דף הבית חדשות שוק ההון מהפיכה בעולם הפנסיה ועוד כותרות מהשבוע בשוק ההון

מהפיכה בעולם הפנסיה ועוד כותרות מהשבוע בשוק ההון

כותרות השבוע שהיה בשוק ההון, עם העלאת הריבית של בנק ישראל, בשורה לחוסכים לפנסיה, השקעת נדל"ן גדולה בקיסריה, זעזוע בחברת פרטנר, ולקינוח – 2 קרנות ריט שכדאי לעקוב אחרי המניות שלהן

0

הכסף מתייקר – בנק ישראל העלה את הריבית לרמה של 0.35%

לראשונה אחרי 4 שנים, הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה להעלות את הריבית במשק ב- 0.25% לרמה של 0.35%. העלאה זו היא גבוהה מעט מההערכות המוקדמות של הכלכלנים בשוק, אשר ציפו שהריבית תעלה ל- 0.25%, אך היו גם מי שהעריכו שתנאי המשק מאפשרים העלאה בקצב גבוה יותר היישר לרמה של 0.5%.

בנק ישראל המשיך בקו המתון מאחר שקצב שיעור האינפלציה נחשב מתון ביחס לעולם. העלאה של הריבית בקצב גבוה יותר הייתה מביאה להתחזקות השקל, ומזה בנק ישראל היה רוצה להימנע. עם זאת, לפי הערכות כלכלנים, זו לא תהיה העליה היחידה בשיעור הריבית, ובפעימות הבאות יודיע נגיד הבנק על העלאה נוספת בשיעור הריבית, מה שיגרור התייקרויות נוספות במשכנתאות.

בהודעת בנק ישראל נאמר כי בשל העלאות הריבית הצפויות – להערכת הבנק בעוד כשנה צפויה הריבית לעמוד על 1.5%. הסיבה המרכזית העומדת מאחורי החלטת הנגיד היא האינפלציה הגבוהה, אשר חרגה מטווח היעד של בנק והגיעה בפברואר ל-3.5%. לפי התחזיות, שיא האינפלציה עוד לפנינו, ורק בחודש יולי תגיע לשיאה ותתחיל לרדת. האינפלציה הגבוהה היא תופעה כלל עולמית, הנובעת מיציאת שווקי העולם ממשבר הקורונה – כאשר גם בארה"ב, למשל, האינפלציה הגיעה ל-7% והרשויות הודיעו אף הן על העלאת הריבית.

 

מהפכה – החוסכים יחליטו כמה לשלם על הפנסיה

ד"ר משה ברקת – הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פירסם ביום שני השבוע את התקנות על ההוצאות הישירות. הוצאות ישירות, או בשמן המוכר יותר: דמי ניהול חיצוניים – הן תוספת לדמי הניהול השוטפים שמשלמים החוסכים תמורת ניהול חיצוני אשר נרכש על ידי מנהל השקעות בגוף מוסדי, עבור חלק מכספי הפנסיה.

בטיוטה אשר ברקת פרסם לאחרונה, הוא מציע לקבוע 2 אשכולות מסלולים שבהם ניתן יהיה לגבות הוצאות ישירות. שיעור ההוצאות הישירות בכל אחד מהמסלולים, אמור להיות נמוך באופן משמעותי בהשוואה למסלולי השקעה אחרים הפועלים כיום בשוק.

על-פי הטיוטה, האשכול הראשון מיועד לחוסכים המעוניינים שהשקעות המסלול ינותבו ישירות לנכסים סחירים ולא בנכסים כמו קרנות השקעה שאינן סחירות, להן משולמות עמלות ניהול חיצוני. השקעה בנכסים לא סחירים גוזרת לרוב הוצאות ישירות בשיעורים גבוהים יותר. לכן, במסלול הזה הותרו הוצאות ישירות, רק מסוגים מסוימים, אשר אופייניים להשקעות סחירות.

באשכול השני קיימים מסלולים המיועדים לחוסכים המעוניינים שהשקעות המסלול יחקו מדדים. היות שמדובר במדדים פומביים, הכוונה היא שהשקעות המסלול יושקעו במכשירים נפוצים ומוכרים לחיקוי מדדים. לכן, גם במקרה הזה הותרו הוצאות ישירות מסוגים מסוימים, כאשר בעמלות ניהול חיצוני יותרו תשלומים רק עבור השקעה בקרן מחקה, קרן סל או קרן חוץ – ובלבד שקרן החוץ היא נייר ערך סחיר.

בנוסף, בטיוטה מוצע לקבוע כי במסלולים המאופיינים בגביית דמי ניהול משתנים, לא תתאפשר גבייה של הוצאות ישירות מכל סוג שהוא. זאת מכיוון שמדובר במסלולים בהם תגמול הגוף המוסדי נגזר גם מביצועי המסלול, מה שיוצר זיקה הדוקה יותר בין החלטות ההשקעה של המשקיע המוסדי לבין התגמול שלו.

באשר לאותם מסלולים בהם ניתן לגבות הוצאות ישירות – הרשות אמנם ממליצה לא להגביל את ההוצאות הישירות. עם זאת, המנהל המוסדי יידרש בכל שנה להודיע מראש מהי ההוצאה הישירה המקסימלית שהוא יגבה.

בכל מקרה, יצירת גמישות בקביעת תקרת עמלת הניהול החיצוני, היא בשורה עבור החוסכים וצפויה לסייע לשיפור התשואה לאורך זמן במסלולים המעודכנים.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

החברה לנכסי קיסריה תשקיע 400 מיליון שקל בקמפוס משרדים חדש

החברה לנכסי קיסריה החליטה להשקיע 400 מיליון שקל בהקמת קמפוס משרדים והייטק בפארק העסקים בעיר. הפרויקט מתוכנן להתפרס על שטח כולל של 43 אלף מ"ר + 10,000 מ"ר, וישמש גם עבור חוות שרתים וחניון תת־קרקעי.

לאחרונה הקמפוס החדש קיבל היתר בנייה, והוא יוקם במתחם שתוכנן על ידי משרד קנפו כלימור אדריכלים. ההחלטה התקבלה בעקבות ביקוש רב של חברות הייטק ושיעור התפוסה הגבוה בפארק העסקים החכם בקיסריה. הפרויקט ייבנה במרחק של 100 מטר מתחנת הרכבת הסמוכה לפארק העסקים, ויכלול שלושה מבנים בני שש קומות כל אחד.

פארק העסקים החכם של קיסריה מתפרס על שטח של 3,500 דונם ופועלות בו 230 חברות. לצד תעשיות מתקדמות ומרכזים לוגיסטיים מתקדמים, בפארק פועלים תשעה מרכזי מו"פ ו־ 150 חברות מתחומי ההייטק, הביוטכנולוגיה, המכשור הרפואי וטכנולוגיית המים ואיכות הסביבה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

זעזועים בפרטנר – מנכ"ל ויו"ר החברה פורשים מתפקידם

אבי צבי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, הודיע ליו"ר הדירקטוריון אסנת רונן ולנציג בעלי השליטה החדשים בפרטנר, שלמה רודב, על רצונו לפרוש מתפקידו. לדברי החברה, הוא יישאר בתפקיד בהתאם להסכם וכפי שיידרש. זמן קצר לאחר מכן הודיעה גם רונן על פרישתה.

כפי הנראה, ברקע הפרישה של צבי ורונן עומדת מכירת גרעין השליטה בחברה לקבוצת "רודב-גבאי", בראשות שלמה רודב ואבי גבאי, בעבר מועמדה של מפלגת העבודה לתפקיד ראש הממשלה ועד לאחרונה מנכ"ל המתחרה סלקום.

 

וכרגיל לפני סיום, רדאר המניות שלנו עם 2 קרנות REIT אמריקאיות מעניינות:

EPR Properties (NASDAQ: EPR)
שווי שוק: 3.7 מיליארד דולר
תשואת דיבידנד: 6.1%

מגפת הקורונה הקשתה על הרבה עסקים. אבל מעטים ספגו מכה כמו EPR Properties – קרן ריט, המחזיקה בפורטפוליו מגוון ואקלקטי של בתי קולנוע, פארקי שעשועים, פארקי סקי, נכסי "eat an play" כמו טופ-גולף, ועוד שורה של נכסים אחרים.

EPR מתמחה בחוויות חברתיות, שזו בערך הדרך הגרועה ביותר להתמקם בתקופה שבה התרחקות חברתית הייתה הנורמה. בעצם כל נכס בבעלות EPR היה סגור לפחות לזמן מה, וכמות הקהל עדיין לא חזרה לרמות שלפני ה-COVID בחלק גדול מהפורטפוליו.

אבל המפתח להזדמנות השקעה הוא שהגרוע מכל נמצא הרבה מאחורי EPR, וככל שהחיים הופכים נורמליים יותר, כך גם התחזית עבור החברה טובה יותר.

EPR נחשבה למשלמת דיבידנדים מצוינת לפני המגפה. אבל כאשר השוכרים שלה התמודדו עם משבר קיומי, קרן ה- REIT ביטלה את הדיבידנד שלה ב-2020 . עם זאת, במקביל לשיפור מסיבי של התנאים העסקיים שלה בהמשך- EPR החזירה את הדיבידנד החודשי שלה בחודש יולי 2021, והמניות כעת מניבות תשואה אטרקטיבית של 6.1%. בסופו של דבר, אם אתם מאמינים בחיים שאחרי המגיפה ERP היא אחת ממניות הדיבידנד החודשיות המעניינות ביותר להשקעה.

Gladstone Commercial Corporation (NASDAQ: GOOD)
שווי שוק: 838.2 מיליון דולר
תשואת דיבידנד: 6.7%

לקרן הריט – Gladstone Commercial, יש פורטפוליו גדול של נכסים לוגיסטיים ותעשייה קלה. כ- 48% מהכנסות השכירות שלה מגיעות מנכסים תעשייתיים, בעוד כ- 48% מההכנסות מגיעות מנכסי משרדים. 4% הנותרים מתחלקים בין – 3% נכסים קמעונאיים, ו- 1% משרדים רפואיים.

Gladstone מחזיקה תיק מגוון שהצליח לנווט בתנודתיות המטורפת של השנים האחרונות. נכון ל- 30 בספטמבר 2021, לקרן היה תיק של 127 נכסים, הפרוסים על פני 27 מדינות ומושכרים ל-109 דיירים נפרדים. במילותיה של ההנהלה עצמה, "הגדלנו את התיק שלנו ב- 18% בשנה באופן עקבי וממושמע מאז ההנפקה שלנו ב-2003. התפוסה שלנו עומדת על 97.7% ומעולם לא ירדה מתחת ל-95.0%".

Gladstone הייתה גם אחת ממניות הדיבידנד החודשיות העקביות ביותר, ששילמה ללא הפרעה מאז ינואר 2005. GOOD מניבה כיום תשואה אטרקטיבית של 6.7%.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך