דף הבית חדשות שוק ההון תחזית הצמיחה לרבעון ה-4 בארצות הברית ועוד כותרות

תחזית הצמיחה לרבעון ה-4 בארצות הברית ועוד כותרות

תחזית הצמיחה לרבעון ה-4 בארצות הברית, מה התחזית של ריי דליו למאזן בכוחות בין ארה"ב לסין, מה מגלה לנו עונת הדוחות לרבעון ה- 4, למה האנליסטים בוחנים מקרוב את מדד מנהלי הרכש, וכמובן מכ"ם המניות -עם 2 מניות שזה הזמן לשים אליהן לב

0

תחזית הצמיחה לרבעון ה-4 בארצות הברית: 5.3% לעומת הרבעון הקודם

הצמיחה הכלכלית בארצות הברית תפסה תאוצה ברבעון האחרון של השנה. הקונצנזוס מצביע על גידול לעומת הרבעון השנתי של 5.3% לעומת 2.3% שנרשמה ברבעון הקודם. בסך הכול, הצמיחה בתוצר בשנת 2021 עשויה להיות החזקה ביותר מאז שנת 1984, למרות שיש לזכור כי להשפעות בסיס היה חלק בזה.

מדדי מנהלי הרכש לאורך הרבעון האחרון היו חזקים הן בסקטור הייצור והן בסקטור השירותים בעוד שהגידול בפעילות העסקית הוביל לירידה בשיעור האבטלה מרמה של 4.7% ל 3.9% יחד עם עלייה בשיעור ההשתתפות בעבודה. ההשפעה של נגיף האומיקרון צפויה להיות מורגשת בקריאה של הרבעון הבא, אבל הצפי הוא כי ההשפעה תהיה קצרה וחדה ולאחריה תבוא התאוששות מהירה באותה מידה.

 

ובאותו עניין – ריי דליו, מייסד ברידג'ווטר צופה שקיעה של ארה"ב ועלייה של סין

גורו ההשקעות – ריי דליו, מייסד קרן הגידור ברידג'ווטר, התראיין ביום ב' השבוע לערוץ הטלוויזיה של 'בלומברג' והעריך כי ישנו סיכוי סביר לכך שאף אחת משתי המפלגות הגדולות בארה"ב לא תקבל את תוצאות הבחירות הבאות לנשיאות ב-2024. לדברי דליו יש מקום לדאגה לגבי המחלוקת הפוליטית המחריפה והסכנות שהיא מציבה בפני ארה"ב.

בהמשך דבריו, דליו, הדגיש את ההבדלים בין חוסר היציבות הפוליטית בארה"ב, לעומת הצמיחה הכלכלית שנרשמת לאחרונה בסין. דליו הוסיף ואמר כי לדעתו סין ראויה לשבח על מאמציה של המעצמה האסייתית לוודא שהשגשוג הכלכלי יגיע אל כולם, וקרא למדינות אחרות, בהן ארה"ב, לפעול לצמצום פערי העושר.

דליו, בן 72, ייסד את ברידג'ווטר לפני כמעט ארבעה עשורים והפך אותה לקרן הגידור הגדולה בעולם, המנהלת נכסים בהיקף של כ-150 מיליארד דולר. הונו האישי של דליו מוערך ב-15.7 מיליארד דולר.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

עונת הדוחות לרבעון ה- 4 של שנת 21': טובה יותר מהתחזיות

עונת הדוחות לרבעון ה-4 צברה תאוצה השבוע, כאשר 107 חברות במדד אס אנד פי 500 ו-32 במדד STOXX 600 צפויות לפרסם את התוצאות הכספיות שלהן. למרות החששות מפני אינפלציה והתפרצות מחדש של נגיף הקורונה ברבעון האחרון של 2021, התוצאות עד כה הכו את התחזיות.

78% מחברות המדווחות במדד אס אנד פי 500 ו- 83% במדד STOXX 600 דיווחו על רווח גבוה מציפיות האנליסטים, כאשר שיעור עקיפת הצפי עומד על 8.4% ו- 4.5% בהתאמה. הקונצנזוס מצפה כרגע לעלייה של 22.5% ברווח המצרפי של מדד אס אנד פי 500 לרבעון ה-4 ולגידול של 12.7% בהכנסות (מדד STOXX 600: 48.6%/15/8%).

גם בארצות הברית וגם באירופה, סקטורים מתחומי האנרגיה, חומרים ותעשייה צפויים לרשום את הגידול הגבוה ביותר על פני התקופה המקבילה בשנה שעברה. גם בתמונת הגידול בהכנסות אנו רואים תמונה דומה כאשר 4 הסקטורים הללו צפויים לרשום את הביצועים הטובים ביותר. תחזית הרווח השנתית עבור מדד אס אנד פי 500 ומדד STOXX 600 צפויים לגדול בשיעור של 45.3% ו 63.8% בהתאמה. כאשר עבור שנת 2022 צפי צפי הצמיחה עומד על כ- 9.4% ו 7% בהתאמה.

 

אנליסטים מתמקדים במדד מנהלי הרכש עבור ארצות הברית, אירופה ויפן

בעקבות החששות הגוברים כתוצאה מהתפשטות האומיקרון בסוף 2021, רוב מדדי מנהלי הרכש של מרבית המדינות נחלשו, אבל נשארו מעל רמה של 50. לדעת אנליסטים רבים בשוק ההון, רמה זו מעידה על המשכה של הצמיחה הכלכלית. כמו כן, כתוצאה מכך שהגל הנוכחי של נגיף האומיקרון, נמצא כבר בשיאו בארה"ב ובחלק ממדינות אירופה, אפשר לצפות לכך שהמספרים לחודש ינואר יצביעו על שיפור. לצד זאת, במדינות בהן מוטלות הגבלות חמורות יותר, כמו גרמניה ויפן, האינדיקטורים צפויים להיות מתונים יותר.

בנוסף, לאחר העלייה החדה במחירים בשנה שעברה, ישנה התמקדות הולכת וגוברת בשווקים על נתוני האינפלציה. עוד נמצאים בפוקוס – תתי הסעיפים במדד מנהלי הרכש של מחירים, אספקה וספקים. זאת לאור העובדה כי הם משקפים את ההשפעה של השיבושים בשרשראות האספקה על הייצור של סחורות שלהם יש השפעה על האינפלציה בעתיד.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

וכרגיל לפני סיום, מכ"ם המניות שלנו – עם שתי מניות מעניינות שכדאי לעקוב אחריהן

Alteryx (AYX)

המניה הראשונה על המכ"ם שלנו היא Alteryx, חברת תוכנה מקליפורניה עם מגוון מוצרים לניתוח נתונים ולמידת מכונה, המאפשרת ללקוחות ארגוניים לקבל החלטות, לכוונן מוצרי 'משתמש קצה' ולייעל פעולות המבוססות על מידע בזמן אמת. החברה התחילה בתנופת הטכנולוגיה של שנות ה-90, ומתגאה כיום בלמעלה מ-7,000 חברות לקוחות ברחבי העולם.

Alteryx תפרסם את מספרי ה-4Q21 שלה בחודש הבא, אבל מבט אחורה על תוצאות הרבעון השלישי עשוי להיות מועיל. ליתר דיוק – ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR), מדד חשוב צופה פני עתיד, צמחו ב-29% משנה לשנה, והגיעו ל-578.6 מיליון דולר.

בנוסף, החברה סיימה את הרבעון השלישי עם נכסים סולידיים – מזומנים ושווי מזומנים של מיליארד דולר, ומזומן מפעילות של תשעה חודשים, בסך של כ- 24.3 מיליון דולר, עלייה של 49% מהשנה הקודמת.

עוד אינדיקטור חיובי הוא העובדה שאלטריקס הרגישה מספיק בטוחה בתחילת החודש כדי להכריז על רכישתה של חברת ניתוח הנתונים ,Trifacta תמורת 400 מיליון דולר במזומן.

למרות כל הסימנים החיוביים הללו לחברה, מניית אלטריקס צנחה ב-59% במהלך 12 החודשים האחרונים.
אבל לא חסרות סיבות להישאר שורי לגבי- Alteryx, הן העיקריות שביניהן:
1. החברה מציעה מערך פתרונות חזק שמתחרה טוב מאוד במתחרים.
2. הרכישה של Trifacta אמורה לעזור לאלריקס להרחיב את ה- (TAM (Total Addressable Market שלה על ידי מתן הזדמנויות נוספות למיקוד נתונים חדשים ויוזמות טרנספורמציה בענן.
Alteryx .3 משקיעה יותר ביכולות הענן שלה עם Designer Cloud, והצפי הוא שהחברה תרוויח יותר לאורך זמן, ככל שיכולות הענן שלה יבשילו וככל שפורטפוליו המוצרים שלה יהפוך זמין בענן בהדרגה.
4. מחיר יעד של 159$ יוצר אפשרות לרווחים של 211%. גם אם תפספס את התחזיות, נכון לכתיבת שורות אלה, המניה נמכרת ב-50.44 דולר ויעד מחיר ממוצע של 101 דולר מרמז על תשואה של 100% לשנה .

 

Nvidia (NVDA)
בתקופה של ירידות בשוק המניות, הגיע הזמן להתחיל לחפש כמה הזדמנויות להחזקות באיכות גבוהה. החזקה אחת כזו עשויה להיות Nvidia.

אחרי ירידה של כמעט 40% מהשיא, מניית Nvidia נכנסת לטריטוריה של הזדמנות פוטנציאלית ועשויה למצוא באזור הזה תמיכה.

כמובן, אין שום דבר רע ב- (AMD) – אבל קשה להכחיש את הפוטנציאל לטווח ארוך שעדיין קיים ב-Nvidia.
מדובר בחברה איכותית עם רווחים גבוהים וצמיחה גבוהה, הפונה למספר שווקי קצה שרושמים צמיחה חזקה.

באקלים כזה, שבו ה- S&P 500 נמצא בטריטוריית תיקון והנאסד"ק יורד ב-18.6% מהשיא – קשה להיכנס למצב קניה, ויכול להיות שזה גם מוקדם מדי. בכל זאת, מניית Nvidia עוברת את שבוע הירידה החמישי ברציפות שלה ורושמת את ההפסד השבועי התשיעי שלה ב-10 השבועות האחרונים.

עם זאת, כאשר מסתכלים על Nvidia, רואים מניה שהגיעה לשיאים חדשים בכל הזמנים בנובמבר 21', אבל ביום ב' השבוע נסוגה בכמעט ב-40% מאותם שיאים.

נכון, Nvidia יכולה לסגור את השבוע גבוה יותר, אבל זה לא משנה את העובדה שהאחזקה האיכותית הזו ירדה משמעותית במהלך החודשים האחרונים.

בשפל של יום ב', מימי המסחר הקיצוניים בהיסטוריה של הבורסה, מניית Nvidia ירדה ב-38.5% מהשיאים והעניקה לשורים את המבחן הראשון – הממוצע הנע של 200 יום (מאז מרץ 2021).

אם Nvidia לא מצליחה למצוא את דרכה סביב הממוצע הנע של 200 יום (כבר חתכה מתחת למדד ה-VWAP השבועי), היא עשויה לסגת לאזור תמיכה נוסף ממש מתחת לרמות הנוכחיות.
האם קיימת אפשרות עבור מניית Nvidia להתמוטט באופן חריף יותר ולהיסחר במחיר נמוך משמעותית?
התשובה היא כן. אם הבורסה נכנסת לשוק דובי מלא, אז גם Nvidia תיפגע. אין דרך אחרת להסתכל על זה.

עם זאת, עבור אלה שהרגישו שהם פספסו את Nvidia לפני כמה חודשים, הנה הזדמנות. המניה יורדת בין 38% ל-44% לכמה אזורים בולטים של תמיכה פוטנציאלית, מה שמציע לשורים לטווח ארוך, יותר סיבות לטבול ב- dip.

 

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך