דף הבית השקעות כסף חכם אזהרה האטה לכלכלות מובילות בעולם, קרנות הגידור והמדד ב 2021 ועוד

אזהרה האטה לכלכלות מובילות בעולם, קרנות הגידור והמדד ב 2021 ועוד

הערכה 'דובית' של ארגון OECD לצמיחה בכלכלות מובילות. ביצועי קרנות הגידור מול מדד ת"א 125, תאילנד תאפשר צריכת קנאביס למטרות בילוי, רכישת ענק נוספת בתחום הגיימינג ושתי מניות שכדאי לשים אליהן לב

0

בהערכה שפורסמה בתחילת השבוע, ארגון OECD (ארגון המדינות המפותחות) מזהיר כי שיא ההתאוששות לאחר קריסת השווקים בשנת 2020, נמצא מאחורינו – ומספר נתוני מאקרו מצביעים על אובדן מומנטום הצמיחה העתידית, בשורה של כלכלות מובילות.

על פי הערכת הארגון, ברבעונים הקרובים, סין, בריטניה, קנדה, גרמניה ואיטליה עלולות לראות נסיגה בקצב הצמיחה מתחת לרמה ממוצעת, ואילו ברזיל צפויה להתמודד עם ירידה חדה בצמיחה. עוד לפי הארגון, הצמיחה ביפן ובגוש היורו אמנם נמצאת מעבר לשיא ההתאוששות שאחרי המשבר, אך תשמור על יציבות יחסית. גם בארה"ב בצרפת ובהודו, הצמיחה העתידית צפויה לשמור על יציבות. לפי מדדי OECD, גם בישראל ניכרת האטה מתונה בצמיחה.

הערכת OECD מתבססת על מדידה ומעקב אחר מספר נתונים מאקרו-כלכליים מחזוריים מהחודשים האחרונים, אשר צופים את הפעילות הכלכלית בכל מדינה ב-9-6 החודשים הבאים. הנתונים הללו משקללים בין היתר, את מספר היתרי הבנייה הצפויים, רכש, מספר מדדים בשוק ההון, ביטחון הצרכנים, שיעור הריבית בכל מדינה ובריאותם של ענפים מובילים בכלכלה.

בשלב הנוכחי של המחזור הכלכלי, כלכלות מפתח בכל העולם מתמודדות עם עלייה באינפלציה, לצד נתונים המצביעים על התמתנות או אף ירידה בפעילות הכלכלית. ב- 38 המדינות החברות ב–OECD, האינפלציה הממוצעת הגיעה לשיא של 25 שנה, עם עלייה של 5.8% ב–12 החודשים שהסתיימו בנובמבר. סעיפי האנרגיה היו הגורם העיקרי לעלייה, עם התייקרות של 27.7%, החדה ביותר מאז יוני 1980.

גם ביבשת הישנה לא רווים נחת. לראשונה מאז הוקם לפני יותר מעשרים שנה, האינפלציה בגוש היורו זינקה ל- 5%. ואצלנו? בישראל, בעיקר הודות להתחזקות השקל, האינפלציה בדצמבר עלתה ל- 2.8%, אבל במקביל מחירי הנדל"ן עלו בכמעט 11% בשנה ובקבוק ויטמינצ'יק עולה 25 ש"ח.

 

בשנת 2021, מדד ת"א 125 הכה את רוב קרנות הגידור

תעשיית קרנות הגידור בישראל רושמת צמיחה חזקה בשנים האחרונות. כיום פועלות בארץ 158 קרנות גידור, וסך הנכסים הממוצע של קרן גידור בישראל הוא 220 מיליון שקל. ועדיין, מרבית הקרנות הגדולות, שמנהלות יותר מ–50 מיליון שקל, הציגו ב–2021 תשואה נמוכה ממדד ת"א 125 שהוא מדד היחס שלהן.

בשנת 2021, מדד ת"א 125 (-1.19% 2116.46) — מדד היחס של קרנות הגידור המנייתיות הניב תשואה של 31%. מרבית הקרנות הגדולות, שמנהלות יותר מ–50 מיליון שקל, התקשו להתעלות על התשואה הזאת. מי שדווקא כן ניצחו את המדד היו שתי קרנות קטנות: קפלר קפיטל (39%) ומימס אסטרטגיות (37%). בין הקרונות הגדולות, רק ארבע הצליחו להכות את המדד.

זו שהניבה את התשואה הטובה ביותר היתה הקרן ארביטראז' וואליו, המנהלת כ–120 מיליון שקל והניבה למשקיעים תשואה של 42.7%, אחריה ממוקמות – ורטיקל לונג (42%); פארטו אקוויטי של פסגות (35%); וספרה מניות יתר (31%). יתר קרנות הגידור הגדולות הניבו תשואה נמוכה ממדד ת"א 125.

קרנות הגידור שונות זו מזו באסטרטגיה ההשקעות: 21% עוסקות במניות בישראל; 15% בחוב פרטי; 23% במניות גלובליות; 17% מפעילות מספר אסטרטגיות השקעה; 8% משקיעות באג"ח; 9% הן קרנות מאקרו, שמשקיעות בהתאם לתהליכים כלכליים בעולם; ו– 7% הן קרנות כמותיות, המקבלות החלטות השקעה לפי מודלים סטטיסטיים.

דמי הניהול המקובלים בענף הם תשלום שוטף של 1%–2% בשנה, ועוד 20% דמי הצלחה — כלומר, לאחר שהקרן מכה את מדד היחס, היא מקבל 20% מכל אחוז מעל למדד היחס. שם נמצא הכסף הגדול.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

בשורה מתאילנד לשוק הקנאביס

לאחר שהפכה למדינה הראשונה בדרום מזרח אסיה שמכשירה קנאביס רפואי והשימוש בו במזון וקוסמטיקה, – תאילנד מתכננת ביטול הפללה של מריחואנה, ומתקרבת צעד נוסף לאישור של שימוש בקנאביס לצורך בילוי.

מנהל המזון והתרופות של המדינה אמור להציע בימים הקרובים את הסרת המריחואנה מרשימת הסמים המבוקרים בפני המועצה לבקרת סמים. לאחר אישור המועצה, ההצעה תצטרך להיות מאושרת על ידי שר הבריאות אנוטין צ'רנווירקול לפני שהיא תיכנס לתוקף.

המהלך עשוי לאפשר לאנשים גישה מלאה למריחואנה, ללא חשש מעונשי מאסר ארוכים וקנסות כבדים, לדברי וויטיאד סארידאצ'יקול – Withid Sariddeechaikool, סגן מזכ"ל ה- FDA. נכון לעכשיו, החזקת קנאביס בתאילנד עלולה להוביל למאסר של עד 15 שנים, מכיוון שהצמח הוא סם נרקוטי מקטגוריה 5.

עד כה, תאילנד נקטה בגישה של ליברליזציה חלקית של קנאביס, תוך שמירה על חוקים רבים שהגבילו את הגידול, הקציר וההפצה של היבולים. בעוד ששינוי החוק יאפשר לקנות, למכור ולהשתמש בכל חלקי הקנאביס, לצרכים רפואיים – השימוש בצמח לשם בילוי, כנראה יישאר מבוקר ומוגבל. במקביל, יצרני סבונים, מוצרי יופי ומוצרי קוסמטיקה מבוססי קנאביס, יהיו ככל הנראה אלה שירוויחו הכי הרבה מביטול ההפללה.

 

גיים אובר? מיקרוסופט משחקת עם 68.7 מיליארד דולר

שוק הגיימינג הפך בשנים האחרונות לזירה בה 'גורילות' הטכנולוגיה מנהלות מלחמת חורמה (עקובה מכסף), וכעת מיקרוסופט העלתה הילוך, כאשר הודיעה ביום שלישי האחרון על רכישתה של חברת Activision Blizzard, אחת ממפיצות המשחקים הגדולות בעולם, בתמורה לסכום של 68.7 מיליארד דולר.

הרכישה תתבצע לפי מחיר מניה של 95 דולר, גבוה בכ- 45% ממחיר מניית Activision Blizzard בתום המסחר אמש, וזו תהפוך אותה לאחת מ-3 חברות המשחקים הגדולות בעולם, יחד עם סוני היפנית ו-Tencent הסינית.

העסקה לרכישתה של Activision Blizzard תוסיף לפורטפוליו המשחקים של חטיבת ה- Xbox, כמה מהכותרים הנמכרים ביותר בעולם הגיימינג, ביניהם: Call of Duty, Warcraft, Diablo, Overwatch, Tony Hawk ו-StarCraft. חלק נוסף בעסקה כולל את רכישתה של חברת King, החתומה על פיתוח המשחק הפופולרי Candy Crush ונרכשה על ידי אקטיביז’ן תמורת כ- 6 מיליארד דולר בשנת 2015.

מי שצפויים ליהנות בקרוב מהמהלך הם המנויים לשירות ה- Game Pass של מיקרוסופט, כאשר בחברה מצהירים כי המשחקים של Activision Blizzard יהיו זמינים ל-25 מיליון המנויים הקיימים.

מהלך הרכישה של Activision Blizzard מצטרף לרכישות גדולות נוספות אשר מיקרוסופט הוציאה לפועל בשנים קודמות. בשנת 2014 החברה רכשה את פלטפורמת המשחקים מיינקראפט בתמורה לכ-2.5 מיליארד דולר, ובשנת 2020 חברת הגיימינג בת’סדה נרכשה על ידה, בתמורה לסכום של כ- 7.5 מיליארד דולר.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

כרגיל לפני סיום – שתי מניות שכדאי לעקוב אחריהן מקרוב:

DigitalOcean Holdings (DOCN)
דיגיטל אושן הינה חברת היי-טק המספקת שירותי ענן לעסקים קטנים ובינוניים ולמפתחים בודדים.
מניית DigitalOcean עד היום (YTD) החזירה למעלה מ-90%. לאחרונה היא גם נסוגה בצורה חדה מהשיאים האחרונים שלה, וזו הזדמנות למשקיעים לצבור מניות.

DigitalOcean תופסת נישה מעניינת בשוק שירותי הענן, אשר נשלט על ידי AWS של אמזון (AMZN), Microsoft Azure (MSFT) ו-Google Cloud (GOOG). ענקיות ה-Big Tech מתמקדות בתאגידים גדולים עם צרכים מורכבים ויקרים – בעוד DigitalOcean מתמקדת בעסקים עם 500 עובדים או פחות. רק ממאגר החברות הזה לבדו DigitalOcean מצפה לקבל שוק כולל (TAM) של 116 מיליארד דולר עד 2024.

היתרונות ש-DigitalOcean מציעה ללקוחות הם תמיכת לקוחות מעולה, תמחור פשוט ופתרונות ענן פשוטים. בשנת 2021 DigitalOcean האיצה את צמיחת ההכנסות שלה ל-34%, והצמיחה הזו אמורה להימשך גם ב- 2022 ו- 2023.

לבסוף, ל-DigitalOcean יש שיעור שימור נטו (NRR) הרבה מעל 100%. ה-NRR הגבוה הזה אומר שהחברה מייצרת הכנסות צומחות מלקוחות קיימים – סימן נהדר. המדדים וההזדמנויות המשולבים האלה הופכים את DigitalOcean לאחת ממניות הצמיחה המסקרנות של שנת 2022.

Walt Disney (DIS)
אם הייתה אי פעם חברה שהוכיחה את היכולת להסתגל במהירות, זו וולט דיסני. מגפת הקורונה יכלה בקלות להיות סופה של דיסני. פארקי השעשועים שלה היו סגורים או עם קיבולת מוגבלת במשך חודשים, עסקי הסרטים שלה לא היו קיימים, ואפילו עסקי הספורט שלה ב-ESPN דשדשו, עקב ביטול או צמצום של רוב הספורט המקצועי במשך חודשים.

ועדיין, האמרה הישנה 'המזל מעדיף את המוכנים' כאילו נכתבה עבור ההשקה של שירות הווידאו של 'דיסני+' בנובמבר 2019. בדיוק בזמן, עבור עשרות מיליוני אנשים משועממים, מרותקים לבית, שגילו שפע של זמן פנוי להזרים שעות של תוכן דיסני, מארוול ומלחמת הכוכבים.

'דיסני+' הפך ללהיט מיידי וריסק לחלוטין את הציפיות, שולח את המניות של דיסני לעלייה חדה ב 2020.
עם זאת, מניות DIS חזרו לכדור הארץ ב-2021. אבל זה העניין: שום דבר לא השתנה. דיסני+ עדיין מתגלה כמתחרה החזקה ביותר לנטפליקס (NFLX) ומתגאה בקטלוג ללא תחרות של תוכן שהיא יצרה במשך עשרות שנים. גם עסקי הסרטים של דיסני חוזרים, כפי שמעידים שלל סרטי גיבורי העל המתוכננים של מארוול. גם פארקי השעשועים לא יישארו סגורים לנצח.

במחירים של היום, דיסני נסחרת בערך באותן רמות שבהן נסחרה מיד לפני התפרצות המגפה. אבל האימפריה של דיסני רק גדלה מאז. זה, והפוגה במחיר המניה בסוף 2021, הופכים את DIS להיות אחת המניות המעניינות ביותר בשנת 2022.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך