מאסק

אל תחמיצו את כל הכותרות המעניינות משווקי העולם, עם השקעה מעניינת של אלון מאסק, הסכם סחר היסטורי לישראל, עסקת ענק של לאומי באמריקה, מיזוג אסטרטגי של לאומי ארה"ב עם בנק אמריקאי וכמובן, רדאר המניות שלנו עם 2 מניות שכדאי לכם מאוד להכיר

0

אלון מאסק הפך לבעל המניות הגדול בטוויטר

האיש העשיר בעולם ומנכ"ל חברת טסלה ו-SPACEX, אילון מאסק, רכש 9.2% מהרשת החברתית טוויטר – הודעה על הרכישה נמסרה במסמך רגולטורי שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC).

לפי מחיר הנעילה של מניית טוויטר ביום שישי, מאסק רכש 73.5 מיליון מניות של הפלטפורמה החברתית במחיר של 2.89 מיליארד דולר. לאחר פרסום הידיעה, מניית טוויטר זינקה ביותר מ-27% בוול סטריט, תגובה
הממחישה את ההשפעה הממגנטת של אלון מאסק על השוק ואת העניין הרב שכל מהלך שלו יוצר בקרב המשקיעים.

מה שהופך את המהלך למעניין במיוחד הוא הרקע – הדיווח על ההשקעה מתפרסם מספר ימים לאחר שמאסק עצמו העלה ציוץ בו שיתף את 80 מיליון עוקבים בביקורת חריפה כלפי טוויטר, לפיה הרשת החברתית אינה מחויבת באופן מלא לחופש הביטוי. זאת בהמשך לסקר שמאסק ערך ימים ספורים לפני כן, בו שאל האם לדעתם טוויטר עומדת בעקרון חופש הביטוי וכ- 70% מהמשתתפים ענו כי לדעתם היא לא.

כעת, לאחר שרכש נתח עצום ממניות טוויטר, מייסד טסלה וספייס X הפך לבעל המניות החיצוני המשמעותי ביותר בטוויטר.

 

מברוק – נחתם הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לאמירויות

לראשונה מאז קום המדינה, ישראל ואיחוד האמירויות הערביות השלימו את המשא ומתן לכינון אזור סחר חופשי. המו"מ לקראת הסכם נוהל על ידי שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, ושר המדינה לסחר חוץ של איחוד האמירויות, ד"ר ת'אני אל זאיודי, והוא צפוי להיכנס לתוקף לאחר אשרור שלו על ידי הממשלות בשתי המדינות.

הסכם אזור הסחר החופשי כולל בין היתר סוגיות הנוגעות לסחר בסחורות, לרבות רגולציה ותקינה, מכס, סחר בשירותים, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני. במסגרת ההסכם, כ- 95% מהמוצרים הנסחרים בין המדינות יהיו פטורים ממכס באופן מידי או הדרגתי: מוצרי מזון, חקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד.

היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, הכלכלה השנייה בעולם הערבי ושוק המייבא בהיקף של מאות מיליארדי דולרים – יוצרים פוטנציאל כלכלי נרחב במגוון תחומים, לרבות יצוא פתרונות בתחום האנרגיה, הבריאות הדיגיטלית והציוד הרפואי, מים, חקלאות מתקדמת, פתרונות סייבר, טכנולוגיות בתחום הפינטק ועוד.

בשנת 2021 היקף הסחר בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישראל הגיע ל כ-900 מיליון דולר. פוטנציאל הסחר הכלכלי בין שתי הכלכלות גדול בהרבה ומשתרע על פני תחומים רבים

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

 

עסקת ענק ללאומי: השלוחה בארה"ב תתמזג עם בנק אמריקני

בנק לאומי הודיע ביום ראשון השבוע כי הושלמה עסקת המיזוג של בנק לאומי Bank Leumi USA עם Valley National Bancorp, שעליה הכריז לאומי בספטמבר 2021.

לאחר המיזוג, יחזיק לאומי בלמעלה מ-14% מהבנק ויהיה בעל המניות הגדול ביותר, אך לא בעל השליטה. לפי לאומי, כ-90% מהתמורה בגין העסקה, אשר צפויה להיות מושלמת במהלך הרבעון הראשון או השני של 2022, תשולם במניות של הבנק הממוזג והיתרה במזומן.

כחלק מהעסקה, לאומי ימנה שני דירקטורים ומשקיף לדירקטוריון הבנק הממוזג. מנכ"ל השלוחה האמריקנית של לאומי, אבנר מנדלסון, צפוי לשמש סגן יו"ר הדירקטוריון בבנק הממוזג וחברי הנהלה ובעלי תפקידים בכירים ישמשו במגוון תפקידי מפתח.

לצד הסכם המיזוג, חתמו לאומי ו-Valley גם על הסכם שיתוף פעולה ביחס להשתתפויות של לאומי באשראי שניתן על ידי Valley ולמתן שירותים בנקאיים ללקוחות שני הבנקים. ההחזקה המשמעותית של לאומי במניות, יחד עם מבנה הבעלות בהסכם שיתוף הפעולה מציבים את לאומי בעמדה שבה הוא יכול לממש את האסטרטגיה שלו להרחיב משמעותית את פעילותו בשוק האמריקאי ולספק שירותים ייחודיים ללקוחות בארה"ב.

בנק ואלי נשיונל פועל כיום בניו ג'רזי, בניו יורק, בפלורידה ובאלבמה ואילו בנק לאומי ארה"ב פועל כיום בניו יורק, בשיקגו, בפלורידה וקליפורניה. הבנק הממוזג, הוא ה- 29 בגודלו מבין הבנקים הנסחרים בבורסה בארה"ב, וכעת בהנהלת לאומי מתכוונים להשתמש במיזוג כדי להרחיב את הפעילות לשווקים ותחומים שבהם ללאומי ארה"ב מומחיות ייחודית, בהם, בין השאר: הייטק, חברות הון סיכון, ייזום נדל"ן ובנקאות פרטית.

 

במחיר ממוצע של מיליון שקל לבית – אלקטרה נדל"ן רוכשת נדל"ן אמריקאי

אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו בשליטת האחים זלקינד, ואי.בי.אי פילאר, זרוע ההשקעות בנדל"ן של בית ההשקעות אי.בי.אי, רכשו יחדיו 229 בתים פרטיים (סינגל פמילי) בארה"ב בסכום של 66 מיליון דולר.

הנכסים שנרכשו הינם בתים פרטיים חדשים בני שלושה עד חמישה חדרים המוצעים להשכרה, שבנייתם הסתיימה בתקופה האחרונה ונרכשו ישירות מקבלנים. הבתים נבנו במיקומים שנבחרו לאחר מחקר שוק ארוך – בסמוך למרכזי תעסוקה גדולים, בתי ספר ומרכזים רפואיים גדולים.

זוהי העסקה ה-12 במסגרת שיתוף הפעולה בין אלקטרה נדל"ן לאי.בי.אי, והרביעית בתחום הבתים הפרטיים. עד כה נרכשו במסגרת שיתוף הפעולה של החברות כ- 3,200 יחידות במקבצי דיור (מולטי פמילי) וכ-900 בתי מגורים פרטיים.

הרקע להשקעה המשותפת הוא הקורונה והשינויים שהיא חוללה בהעדפות המגורים של משפחות אמריקאיות ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה: מעבר ממגורים בפרויקטים של מולטי פמילי, לבתים פרטיים. אל לחץ הקניה הזה נוסף כמובן ביקוש קבוע לבתים פרטיים מצידן של משפחות צעירות מתרחבות אשר מחפשות מגורים נוחים ומתאימים יותר.

אלו בין השאר הסיבות לכך שמבחינת משקיעי נדל"ן מתוחכמים, בתים פרטיים נתפסים כמוצר משלים לנכסים של מולטי פמילי, מדובר בסגמנט נכסים המספק תזרים שוטף ויציבות, גם בתקופות מאתגרות של תנודות ושינויים משמעותיים בשוק.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

וכרגיל, נסיים עם רדאר המניות שלנו. והפעם, 2 מניות דיבידנד שלא כולם מכירים, וכדאי

Realty Income Corporation (O)
NYSE – Nasdaq

שווי שוק: 40.1 מיליארד דולר
תשואת דיבידנד: 4.2%

אולי אף מניה בהיסטוריה לא מזוהה יותר עם דיבידנדים חודשיים מאשר ריאליטי אינקום. עד כדי כך החברה שהסלוגן – "חברת הדיבידנד החודשי" הפך לכינוי הלא רשמי שלה.

Realty Income היא מניה כמובן, והמחיר שלה יכול להיות תנודתי בדיוק כמו כל מניה אחרת. ועדיין, יש לה תזרימי שכירות חוזרים יציבים מהאימפריה שלה המונה יותר מ-7,000 נכסים הפרוסים על פני כ-650 דיירים.

Realty Income מתמקדת בנכסים קמעונאיים עתירי תעבורה שהם בדרך כלל חסיני מיתון ואולי חשוב מכך, "מוגנים מ-Amazon.com". אולי אף עסק אינו חסין לחלוטין לתחרות מאמזון.קום (AMZN) וענקי מסחר אלקטרוני אחרים, אבל Realty Income מתקרבת לשם.

הדיירים הגדולים ביותר שלה כוללים בין היתר את – 7Eleven, Walgreens Boots Alliance (WBA) FedEx והום דיפו. לחברה יש פורטפוליו החזקות עם חשיפה גבוהה יחסית לחדרי כושר ובתי קולנוע, מה שגרם לממכה כואבת בזמן הקורונה, אבל ככל שהעולם חוזר לשגרה עם כל יום שעובר, הסיכון ל-COVID-19 של Realty Income מצטמצם הרבה יותר.

במחירים שוטפים, Realty Income מניבה כ- 4.2%. אמנם זו לא תשואה מפלצתית, אבל זו לא התשואה הגולמית שאנחנו מחפשים כאן, אלא עקביות בהכנסה וצמיחה. נכון לכתיבת שורות אלה, Realty Income שילמה 616 תשלומי דיבידנד חודשיים רצופים והעלתה את הדיבידנד שלה במשך 96 רבעונים רצופים – מה שהופך אותה לחברה גאה ב-S&P 500 Dividend Aristocrats.

STAG Industrial, Inc. (STAG)
NYSE – Nasdaq

שווי שוק: 7.6 מיליארד דולר
תשואת דיבידנד: 3.4%

בזמן ש Realty Income פועלת להשגת הגנה מלאה מפני תחרות מצד אמזון – "STAG Industrial נהנית מעליית נפח המסחר באינטרנט. ככה זה כאשר אמזון היא השוכרת הגדולה ביותר שלך.

STAG משקיעה בנכסים לוגיסטיים ותעשייה קלה, הממוקמים בעיקר ליד שדות תעופה, וכ- 40% מהפורטפוליו של STAG מטפל בדרישות למרכזים לוגיסטיים עבור מסחר אלקטרוני.

כזכור, במהלך מגיפת הקורונה והסגרים הארוכים שבאו בעקבותיה, מיליוני אנשים נאלצו לעבור לרכישות אונליין ו- STAG הייתה שם, מוכנה לקצור את הפירות. אמנם ככל שהחנויות נפתחו מחדש, ההשפעות של הזינוק בביקוש למרכזים לוגיסטיים של ענקיות המסחר המקוון נחלש במקצת, אבל המגמה כאן ברורה. אנחנו מבצעים אחוז גדול יותר מהרכישות שלנו באינטרנט.

אבל עדיין יש הרבה מקום לצמיחה. עד כמה שזה נשמע מטורף, רק כ- 15% מהמכירות הקמעונאיות מתבצעות באינטרנט. יתר על כן, המרחב הלוגיסטי מפוצל מאוד, והנהלת Stag מעריכה את שווי השוק שלה בסביבות טריליון דולר. במילים אחרות, לא סביר ש- STAG ייגמרו ההזדמנויות בעתיד הקרוב.

STAG לא מושכת תשומת לב. אבל זו אחת ממניות הדיבידנד החודשיות המעניינות ביותר ב-2022, עם דרך ארוכה של צמיחה לפניה. ותשואה של 3.4% הנחשבת תחרותית בשוק הזה.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך