דף הבית חדשות שוק ההון BlackRock מסכמת שנה ומפרסמת המלצות השקעה לשנת 2022 וחיפה מתקרבת לשדה תעופה משלה

BlackRock מסכמת שנה ומפרסמת המלצות השקעה לשנת 2022 וחיפה מתקרבת לשדה תעופה משלה

אוניברסיטאות וענקיות טכנולוגיה מחפשות מהנדסי שבבים, האם האינפלציה בישראל כפולה מהנתונים הרשמיים, חיפה חוזרת לתחרות על אירוח שדה תעופה משלים לנתב"ג, סיכום תחזית 2022 של בלאק רוק, עוד כותרות מהשבוע, ו- 2 מניות שכדאי לשים אליהן לב.

0

בלאק רוק חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם מסכמת שנה
ומפרסמת סקירת שוק והמלצות השקעה לשנת 2022

לא במפתיע, בלאקרוק מסכמת את שנת 2021 כשנה חריגה ביחס ל–50 השנים האחרונות, ולפי התחזית של שהיא מפרסמת, גם 2022 צפויה להיות תנודתית ומלאה בהפתעות.
ענקית ההשקעות צופה כי האינפלציה תישאר גבוהה יותר מבעבר, ומהירה יותר מהעלאות הריבית, גם אחרי שמשבר שרשראות האספקה העולמיות ייפתר. מה שיוצר סביבה של ריבית ריאלית שלילית, שהיא עדיין חיובית למניות, אבל כאמור, תנודתית.

לאחרונה הודיע הבנק המרכזי בארה"ב כי הוא מתכנן להכפיל את קצב צמצום התמריצים המוניטריים שניתנו על רקע משבר הקורונה, והוא צופה כי יעלה את הריבית שלוש פעמים ב–2022. בהמשך לכך, הנחת העבודה בבלאק רוק היא כי גם שנת 2022 תהיה שנת צמיחה, עם שתי ההסתייגויות נלוות לתחזית הזו –
גישה ניצית יותר מצד הבנקים המרכזיים, או צמיחה חלשה יותר.

בדומה לתפיסת העבודה ב- 2021, גם בשנה הקרובה בבלאק רוק נוטים להיות בעד נכסי סיכון, אבל ממליצים על מיתון שלו, למשל, באמצעות התמקדות בשווקים מפותחים ולא בשווקים מתפתחים. הסיבה העיקרית לכך היא שבשווקים המפותחים יש יותר תעשיות טכנולוגיה ובריאות, שהן חסינות יותר.

במרכז הסקירה כמובן, בלאק רוק מפרסמת את המלצות ההשקעה שלה לשנה הקרובה.
ואלו הן רשימה חלקית)

משקל יתר:
• מניות בשווקים מפותחים, בהם ארה"ב, אירופה, סין ויפן
• אג"ח אמריקאי צמוד
• אג"ח ממשלת סין

המלצה נייטרלית:
•מניות בשווקים מתפתחים
• מניות בבריטניה
• אסיה (למעט יפן וסין)
• אג"ח קונצרני בדירוגים נמוכים

משקל חסר:
• אג"ח ממשלת ארה"ב
• אג"ח ממשלתי אירופאי
• אג"ח קונצרני בדירוג השקעה

אפיק השקעה נוסף שאליו מתייחסים בבלאקרוק בראשונה בתחזית הוא ההשקעות האלטרנטיביות.
למשל, מתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים או השקעות בתשתיות, כמו מים וחשמל.
הסיבה לכך היא שהשקעות כאלה מעניקות הגנה אינפלציונית.

ההמלצות של בלאקרוק לגבי מניות כוללות משקל יתר במניות בשווקים המפותחים, בהם השוק האמריקאי והאירופי, כאשר לגבי השוק הבריטי הם משאירים המלצה ניטרלית. באסיה אמנם ההמלצה היא ניטרלית, אך היא אינה כוללת את יפן וסין — שלגביהן ההמלצה היא למשקל יתר.
לגבי סין, צוין כי היא אינה מיוצגת בתיקי ההשקעות בעולם בהלימה מספקת לחלקה בכלכלה העולמית. גם לכן, ההמלצה היא להשקיע בצורה זעירה במניות בסין, כי הציפייה היא שאחרי שנה של מדיניות מרסנת,
סין 'תשחרר את החבל'.

בבלאקרוק פחות ממליצים להשקיע באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ואירופיות, ומעניקים להן משקל חסר, למעט אג"ח אמריקאיות צמודות, שעליהן ממליצים במשקל יתר על רקע האינפלציה הצפויה. בקשר לאג"ח הקונצרניות, המרווחים המצומצמים הופכים אותן פחות כדאיות, ולכן בעוד לאג"ח בדירוג השקעה נותנים בבלאקרוק המלצת חסר, אג"ח בדירוגים נמוכים יותר מקבלות המלצה ניטרלית.

פרט לאינפלציה והתנודתיות הצפויה בשוקי המניות בשנה הקרובה, דגש מרכזי נוסף שנותנים בבלאקרוק בתחזית שלהם הוא על נושא הקיימות, על פי הגדרתם "נט זירו" — כלומר, ניטרליות פחמנית. בחברה צופים כי משבר האקלים עומד להשפיע על כלכלות העולם בעוצמה הולכת וגדלה, וכי רק מעבר מסודר של כל העולם לטיפול במשבר האקלים ייצור פחות אינפלציה.

מהנתונים המוצגים בסקירה של בלאק רוק עולה כי המדינות המתפתחות, לא כולל סין, אחראיות על שליש מהפליטות על כדור הארץ, בעוד חלקן בשוק המניות הגלובלי נמוך משמעותית. עם זאת, ההנחה היא שחסר להם את ההון כדי לפתור את הבעיה בכוחות עצמן, ובחברה מעריכים שהם זקוקים לטריליון דולר נוספים מדי שנה.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

חיפה, ניו-יורק, חיפה?

צוות בין-משרדי שהקימה שרת התחבורה, מרב מיכאלי, לבחינה מחודשת של חלופות לשדה תעופה משלים לנתב"ג, צפוי להתמקד בהקמתו בחיפה, ממש על חוף הים.

לפי התוכנית הנבחנת, טרמינל נוסעים חדש יתוכנן סמוך לתחנת הרכבת חוצות המפרץ בחיפה, ומסלול חדש להמראות ונחיתות יוארך לתוך הים – לאורך שובר הגלים של נמל המפרץ החדש, שנפתח לאחרונה. ואורכו 880 מטר. שובר הגלים אמור להגן על המסלול מפני רוחות. המסלול המתוכנן – שהקמתו מוערכת במיליארדי שקלים וכוללת את ייבוש החוף, מתוכנן להתיישר לכיוון צפון, בהתאם להטיה של רכס הכרמל – כדי לאפשר נחיתת כלי טיס באמצעות מערכת נחיתת מכשירים (המסייעים למטוסים להתיישר מול מרכז מסלול הנחיתה).

הבחירה בחיפה כשדה משלים לנתב"ג נפסלה בעבר בידי המועצה הארצית לתכנון ולבניה, מכיוון שנטען כי ההצעה להסטת המסלול, כדי לאפשר נחיתת מכשירים, אינה בטיחותית, והקרבה למפעלים הפטרוכימיים בקרבת השדה מהווה סכנה. כמו כן, הוסבר ששטח הים שאמור להיות מיובש לצורך הארכת המסלול, שמור לנמל צבאי עתידי, והשדה החדש המתוכנן יפריע לפעילות מטוסי חיל האוויר הפועלים בשדה הצבאי ברמת דוד.

שדה תעופה משלים לנתב"ג אמור לשרת טיסות לטווחי הביניים (עד חמש שעות), עם התמחות בטיסות לואו קוסט. בשלב הראשון צפויים להמריא ולנחות בו כ-4 מיליון נוסעים בשנה, אך מספר זה צפוי לגדול בהדרגה לכ-20 מיליון נוסעים ב-2045. הגעת מספר נוסעים גדול כל כך לשדה התעופה המתוכנן בחיפה, יכולה להיות אפשרית אם תמומש תוכנית הענק שאישרה בשבוע שעבר הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) בעלות של 12 מיליארד שקל, לשדרוג קווי הרכבת המהירים למפרץ חיפה.

הצוות הבין-משרדי בראשות אל"מ (מיל') עילם שגיא, איש חיל האוויר בעבר, המכהן כיום כמשנה למנכ"לית משרד התחבורה, אמור להגיש בתוך תשעה חודשים הצעה להקמת השדה במקום אחר. הצוות כולל נציגים ממשרד ראש הממשלה, האוצר, הפנים, החוץ, הביטחון, הגנת הסביבה, התיירות, הכלכלה, פיתוח הנגב והגליל, רשות התעופה האזרחית, רשות מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

האם האינפלציה בישראל כפולה מהנתונים הרשמיים?

שיעור האינפלציה בישראל גבוה פי 2 מזה שנמדד ומפורסם בפועל – כך טוען סטיב הנקי, פרופסור לכלכלה יישומית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארה"ב. לפי הנתון הרשמי האינפלציה בישראל עלתה בנובמבר ב-2.4% בחישוב שנתי – עלייה מתונה בראייה גלובלית. אך לפי המשוואה של הנקי בפועל שיעור האינפלציה בישראל אמור להיות כפול מזה.

בהרצאה לעמיתי מכון פרידברג לכלכלה, ארגון ללא מטרות רווח המקדם עקרונות של חירות כלכלית, שנערכה בזום בשבוע שעבר הסביר הנקי כי כמות הכסף בישראל (M2 – היצע הכסף הרחב במשק הכולל מזומן ופיקדונות שניתן להמיר בקלות ובמהירות למזומן) גדלה ב-33% מאז משבר הקורונה.
לדבריו, בניכוי הכסף שנספג בכלכלה, כ-20% מהכסף שנותר יתורגמו לעליית מחירים ולאינפלציה.

 

יש מהנדס שבבים בקהל?

פורום מיוחד, הכולל בכירים בחברות ונציגים מהאקדמיה, החל בשבועות האחרונים לנסח תוכנית לקידום תחום הנדסת השבבים בישראל. בין השאר באמצעות הסבת אקדמאים לתחום, קמפיינים למיתוג ושיפור מודעות לחשיבות הנושא וכן שיתוף-פעולה עם מוסדות לימוד חרדים ובמגזר הערבי. הסיבה: מחסור חמור של כאלפי מהנדסי שבבים בישראל.

הפורום כולל נציגים מאונ' בן גוריון, אונ' תל-אביב, אונ' בר אילן, האונ' העברית, הטכניון ומכון לב –
ופועל בשיתוף פעולה עם ענקיות טכנולוגיה הפועלות בישראל, ביניהן: אפל, גוגל, מיקרוסופט ו- אינבידיה, לטובת ניסוח תכניות לימוד חדשות, המאפשרות למדענים ובוגרי מקצועות הנדסה אחרים, לעבור הסבה להנדסת חשמל כדי לעבוד בחברות הבינלאומיות.

 

2 מניות שכדאי לשים אליהן לב ב- 2022:

טסלה – (NASDAQ:TSLA)
יצרנית הרכבים החשמליים (ובעתיד גם אוטונומיים), ביצעה ריצה היסטורית במהלך השנים האחרונות, אבל החברה, בראשות אילון מאסק, ממשיכה לצמוח במהירות תוך שיפור שולי הרווח הנקי ותזרימי המזומנים. מחזור העל של רכבים חשמליים רק מתחיל, וטסלה עומדת להיות המובילה. מעבר לכך, טסלה היא לא רק יצרנית רכבים אוטונומיים וחשמליים מובילה. לדעת רבים היא גם חברת הבינה המלאכותית הטובה בעולם.

Unity Software – (NYSE:U)
ידועה בעיקר בזירת הגיימינג. היא מספקת כלים ותוכנה כדי לסייע למפתחים ביצירת ושיווק משחקים. בשנת 2019, למעלה מ- 50% מ-1,000 המשחקים המובילים לנייד נוצרו באמצעות Unity. יוניטי היא חברה גלובלית עם שחקנים ב-195 מדינות, והיא מפעילה משחקי מובייל בשווי מיליארדי דולרים, כמו: Pokémon Go ו- Angry Birds.

אבל שתי תכונות הופכת את יוניטי למניה יוצאת-דופן במיוחד. הראשונה היא הפעילות של החברה בתחום המטא-וורס, מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR). השניה היא הגיוון שלה. הנה כמה תחומים נוספים שבהם Unity פועלת במקביל למשחקים: רכב, קולנוע, אנימציה, אדריכלות, הנדסה, בנייה וחלל.

סדרת הסרטונים החינמית הזו תראה לך סוגי השקעות מגוונות >>>

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך