דף הבית חדשות שוק ההון רכישת ענק בתחום הגיימינג ועוד כותרות חמות

רכישת ענק בתחום הגיימינג ועוד כותרות חמות

רשות ני"ע מעלה הילוך במאמצי השיווק של שוק ההון הישראלי למשקיעים זרים. זינגה, יצרנית המשחק פארמוויל נמכרת בסכום עתק, חלוץ הקריפטו ששווה 100 מיליארד דולר, שיא של נטילת משכנתאות בשנה החולפת ושתי מניות מעניינות שכדאי לעקוב אחריהן

0

רשות ני"ע משווקת את ישראל למדד MSCI אירופה

רשות ניירות ערך (ני"ע), שאחת ממטרותיה המרכזיות היא לקדם את שוק ההון המקומי לזרים, החלה כבר לפני שנה בתהליך מול חברת MSCI שמטרתו לשנות את הסיווג של ישראל ולשלב אותה במדד המוביל MSCI אירופה – מהלך שאם יצליח, צפוי להביא מיליארדים לכלכלה המקומית מדי שנה. כעת הקמפיין הזה עולה מדרגה.

ב-2010 חלה תפנית בשוק ההון המקומי, כאשר MSCI הכירה בכלכלת מדינת ישראל ככלכלה מפותחת. כתוצאה מכך נגרעה ישראל מאינדקס מדדי השווקים המתעוררים שעורכת MSCI, ובמקביל סווגה מחדש במדד MSCI העולמי, שבו כלולות 23 מדינות מפותחות, ובמדד "MSCI אירופה והמזרח התיכון" – שבו אין מוצרים פיננסיים לא אטרקטיביים למשקיעים.

היתה זאת מכה קשה עבור שוק ההון המקומי, לאור העובדה שמשקלה של ישראל במדד השווקים המתעוררים היה 3.7%, בעוד כעת משקלה במדד MSCI העולמי הוא 0.37%. כתוצאה מכך כ-2.5 מיליארד דולר של השקעות זרות שהושקעו באופן אוטומטי בכלכלה המקומית נמשכו באופן מיידי החוצה, והופנו להשקעה במדינות אחרות. ישראל הפכה למדינה מפותחת היחידה שלא נכללת במדדים המובילים של MSCI, והנזק היה מיליארדי דולרים שהיו יכולים להיות מושקעים בה אוטומטית בכל שנה לא הופנו להשקעה בישראל, על אף הצמיחה הכלכלית.

מדד MSCI אירופה כולל חברות ממדינות אירופאיות כמו בלגיה, פורטוגל, בריטניה ועוד. אם הרשות תצליח לשכנע את MSCI להכניס את ישראל למדד, המשמעות הישירה תהיה שכ-15 חברות ישראליות גדולות ונזילות יצורפו אליו. בין החברות: נייס, בנק לאומי, צ'ק פוינט, ויקס, בנק הפועלים, טבע, קורנית, בנק דיסקונט, סייבר ארק, כימיקלים לישראל, בנק מזרחי, עזריאלי, אלביט מערכות, פייזר, ו-E מוד.

במקביל, 100 חברות ישראליות נוספות תוכלנה להיכלל במדדים אירופיים משניים הנגזרים ממדד MSCI אירופה – כמו מדדי אירופה תחבורה ואירופה חברות קטנות.

 

גיימינג זה לא משחק ילדים

זינגה, חברת משחקי המחשב שפיתחה את פארמוויל, מהמשחקים הפופולריים של תחילת המאה ה-21, תירכש על ידי המתחרה הגדולה יותר, טייק טו אינטראקטיב, ב-12.7 מיליארד דולר.

זינגה זכתה להצלחה רבה בפייסבוק, ובתקופה מסוימת היתה האפליקציה הפופולרית ביותר בפלטפורמה. עם זאת, מנייתה נפלה ב-38% בשנה האחרונה.

העסקה מייצגת מחיר של 9.86 דולר למניה, גבוה ב-64% ממחיר הסגירה של זינגה ביום שישי, והמניה מזנקת ב-45% במסחר. טייק-טו, מפתחת גרנד ת'פט אוטו (GTA) ובעלת הליגה של משחקי הספורט המקוון (esport) 2K, נופלת ב-14%.

על פי תנאי העסקה, בעלי המניות של זינגה יקבלו 3.50 דולר במזומן ועם סגירת העסקה יקבלו 6.36 דולר במניות, בסכום כולל של 9.86 דולר למניה של זינגה.

מנהלי טייק טו מקווים שהרכישה תאפשר לחברה לנצל את הצמיחה המהירה של תעשיית המשחקים, במיוחד בתחום המשחקים בטלפונים הניידים, שצפוי לצמוח ב-8% מדי שנה בשלוש השנים הקרובות. טייק טו צופה שהמכירות ממשחקי המובייל יהיו יותר מ-50% מכל ההזמנות שלה ב-2023, בהשוואה ל-12% ב-2022.

הרכישה צפויה להוסיף 100 מיליון דולר בחיסכון בהוצאות כתוצאה מהמיזוג בין החברות בשנתיים הראשונות לאחר סגירת העסקה, ולהניב לחברה הממוזגת לפחות 500 מיליון דולר בהכנסות שנתיות ממכירות מוצרים ושירותים דיגיטליים או פיזיים, לאורך זמן.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

מייסד בייננס CZ שווה יותר מ-100 מיליארד דולר

צ'ינגפינג זהאו, מייסד ומנכ"ל בייננס, מפעילת בורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה בעולם, הוא האיש העשיר ביותר בעולם, לפי הערכה ראשונה של הונו האישי על ידי בלומברג.

הונו האישי של חלוץ מטבעות הקריפטו, צ'ינגפינג זהאו, הידוע גם בכינוי CZ, מוערך כעת ב-100 מיליארד דולר לכל הפחות – סכום שהופך אותו לאחד האנשים העשירים ביותר בעולם.

זאת, לאחר שמדד המיליארדרים של בלומברג העריך בפעם הראשונה את הונו של מייסד ומנכ"ל בייננס הסינית, מפעילת בורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה בעולם. לפי בלומברג, זהאו, בן 44, הדיח בכך מתואר האיש העשיר ביותר באסיה את מוקש אמבאני ההודי, שהונו האישי מוערך ב-93 מיליארד דולר.

הונו של זהאו גם מתקרב כעת לאלו של יזמי הייטק מצליחים כמו מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג (122 מיליארד דולר), ומייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין (123 ו-119 מיליארד דולר בהתאמה).

יתר על כן, ייתכן כי הונו האישי של זהאו גבוה משמעותית מהסכום המוערך, שכן הערכת הונו על ידי בלומברג אינה כוללת את אחזקותיו האישיות במטבעות קריפטו, בהם מטבעות בייננס קוין, או BNB, המטבע שהונפק על ידי בורסת בייננס, ושערכו נסק ב-1,300% ב-2021.

הונו האישי של זהאו גם הופך אותו ליזם הקריפטו העשיר בעולם, הרבה לפני המתחרים הקרובים ביותר: סם בנקמן-פריד, מייסד ומנהל את בורסת הקריפטו FTX, שהונו האישי מוערך ב-15.2 מיליארד דולר, ובריאן ארמסטרונג, מייסד ומנכ"ל קוינבייס – בורסת הקריפטו הגדולה בעולם – שהונו האישי מוערך ב-8.7 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.

זהאו, בן למשפחת מהגרים סינית-קנדית שנאלץ בצעירותו לצלות קציצות בשר בסניף מקדונלדס כדי לסייע בפרנסת משפחתו, החל את קריירת הקריפטו שלו ב-2013, במשרה בספקית הארנקים הדיגיטליים blockchain.info, אחרי שלמד הנדסת מחשבים באוניברסיטת מקגיל, ופיתח תוכנות מסחר עבור בלומברג ובורסת המניות של טוקיו.

באותה השנה, CZ גם שמע בפעם הראשונה על ביטקוין, במהלך משחק פוקר, והתלהב עד כדי כך שהחליט למכור את דירתו ולקנות בכל הכסף מטבעות ביטקוין. הוא ייסד את בייננס בקיץ 2017, והפלטפורמה הפכה מייד לפופולרית, ומאז צמחה לבורסת הקריפטו הגדולה בתבל.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר
הבנקים חילקו 116 מיליארד שקל לרוכשי הדירות ב-2021

שנת 2021 הסתכמה בשיא של נטילת משכנתאות: רוכשי הדירות קיבלו מהבנקים 116 מיליארד שקל, סכום שהזניק את הביקוש ואת מחירי הדירות לשיאים חסרי תקדים.

זהו גידול של 149% בהשוואה לשנת 2020, שהיתה גם היא שנת שיא בנדל"ן, ובה שיווקו הבנקים 78.1 מיליארד שקלים במשכנתאות. בדצמבר 2021 נשבר שיא חודשי כאשר נוטלי המשכנתאות קיבלו מהבנקים 12.2 מיליארד שקל, גידול של 2.5% בהשוואה לשיא הקודם בחודש אוגוסט 2021 וזינוק של 11% בהשוואה לחודש הקודם, נובמבר 2021. סך המשכנתאות החדשות שניתנו על ידי הבנקים בישראל בנובמבר הוא 10.98 מיליארד שקל, עלייה של 2.5% לעומת 10.7 מיליארד שקל באוקטובר.

הביקוש למשכנתאות משקף את הפעילות בענף הדיור, התייקרות מחירי הדיור בשיעור ממוצע של 10%, בצד הגדלת הביקוש לדירות גדולות יותר. הביקוש הוגבר גם בעקבות החלטת בנק ישראל להגדיל את תקרת האשראי במרכיב הפריים, מהלך שהוזיל את המשכנתאות ואפשר לרוכשי הדירות הגדלת סכום המשכנתא.

גורם נוסף שהשפיע הוא הגברת פעילות המשקיעים בענף הדיור, בעקבות הפחתת מס הקניה על דירות למשקיעים ביולי 2020. המס חזר ועלה בנובמבר אולם על פי נתוני המשכנתאות ספק עם העלאת המס השיגה את מטרתה, צינון הביקושים לדיור. רוכשי הדירות הגדילו את סכומי המשכנתאות גם באמצעות הארכת תקופת הפירעון העומדת על 24 חודשים בהשוואה לכ-23 חודשים בממוצע בשנה שעברה.

בענף הבנקאות צופים שהביקוש החזק למשכנתאות יימשך גם בשנה הקרובה, גם אם תצליח הממשלה למתן את מחירי הדירות. היצע הדירות צפוי לגדול על פי התוכניות ועם הגידול בהיצע צפוי גידול במספר העסקאות.

 

שתי חברות שכדאי לעקוב אחרי המניות שלהן בזמן הקרוב:

פדקס (FEDEX (FDX מניית ענקית השילוח העולמית התאוששה ברבעון השלישי של 2021 ומאז איבדה גובה. אבל הצפי בשווקים הוא שהחברה הותיקה תחזור למגמת עלייה ותגיע למחיר של 300 דולר למניה המשקף אפסייד של 21%.

דלתא איירליינס (DELTA AIR LINES (DAL. יחד עם כל סקטור התעופה, גם המניה של חברת התעופה האמריקאית לא התאוששה מאז הקורונה. עם זאת מספרי הטסים מטפסים חזרה לימים של טרום הקורונה והמניה של דלתא איירליינס צפויה ליהנות מכך ולעלות, כאשר ההערכה היא שהמניה תרשום עליה של לפחות 30% למחיר של 50 דולר למניה.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך