דף הבית חדשות שוק ההון עדכון סוכות עם החברות הישראליות שעשו כותרות, עסקה גדולה בשוק הקנאביס הישראלי ומניות ששווה לאתרג

עדכון סוכות עם החברות הישראליות שעשו כותרות, עסקה גדולה בשוק הקנאביס הישראלי ומניות ששווה לאתרג

החלטה הדרמטית של ה- FDA אשר משפיעה על עשרות מיליוני אזרחים, רכב ישראלי שנבחר ע"י פורבס לאחד מ-10 כלי הרכב החשובים בתערוכת מינכן, עסקה גדולה בשוק הקנאביס הישראלי והשתלבות העסקים הקטנים בארה"ב בעולם הדיגיטלי

0

 

בהצלחה ולבריאות

הישג חשוב ותקווה חדשה למאות אלפי חולים ומשפחות. ה- FDA העניק מעמד של "טכנולוגיה פורצת דרך" למכשיר של חברת נובוקיור לטיפול בסרטן כבד, המיועד לטיפול בקו ראשון בחולים עם סרטן כבד לא נתיח או גרורתי.

נובוקיור, החברה הישראלית עם שווי השוק הגבוה ביותר בנאסד"ק, הצליחה לפתח טכנולוגיה חדשנית וייחודית בשם (TTFields (Tumor Treating Fields – המבוססת על שדות חשמליים מתחלפים, אשר פוגעים בתהליך החלוקה של התאים הסרטניים.

ההחלטה הדרמטית של ה- FDA התבססה בין השאר על הנתונים הקליניים מהמחקר בפאזה 2 (HEPANOVA), שבדק את יעילות ובטיחות הטיפול ב- TTFields לטיפול משולב יחד עם כימותרפיה סוראפניב, בחולים עם מחלה מתקדמת לאחר כשלון קווי הטיפול הקודמים.

תוצאות המחקר בפאזה 2 הראו שיעור שליטה במחלה שעמד על 76% מהחולים, כאשר אצל 9.5% הושגה הקטנה משמעותית של הגידול. בקרב חולים שהשלימו 12 שבועות טיפול שיעור השליטה במחלה עמד על 91%, כאשר אצל 18% הושגה הקטנה משמעותית של הגידול.

המסלול ייעודי של טכנולוגיה פורצת דרך, מאפשר נובוקיור נגישות וקדימות בתהליכי הרגולציה והאישור של ה- FDA. בנוסף, משמעות האישור היא שה- FDA קובע כי הטיפול החדשני הוכיח את עצמו כבעל פוטנציאל להיות יעיל יותר בהשוואה לטיפולים אחרים בסרטן הכבד, ולכן עומד בקריטריונים להגדרתו כטכנולוגיה פורצת דרך.

החלטת ה- FDA תשפיע גם על אפשרות ומהירות השיפוי של הטיפול המשולב על ידי ה- CMS, הארגון הפדרלי האמריקני שמחליט אילו טיפולים יינתנו במסגרת מדיקייר ומדיאייד, חברות הביטוח הרפואי של הממשל הפדרלי בארה"ב, המבטחות עשרות מיליוני אזרחים בארה"ב.

 

מרצדס, מאחוריך!

סיטי טרנספורמר הישראלי, נבחר על ידי פורבס לאחד מ-10 כלי הרכב החשובים בתערוכת מינכן.

במסגרת הסקירה המסכמת שלו את תערוכת התחבורה של מינכן ה- IAA, שנערכה לאחרונה, בחר העיתון הכלכלי "פורבס" את רשימת 10 המוצגים המשמעותיים ביותר והחשובים ביותר בתעשייה כיום.

לצד מכוניות חדשניות של ענקיות כמו ב.מ.וו ואאודי, ולצד כלי רכב יקרים של אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם כמו מרצדס וליד מכונית ספורט קיצונית של פורשה – בחרו פורבס לציין גם את הסיטי טרנספורמר.

במרכז הקונספט המהפכני של סיטי טרנספורמר, עומד הרעיון של רכב עירוני שמסוגל להרחיב או לצמצם את מפשק הגלגלים שלו (ובכך את רוחב הכלי) מ- 1.4 מטרים במצב נסיעה מהירה למטר בודד במצב השתחלות עירונית וחניה – כרוחבו של אופנוע בינוני. ההנעה של הרכב היא חשמלית, והטווח ינוע בין 120 ל-180 ק"מ המחיר הצפוי של הרכב ינוע בסביבות 50 אלף שקל.

בהסבר לבחירה של עורכי פורבס, הם ציינו כי הסיטי טרנספורמר הציג מספר מרכיבים שהופכים אותו, לא רק לבולט מעל פתרונות ניידות אישית אחרים, אלא גם ללרכב שראוי התברג לצד היצרניות המובילות בעולם.
המרכיב הראשון הראשון הינו התפיסה המהפכנית של כלי בעל גמישות במימדים שלו, והמרכיב השני הינו הביצועים וטווח הנסיעה.

המגזין היוקרתי ציין לטובה גם את תג המחיר הנמוך, ביחס לכלים בעלי ביצועים דומים, וכן את העובדה שהוא מוצר שנמצא בשלבי התקינה שלו ולא קונספט ערטילאי. השיווק הרשמי המלא של הסיטי טרנספורמר באירופה מתוכנן לשנת 2024.

סדרת ההדרכות הטובה ביותר

בשוק הקנאביס שואפים גבוה.

עסקה גדולה בשוק הקנאביס הישראלי – חברות אינטרקיור וקאנומד דיווחו לפני מספר ימים לבורסה שהן חתמו ביניהן על הסכם במסגרתו תרכוש אינטרקיור נכסים מ- קאנומד, תמורת 16.7 מיליון שקלים. במקביל, שתי החברות מגבשות ביניהן הסכם להרחבת שיתוף פעולה בתחומי האונליין, הגידול והייבוא של קנאביס רפואי, שיאפשר להן את המשך הצמיחה.

במסגרת ההסכם שנחתם תרכוש אינטרקיור מביופארם, חברת בת של קאנומד, 55 אחוזים מהזכויות בשותפות ביו מקס פארם, הבעלים של פעילות בית מרקחת "מקס פארם" בחולון ושל פעילות בית מרקחת בראשון לציון.

בנוסף, על מנת להבטיח רצף טיפולי, אינטרקיור תרכוש מקאנומד את מלוא זכויות הבעלות בפעילות בית מרקחת בפתח תקווה ו-51 אחוז משותפות 'הלו מדיקל', מערך ייעוץ וליווי מלא על ידי אחיות המתמחות בקנאביס רפואי. מערכת האונליין של קאנומד תופעל לשימוש המטופלים ובעתיד מתוכננת להפוך לבית מרקחת אונליין דרכו ניתן יהיה לקנות מוצרי קנאביס רפואי, תרופות מרשם ועוד.

העסקה האסטרטגית כוללת גם שיתוף פעולה עתידי במסגרתו קאנומד תגדל עבור אינטרקיור קנאביס רפואי, ותספק לה מוצרי קנאביס רפואי נוספים, במידה ותייבא כאלה בעתיד. ההסכם בין החברות מאפשר לאינטרקיור להרחיב את ערוצי המכירה, ההפצה והאספקה שלה ולשפר את יכולת התגובה שלה לביקוש הגובר לקנאביס רפואי ולעלייה במספר המטופלים בישראל.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

'Melio' עושה את זה שוב. חברת הפינטק מישראל שווה 4 מיליארד דולר.

מגפת הקורונה דחפה אלפי עסקים קטנים בארה"ב להשתלב בעולם הדיגיטלי. מי שחיכתה להם שם עם פתרונות, היא חברת הפינטק 'Melio', המפתחת פלטפורמת תשלומי B2B לעסקים קטנים בארה"ב.

לאחרונה 'Melio' סיימה גיוס של 250 מיליון דולר לפי שווי חברה של 4 מיליארד דולר. מדובר בגיוס ההון הרביעי, כאשר רק בחודש ינואר החברה סיימה גיוס של 110 מיליון דולר , לפי שווי חברה שעמד על 1.3 מיליארד דולר, מה שזיכה אותה בתואר – 'יוניקורן', חברה פרטית ששוויה עומד על 1 מיליארד דולר ומעלה.

סבב הגיוס האחרון הובל על ידי קרן Thrive Capital, יחד עם המשקיעה הקיימת קרן General Catalyst. אליהן הצטרפו חברת ההשקעות האמריקאית Tiger Capital Management ומשקיעים קיימים.
סך גיוסי ההון שביצעה 'Melio' מאז הוקמה בשנת 2018 עומד על 506 מיליון דולר, כולל סבב הגיוס האחרון, שבוצע לאחר שהחברה הגדילה את היקף התשלומים שהיא מעבדת בחודש ב-5,000%, מ- 20 מיליון דולר לכ-1 מיליארד דולר בכל חודש, במהלך השנה וחצי האחרונות.

החברה מציינת כי כספי הגיוס עתידים לשמש את החברה, בין היתר, לגיוס 100 עובדים נוספים,
במקביל להתרחבות בארה"ב, בעיקר במסגרת שותפויות עם חברות שירותים פיננסיים, חברות תוכנה (SaaS), ופלטפורמות מסחר מקוון המעוניינות להציע ללקוחותיהן העסקיים כלים לניהול תשלומי B2B דרך 'Melio'.

Melio הוקמה בשנת 2018 על ידי היזמים מתן בר (CEO), זיו פז (COO) ואילן אטיאס (CTO), ומעסיקה כ-400 עובדים, בתל אביב ובמשרדי החברה בניו יורק וקולורדו ארה"ב.

 

והפעם בפינת המניות המעניינות שלנו, פרזנטציית מעלית קצרה לשלוש מניות ששווה להכיר ולעקוב אחריהן בזמן הקרוב:

IROBOT – NASDAQ: IRBT
iRobot היא מסוג המניות בעלות שווי שוק קטן ופוטנציאל ענק, מכיוון שהיא מסמנת V על הרבה נתוני יסוד שמשקיעים אוהבים לראות בחברה: תוצאות מוכחות? צ'ק! מאזן חזק? צ'ק! מייסד בעל חזון? צ'ק! מותג פרימיום? צ'ק! יתרון טכנולוגי? צ'ק!

עסקי הליבה של IROBOT כבר רווחיים בצורה מרשימה, בזכות השואבים הרובוטיים
של החברה – Roomba ומגבי הרובוט שלה – Braava. אבל ל- iRobot יש פוטנציאל להיות הרבה יותר גדולה ממה שמעידים העסק הנוכחי או הצמיחה שלה בעבר. הכישורים של מהנדסי החברה בתחום הרובוטיקה ובינה מלאכותית יוצרים אפשרויות מדהימות סביב מכשירי חשמל ביתיים ומעבר להם.

Etsy – NASDAQ: ETSY
חיבור בין מפתחים מוכשרים ללקוחות שמחפשים משהו קצת יותר מיוחד בשוק המסחר האלקטרוני המקובל, הוביל לצמיחה יפה מאוד של Etsy עוד לפני פריצתה של הקורונה. במהלך המגיפה, כל מגזר המסחר האלקטרוני קיבל דחיפה עצומה, אבל Etsy ממש טסה לירח ורשמה צמיחה בשיעור של יותר מפי שניים לעומת העלייה הכוללת של הסקטור.

לפני פרוץ המגיפה, בחברה כיוונו לנתח של 5% משוק נישה בשווי 100 מיליארד דולר. עכשיו, בהתבסס על הצלחתה, גדילת האימוץ המקוון והרחבה של סל המוצרים שלה, Etsy מאמינה שהשוק הכולל שניתן להתייחס אליו נמדד בטריליוני דולרים, ולא במיליארדים.

בזכות הפלטפורמה המוצלחת והמותג החזק, עושה רושם שההזדמנות לצמיחה של Etsy, גדולה בהרבה משווי השוק הנוכחי שלה.

ARK Genomic Revolution ETF – BATS: ARKG
קאתי ווד, יו"ר קרן ההשקעות ARK וצוותה זכו לבולטות בעולם הפיננסים ושוקי ההון, עם השקעות נועזות (למשל טסלה) ותשואות גבוהות. למי שאינו בקיא – תחום הגנומיקה – Genomic, כולל חברות המתמקדות בפיתוח טיפולים ממוקדים מבוססי גנטיקה, ביו-אינפורמטיקה, אבחון מולקולרי, תאי גזע, ביולוגיה חקלאית
וכו '.

ARKG היא תעודת סל המנוהלת באופן פעיל ומכוונת לצמיחת הון לטווח ארוך, על ידי השקעה בעיקר (לפחות 80% מנכסיה) בניירות ערך מסביב לעולם, של חברות במגזרים מרובים, כולל שירותי בריאות, טכנולוגיית מידע, חומרים ואנרגיה, הרלוונטיים לתחומי ההשקעות של הקרן.

בין אם אתם בוחרים בעצמכם את המניות ובין אם אתם משתמשים בתעודת סל, גנומיקה היא תעשיית צמיחה חדשנית שתרצו להיחשף אליה.

עד כאן בינתיים, תודה על הזמן, בשורות טובות ולהתראות אחרי החג!

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך