דף הבית השקעות כסף חכם מה הזניק את רמי לוי וקבוצת פוקס, אוהבי הקפה בעולם בבעיה ועוד כותרות מהשבוע 26.08.21

מה הזניק את רמי לוי וקבוצת פוקס, אוהבי הקפה בעולם בבעיה ועוד כותרות מהשבוע 26.08.21

סערה מושלמת של נסיבות מכניסה את אוהבי הקפה בעולם לבעיה, מסתמן רבעון שני חזק ברמי לוי, קבוצת פוקס רושמת רבעון מטורף, עוד כותרות פיננסיות מעניינות ושתי מניות חמות

חדשות שוק ההון 26.08.21
0

סערה בכוס קפה.

סערה מושלמת של נסיבות מכניסה את אוהבי קפה בעולם לבעיה. מזג האוויר קיצוני שפגע ביבולים בברזיל, יצואנית הקפה הגדולה בעולם, עיכוב במשלוחים מווייטנאם, הפקקים במערכת שינוע הימי בגלל מגפת הקורונה והמחאות הפוליטיות שעצרו את הייצוא מקולומביה – כל אלו עומדים מאחורי עליית מחיר פולי הקפה בכמעט 43% במהלך- 2021.

קילו של פולי ערביקה, שבשוק הסחורות העתידיות עומד לרוב על 2.80-2.40 דולר, עלה ליותר מ–4 דולר בסוף יולי השנה, המחיר הגבוה ביותר מאז 2014. לאחרונה היה המחיר העתידי של הקפה יותר מ-3.7 דולר לקילו.

ענקיות כמו סטארבקס או נסטלה, עדיין 'יושבות' על מאגרי פולים גדולים שנרכשו זמן רב מראש. כך שבשנה הקרובה לכל הפחות, הן לא תיאלצנה להתמודד עם עליית המחירים. אבל בחנויות הבוטיק ובבתי קפה מקומיים כבר מתמודדים עם הדילמה, האם לגלגל את עליית המחיר אל הצרכנים, או לספוג אותה בעצמם.

נכון להיום, לאחר חודש של מחאה פוליטית חריפה בקולומביה, יצואנית הקפה השלישית בגודלה בעולם, הייצוא חזר לקצב רגיל, אבל יצרניות גדולות אחרות כמו וייטנאם, נאלצו להאט את הייצוא בגלל עומס עצום בהובלה הימית.

כעת עינייהם של מיליוני מכורים ללאטה ברחבי העולם מופנות לעבר ברזיל. המדינה, המייצאת מדי שנה
כ- 34 מיליון שקים של פולי קפה, ספגה שורה של מכות אקלימיות, בהן בצורת וצניחה חדה בטמפרטורה. לפני מספר שבועות ירדו הטמפרטורות מתחת למינוס 2 מעלות, רמת קור שעלולה לגרום נזק לפולי הקפה,
או אפילו להרוג אותם.

אם מכות קור לא מספיקות, חודש יולי נחשב גם לתחילתה של עונת שריפות היער בברזיל שמתמודדת השנה גם עם הבצורת הקשה ביותר במאה השנים האחרונות, שיצרה נזק סביבתי שעלול לעכב את יבול הקפה הבא בעוד שלוש שנים.

המגדלים בברזיל עשויים להחליט על המשך פעולותיהם רק בסוף עונת הקטיף הנוכחית, בחודש הבא, ומה שיקרה עשוי לקבוע האם עליית המחירים תימשך או תיעצר.

דיסקאונט, אבל לפנייך!

למרות הטרנד של חנויות שכונתיות, וסנטימנט ציבורי הנוטה לעבור מרשתות הדיסקאונט לרכישה קרוב לבית – הרווח של רמי לוי ברבעון השני זינק ל-61 מיליון שקל והחברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-50 מיליון שקל.

מהדו"חות שפרסמה החברה בשבוע שעבר, מסתמן רבעון שני חזק. הרווח הנקי של הרשת צמח ב- 70% לכ-61 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון צמחו בכ-4.3% לכ-1.59 מיליארד שקל. לצד הרווח הנקי, הרשת ציינה הצלחה נוספת, בעקבות זינוק של- 46% ברווח התפעולי.

עוד עולה מהדו"חות כי הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-11% לכ-383 מיליון שקל, בהשוואה לכ-345 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, העלייה ברווח הגולמי נובעת מהשיפור בתנאי הסחר, הרחבת מספר הספקים הנעזרים במרכז הלוגיסטי, הצלחת המותג הפרטי ורווחיות החברות הבנות.

חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-50 מיליון שקל, עליה הכריזה החברה, במקביל לפרסום הדו"חות מצטרפת לחלוקה של 90 מיליון שקל מתחילת 2021. בסך הכל, מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.1 מיליארד שקל.

רמי לוי היא הרשת בעלת החוסן הפיננסי הגדול ביותר מבין רשתות המזון הגדולות. לחברה רשום חוב פיננסי ברוטו של כ- 13 מיליון שקל, ובקופת מזומנים והשקעות לזמן קצר שלה מוחזק הון בסך- 916 מיליון שקל, כך שהחברה נהנית מעודף פיננסי נטו של כ-903 מיליון שקל.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

החורף תלבשו דיבידנד

זוכרים את ההופעות המודאגות של הראל ויזל באולפנים לאורך 2020? שנה אחרי וקבוצת פוקס רושמת רבעון מטורף עם הכנסות של מיליארד שקל והצהרה על הגדלה משמעותית של שיעור הדיבידנד.

משוחררת מסגרים חונקים, פוקס מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני ומודיעה על חלוקת דיבידנד של 154.3 מיליון שקל, בנוסף לדיבידנד בגובה 77.7 מיליון שקל שכבר חילקה במרץ 2021. במקביל, הקבוצה הודיעה על כוונתה לשנות את מדיניות חלוקת הדיבידנדים, ומעתה תחלק בסוף כל שנת כספים – לפחות 75% מהרווח הנקי, במקום 50% מהרווח שמחולק כיום לבעלי המניות.

עוד קצת מספרים – הכנסות פוקס, עלו ב-57.3% ברבעון השני ל-996 מיליון שקל. תרמו לשורת ההכנסות: מכירות ללין, עלייה בשטחי המסחר וכמובן, האטה במכירות בשנת 2020, בעקבות הסגרים מאמצע מרץ עד תחילת מאי.

בתחום האופנה ואופנת הבית ההכנסות של פוקס צמחו ב-33.2% לכ- 476 מיליון שקל ברבעון השני. פוקס הצליחה להגדיל את הרווח הגולמי במגזר האופנה ב-41.2% ברבעון השני בעקבות ירידה בעלויות הרכש, ירידה בשער הדולר וצמצום הנחות בנקודות המכירה. פעולות שסייעו לקזז את העלייה במחירי ההובלה הימית מסין. גם מכירות ללין עלו ברבעון השני ב-34.4% לסכום של- 61.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי בללין עמד על 43 מיליון שקל – עלייה של 37.3%.

מנוע הצמיחה החזק ביותר של קבוצת פוקס, תחום הספורט, ממשיך להוכיח את עצמו. הכנסות רשתות הספורט הכפילו את עצמן ברבעון השני ל-246.8 מיליון שקל, והרווח הגולמי זינק ב-98% ל-122.8 מיליון שקל. בסך הכל, פעילות הספורט בקבוצת פוקס, זינקו ב-92.8% והניבו ברבעון השני מכירות של כ- 240.9 מיליון שקל.

כמו כן קבוצת פוקס מציגה עלייה של 62% ברווח הגולמי. ברבעון השני הסתכם הרווח הגולמי ב-623 מיליון שקל, המהווה 62.6% מהמכירות, לעומת הרבעון השני בשנה שעברה, שבו רשמה רווח של כ 384.3 מיליון שקל, המהווה 60.7% מהמכירות.

 

ואלו הם הזוכים…

ועדת המכרזים של רמ"י הכריזה על הזוכים במכרז הראשון בשדה דב (לשעבר) למגורים ושטחי מסחר בפרויקט 'שכונת אשכול' בצפון-מערב תל אביב. מדובר באחד המכרזים המשמעותיים והמדוברים בישראל.
התכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-340 דונם והיא אחת משלוש תכניות להצבת תשתית תכנונית להקמת רובע מגורים חדש באזור שדה דב שיכלול בסה"כ כ-16,000 יח"ד ושטחי תעסוקה, מלונאות ומסחר.

הפרויקט השאפתני כולל הקמת שכונת מגורים חדשה עם כ-4,844 יח"ד בבנייה עירונית מעורבת שימושים ובצפיפות ממוצעת של כ-54 יח"ד לדונם מגורים נטו. כמו כן, מתוכננים מבני מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-191,000 מ"ר, מלונאות בהיקף של כ-30,000 מ"ר, מבנים ומוסדות ציבור, כיכר עירונית, שטח ציבורי פתוח ושבילים.עוד בתכנית, גן שכונתי פנימי ושקט, רחובות, שבילים ושטחי ציבור פתוחים ונגישים לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים.

 

בהתאם למפורט במכרז, הבינוי בשכונה יתבסס על שלושה סוגי מבנים: בנייה משולבת המעניקה לרחוב חזית פעילה, בשילוב מבנים בעלי 16 קומות ומגדלים של עד 41 קומות. הבניה תכלול מגוון יחידות דיור במגוון גדלים וצורות מגורים. הרחובות הראשיים תוכננו סביב הגן ומקשרים לרח' אבן גבירול, עם חזיתות המרחיבות את מרחב הולכי הרגל.

'שכונת אשכול' תציע נגישות מהירה לקו הרכבת הקלה העתיד לעבור ברחוב אבן גבירול (הקו הירוק) ומבוססת על תחבורה ציבורית וצמצום התלות ברכב פרטי.

לדברי מתכנני המתחם, בעיצוב הרחובות ניתן דגש מיוחד לתנועת הולכי רגל, רוכבי אופניים ונטיעת עצים להצללת הרחובות. זאת לצד תכנון בר קיימא הכולל גם תשתיות שכונתית מתקדמות כמו מערכת אשפה פניאומטית, השבת מים אפורים, ייצור אנרגיה מתחדשת, אנרגיה בגז טבעי, בנייה בתקן בניה ירוקה ועוד.

 

וכרגיל, נסכם עם 2 מניות מעניינות שכדאי לעקוב אחריהן בזמן הקרוב:

 

(Tencent Holdings Limited (TCEHY
שווי 7 טריליון דולר הונג־קונגי בבורסת הונג קונג. עלתה ב- 47.8 בשנה שעברה וב- 42% עד כה השנה.

Tencent – חברת הגיימינג הגדולה בסין מנהלת את אפליקציית ההודעות המיידיות Wechat, עם מעל למיליארד משתמשים. בשנה הבאה החברה צפויה להשיק משחקים חדשים, לרשום צמיחה חזקה בחטיבת משחקי אונליין ולהראות התאוששות בפרסום אונליין ברשתות החברתיות. נכון לעכשיו, לשנת 2021 החברה נסחרת במכפיל רווח צפוי של- 31, עם צפי לצמיחה דו־ספרתית בהכנסות וברווחים. בנוסף, הכלכלה הסינית צפויה להתאושש עוד השנה, והתנופה הכלכלית במדינה נתמכת על ידי תמריצים פיסקאליים ומוניטריים חסרי תקדים מצד הממשלה.

אלקטרה – חברת נדל"ן ותשתיות:
שווי 6.5 מיליארד שקל, עלתה ב- 15.9 בשנה שעברה וירדה ב- 1% השנה.

אלקטרה נהנית מצבר שיא בכל המגזרים, והיא צפויה להמשיך לפעול בסביבת מאקרו תומכת. האסטרטגיה שלה, המספקת ללקוחותיה פתרון כולל להקמה, ניהול והפעלה של פרויקטים, תמשיך לתרום השנה למגזר השירות והתחזוקה, המהווה כ־48% מהרווח התפעולי שלה. בנוסף, לאחרונה אלקטרה זכתה במספר פרויקטים: עבודות במפעל הרכבים של טסלה; הקמה ותפעול מערך הנתיבים המהירים בגוש דן ומתן שירותי קבלנות בפרויקטים בהיקף מצטבר של 971 מיליון שקל.

 

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה.

 

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך