דף הבית חדשות שוק ההון אמריקה בונה מחדש, הנדל"ן בעולם רותח ועוד כותרות חשובות מהשבוע 12/08/21 – אל תחמיצו

אמריקה בונה מחדש, הנדל"ן בעולם רותח ועוד כותרות חשובות מהשבוע 12/08/21 – אל תחמיצו

אמריקה בונה את עצמה מחדש, הנדל"ן בעולם רותח, החלטת הממשלה לגבי הפחתת זיהום האוויר בארץ, המשלוחים האוויריים של תל אביב, ו-2 מניות ששווה לעקוב אחריהן

חדשות שוק ההון
0

בזמן שהמבצע הלא רשמי 'לשרוד את אוגוסט' בעיצומו, אנחנו כאן לאוורר אתכם עם לקט כותרות מעניינות שהיקום הפיננסי ניפק עבורנו בשבוע החולף. בואו נתחיל.

אמריקה רושמת לעצמה צ'ק מטורף ובונה את עצמה מחדש

זה קורה. הסנאט האמריקני הצביע ביום שלישי שעבר, כדי לאשר את חבילת התשתית הדו-מפלגתית של 1.2 טריליון דולר, והעניק ניצחון גדול לנשיא ביידן ולקבוצת סנאטורים משני צדי המפה הפוליטית שבילו חודשים רבים במשא ומתן על ההסכם.

'חוק התשתיות' המפלצתי יספק 'בוסטר' משמעותי לכלכלה האמריקנית ויזרים מאות מיליארדי דולרים לשדרוג מסיבי של התשתיות ברחבי ארה"ב. האישור של החוק בסנאט, נתפס כניצחון לשני הצדדים, במיוחד בהתחשב ברמת הקיטוב הנוכחית בקונגרס.

כאמור, הצעת החוק תעלה 1.2 טריליון דולר בפריסה לאורך שמונה שנים, וכוללת הוצאה חדשה של יותר מ- 550 מיליארד דולר, שיחולקו באופן הבא:

110 מיליארד דולר לכבישים, גשרים ופרויקטים גדולים. מתוכם- 40 מיליארד דולר עבור מימון לתיקון, החלפה ושיקום גשרים, ו -17.5 מיליארד דולר מיועדים לפרויקטים גדולים נוספים.
73 מיליארד דולר לתשתיות החשמל במדינה.
66 מיליארד דולר לשירותי הרכבת.
65 מיליארד דולר לפריסת פס רחב.
55 מיליארד דולר לתשתיות מים.
21 מיליארד דולר לשיקום סביבתי.
47 מיליארד דולר עבור מניעת הצפות והגנה על חופים מועדים לשטפונות.
39 מיליארד דולר למודרניזציה של תחבורה ציבורית. (על פי הבית הלבן, מדובר בהשקעה הפדרלית הגדולה ביותר בהיסטוריה בתחבורה הציבורית).
25 מיליארד דולר לשדות תעופה.
17 מיליארד דולר עבור תשתיות נמל.
11 מיליארד דולר עבור תוכניות בטיחות תחבורה.
7.5 מיליארד דולר לרכבים חשמליים וטעינת רכבי EV; 2.5 – ביניהם כמיליארד דולר לפיתוח אוטובוסים עם פליטת אפס, 2.5 מיליארד דולר לאוטובוסים בעלי פליטה נמוכה, ו -2.5 מיליארד דולר למעבורות.

על פי נתוני משרד התקציב של הקונגרס, הצעד יוסיף לארה"ב גירעונות צפויים של 256 מיליארד דולר במשך שמונה שנים. תהליך אישורו של חוק התשתיות כנראה יעמוד בפני סדרה של תיקונים ומכשולים פרוצדורליים, אך הוא צפוי לעבור כבר בסוף השבוע.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

קיץ עולמי והנדל"ן רותח

מחירי הנדל"ן למגורים בארה"ב ובבריטניה טיפסו בחדות בשנה האחרונה והמשקיעים זיהו פוטנציאל מיוחד בבתים פרטיים והם נחטפים בקצב מסחרר.

רק ברבעון הראשון של 2021, כמעט 25% מהבתים שנמכרו בארה"ב היו למשקיעים. בין הרוכשים אפשר למצוא שחקני מפתח כמו בלאק-רוק, ג'יי.פי. מורגן וגולדמן זאקס, אליאנץ ריל אסטייט והפרייבט אקוויטי – סנטרברידג'. כל אלה הובילו בחודש מרץ השקעה בסך 1.25 מיליארד דולר במיזם 'אפוורד אמריקה' לרכישת בתים פרטיים חדשים למטרות השכרה- בשווי של מעל 4 מיליארד דולר.

הרקע למגמה – משבר הקורונה 'הטיס' את מחירי הבתים הפרטיים לירח והרחיק משפחות רבות מחלום הבעלות על בית נחמד עם גינה בפרוורים. פרס הניחומים – השכרה של בית פרטי לטווח ארוך, הפך את הבתים הפרטיים לנכס לוהט. וכעת, כולם רוצים נתח.

על-פי נתונים שנאספו על ידי גופי מחקר רציניים, העלות החציונית של נכס למגורים בארה"ב גבוהה פי חמישה לערך מההכנסה החציונית של משקי הבית. לשם השוואה, זהו שיעור גבוה יותר מזה שנרשם זמן קצר לפני התפוצצות בועת הדיור ב־2008.

אפרופו קיץ עולמי…

ביום שני השבוע, הממשלה אישרה החלטה תקדימית חשובה – החל משנת 2023 יחל בישראל תמחור פליטות פחמן דו-חמצני, במטרה להפחית את זיהום האוויר בישראל.

בשלב הראשון התמחור יחול על כלל הדלקים המזהמים, ובהמשך גם על פליטת גזי חממה הנוצרים בעת תהליך הטמנת פסולת וממקורות פליטה נוספים. התמחור על הפחם, הגפ"מ, המזוט, הפטקוק והגז, יחל בשנת 2023 ועלול לייקר את מחיר החשמל בחמישה אחוזים עד לשנת 2028.

מפרטי ההחלטה עולה כי התמחור על פליטות משריפות דלקים ייעשה באמצעות "מנגנון הבלו", המס המוכר לכולנו מתחנות הדלק. בנוסף, גובה המס לא צפוי לעלות מעבר לתחזיות עקב ההחלטה אך החלק היחסי של מחיר הפחמן במיסי הבלו יפורסם.

מבחינת הממשלה, ההחלטה על תמחור פליטות מדלקים מזהמים, מהווה אמצעי ראשון ליישום היעדים שהגדירה המדינה לאחרונה: הפחתת הפליטות – 85% עד לשנת 2050, בעוד המדינה מצפה כי עד סוף העשור הקרוב הפליטות יופחתו ב-27%.

כמו כן, בשבועות הקרובים, הממשלה צפויה לאשר החלטה על תכנית רב שנתית למאבק במשבר האקלים ולהתייעלות אנרגטית, מתוך שאיפה לקבוע מנגנונים אש יקדמו את המעבר של המשק לאנרגיה נקייה – מבלי לפגוע בתחרותיות של התעשייה הישראלית.

ולמקרה שיום אחד השליח בדלת ייראה לכם קצת מרחף…

פיילוט המשלוחים האוויריים הראשון של עיריית תל אביב-יפו בשיתוף חברת SkylinX המריא השבוע לטיסת ניסוי.

חברת SkylinX ועיריית תל אביב-יפו ערכו ביום שלישי פיילוט מהפכני, להקמת נתיב אווירי למשלוחי רחפנים מנמל יפו לרידינג. אורכו של הפיילוט ייערך כחצי שנה ובמידה ויירשם כהצלחה הוא צפוי להתרחב לאזורים נוספים בעיר.

SkylinX היא אחת מחברות הסטארט אפ שנבחרו לקחת חלק בתוכנית City zone, הכוללת מעבדה מיוחדת לפיתוח חדשנות ושדה ניסוי שהוקם ע"י פארק עתידים תל אביב, עיריית ת"-יפו ואוניברסיטת תל אביב, במטרה לקדם פתרונות לעיר חכמה.

פרוייקט המשלוחים האוויריים הוא פרי שיתוף פעולה יוצא-דופן בין מספר גופים.
יחד עם SkylinX, תפעל גם AirwayZ האחראית על מערכות ההפעלה והשליטה ברחפנים וחברת Flytech IL שתתפעל את הרחפנים בנתיב הטיסה. שותפות נוספות במיזם הן חברת Flying Cargo וחברת Gett Delivery שמסייעות בחיבור השירות החדש ללקוחות קצה.

בין הגופים המסחריים ששוקלים שימוש במשלוחים אוייריים למטרות מסחריות אפשר למצוא את חברת Nespresso ישראל, צ.מ.ל. מדיקל ובית החולים אסותא.

לא ניפרד לפני שנמליץ על 2 מניות מעניינות ששווה לעקוב אחריהן:

Snap (SNAP) סנאפ

Snapchat היא רשת חברתית ויישום למכשירי Android ו- iOS. בראש החברה עומד המייסד – אוון שפיגל. אחד ממושגי הליבה של האפליקציה הוא שכל תמונה או סרטון או הודעה שאתה שולח – כברירת מחדל – זמינה לרשות הצד השני לזמן קצר בלבד לפני שהיא נמחקת. אופייה הזמני של האפליקציה נועד במקור לעודד זרימה טבעית יותר של אינטראקציה.

תמיכה מוסדית חזקה. מתחילת השנה, מניית SNAP עולה כמעט בכ -52% והיא רושמת שמונה רבעונים רצופים של הגדלת החזקות במניה מצד הקרנות, ודירוג הצטברות/הפצה (Accumulation/Distribution Rating ) של B. בסך הכל, 49% מהמניות מוחזקות על ידי קרנות.

מכה את התחזיות. כשסנאפ פרסמה את תוצאות הרבעון ב -23 ביולי, היא דיווחה על רווחים מתואמים של 10 סנט על הכנסות של 982 מיליון דולר. זאת כאשר האנליסטים ציפו שסנאפ תדווח על הפסד של 1 סנט על ההכנסות של 845 מיליון דולר. בסך הכל, ההכנסות של החברה זינקו ב -116% מהתקופה הקודמת.

– התוצאות מוכיחות שסנאפ שיפרה באופן דרמטי את הביצוע התפעולי שלה במהלך השנים האחרונות, ניצלה בהצלחה חידושים מרעננים ושיפרה את המודעות הטכנולוגית שלה כדי ליצור חוויה דיגיטלית משופרת.

מספר המשתמשים הפעילים זינק ב -23%, ל -293 מיליון, מעל ההערכות של אנליסטים לגידול של 290 מיליון.

באמצע מאי השנה הציגה סנאפ את בשם Spectacles – משקפי מציאות רבודה חכמים, הראשונים שלה. הגאדג'ט החדש שטרם אושר לשיווק, יאפשר לסנאפצ'אט להישאר רלוונטית, עם תוכן ייחודי וחוויות חדשניות למשתמשים צעירים.

לאחרונה סנאפ גם הציגה פיצ'ר קניות מבוסס מציאות רבודה בשם "TrueSize" שצפוי לצבור אהדה גדולה בקרב צרכנים.

 

פלנטיר טכנולוג'יס (Palantir Technologies (PLTR

פלנטיר שהוקמה בשנת 2013 היא חברת ביג דאטה המתמחה בניתוח כמויות גדולות של מידע. לקוחותיה כוללים, מלבד ממשלת ארה"ב וה-CIA, גם בנקים גלובליים. על פי דיווחים בכלי התקשורת, טכנולוגיית החברה עזרה לממשלת ארה"ב בחיפושה המוצלח אחר אוסמה בן לאדן. מייסדיי פלנטיר הם פיטר ת'יל (ממייסדי פייסבוק), סטפן כהן ואלכסנדר (אלכס) קארפ.

הודות לעלייה בביקוש לכלי התוכנה שלה לניתוח נתונים, מצד סוכנויות ממשלה בעולם. הכנסות החברה צפויות לעלות 5.5% מהרבעון שעבר, לשיא של 359.8 מיליון דולר.

בעקבות ביקוש גובר לכלי התוכנה המתקדמים שלה, המניה של פלנטיר עלתה ב- 122% מאז שהתחילה להיסחר בספטמבר 2020 – למרות הפסדים מתחילת השנה.

הערכת הקונצנזוס בקרב אנליסטים היא שהחברה תפרסם רווח של 0.03 דולר למניה ברבעון השני, ירידה של 25% מרווח של 0.04 דולר למניה ברבעון הקודם.

מאחר ויותר מ- 50% מהכנסות החברה מקורן בחוזים ממשלתיים, המשקיעים יתמקדו בצמיחה בהכנסות של פלנטיר מהמגזר הממשלתי, שברבעון הקודם צמחו ל-208 מיליון דולר.

גם בהכנסה המסחרית הכוללת של החברה צפויה צמיחה, לאחר שזו גדלה ל- 133 מיליון דולר ברבעון שעבר.

פלנטיר מחזיקה כרגע 149 לקוחות ופועלת לכבוש יעדי מכירות עבור מספר מגזרים נוספים בעלי פוטנציאל מבחינתה, כמו רפואה, אנרגיה וייצור.

ברבעון הקודם, החברה פרסמה צפי לצמיחה שנתית של 30% לפחות בהכנסות משנת 2021 עד סוף 2025.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך