דף הבית חדשות שוק ההון סימני רגיעה בשוק הדירות ועוד חדשות מעניינות לסיכום השבוע בשוק ההון

סימני רגיעה בשוק הדירות ועוד חדשות מעניינות לסיכום השבוע בשוק ההון

חדשות שוק ההון השבוע, עם האטה חדה בשוק הדירות, מורגן סטנלי התייחס לאזהרות של אילון מאסק, אפל חושפת שיפורים ותכונות חדשות, פרימיטר 81 מסיימת סבב גיוס הון מוצלח וכמובן, 2 מניות שכדאי לעקוב אחריהן בחודשים הקרובים

0

שוק הדירות מתקרר (זמנית?)

אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר פרסם השבוע נתוני שוק עדכניים המצביעים על האטה בקצב המכירות והתייצבות במחירי הדירות בישראל, בעיקר במרכז הארץ. על פי הערכות של מקורות בשוק הדיור, עליית המחירים החדה שנרשמה בשוק מאז תחילת השנה (קצב של 1.8%–2.2% ברבעון הראשון), נבלמה לפחות באופן זמני.

עם זאת, בעיות הליבה של השוק טרם נפתרו וייתכן כי בקרוב יתחדשו עליות המחירים, בין השאר עקב הירידה במלאי הדירות החדשות שבידי הקבלנים, וכישלון תוכניות הממשלה להגדלת היצע הדירות ופיתוח שוק השכירות לטווח ארוך.

על פי נתוני האוצר – ברבעון הראשון של השנה נרכשו 31 אלף דירות בשוק החופשי, בדומה לרבעון המקביל בשנת 2021. כמו כן, בהשוואה לרמה הגבוהה שנרשמה ברבעון האחרון אשתקד, ירד סך העסקאות בשוק החופשי בשיעור חד של 23%.

רכישות המשקיעים ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב- 5000 דירות, ירידה חדה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה וירידה חריפה יותר של 60%, בהשוואה לרמה הגבוהה שנרשמה ברבעון האחרון בשנת 2021. ראוי לציין כי ירידות חדות דומות לאלה נרשמו לאחרונה רק ברבעון הראשון לאחר העלאת המס הקודמת על משקיעי נדל"ן ביוני 2015.

עוד עולה מהנתונים כי סך חיובי מס רכישה על דירות להשקעה הסתכמו ברבעון הראשון השנה ב-736 מיליון שקל, ללא שינוי נומינלי בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021, בו שיעור המס עמד עדיין על 5%.

מכירות המשקיעים ברבעון הראשון השנה עמדו על 4.7 אלף דירות, גידול של 6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021, ומלאי הדירות בידי משקיעים רשם במהלך הרבעון ירידה של 2500 דירות – הירידה הרבעונית הגבוהה ביותר מאז תחילת העשור הקודם.

רכישות דירה ראשונה בשוק החופשי הסתכמו ב-9.13 אלף דירות, רמת שיא המהווה גידול של 22% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021 וגידול של 5% בהשוואה לשיא הקודם שנרשם באותו רבעון.

בנוסף, רכישות משפרי הדיור הסתכמו ברבעון הראשון ב-3.12 אלף דירות, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021. מכירת דירות חדשות בשוק החופשי ברבעון הראשון השנה הסתכמה ב-9.8 אלף דירות, ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021 – ורכישת דירות יד שניה הסתכמה ב-22 אלף דירות, גידול של 2% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

מורגן-סטנלי למשקיעים – שימו לב לאזהרות של אילון מאסק

כאילו המשקיעים לא עצבניים מספיק לגבי מצב הכלכלה הגלובלית, מנכ"ל טסלה (TSLA) אילון מאסק הוסיף בימים האחרונים עוד קיסם למדורה.

באימייל לעובדי טסלה אמר מאסק שהחברה לא רק תשהה את גיוסם של עובדים חדשים, אלא שהיא תצטרך לשחרר 10% מכוח העבודה שלה. אם זה לא מספיק גרוע, מאסק אמר גם שיש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה.

בהמשך לכך, אדם ג'ונאס – אנליסט בכיר במורגן סטנלי, הגיב לשאלות של משקיעים ואמר כי אמנם אין מקום לפאניקה, אך מאחר ואילון מאסק עומד בראש חברת הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בעולם, הם צריכים לשים לב. ג'ונס המשיך ואמר: "טסלה היא לא קנרית ממוצעת במכרה הפחם. היא יותר כמו לוויתן במכרה ליתיום. בהתחשב בהערותיו של מאסק, על המשקיעים לשקול מחדש את התחזיות שלהם לגבי מרווחים וצמיחה בשורה העליונה".

לאור הסגרים האחרונים בשנגחאי שפגעו בייצור ב- Gigafactory המקומי של טסלה, בנוסף לעלייה בעלויות התשומות, והעלויות הכרוכות בהגדלת מתקני החברה ב- ברלין ואוסטין – ג'ונאס אומר שהמשקיעים צריכים "להנמיך את תחזית לרווחים גולמיים בשוק הרכבים החשמליים", שלדעת האנליסט הגיעו כנראה לשיא ברבעון הראשון השנה.

"למרות שהביקוש לרכבי טסלה עדיין עולה על יכולת הייצור שלהם", פירט ג'ונאס, "זה לא בהכרח סותר זה את זה עם יכולת, אם לא צורך, של טסלה לשלוט בעלויות שלה כשהיא מביטה קדימה".

לבסוף, ג'ונס מעריך כי לאור נוף המאקרו הקשה שבו שרשרת האספקה ​​נותרה בלחץ, האינפלציה משפיעה על הביקוש, הסיכונים הגיאופוליטיים מוגברים ושוקי ההון נותרים מדוכאים – נדרשת הנמכת ציפיות מסוימת למגזר לסקטור הרכבים החשמליים: "אפשר להיות שורי לגבי שוק ה- EV לטווח ארוך, תוך עדכון מטה של עקומת האימוץ עד אמצע העשור".

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

אפל מציגה תוכנות חדשות בשורה של מוצרים

אפל הכריזה על שורה של תכונות חדשות שיגיעו לאייפון, אייפד, אפל ווטש ו- Mac, במהלך ועידת המפתחים העולמית השנתית שלה (WWDC) ביום שני האחרון.

האירוע, שנערך בשידור חי בקופרטינו, קליפורניה – בפעם הראשונה מאז המגיפה, כלל הצצה ל- iOS 16 ו- iPadOS 16 עם היכולת לבטל הודעות טקסט לאחר שליחתן; שיפורים בעדכוני בריאות ל- Apple Watch; ו- MacBook Air חדש המופעל על ידי שבב M2 האחרון של אפל.

נעדרות בולטות שלא הוצגו: משקפי מציאות רבודה/מציאות מדומה של אפל, שהבאזז סביבן נשמע כבר זמן רב. עם זאת, למרות שאינן מוצגת ב-WWDC, אפל עדיין יכולה להציג לראשונה את המשקפיים מתישהו מאוחר יותר השנה, או בתחילת 2023.

 

פרימיטר 81 סיימה סבב גיוס הון משמעותי

Perimeter 81, המפתחת פתרונות ענן מתקדמים לניהול ואבטחת רשתות ומעסיקה יותר מ-250 עובדים בשלושת משרדיה בתל אביב, ניו יורק ולוס אנג'לס, הודיעה על סגירת סבב גיוס שלישי (Round C) בהיקף של 100 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר.

את סבב הגיוס שהושלם ביום שני האחרון, הובילה הקרן האמריקאית B-Capital, אשר אחד ממייסדיה הוא אדוארדו סברין, שהקים יחד עם מארק צוקרברג את פייסבוק בזמן הלימודים המשותפים באוניברסיטת הרווארד. בסבב הגיוס השתתפו גם ION Crossover Ventures – Toba Capital, Insight Partners ו- Entree Capital . בין המשקיעים שכבר קיימים בחברה: ספרינג ונצ'רס בהובלת אביב רפואה ומשקיעים פרטיים נוספים. סבב הגיוס הנוכחי מעמיד את סך ההון שגויס בידי החברה על 165 מיליון דולרים.

כיום פרמיטר מספקת כיום פתרונות אבטחה לכ-2,400 לקוחות ברחבי העולם, החל מעסקים קטנים ובינוניים ועד לחברות Fortune 500 במגוון ענפים, לרבות חברות טכנולוגיה, פיננסים, בריאות, קמעונאות ובידור מהמובילות בעולם.

בליבת העשייה של פרימיטר 81 עומד פיתוח של פתרון ענן המציג גישה חדשה לאבטחת סייבר לארגונים. גישה זו נקראת לעיתים SSE ולעיתים SASE (סאסי – שירות גישה מאובטחת לרשת), כאשר האחרונה היא הגדרה רחבה יותר. במהותה, הגישה החדשה שואפת להחליף את אבטחת הרשת הארגונית המסורתית, המתבסס על מוצרי פיירוול (חומת אש) ועל חיבור מחוץ לארגון דרך מוצרי VPN.

הייחודיות של הפתרון שהחברה מציעה טמונה בקלות בה יכולים לקוחות בכל הגדלים להתקין באופן עצמאי, או בעזרת סיוע פשוט של צוותי החברה, את הפלטפורמה הטכנולוגית.

בתוך כך, לפי דוח של Verizon לשנת 2022, בשנה שעברה חלה עלייה נוספת של 13% במתקפות כופרה, דבר היוצר ביקוש גובר לפתרונות אבטחת מידע, ונוכח ריבוי האיומים ארכיטקטורת אפס אמון הפכה בשנה האחרונה לאסטרטגיה פדרלית של הממשל האמריקאי.

 

כרגיל לפני סיום, רדאר המניות שלנו עם 2 מניות שכדאי לשים אליהן לב בתקופה הקרובה:

אמזון – Amazon
(NASDAQ: AMZN)
אמזון הינה החברה המובילה בעולם בתחום הקמעונאות המקוונת ובתחום מחשוב הענן (AWS).

לאחרונה פרסמה החברה תוצאות כספיות חלשות מן הצפוי בשורת ההכנסות ובשורת הרווח הנקי לרבעון השלישי של 2021. במהלך הרבעון שחלף ייצרה החברה הכנסות בהיקף של 110.8 מיליארד דולר, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 3.2 מיליארד דולר בלבד ברבעון, בהשוואה לרווח נקי בהיקף של 6.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

הירידה החדה בשורת הרווח מקורה בעלייה חדה בהוצאות שכר, רכש וציוד. מנכ"ל החברה אף הקדיש לכך פסקה שלמה, וציין כי אמזון תהיה מוכנה להקריב את הרווחיות לטווח הקצר כל עוד זה משרת את הצרכן בטווח הארוך.

למרות הירידה ברווחיות ברבעון שחלף, במהלך 12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2021 נרשמה עלייה חדה ברווחיות. לשם המחשה, במהלך 12 החודשים שחלפו רשמה החברה רווח תפעולי (operating income) בהיקף של כ-28.2 מיליארד דולר, זינוק של 42% בהשוואה לרווח התפעולי בשנה הקודמת.

לצד התמתנות קצבי הצמיחה בסגמנט השופינג, בולטת מאוד לחיוב חטיבת מחשוב הענן של החברה, שרשמה זינוק של 39% בשורת ההכנסות, ומאופיינת בשולי רווח גבוהים במיוחד של כ-30%. בהתחשב בדומיננטיות של אמזון בענף הקמעונות ובתחום מחשוב הענן, אנו צופים כי היא תיהנה מהמגמה באופן משמעותי יותר מחברות אחרות בשנים הקרובות.

השילוב של התמחור הזול יחסית של מניית החברה בהשוואה לעבר, שדרת ההנהלה האיכותית של אמזון וההזדמנות הטמונה בשוק מחשוב הענן – הופכים את המניה להזדמנות מעניינת מאוד להשקעה.

הסיכון העיקרי נובע מהדומיננטיות שיש לאמזון בתחומי פעילות מגוונים, דבר אשר עלול להוביל את המחוקק האמריקאי לנקוט צעדים שונים במטרה להגביל את כוחה ולפגוע ברווחיותה. סיכון נוסף הוא המשך עלייה בהוצאות כוח אדם, דבר שיפגע בשורת הרווח של החברה.

ריו טינטו – Rio Tinto Limited
(ASX: RIO)
ריו טינטו הינה אחת מענקיות הכרייה המובילות בעולם. לחברה פעילות מגוונת בתחומי המינרלים, נחושת, אלומיניום ויהלומים, אך המחצב העיקרי שבו היא מתמחה הוא עפרת ברזל (Iron ore), אשר אחראית למחצית משורת ההכנסות.

במהלך מחצית השנה הראשונה של 2021 ייצרה החברה הכנסות בהיקף של כ-33 מיליארד דולר ורווח תזרימי בהיקף של 21 מיליארד דולר, המשקפים זינוק מרשים של 71% ושל 118%, בהתאמה, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020. חברת ריו טינטו מדורגת בדירוג A על ידי סוכנויות הדירוג, ונסחרת לפי שווי שוק מצרפי של כ-108 מיליארד דולר.

למרות התוצאות העסקיות המצוינות רשמה המניה ביצועי חסר בהשוואה למדדים. הסיבה העיקרית המיוחסת לביצועי החסר הן התבטאויות של הממשל בסין בנושא זיהום האוויר במדינה, דבר שהוביל להגבלה מסוימת של מכסות הייצור של מפעלים במדינה.

בעקבות ההתבטאויות, רשמו מחירי המתכות ירידות חדות, בפרט במהלך המחצית השנייה של 2021, והובילו לירידה של כ-25% במחירה של המניה מאז תחילת חודש אוגוסט.

הנהלת ריו טינטו הדגישה שהחזר הון למשקיעים הוא יעד עיקרי עבור החברה, וכי כל מזומן שלא יידרש להחזר חוב או להשקעות הוניות יוחזר לבעלי המניות. במהלך המחצית הראשונה של השנה השיבה הנהלת החברה סך כולל של כ-6.4 מיליארד דולר לבעלי מניותיה באמצעות תשלום דיבידנד מן המניין.

בנוסף, החברה הודיעה על תשלום נוסף בהיקף של 9.1 מיליארד דולר, שיחולק באמצעות דיבידנד מן המניין בהיקף של 6.1 מיליארד דולר, וכן דיבידנד מיוחד בהיקף של 3 מיליארד דולר נוספים. כיום עומדת תשואת הדיבידנד של המניה על למעלה מ-10%.

על פי הערכות אנליסטים, במהלך שנת 2022 צפויה ריו טינטו לייצר הכנסות בהיקף של כ-50 מיליארד דולר, ורווח תזרימי שנתי של כ-26 מיליארד דולר. תמחור זה משקף מכפיל של 4 פעמים רווח תזרימי שנתי (ל-2022) בלבד. זוהי רמת שפל של עשור מבחינת התמחור.

נכון להיום, הערכה רווחת בקרב המשקיעים מייחסת משקל חסר למעמדה של ריו טינטו בתעשייה, ליכולת ייצור המזומנים שלה ולתגמול המשמעותי לבעלי המניות.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך