דף הבית השקעות כסף חכם עונת הדוחות לרבעון ה-1 מתקרבת לסיומה ועוד כותרות מהשבוע בשוק ההון

עונת הדוחות לרבעון ה-1 מתקרבת לסיומה ועוד כותרות מהשבוע בשוק ההון

הכותרות המעניינות של השבוע בשוק ההון עם נתונים מעניינים מחזית הדוחות לרבעון ה- 1, נתוני מסחר עדכניים מסין, רבעון 1 חזק בבריטניה ודאגה להמשך, השקעת נדל"ן משותפת בארה"ב של שחקניות פנסיה ותיקות, וכמובן, 2 מניות שכדאי להקדיש להן תשומת לב, במיוחד עכשיו

0

עונת הדוחות לרבעון ה-1 מתקרבת לסיומה

הסתיים החלק העמוס ביותר של עונת הדוחות לרבעון ה- 1, כאשר 87% ו- 64% מהחברות במדד S&P500 ו- STOXX 600 בהתאמה, כבר פרסמו את תוצאותיהם. בהמשך השבוע 15 חברות נוספות במדד S&P500 ו- 79 חברות במדד- STOXX 600 ידווחו גם הן על התוצאות שלהן. בסך הכל, הצמיחה ברווחים נמוכה יותר מאשר הרבעונים הקודמים, לאור השוואות בסיס קשות ומומנטום פעילות נמוך יותר.

יחד עם זאת, שיעור עקיפת תחזיות הרווח עדיין טוב יותר מהממוצע ב-5 השנים האחרונות, גם באירופה וגם בארצות הברית. באופן מעניין, החברות אשר מכות את התחזיות זכו לתשואה ממוצעת ברמה ההיסטורית בעוד שחברות אשר מפספסות את התחזיות נענשו בצורה קלה יותר.

 

סין פרסמה נתוני מסחר עדכניים

סין פרסמה את נתוני סחר החוץ שלה לחודש אפריל מוקדם יותר השבוע. הייצוא הסיני גדל בשיעור של 3.9% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה לעומת קצב של 14.7% בחודש מרץ. היבוא נותר ללא שינוי. נפחי המסחר לקחו צעד אחורה לאור הסגרים שמגבילים את הייצור ושרשראות האספקה. באופן דומה מדיניות אפס נדבקים השפיעה גם על היבוא לאור העובדה כי הצריכה הפרטית נחלשה לאחרונה.

יחד עם זאת, סין המשיכה לרשום עודף מסחרי גדול. האינפלציה בסין עשויה להישאר נמוכה של מתחת ל-2% בחודש אפריל לאור ביקוש נמוך מצד הצרכנים כתוצאה מהסגרים הנוקשים בערי מפתח רבות. מדד המחירים ליצרן עשוי להישאר גבוה לאור מחירי הסחורות הגבוהים.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

רבעון 1 חזק בבריטניה, ההמשך מצד שני, מדאיג

נתוני תוצר חזקים לרבעון ה-1 צפויים השבוע בבריטניה. הקונצנזוס עבור הרבעון ה-1 עומד על צמיחה של אחוז על פני הרבעון הקודם. כלכלת בריטניה התחילה את השנה חזק והשלימה פערים לאחר החולשה בעקבות נגיף האומיקרון בסוף 2021. התפוקה זינקה ב-0.8% בינואר אך האטה בחדות לאחר מכן לרמה של 0.1% בחודש פברואר.

הרבעון ה-2 צפוי להיות רע בהרבה מהרבעון ה- ,1 כפי שמשתקף מאינדיקטורים חודשיים כמו סנטימנט צרכנים ומדדי מנהלי הרכש, כאשר הלחץ על ההכנסה הריאלית מתגבר לאור האינפלציה הגבוהה. הבנק המרכזי הבריטי מצפה כי האינפלציה תטפס למספר דו ספרתי השנה וצופה מיתון בהמשך.

הבנק, שהולך על חבל דק בין הרצון להילחם באינפלציה – בלי ליצור מיתון, העלה את הריבית בשלושת הפגישות האחרונות והתחיל לצמצם את המאזן שלו. יחד עם זאת, הבנק המרכזי הבריטי צריך להמשיך בצורה שקולה לאור הסכנות שממשיכות להיות נוכחות, כמו משבר שרשראות האספקה והמלחמה באוקראינה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

שותפות של הראל וקרנות פנסיה ותיקות – משקיעות בנדל"ן בארה"ב

קרנות הפנסיה הוותיקות 'הראל ביטוח ו- 'פיננסים' ועמיתים' רוכשות בשותפות עם חברת Morgan Properties האמריקאית כ-15 נכסי מולטי פמילי, הכוללים 4,102 יחידות דיור באזור חגורת השמש בארה"ב (צפון ודרום קרוליינה). פורטפוליו הנכסים נרכש בכ-650 מיליון דולר, וההון העצמי שיתחלק בין השותפות מסתכם בכ-240 מיליון דולר.

שמונה מבין הנכסים בפורטפוליו הם נכסי Class B, מעמד הביניים-צווארון כחול, שנבנו בשנות ה-80 המאוחרות ותחילת שנות ה-90. שאר הנכסים הם נכסי Class A שנבנו בשנים 2017-2010. לפי התוכנית העסקית, הנכסים יושבחו, בין היתר באמצעות שיפוץ פנים היחידות והוספה ושדרוג של המתקנים.

אזור חגורת השמש מתאפיין בנתונים דמוגרפיים חזקים, כמו שיעור תעסוקה גבוה וצמיחה גבוהה ביחס לשווקים אחרים בארה"ב. לאור זאת, בשנים האחרונות האזור מושך אליו עניין רב בתחום המולטי פמילי. הנכסים ממוקמים בסמוך למוקדי משיכה נוספים התומכים בביקושים לדיור, כגון אוניברסיטת דרום קולומביה, שבה לומדים יותר מ-33 אלף סטודנטים; והבסיס הצבאי הגדול ביותר של הצבא האמריקאי Fort Bragg, שבו משרתים כ-50 אלף אנשי צבא.

Morgan Properties היא חברה פרטית לניהול נדל"ן שהוקמה ב-1985 ופועלת מפנסילבניה. סך נכסיה המנוהלים הוא יותר מ-19 מיליארד דולר. החברה מחזיקה כיום ביותר מ-90 אלף יחידות דיור, והיא נחשבת לאחד משלושת הבעלים הגדולים ביותר של יחידות דיור להשכרה בארה"ב. החברה מתמקדת בעיקר בהשקעה בדירות למגורים מסוג Class B בחוף המזרחי בארה"ב.

 

ולפני סיום, על רקע התנודות החריפות בשוק, 2 מניות ערך מעניינות שכדאי לשים אליהן לב:

Etsy Inc (NASDAQ: ETSY)
לאחר נפילה של 72%, הקמעונאית המקוונת Etsy עונה על כל הפרמטרים של מניית צמיחה מוזלת שאפשר לקנות עכשיו ולהחזיק לטווח השקעה ארוך. המניה נסחרת כיום לפי 21 פעמים מערך הרווח של וול סטריט לשנה קדימה – שפל של כל הזמנים עבור Etsy.

כמו רוב הקמעונאים המקוונים, אטסי מתמודדת עם בעיות בשרשרת האספקה ​​ועם רוחות נגד אינפלציוניות שמקשות על התשואות שלה משנה לשנה. אבל בניגוד לקמעונאים מקוונים אחרים, לפלטפורמה של Etsy יש יתרון תחרותי ייחודי. בעוד שרוב הקמעונאים שואפים לנפח, הסוחרים של Etsy הם בעיקר עסקים קטנים המשגשגים על התאמה אישית ומעורבות. פשוט אין עוד פלטפורמה קמעונאית שיכולה להתרחב ולתקשר עם צרכנים ממש כמו Etsy.

יתרה מזאת, Etsy עשתה עבודה מדהימה והפכה קונים מזדמנים ל"קונים רגילים" – מונח שהחברה משתמשת בו כדי לתאר אנשים שמוציאים לפחות 200 דולר, במצטבר, במהלך התקופה של 12 החודשים האחרונים, ומבצעים 6 רכישות או יותר. המשך הגידול במספר הקונים הרגילים הוא הכרטיס של Etsy לייצר הכנסות גבוהות יותר מהסוחרים בפלטפורמה שלה.

Visa Inc (NYSE: V)
ויזה היא עוד מניית צמיחה שלא הייתה כל כך זולה כבר שנים, בהתבסס על מכפיל הרווחים של וול סטריט לשנה קדימה.

הדבר הטוב ביותר בויזה הוא הקשרים המחזוריים שלה. ייתכן שחלק מהמשקיעים לא ירגישו כך בהתחשב בסבירות ההולכת וגוברת לתרחיש של מיתון שנגרם כתוצאה מאינפלציה הגבוהה והעלאת הריבית של הפדרל ריזרב. עם זאת, חשוב לציין שתקופות של התרחבות כלכלית נמשכות יותר זמן באופן לא פרופורציונלי יחסית לתקופות של מיתונים והתכווצויות. בתסריט הנוכחי, ויזה ממוקמת בצורה מושלמת ליהנות מהאינפלציה הגבוהה שכן צרכנים ועסקים מוציאים יותר עבור אותה כמות של סחורות ושירותים.

המשקיעים צריכים גם להעריך את ההתמקדות של ויזה בעיבוד תשלומים. למרות שלכאורה יש לויזה אפשרות להפוך למלווה ולייצר הכנסה מריבית, היא בוחרת שלא. מכיוון שהחברה לא מעניקה הלוואות, היא לא חייבת להפריש הון להפסדי הלוואות בזמן מיתון והתכווצויות כלכליות. זה מסביר את שיעור הרווח הגבוה מ- 50% של ענקית עיבוד התשלומים, וזו הסיבה שמשקיעים יכולים להחזיק אותה כעוגן אורך טווח.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך