דף הבית חדשות שוק ההון אינטל ממשיכה את הקאמבק בתחום השבבים ועוד כותרות

אינטל ממשיכה את הקאמבק בתחום השבבים ועוד כותרות

הסכם פשרה בין חברת טבע ארה"ב למדינת טקסס בתביעת אופיואידים, אינטל מקימה קרן חדשה להשקעות סטארט-אפ בתחום השבבים, סלע קפיטל מפרסמת דוחות ירוקים לשנת 2021, בכיר בשוק ההון מזהיר מפני מחנק מוניטרי בארה"ב, וכמובן, 2 מניות ישראליות מעניינות ששווה לעקוב אחריהן.

0

הסכם פשרה בין טבע למדינת טקסס בתביעה עסקית

טבע ארה"ב, חברת בת של טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ, מודיעה כי החברה הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת טקסס בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה. על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם לטקסס 150 מיליון דולר על פני פרק זמן של 15 שנים ותספק את התרופה הגנרית Narcan, מצילת החיים שחברת התרופות השיקה לאחרונה, בשווי של 75 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.

 

אינטל משקיעה מיליארד דולר בסטארט-אפ בתחום השבבים

אינטל ממשיכה להגדיל את השקעותיה בייצור שבבים. החברה הודיעה ביום שני האחרון על הקמת קרן חדשה בהיקף של מיליארד דולר, שתשקיע בחברות המפתחות טכנולוגיות בתחום ייצור השבבים. היא תתמקד בסטארט־אפים בשלב מוקדם וכן בחברות בוגרות.

הקרן החדשה היא פרי שיתוף פעולה בין קרן אינטל קפיטל, קרן ההשקעות התאגידית של אינטל, לבין IFS, החטיבה החדשה של אינטל המעניקה שירותי ייצור שבבים עבור חברות אחרות. לפי הודעת החברה, הקרן תתמקד בעיקר בחברות המפתחות טכנולוגיות הקשורות בתהליכי פאונדרי – שיפור זמן ההגעה לשוק של לקוחות, כלי תוכנה, ארכיטקטורות שבבים חדשניות וטכנולוגיות אריזה מתקדמות – ותשקיע באופן גלובלי, כולל בחברות ישראליות, אף שטרם הוכרזו תוכניות ספציפיות.

 

סלע קפיטל מסכמת את 2021 ברווחים

סלע קפיטל, בניהול של המנכ"ל גדי אליקם והיו"ר שמואל סלבין, פירסמה ביום שלישי השבוע את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2021 ולשנה כולה. לפי התוצאות, שנת 2021 הסתיימה בנימה חיובית מאוד עבור סלע קפיטל נדל"ן, עם עלייה חדה ברווח הנקי, בעקבות עליית מחירי הנדל"ן עלייה בביקוש למשרדים ושטחי מסחר.

כמו כן, החברה דיווחה על רווח נקי של 356.5 מיליון שקל, לעומת 161 מיליון שקל ב-2020. הגורם המשמעותי ביותר לרווח הוא העלייה בשווי נכסי החברה, על רקע עליית מחירי הנדל"ן בישראל.
שווי הנדל"ן להשקעה של סלע קפיטל הסתכם בכ-4 מיליארד שקל ב-2021, לעומת כ-3.4 מיליארד שקל ב-2020. הגידול נובע מרכישת שישה נכסים מניבים בסך 334 מיליון שקל ב-2021 ומשערוך נכסים ב-230 מיליון שקל.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

יו"ר פימקו לשעבר מזהיר מפני מחנק מוניטרי בארה"ב

הכלכלן מוחמד אל עריאן, בעבר מנכ"ל פימקו, חברת ניהול קרנות האג"ח הגדולה בעולם, הזהיר כי הבנק הפדרלי עלול לחנוק את כלכלת ארה"ב אם יצמצם את התמריצים המוניטריים מהר מדי, והעריך כי התנודתיות בשוק המניות האמריקאי צפויה להימשך ולהעניק למשקיעים ספקולטיביים הזדמנויות קנייה.

בראיון לרשת CNBC אמר אל עריאן כי השאלה המרכזית היא האם הכלכלה תוכל להתמודד עם שבע העלאות ריבית במקביל לצמצום כמותי. את האזהרה מסר בהתייחסו לתחזית בנק אוף אמריקה לפיה הבנק הפד, יעלה את הריבית בארה"ב שבע פעמים השנה, ומאותת על כוונתו לסיים בקרוב את רכישות האג"ח שהוא מבצע ולהתחיל לצמצם את היקף הנכסים במאזן.

לדבריו של אל עריאן, הבנק הפדרלי היה אטי בתגובתו לאינפלציה ולצמיחה הכלכלית הגואה, ולתפיסתו, העדות לכך היא הנתק בין רמת האינפלציה – שטיפסה בדצמבר ל-7% במונחים שנתיים – לבין העובדה שהבנק הפדרלי ממשיך להזרים נזילות לכלכלה.

אל עריאן הוסיף ואמר כי למרות התנודתיות הרבה בשוקי המניות בארה"ב בשבועות האחרונים, המניות ממשיכות להפגין חוסן יחסי. הוא ייחס זאת לדוחות רבעוניים שפירסמו חברות אמריקאיות, וכן להתניה התנהגותית – כפי שהגדיר זאת – כלומר העובדה שהמשקיעים תוגמלו ברווחים בזמן המגפה, הן בזכות החזקה במניות בשעה שהמשיכו לעלות, והן הודות לניצול ירידות כהזדמנויות קנייה.

 

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

וכרגיל, מכ"ם המניות שלנו, עם שתי מניות שכדאי לעקוב אחריהן בזמן הקרוב

מטריקס – MATRIX (TLV: MTRX)
מטריקס הינה החברה הגדולה והמובילה בתחום ה־IT בישראל, והיא מנוהלת ע"י הנהלה מוערכת ואיכותית. משבר הקורונה הדגיש עבור חברות פרטיות וגופים ממשלתיים את הצורך הקיומי בתשתיות טכנולוגיות והשקעות בדיגיטל. המשבר האיץ השקעות בענף וההערכה הרווחת היא שמגמה זו לא תיפסק בשנת 2022 ואף תתרחב.

במקביל, תחום ה- IT ימשיך ליהנות מרוח גבית חזקה, גם מתקציב המדינה וגם מהצורך הגובר של חברות להתמודד ולהתאים את עצמן לשינויים הטכנולוגיים מסביב לעולם (תקיפות סייבר, עבודה מרחוק וכו'). מטריקס, כמובילת שוק, ערוכה ליהנות מהטרנדים האלו. בנוסף, החברה ידעה לבצע רכישות איכותיות בעבר, וכפי הנראה, גם השנה תבצע רכישות שיתרמו לשורת הרווח שלה.

שפיר הנדסה ותעשייה (TLV: SPEN)
שפיר הנדסה ותעשיה הינה אחת מקבוצות התשתיות הגדולות במשק. היא פועלת ב־4 מגזרים סינרגטיים: תעשיה, תשתיות, זכיינות וייזום נדל"ן. הקבוצה משתתפת במכרזי הזכיינות הגדולים במשק ומספקת פעילות משמעותית לחטיבת התשתיות המבצעת את הפרויקטים, וזו מספקת עבודה לחטיבת התעשייה המספקת את חומרי הגלם.

כיום, חברת שפיר מבצעת מספר פרויקטי ענק כגון: כביש 16, הרכבת הקלה בירושלים והמרכזים הלוגיסטיים של צה"ל. כפי הנראה, שפיר תמשיך ותזכה בנתח ממכרזי הענק שתוצאותיהם יתפרסמו בשנים הקרובות. במקביל, בתחום המגורים נהנית הקבוצה מהגאות בביקושים ונכנסה לפעילות בתחום הדיור המוגן באמצעות רכישת השליטה ברשת "עד 120".

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך