דף הבית חדשות שוק ההון חדשות שוק ההון השבוע, עם תחזית לטריליון דולר מכירות אונליין בארה"ב

חדשות שוק ההון השבוע, עם תחזית לטריליון דולר מכירות אונליין בארה"ב

חדשות שוק ההון השבוע, עם תחזית לטריליון דולר מכירות אונליין בארה"ב, צניחה של מניות פוקס, הסכם אספקת גז טבעי של אנרג'יאן עם חברת החשמל, פרויקט ענק חדש של קבוצת גינדי וכמובן, 2 מניות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב

0

צרכנים אמריקאים יוציאו שיא של טריליון דולר באינטרנט בשנת 2022

הוצאות הצרכנים בארה"ב על מסחר אלקטרוני צפויות להגיע לשיא של טריליון דולר השנה, הודות למעבר המונע על ידי מגיפה לקניות מקוונות, כך הראה דוח מ-Adobe Analytics שפורסם ביום שלישי השבוע.

התחזית מייצגת זינוק של 13% משנת 2021 בהמשך להוצאה כוללת של 1.7 טריליון דולר במהלך שנתיים, מאז פרוץ מגפת הקורונה, החל ממרץ 2020.

לשנת 2022, פדרציית הקמעונאות הלאומית (NRF) חזתה שמכירות מחוץ לחנויות פיזיות ומקוונות יצמחו בין 11% ל-13% לטווח של 1.17 טריליון עד 1.19 טריליון דולר. בנוסף, ה- NRF צופה כי המכירות הקמעונאיות הכוללות, לא כולל סוחרי רכב, תחנות דלק ומסעדות, יעלו בין 6% ל-8%.

ההוצאות המקוונות על מצרכים בארה"ב, זינקו ב-7.2% בשנה שעברה, זאת בהשוואה לצמיחה מתונה של מכירות הלבשה, בעוד שהאלקטרוניקה חיזקה את מעמדה כקטגוריית הקניות המקוונות המובילה.

 

מניות קבוצת פוקס צנחו בעשרות אחוזים מהשיא

על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, המרעידה את השווקים ושולחת מניות של קמעונאיות אופנה בעולם לצניחה חופשית – המשקיעים במניות קבוצת פוקס, ובעל השליטה הראל ויזל נאלצים להתמודד עם רוחות נגדיות חזקות.

מניית פוקס ירדה ב-2% נוספים במהלך שבוע המסחר. זאת, לאחר שכבר ירדה ב-24% מהשיא בו נסחרה בפברואר 2021. הראל ויזל, המחזיק בכ-20% ממניותיה, רשם בחודש האחרון על אחזקותיו בפוקס כ-130 מיליון שקל הפסד על הנייר.

טרמינל איקס, שבה מחזיקה פוקס 52% מהמניות, ירדה במהלך השבוע בחדות והשלימה נפילה של 47% מהשיא ב- 6 בפברואר 2022 – לשווי של 733 מיליון שקל. החברה האם פוקס הפסידה בגין ירידה זאת על הנייר כ- 270 מיליון שקל. חלקו של ויזל בהפסד זה מוערך ב- 54 מיליון שקל.

נראה כי המשקיעים בחברת האחזקות חוששים, הן בגלל הפלישה הרוסית לאוקראינה אשר משבשת את שרשראות האספקה העולמיות, הן בגלל האינפלציה הגבוהה אשר עלולה להרחיק צרכנים מהחנויות והן מכך שפעילות מכירות האונליין, אשר רשמה צמיחה ערה לאורך תקופת הקורונה, לא תמשיך להיות רווחית בעתיד הקרוב.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

נותנים גז: אנרג'יאן חתמה על הסכם עם חברת החשמל

חברת אנרג'יאן, המפתחת את מאגרי הגז כריש ותנין, חתמה על חוזה עם חברת החשמל לישראל, במסגרתו הוסכם כי חברת החשמל תוכל לרכוש גז טבעי ממאגרי החברה. מחיר הגז ייקבע בכל תקופה, והכמויות הנרכשות ייקבעו על בסיס יומי. ההסכם הינו בתוקף למשך שנה החל ממועד הפקת הגז הראשון ממאגר כריש, עם אפשרות להארכה בהסכמת הצדדים.

זהו הסכם ראשון מסוגו עליו חותמת אנרג'יאן, והוא מהווה מבחינתה מהלך משמעותי אשר יאפשר לה לבצע אופטימיזציה בכל הקשור למכירת כמויות גז שעשויות להתפנות במהלך השנה הקרובה.

אנרג'יאן החלה לפעול בשוק הישראלי בשנת 2016, עם רכישת רישיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין במטרה ליצור תחרות במשק הגז הישראלי כחלק ממתווה הגז. הפקת הגז הטבעי ממאגר כריש תבוצע באמצעות אסדה צפה (FPSO), שתמוקם במרחק של כ-90 קילומטר מחופי ישראל, ותאפשר גם ניצול מירבי של עתודות הגז במאגרי הגז תנין וכריש.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

אור יהודה על המפה – פרויקט נדל"ן ענק של קבוצת אשטרום וגינדי

קבוצת אשטרום וגינדי החזקות הודיעו ביום ראשון השבוע על עסקה בשווי של כמיליארד שקל. במסגרת עסקת הענק, החברות חתמו על הסכם להקמת 504 יחידות דיור במתחם החדש – "גינדי המושבה", אשר מתוכנן להיבנות בשכונת נווה איילון בעיר אור יהודה, לצד הסכם אופציה לרכישה של 168 דירות בפרויקט לטובת השכרה לטווח ארוך.

לאחר שכבר בנתה 2,000 יחידות בשכונת בית בפארק באור יהודה, גינדי תקים עם קבוצת אשטרום 504 יחידות דיור ומסחר בשכונת נווה איילון ואלפי מ"ר של שטחי מסחר עם מחזור מכירות צפוי של כ- 1.8 מיליארד שקל. החברה רכשה את המגרשים במאי 2021 בסכום של כ—550,000,000 שקל כולל עלויות פיתוח.

לצד הקמת וביצוע הבנייה של השכונה על ידי קבוצת אשטרום, תמורת כ-440,000,000 שקל, גינדי החזקות חתמה גם על הסכם אופציה עם קבוצת אשטרום במסגרתו תרכוש האחרונה 168 יחידות דיור בפרויקט, לטובת השכרה לטווח ארוך, במחיר של כ-550,000,000 שקל.

עבור אור יהודה, העסקה מבשרת על המשך תנופת הענק בשנים האחרונות. העיר הפכה להיות אחת מן הערים המבוקשות בישראל, בעיקר בזכות מאמצים חסרי תקדים של העירייה שהצליחה לקדם אלפי יח"ד, הקמת תשתיות ומערכת חינוך חזקה.

במסגרת הפרויקט, גינדי מתכננת להקים 12 בניינים בני 9/14 קומות ומסחר שכונתי חדשני, תמהיל הדירות הצפוי יכלול דירות 3,4,4.5,5 חד', מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים לצד שטחי מסחר. תחילת השיווק צפוי להתחיל בזמן הקרוב, ומחזור המכירות הצפוי של כל הפרויקט הינו כ- 1.5 מיליארד שקל.

השכונה החדשה, מאופיינת בין היתר בנגישות יוצאת דופן לכל הארץ ובפרט למרכז, במרחק של 5 דקות בלבד מתל אביב, כביש 461, הרכבת הקלה שצפויה לעבור בשכונה, הרחבת כבישים ופיתוח המרחב הציבורי במסגרתו עתיד לקום הפארק השני בגודלו בישראל בהיקף של 600 דונם.

 

וכרגיל, רדאר המניות שלנו, עם 2 מניות עם פוטנציאל מעניין שכדאי לעקוב אחריהן:

Digital Realty Trust, Inc. (DLR)
עם שווי שוק של 39 מיליארד דולר, Digital Realty Trust היא אחת השחקניות הבולטות בתחום מרכזי הנתונים הגדולים בעולם. בבעלות החברה יותר מ-280 מרכזי נתונים מובילים באזורי מטרו ברחבי 26 מדינות.

הודות להגדלת שיעורי החדירה של ה- 'אינטרנט של הדברים' ועוד עסקים הפונים לשירותי מחשוב ענן מתקדמים כדי לייעל את הפעילות שלהם, העתיד נראה מבטיח עבור התעשייה. זו גם הסיבה שתעשיית מרכזי הנתונים צפויה לצמוח ב-10.5% בכל שנה, ולהגיע ל-517 מיליארד דולר עד 2030.

בראיית מאקרו, סיכויי הצמיחה האדירים של התעשייה שלה אמורים לאפשר למניה של החברה לצמוח בשיעורים חד ספרתיים גבוהים מדי שנה, בעתיד הנראה לעין. גם התזמון נראה נכון – הירידה האחרונה במניות הטכנולוגיה שגם – DLR נקלעה אליה, הובילה את המניה לירידה של 21% בשנה עד כה. זה העלה את התשואה על הדיבידנד שלה לרמה הגבוהה ביותר בשוק- 3.6%.

Domino's Pizza Inc. (DPZ)
מניית דומינו'ס פיצה צנחה ביותר מ-25% בתחילת 2022. התיקון החד במחיר יוצר למשקיעים נקודת כניסה טובה לקנות את המניה, שבדרך כלל נושאת תג מחיר יקר. גם לאחר התיקון האחרון שלה, יש עדויות המצביעות על כך שדומינו'ס שווה את תג המחיר. החברה ניהלה צמיחה מרהיבה בעשור האחרון. בנוסף, הנכונות של ההנהלה למנף את המאזן ולרכוש בחזרה מניות הוסיפה המון ערך לבעלי המניות.

אנליסטים עשויים לתת תחזית של האטה קלה עבור דומינו'ס, עם הדעיכה של הרוח הגבית שהרשת קיבלה ממגפת הקורונה שאילצה מיליארדי אנשים לשהות יותר בבית. גם האינפלציית בעלויות גורמת לחברה קשיים. ובכל זאת, למרות השחיקה בטווח הקצר, דומינו'ס עדיין אמורה להסתדר היטב.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך