דף הבית חדשות שוק ההון קרן השקעות החדשה של קבוצת אירני, בריטניה נגד ארה"ב ועוד כותרות חמות מהשבוע

קרן השקעות החדשה של קבוצת אירני, בריטניה נגד ארה"ב ועוד כותרות חמות מהשבוע

NIKE הופכת לחברה תלת-מימדית, קבוצת איראני מקימה קרן השקעות בסטארט-אפים, מתיחות מחמירה והולכת בין בריטניה לארה"ב בנושא המכסים ועוד כותרות חמות מהשבוע.

0

קבוצת אירני מקימה קרן השקעות

קבוצת האופנה אירני, שבבעלותה פקטורי 54, מקימה קרן השקעות שתנהל יותר מ-100 מיליון שקל ו תתמקד בהשקעה ובליווי סטארט-אפים בתחום הריטייל והאופנה לצד סטארט-אפים בתחומי קיימות וחדשנות נוספים. זאת לאחר שלאורך שנת 2021, הקבוצה השקיעה 7 מיליון דולר בסטארט-אפים ובפיתוח מוצרים.

בנוסף להשקעה הכספית, הודיעה הקבוצה כי תוביל ביחד עם היזמים את פיתוח הרעיון והמוצר בשותפות המותגים הבינלאומיים המובילים בעולם, תוך שימוש בתשתיות הפיזיות של הרשת: חנויות פקטורי 54 וחנויות מותגים נוספים – שרשרת אספקה, מערכות טכנולוגיות, דאטה ועוד, כפלטפורמת ניסוי למוצרים בסביבה אמיתית.
בין היתר, הקבוצה השקיעה בחברה שפיתחה שבב אלקטרוני המאפשר לעקוב אחרי המוצר מרגע הייצור ועד הגעתו לבית הלקוח.

המהלך האסטרטגי של קבוצת אירני, מגיע לאחר שבפברואר 2021 הודיעה קבוצת פוקס על הקמת זרוע חדשנות בשם FOX LABS. באותו מועד החברה הכריזה גם על ההשקעה הראשונה שלה (שהתבצעה בשיתוף עם קרסו מוטורס), בבייביארק – סטארט-אפ המפתח כיסא בטיחותי חכם לתינוקות. יחד השקיעו החברות כ-6 מיליון דולר בבייביארק, וכל אחת מהן מחזיקה ב-22% ממניות הסטארט-אפ.

במקביל, לאחרונה פוקס תשקיע 2 מיליון דולר בחברת ByondXR, המפתחת סביבות וירטואליות תלת-מימדיות למסחר מקוון, ותהיה בעלת מניות מיעוט בחברה.

 

גיוס נוסף בסייבר – גארדיו הישראלית גייסה 47 מיליון דולר

חברת הסייבר גארדיו (Guardio), המפתחת תוסף לדפדפן המיועד להגנה ואבטחת הגלישה, הודיעה השבוע על גיוס הון מוצלח בסך 47 מיליון דולר בהובלת קרן טייגר גלובל ו-Emerge.

מדובר בסבב הגיוס הראשון של החברה, שמאז הקמתה ב-2018 פעלה במימון עצמי. לפי דיווחים של החברה, היא משרתת כבר קרוב למיליון משתמשים פעילים ועשרות אלפי לקוחות משלמים, והיא צופה קצב הכנסות של לעשרות מיליוני דולרים במהלך שנת 2022.

תוסף החברה זמין לדפדפנים כמו כרום, פיירפוקס ו-Edge, והוא משמש כמעין אנטי וירוס לדפדפן. הוא חוסם גישה לאתרים מזיקים, מנטר ומעדכן במקרה ופרטים אישיים של המשתמש נכללו בדליפת מידע, חוסם התראות בעייתיות ומסיר תוספים זדוניים. התוסף זמין בחינם עם פיצ'רים בסיסיים בלבד כמו סריקות אבטחה של הדפדפן והתראות על מקרים קריטיים, וכדי לקבל גישה לפיצ'רים מתקדמים יותר יש לרכוש מנוי חודשי שעולה 10 דולר, עם תקופת ניסיון חינם של שבעה ימים.

גארדיו נוסדה על ידי עמוס פלד, דניאל סירוטה ומיכאל וינשטיין, יוצאי יחידת סייבר במשרד ראש הממשלה. זוהי החברה השנייה של היזמים, אחרי Arpeely שהוקמה ב-2017 ועוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי. החברה מעסיקה 30 עובדים וממוקמת בתל אביב. לצד טייגר גלובל, השתתפו בגיוס גם החברות Cerca, Union, Vintage, ו-Samsung Next.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

NIKE נכנסת למטאוורס: רכשה חברת נעלי ספורט וירטואליות

ענקית מוצרי הספורט האמריקאית NIKE הודיעה לאחרונה על רכישה אסטרטגית של RTFKT, חברת המתמקדת בייצור נעלי ספורט ווירטואליות, תמורת סכום שלא נמסר, במסגרת ניסיונותיה להרחיב בזריזות את דריסת הרגל שלה במטאוורס שצומח במהירות.

רכישת RTFKT הפכה את NIKE, לאחד המותגים הגדולים הראשונים שנכנסו לעולם הווירטואלי, שמשלב רשתות חברתיות ומציאות מדומה או תלת-מימדית. המטאוורס עלה לאחרונה לכותרות אחרי שפייסבוק מיתגה את עצמה מחדש בתור מטא פלטפורמס.

בחלל העתידני מבוסס הבלוקצ'יין – שמקבץ בתוכו תחומים לוהטים כמו משחקי מחשב, מטבעות דיגיטליים, מדיה חברתית, סטרימינג ובינה מלאכותית – משתמשים יוכלו למשל לרכוש נדל"ן וירטאולי ונכסים דיגיטליים אחרים כמו פריטי לבוש, עבור הדמות הווירטואלית שלהם.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

בריטניה במסר חריף לארה"ב: אם לא תסירו את המכס על הפלדה, נגיב.

שרת המסחר הבריטית, אן מארי טרווליאן שבה משיחות בארה"ב בנוגע למכסים בסך 25% שהושתו בתקופת הנשיא טראמפ, וטרם הוסרו; כעת, בריטניה מאיימת בפעולה נגדית של הגדלת מכסים על ויסקי וקוסמטיקה מארה"ב ובהעלאת תעריפים קיימים על מוצרים אחרים.

המכסים בגובה 25% על ייצוא הפלדה (ו-10% על יצוא אלומיניום), הושתו בתקופת ממשל טראמפ כשבריטניה עוד הייתה חברה באיחוד האירופי. בינתיים ארה"ב והאיחוד האירופי הגיעו להסכם במסגרתו יוסרו המכסים ב-1 בינואר, אבל המכסים על הייצוא הבריטי נשארו בתוקף.

טרווליאן הסבירה כי ארה"ב בחרה לנהל קודם את הדיונים עם האיחוד האירופי מכיוון שהיא שותפת מסחר גדולה שלה. אם לא יימצא פתרון למתיחות הגוברת, בריטניה שוקלת להגדיל את המכסים הקיימים על מוצרים כמו ויסקי וקוסמטיקה ולהשית מכסים על מוצרים נוספים כמו לובסטרים, מנועים חשמליים ומיץ תפוזים.

מעברו השני של האוקיינוס, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סירב עד כה לבטל את המכסים שהושתו על ידי ממשל טראמפ, והצהיר כי השגת הסכם סחר עם בריטניה לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלו.

סדרת הסרטונים החינמית הזו תראה לך סוגי השקעות מגוונות >>>

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך