דף הבית חדשות שוק ההון הפסד של 1.4 טריליון דולר מתחילת השנה ועוד חדשות השבוע בשוק ההון

הפסד של 1.4 טריליון דולר מתחילת השנה ועוד חדשות השבוע בשוק ההון

מכה לא קלה בארנק של עשירי העולם, בריטניה מערערת את הסכם הברקזיט מול האיחוד האירופי, ישראייר מקבלת אור ירוק להמראה בשורת הרווח, צלזיוס מערערת את שוק הקריפטו וכמובן, 2 מניות שכדאי לעקוב אחריהן בשוק דובי

0

נתונים מתוך דוח של Capgemini World Wealth, שפורסם בשבוע שעבר חושפים כי 500 האנשים העשירים בעולם הפסידו יחד כ- 1.4 טריליון דולר השנה. הסיבות המרכזיות: העלאות הריבית והזינוק באינפלציה. על פי הדוח – חמשת האנשים העשירים שהפסידו הכי הרבה היו אילון מאסק, ג'ף בזוס, ברנרד ארנו, צ׳נפנג זהאו ומארק צוקרברג, שאיבדו יחד יותר מ-345 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של השנה.

מדובר בשינוי חד לעומת השנה שעברה, אז הזינוק בשווקים הזניק ב- 8% את כמות האנשים בעולם שמחזיקים נכסים נזילים של לפחות מיליון דולר. בצפון אמריקה עצמה נרשם גידול של 13%, אבל באסיה, שבעשורים הקודמים הובילה את הדירוג, הגידול היה קטן בהרבה (4.2%).

עוד נתונים מאותו דוח, חושפים את השפעתן של מגפת הקורונה והתגובות המוניטריות של הממשלות במדינות המובילות בעולם סייעו לאותם עשירים בשנת 2021, כאשר 64% מאותם בעלי הון מתגוררים בארצות הברית, יפן, סין וגרמניה. כך לדוגמא, אנשים בעלי הון שהשקיעו לפחות 30 מיליון דולר בנכסים, ראו את ההשקעה שלהם גדלה ב-9.6% לעומת שנת 2020. אנשים עם מיליון עד 5 מיליון דולר להשקעה בנכסים נהנו מצמיחה של 7.8%.

לכך צריך להוסיף את הקפיצה המטאורית של חברות סטארט-אפ וטכנולוגיה שונות, והערכות השווי המוגזמות שלהן, שהפכו לא מעט אנשים לעשירים מאוד, כולל אלו מהם שהשקיעו בשוק הקריפטו. אבל כעת, אחרי המפולת האדירה בשוק בשווי המטבעות הווירטואליים, גם רבים מהם ירשמו הפסדי כבדים.

 

הסכם הברקזיט בצפון אירלנד מעורר מתיחות בין בריטניה לאיחוד האירופי

ממשלת בריטניה עשתה צעד נוסף לקראת מלחמת סחר עם הגוש, לאחר שפרסמה ביום שלישי האחרון חקיקה שתסלול את הדרך לעקיפת חלקים מהסכם הברקזיט שעליו חתמה עם האיחוד האירופי. החקיקה הוגשה למרות לחצים מצד קונפדרציית התעשייה הבריטית (CBI), קבוצת הלובי העסקי המרכזית במדינה – שהתריעה כי עקיפת פרוטוקול צפון אירלנד תוביל חברות רב-לאומיות למשוך את השקעותיהן מבריטניה, צעד אשר יוביל לפגיעה משמעותית בכלכלתה.

הצעת החוק שמעוררת סערה ביבשת שכבר מתמודדת עם משבר המלחמה באוקראינה, חותרת להעניק לממשלה הבריטית סמכויות לשכתב באופן חד-צדדי את עיקרי פרוטוקול צפון אירלנד – שמשאיר את האזור בשוק האירופי האחיד תוך יצירת גבול מכס עם שאר בריטניה. אם יתקבל, החוק החדש יאפשר לשרים לעקוף את המסגרת הרגולטורית ששני הצדדים הסכימו עליה ב-2019 ולהחליף אותה בכללים חדשים בנוגע לבדיקות מכס, מס ובוררות.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

אחרי לונה, האם גם צלזיוס תרסק את שוק הקריפטו?

צלזיוס, חברת שירותים פיננסיים ישראלית־אמריקאית בתחום הקריפטו, הודיעה ביום ביום ראשון החולף שהיא מקפיאה כל אפשרות למשוך ממנה כספים או להעביר אותם בין חשבונות, "לנוכח תנאי השוק הקיצוניים". בכך היא מימשה את אחד התרחישים הגרועים של השוק והזכירה למשקיעים המבוהלים את קריסתו של לונה (LUNA) ומטבע הבית שלו – טרה (TERRA), שקרס לחלוטין במהלך חודש מאי האחרון ומחק שווי של 40 מיליארד דולר.

הודעתה הדרמטית של החברה גררה את שוק הקריפטו למפולת מחירים במהלך המסחר: ביטקוין צנח ב–14%, אתריום נפל ב–18%, וסולאנה צלל ב–20%.

הירידה החדה הזאת התרחשה בגלל הצניחה בערך המטבעות הדיגיטליים (שירדו בכ–50% מתחילת השנה), אבל גם בגלל משיכות כספים של לקוחות שחששו בדיוק מכך שצלזיוס תמנע מהם בפתאומיות למשוך את כספם. סיבה נוספת לדאגה לגבי יציבותה של החברה התעורר לאחר קריסת המטבע שלה, CEL, בשיעור גבוה יותר מהירידות בשוק הכללי – שהחריפו בשבוע האחרון.

צלזיוס נוסדה בסוף 2017, ומרכזת את פעילותה בעיקר בהלוואה של מטבעות קריפטו מלקוחות, שקיבלו בתמורה ריבית שנקבעה על ידה מראש. את הכסף היא מלווה תמורת ריבית לגופים שונים שמעוניינים בכך, למשל, לביצוע השקעות, והיא גם משקיעה בעצמה. בפרסומיה היא מבטיחה ריבית שנתית של עד 18%.

המודל העסקי של צלזיוס עבד יפה כל עוד השווקים היו עמוסים בכסף, שלא מעט ממנו זרם לעולם הקריפטו, אבל כעת עולה השאלה, האם לאורך זמן הוכח כי הוא אינו עומד בלחצי השוק.

 

ישראייר מתאוששת מהמגיפה

שלושה שבועות לאחר פרסום תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022 (ינואר-מרץ), חברת ישראייר גרופ חשפה נתונים עדכניים של פעילותה העסקית לחודשים אפריל-מאי 2022. על פי הנתונים, החברה סיימה את התקופה ברווח נקי של 0.5־2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה ולעומת הפסד של 18 אלף דולר ברבעון הראשון של 2022.

בנוסף, החברה גם רושמת זינוק בהכנסות בכל אחד מחמשת החודשים הראשונים של 2022. אם בינואר 2022 עמדו ההכנסות על 4.8 מיליון דולר, הרי באפריל הן כבר הסתכמו ב־16.7 מיליון דולר ואילו במאי הן נסקו ל- 20.2 מיליון דולר – עליה של 134% בהשוואה למאי 2021.

נתוני הפעילות הנוספים נחשפים כחלק משאיפתה של ישראייר לקבל ממשרד האוצר סיוע בהיקף של 11 מיליון דולר, כאשר התנאי של האוצר לכך הוא גיוס בבורסה של 25 מיליון שקל בהנפקת מניות תמורת 9.25% ממניותיה.

נכון למרץ 2022 הונה העצמי של ישראייר מסתכם ב־16.5 מיליון דולר, בהשוואה ל־21.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב- 2021. כמו כן, חברה מדווחת על שערוך שווי מטוסיה, שהוסיף למאזנה 5 מיליון דולר.

בתוך כך, ישראייר גרופ הודיעה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם צד ג', שנכון לעכשיו היא אינה חושפת את שמו – למכירת מוצרי דיוטי פרי פטורים ממכס במטוסיה. על פי הדיווח של החברה 39% מהרווח הנקי ממכירת המוצרים יישארו בידיה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

לפני סיום, 2 מניות של חברות הפועלות בקטגוריות שנחשבות עמידות יותר לשוק דובי

AutoZone, Inc. (NYSE: AZO)

אוטו-זון הוקמה לפני 42 שנים בארקנזס, ארה"ב והתפתחה עם השנים לקמעונאית ענק של חלקי חילוף לרכב. נכון לעכשיו אוטו-זון היא אחת המניות הזולות ביותר בקטגוריית קמעונאות רכב ונסחרת בקצת יותר מפי 17 מהרווחים העתידיים הצפויים.

קמעונאי חלקי חילוף לרכב נוטים להחזיק מעמד בצורה טובה יותר בתקופות כלכליות קשות. אמנם צרכנים עשויים לצמצם את מספר הקילומטרים שהם נוסעים על רקע מחירי דלק גבוהים ברמה היסטורית, אבל זרזי מכירה אחרים יכולים לקזז את הלחץ הזה.

בנוסף, צי הרכב של אמריקה מזדקן, אבל המחירים הגבוהים של כלי רכב משומשים, יחד עם מחסור בשבבי מוליכים למחצה, שהפחיתו את הייצור של דגמים חדשים, דוחפים את הנהגים להמשיך לתקן את המכוניות שלהם, במיוחד אם הם מודאגים מהכיוון אליו הכלכלה נסחפת.

.Dollar General Corp
(NYSE: DG)
דולר ג'נרל היא רשת אמריקאית של חנויות שבסיסה בגודלטסוויל, טנסי. נכון לאפריל 2022, הרשת מפעילה 18,216 חנויות ביבשת ארצות הברית שמוכרות ביגוד, חומרי ניקוי, עיצוב הבית, עזרי בריאות ויופי, ציוד לחיות מחמד, צעצועים, פריטים עונתיים ומצרכי מכולת.

בניגוד לוולמרט ומתחרות אחרות, דולר ג'נרל סיפקה רבעון ראשון חזק ותחזית אופטימית כשדיווחה על תוצאותיה בחודש שעבר. בהשוואה לרשתות מוזלות אחרות שפונות לצרכנים בעלי הכנסה נמוכה יותר, דולר ג'נרל עושה צעדים בתחומים כמו מזון טרי ומוצרי פרימיום נוספים שעשויים למשוך צרכנים חזקים שכרגע מעדיפים לצמצם הוצאות, ועדיין לקנות מוצרים איכותיים.

בנוסף, הרקורד ארוך הטווח של הקמעונאית האמריקאית מראה שהיא מתפקדת מצוין גם בזמנים טובים.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך