דף הבית חדשות שוק ההון כלכלני גולדמן סאקס מעלים את הסבירות למיתון ועוד חדשות שוק

כלכלני גולדמן סאקס מעלים את הסבירות למיתון ועוד חדשות שוק

סיכום השבוע בשווקים עם אזהרה מעודכנת של כלכלני גולדמן סאקס מפני גלישה של הכלכלה האמריקאית למיתון, סטטוס-קוו בגזרת ריבית הפריים בסין, כוננות בשווקים לקראת מדד מנהלי הרכש, רשימת 10 המותגים האמינים ביותר בארה"ב, ולסיום – 2 מניות דיבידנד לשים אליהן לב בתקופה הקרובה

0

כלכלני גולדמן סאקס: גדלו הסיכויים למיתון

אנליסטים בכירים בבנק גולדמן סאקס פרסמו ביום שני השבוע חוות דעת המזהירה כי הסיכון למיתון בכלכלת ארה"ב גדל, והורידו את תחזית הצמיחה לתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) לשנת 2022.

לפי אותם בכירים, הסיכויים למיתון עוד השנה גדלו מ- 15% ל- 30%. כמו כן, לפי המודלים של הבנק, גם אם ארה"ב לא תיקלע למיתון השנה, קיים סיכוי של 25% למיתון ב- 2023. בסך הכל, ההסתברות למיתון בשנתיים הקרובות היא 48% עתה, לעומת הערכה קודמת ל-35%.

האנליסטים של גולדמן סאקס הוסיפו וכתבו כי הבנק הפדרלי עשוי להגיב בחריפות גדולה יותר לאינפלציה וציפיות האינפלציה של הצרכנים, במידה ומחירי האנרגיה ימשיכו לעלות, או אם הפעילות הכלכלית תואט משמעותית. לפי תחזיות גולדמן הצמיחה ברבעון השני תהיה 2.8%, אבל ברבעון השלישי היא הונמכה ל- 1.75%, ול- 0.75% ברבעון הרביעי של 2022.

 

סין עדיין לא משנה את ריבית הפריים

הבנק המרכזי הסיני הודיע מוקדם הבוקר שאין שינוי בריבית הפריים לתקופה של שנה שעומדת על 3.70%. על אף העובדה כי הנתונים הכלכליים בשבוע שעבר הצביעו על כך שההתאוששות בכלכלה הסינית החלה באיטיות בחודש מאי, הערכות השוק הן כי הבנק המרכזי הסיני יהיה מעוניין לשמור על סטטוס קוו, תוך התחשבות בסביבת המאקרו.

במקביל נרשמת יציאת כספים דומיננטית מאגרות החוב הסיניות, שמוסברת על ידי פער הריביות עם ארצות הברית שהתהפך. כל ניסיון להוריד את ריבית הפריים עשוי להוביל להוצאת כספים נוספים משוק האג":ח בסין. בנוסף, הפיחות במטבע הסיני- RMB, גם מגביל את היכולת של הבנק המרכזי הסיני להוריד את ריבית הפריים.

העיניים על מדדי מנהלי הרכש בארה"ב, אירופה ו- יפן

למרות העובדה כי מדדי מנהלי הרכש צפויים לצאת מעל רמה של 50, המעידה על התרחבות הפעילות הכלכלית, הם גם צפויים להצביע על המשך איבוד המומנטום בכלכלות הגדולות בעולם. בדומה לטרנד האחרון, מדדי מנהלי הרכש בסקטור השירותים צפויים להחזיק טוב יותר לעומת הייצור שעשוי להמשיך ליפול.

על רקע חששות למיתון מיידי בארה"ב ואירופה, בעקבות שיעורי אינפלציה גבוהים, שרשראות אספקה לחוצות, ועלייה בריבית של הבנקים המרכזיים שכבר מתומחרת, השווקים עשויים להגיב באדישות אם מדדי מנהלי הרכש יחמיצו את התחזיות. הפתעות חיוביות לעומת זאת, יכולות לספק לשווקים הקלה כלשהיא.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

אלה הם 10 המותגים שזוכים לאמון הגבוה ביותר בקרב צרכנים בארה"ב:

כל מותג, בכל תחום, שואף לזכות באמונם של הצרכנים, ובעקבותיהם גם המשקיעים, אליהם הוא פונה. עכשיו, סקר חדש בארה"ב מאשש את הרעיון שבניית אמון לוקחת זמן. לאחרונה פורסמו נתונים חשובים עבור המשקיעים, לאחר שחברת – Morning Consult Brand Intelligence סקרה מדגם מייצג של יותר מ- 5,000 מבוגרים אמריקאים מ- 3 במרץ עד 3 באפריל 2022, כדי לדרג יותר מ- 4,000 מותגים על פי רמת האמון של הצרכנים כלפיהם. הנה ה-10 המובילים:

1. BAND-AID: בבעלות ג'ונסון & ג'ונסון. מותג הפלסטרים פופולרי במיוחד בקרב המילניאלס ודור ה- X מכיוון שרבים מהם הם הורים לילדים מתחת לגיל 13.

2. LYSOL: בבעלות Reckitt Benckiser שבסיסה בבריטניה. מותג מוצרי החיטוי ומוצרי הניקוי נבחר למותג השני האמין ביותר בארה"ב, כאשר השימוש בנוזל החיטוי זינק במהלך המגיפה.

3. CLOROX: חברת מוצרי הצריכה, הידועה בעיקר בחפצי הבית שלה כמו מגבונים לחיטוי ואקונומיקה, עלתה גם היא למרכז הבמה עם על רקע המגיפה. בשיחת ההאחרונה שלה עם אנליסטים, המנכ"לית לינדה רנדל סימנה סבב נוסף של תמחור המתוכנן ליולי 2022.

4. UPS: האמריקאים נשענו על – UPS בגדול במהלך מגיפת ה- COVID, אחרי שחנויות פיזיות נסגרו והקניות המקוונות זינקו. הסקר ציין שכאשר הצרכנים נמנעו מביקורים בחנויות, הם סמכו על המותג שיספק את הסחורה שלהם.

5. CVS PHARMACY: רשת החנויות הקמעונאית, הידועה בעיקר בזכות בית המרקחת הפרטי שלה שממוקם בכל סניפיה, זכתה לאמון גבוה לאחר שמיליוני אמריקאים פנו לנותני שירות מקומיים כדי לקבל את החיסון שלהם נגד COVID-19.

6. VISA: לדברי ג'ואנה פיאצ'נזה, המובילה את תחום מודיעין התעשייה ב- Morning Consult – חברת Visa הגיעה למקום השישי בזכות: "הנכונות והעקביות שלה במימוש מה שהחברה מבטיחה: נוחות ונגישות".

7. CHEERIOS: בבעלות ג'נרל מילס. מותג הדגנים הוותיק הוא שם נרדף לארוחת הבוקר של האמריקאים. למרות שבחודשים האחרונים החברה הודיעה כי היא חווה מחסור במרכיבים וחומרי אריזה, המותג נשאר חזק בתודעת הצרכנית ומשפחות ממשיכות להעדיף אותו בארוחת הבוקר בבית.

8. ערוץ מזג האוויר: 2021 הייתה שנת שיא של אירועי אקלים בארה"ב, עם כמעט 20 אסונות מזג אוויר גדולים. על פי הסקר, רוב האמריקאים פנו למותג הזה כדי להתעדכן במזג האוויר באזור שלהם.

9. COLGATE: מגוון מוצרי בריאות של החברה שבסיסה בניו-יורק והוקמה בשנת 1873, משמשים מיליוני אמריקאים מדי יום, כולל: משחת שיניים, דאודורנט, סבון, ועוד.

10. HOME DEPOT: גם הפופולריות של מותגי שיפוץ הבית זינקה במהלך המגיפה. מותגים אמינים היסטוריים כמו Home Depot ו- Ace Hardware זכו לאמון ואהדה במיוחד במהלך המגיפה מכיוון שהם עזרו לבעלי בתים רבים להעסיק את עצמם.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

לפני סיום ועל רקע תנאי השוק הנוכחיים, 2 מניות דיבידנד מעניינות שמפגינות חסינות יחסית בתקופות קשות

Trust Realty Digital (DLR)

ראשית, Digital Realty Trust שייך לקטגורייה ותיקה ומרכזית במגזר הדיבידנדים – קרנות השקעה בנדל"ן (REIT). חברות אלו נדרשות להחזיר באופן ישיר אחוז גבוה מהרווחים לבעלי המניות, ולעיתים קרובות משתמשות בדיבידנדים ככלי. כתוצאה מכך, ניתן בדרך כלל לסמוך על קרן REIT בהזרמת דיבידנדים אמינים עם תשואה גבוהה.

חלק מה- REITs הם כלליים מאוד ומשקיעים כמעט בכל סוג של נכסים מניבים, בעוד שאחרות מתמחות בתחומים צרים יותר – כמו נדל"ן דיגיטלי, המתמקד במרכזי נתונים. במקרה שלנו – DLR מחזיקה בנכסי דאטה סנטר, ומספקת פתרונות שיתוף וחיבור בין נכסיה לעסקים של שוכריה. עם שווי שוק של 36.2 מיליארד דולר, ושווי ארגוני של 56 מיליארד דולר, החברה היא ה-REIT ה- 7 בגודלה שנסחרת בוול סטריט.

כמה הודעות אחרונות של החברה יעזרו להדגים את גודל הפעילות שלה. החודש הודיעה DLR על הרחבת טביעת הרגל הבינלאומית שלה עם התחייבות לפתוח פרויקט דאטה סנטר חדש בישראל. מהלך שירחיב את פעילותה באזור מזרח הים התיכון.

בפן הפיננסי, דיגיטל ריאליטי דיווחה על הכנסות בסך- 1.1 מיליארד דולר, ברבעון הראשון של 2022
ועלייה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות אלו תמכו ברווח נקי של 76.9 מיליון דולר, מה שהוביל לרווח למניה לבעלי מניות רגילים של- 22 סנט למניה בדילול.

אנליסטים בכירים רואים ב- DLR בסיס איתן שעוזר להגן על תיק ההשקעות בתקופות כלכליות קשות. הביקוש מצד לקוחות היה חזק – הן בקרב לקוחות פרטיים והן בקרב לקוחות מוסדיים, מה שהוביל לנפחי השכרה גבוהים בחודשים האחרונים. למרות שקשה להאמין מאמינים שניתן להגדיל נפחי שיא בהסתכלות קדימה (במיוחד כאשר תנאי המאקרו מתדרדרים), ההערכה היא כי ההתחזקות מתחילת השנה החוזק האחרון ומאגר מאוד בריא של מזומנים (400 מיליון דולר+) עוזרים להפחית את הסיכון לתחזית הצמיחה לשנת 2023.

אבל האנליסטים לא עוצרים שם. הם גם משדרגים את עמדתם לגבי המניות מ- (Hold (Neutral) ל- Buy, ומציבים יעד מחיר של 144 דולר, המצביע על פוטנציאל אפסייד לשנה של 13% למניה.

בסך הכל, דירוג הקונצנזוס של אנליסטים לקנייה מתונה של מניית DLR מניה נגזר מ-10 ביקורות עדכניות, הכוללות 7 המלצות לקנייה מול 3 ל- Hold. בזמן כתיבת שורות אלו, המניות נמכרות ב- 127.13 דולר ובעלות יעד מחיר ממוצע של 159.80 דולר, מה שמעניק אפסייד ממוצע של 26% לשנה הקרובה.

NetApp (NTAP)

NetApp שבסיסה ממוקם בסן חוזה, קליפורניה, פועלת בתחום שירותי נתונים מבוססי ענן וניהול נתונים. NetApp עובדת עם לקוחות ארגוניים גדולים – כולל שמות כמו AstraZeneca, DreamWorks ואפילו דאו ג'ונס – על מגוון יישומים, כולם מכוונים להביא את הנתונים הנכונים למקום הנכון בזמן הנכון, שבו הלקוח יכול להפיק מהם שימוש יעיל ורווחי בו.

גם לאחר שראתה הפסדי מניות בחודשים האחרונים (מניית NTAP ירדה ב-31% עד היום, תוך ביצועים נמוכים מ- S&P 500), החברה עדיין מתהדרת בשווי שוק של למעלה מ- 14.5 מיליארד דולר.

התוצאות הכספיות לרבעון האחרון של שנת הכספים 2021, היו חזקות, עם הכנסות נטו של 1.68 מיליארד דולר, עלייה מ-1.56 מיליארד דולר ברבעון הרביעי הפיסקאלי. פלח הענן ההיברידי של החברה הוביל את הדרך, עם 1.56 מיליארד דולר מסך ההכנסות. בסך הכל, NetApp סיימה את הרבעון עם 4.13 מיליארד דולר במזומן ונכסים נזילים אחרים.

החזקות המזומנים האלו נשלחות בחזרה לבעלי המניות של החברה. ל- NetApp יש תוכנית פעילה של רכישות חוזרות של מניות ותשלומי דיבידנד, בהיקף כולל של 361 מיליון דולר ברבעון הרביעי של הרבעון הפיסקאלי, ו- 1.05 מיליארד דולר לשנת הכספים המלאה. דיבידנד המניה המשותפת נקבע על 50 סנט למניה, או 2 דולר בחישוב שנתי, ומניב 3%.

כל זה גורם לאנליסטים רבים לשדרג את המניות הללו מ- אחזקה (כלומר, ניטרלי) ל- קנייה. הביצועים הנמוכים של מניית NTAP עד היום עם ירידה של – 30% (לעומת ירידה של – 18% של מתחרות בתחום חומרת ה- IT) יוצר הזדמנות רכישה. אפשר גם להתעודד מכך שהחברה תשנה את השימוש במזומן בטווח הקרוב – ממיזוגים ורכישות חוזרות של מניות, מה שאמור להיות חיובי לצמיחת הרווח למניה. בתוך כך, יעד המחיר של האנליסטים – 84 דולר למניה, מרמז על פוטנציאל עלייה לשנה של 32%.

בסך הכל, דירוג הקונצנזוס של האנליסטים עבור- NTAP הוא קנייה מתונה, בהתבסס על 13 ביקורות בחלוקה כוללת של 6 המלצות קנייה מול 7 המלצות החזקה. בזמן כתיבת שורות אלו, מחיר המסחר הנוכחי של המניה הוא $63.73 ויעד המחיר הממוצע שלה – $88.38, מצביע על עלייה של 39% בשנה הקרובה.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך