דף הבית השקעות כסף חכם המנצחת של קופות הגמל, חקירות רשות ב IBI, ועוד כותרות ומניות מעניינות שליוו אותנו השבוע

המנצחת של קופות הגמל, חקירות רשות ב IBI, ועוד כותרות ומניות מעניינות שליוו אותנו השבוע

מי המנצחת הגדולה ומי המפסידה במגזר קופות הגמל להשקעה, מה איילת שקד חושבת שיקרה למחירי הדיור בשנים הקרובות, מה קורה בבית ההשקעות הוותיק IBI, את כל אלה ועוד קצת תוכלו לקרוא בסיכום השבועי שלנו

חדשות שוק ההון 290721
0

? IBI or C.S.I

חוקרי רשות ניירות ערך פשטו ביום שלישי השבוע על משרדי בית ההשקעות IBI, החרימו מסמכים וערכו חקירות לבכירים בחברה. כפי הנראה, החקירה נוגעת לעסקת מכירת הלמן אלדובי להפניקס – שהקפיצה את רווחי IBI לשווי שיא ברבעון הראשון של 2021. כל הידוע נחקרים גם גורמים מחוץ לבית ההשקעות.

מדו"חות IBI של הרבעון הראשון של 2021 עולה כי העסקה עם הפניקס למכירת הלמן אלדובי הקפיצה את רווחי החברה לשיא של 77 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. IBI החזיק ב-33% מהלמן אלדובי ומכירתו להפניקס הניבה לחברה רווח של 38 מיליון שקל אחרי מס. הכנסות בית ההשקעות עמדו על 189 מיליון שקל לעומת 87 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

שחקנית ישראלית עולה בשוק הקריפטו

חברת הקריפטו הישראלית פיירבלוקס (Fireblocks), שמפתחת תשתית מאובטחת להעברות נכסים קריפטוגרפיים בין ארגונים, גייסה 310 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד דולר. זהו הגיוס השני של החברה בתוך פרק זמן מאוד קצר, לאחר גיוס של 133 מיליון דולר בחודש מרץ.

הפלטפורמה של פיירבלוקס מרחיבה את תרחישי השימוש של עולם הנכסים הדיגיטליים מעבר לביטקוין אל תחומים כמו תשלומים, גיימינג, NFT, ביטחונות דיגיטליים, ובסופו של דבר מאפשרת לכל עסק להפוך לעסק פעיל בזירת הנכסים הדיגיטליים.

את הגיוס החדש הובילו מספר גופים וקרנות, ובהם Sequoia Capital, Stripes, Spark Capital, Coatue, DRW VC וכן SCB 10X, זרוע ההשקעות של הבנק הוותיק בתאילנד Siam Commercial Bank.
מאז היווסדה בשנת 2018 גייסה פיירבלוקס סכום מצטבר של 489 מיליון דולר. לחברה שורה של משקיעים פרטיים בולטים, ובהם שלמה קרמר, מריוס נכט, מיקי בודאי, ניר צוק ועמיחי שולמן.

 

קופות הגמל להשקעה מכריזות על מנצח

תשואות קופות הגמל להשקעה טיפסו בשיעור ממוצע של 18% ב־12 החודשים האחרונים. זאת, על רקע התאוששות הכלכלה העולמית מהשפעות הקורונה.

אקסלנס היתה קופת הגמל שהשיאה את התשואה הגבוהה ביותר לחוסכים ב־12 החודשים האחרונים. הקופה, שמנהלת כמעט 800 מיליון שקל, עלתה ב־22.1% מאז יוני 2020. קופת הגמל להשקעה של כלל ביטוח היא סגנית התשואות, עם עלייה של 20.5%. במקום השלישי נמצאת הראל עם תשואה של 18.8%.
אינפו קופות גמל להשקעה שנתי

את הטבלה סוגרת הקופה של אלטשולר שחם עם תשואה של 15.9% ב־12 החודשים האחרונים. הקופה של אלטשולר, שאחרונה בטבלת התשואות גם מתחילת 2021, היא הגדולה ביותר באופן ניכר, ומנהלת נכסים של 8.25 מיליארד שקל. לשם השוואה, הקופה השנייה בגודלה, של מור, מנהלת קצת יותר ממיליארד שקל.

החברה מנהלת כיום 17 שותפויות השקעה, מתוכן 12 שותפויות השקעה בתחום הנדל"ן, שתי שותפויות בתחום מתן שירותי אשראי חוץ בנקאיים ושלוש שותפויות המשקיעות בנכסים פיננסים. היקף נכסים בשותפויות השקעה עומד על 2.3 מיליארד שקל והיקף נכסים בניהול התיקים עומד על 31 מיליארד שקל.

 

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

איילת שקד במסר קודר: "לא ריאלי לחלום על ירידת מחירי הדירות"

 

השרה שקד הבהירה בכנס "עיר העתיד לנדל"ן והתחדשות עירונית" כי היא חושבת שהמחירים לא יירדו בשנים הקרובות. בנוסף, השרה האשימה את הממשלה הקודמת ש"לא עשתה מספיק" וטענה שהממשלה הנוכחית "נאבקת למתן את העלייה". עוד אמרה: "אני לא חושבת שזה יקרה בשנים הקרובות, אני אומרת בכנות. אנחנו נאבקים לעצור או למתן את העלייה הנוכחית. בשנתיים האחרונות הממשלה פשוט לא בנתה מספיק, לא שיווקה מספיק, לא תכננה מספיק ואנחנו עכשיו משלמים מחירים מאוד יקרים".

עוד חשפה שקד בכנס, שנערך על ידי אתר ההתחדשות העירונית "מגדילים" בפתח תקווה, כי בכוונתה לאפשר גביית היטל השבחה על ידי הרשויות המקומיות במסגרת התוכנית החלופית שהציגה לתמ"א 38: "אחת הסיבות שתמ"א 38 לא הצליחה לגמרי, היא שלא היה היטל השבחה ובהצעה כן הכנסנו היטל. זו יוזמה של האוצר שחושב שזה יהיה התמריץ לבנייה רחבה יותר, ואנחנו הסכמנו איתם".

 

כשאתם עם הגב לים והכל בסדר

 

זוכרים שהיה פעם, לפני שנה, משבר בשוק הנדל"ן למשרדים?
מפה לשם, רווחי חברת גב-ים זינקו פי ארבעה ברבעון הנוכחי; הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 263.5 מיליון שקל, לעומת 63.5 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההכנסות משכירות הסתכמו ב-135 מיליון שקל, עלייה של 1.5%; ה-FFO עלה ב-6.8% ל-63 מיליון שקל.

החברה סיימה את הרבעון השני של 2021 עם יציבות בפרמטרים המרכזיים שעל פיהם נמדדות חברות נדל"ן מניב. ההכנסות משכירות הסתכמו ב-135 מיליון שקל, עלייה של 1.5% בהשוואה לתקופה המקבילה. ה-NOI (הכנסות תפעוליות נטו) הסתכם ב-130 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של גב ים ברבעון השני של 2021 – נאמד ב- 263.5 מיליון שקל, לעומת 63.5 מיליון שקל ברבעון השני בשנה שעברה. במחצית הראשונה של שנת 2021 עמד הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות על כ-460 מיליון שקל, בהשוואה ל-125 מיליון שקל בשנת 2020.

מנוע הצמיחה העיקרי של גב-ים הוא בעיקר חברות ההייטק שממשיכות לחפש שטחי משרדים במרכז הארץ. ברבעון השני של השנה חתמה גב-ים על 58 חוזי שכירות, תוך עלייה ריאלית ממוצעת בדמי השכירות בשיעור של כ-12.4% (בנכסים קיימים). במחצית הראשונה של שנת 2021 חתמה החברה על 78 חוזי שכירות, תוך עלייה ריאלית ממוצעת בדמי השכירות בשיעור של כ-9.7%.

כרגיל במדור המניות שלנו, אנחנו משתדלים לאתר עבורכם ועבורכן, מניות של חברות שלא תמיד נמצאות על הראדר של המשקיע הישראלי. והמניות החמות שלנו לשבוע הקרוב הן…

 

Align Technology (ALGN)

 

Align Technology היא יצרנית של סורקים דיגיטליים תלת-ממדיים ומיישרי שיניים שקופים.
מטה החברה נמצא בסן חוזה, קליפורניה ומרכזי הפיתוח והייצור שלה ממוקמים במקסיקו, בישראל ובסין.

Invisalign הוא פיתוח חדשני שהופך לחלופה פלסטית שקופה מובילה לפלטות מתכת.
בשנה שעברה, למעלה מ -30,000 חולים נרשמו לטיפול וירטואלי במערכות ה- Invisalign.

מגיפת הקורונה אילצה את רופאי השיניים למצוא דרכים לעקיפת הצורך בביקורים תכופים של מטופלים במרפאות. ספקי Invisalign משתמשים בכלים הווירטואליים של ALIGN כדי לסייע להם להפחית למינימום את הטיפולים במגע ישיר במרפאות, ולהעביר טיפול מרחוק, בהתאמה אישית לרופא ולמטופל.

הנחת העבודה הרווחת בקרב אנליסטים היא כי הביקוש למערכות Invisalign שרק מתחיל לגרד את הפוטנציאל שלו, צפוי לעלות עם התפשטות זן הדלתא בעולם וכי המכירות יזנקו 166.5%

Align השלימה לאחרונה את רכישתה של חברת Exocad המשתמשת בתוכנה לתכנון וייצור כלים מדויקים לרפואת שיניים. המהלך צפוי לייעל את תהליכי הייצור ולשפר את המאזן התפעולי.

נכון לעכשיו, מניית ALGN חזרה לאזור קנייה נוח מעל נקודת קנייה בסיסית של 629.45.
שימו לב לחוזק העיקרי של המניה – נתוני ה- EPS (רווח פר מניה) קפצו ב 114% בבמוצע
בשלושת הרבעונים האחרונים – ובשיעור גבוה יותר של 241% ברבעון האחרון בלבד.

Square, Inc (Square)

 

חברת הפינ-טק סקוור היא למעשה אקו-סיסטם פיננסי למסחר.
לחברה שני שווקים עיקריים: עסקים ו- Cash App (אפליקציית מזומנים).
לעסקים ונקודות מכירה סקוור מציעה שירותי תשלומים מנוהלים, פתרונות תוכנה, מוצרי חומרה ושירותים פיננסיים.

אפליקציית המזומנים של החברה כוללת כלים פיננסיים, כגון תשלומי עמית לעמית, עסקאות בכרטיס מזומן, ביטקוין והשקעה במניות – המאפשרים ללקוחות לשלוח, להוציא ולאחסן כסף בקלות.

מניית סקוור נמצאת כרגע קנייה טוב, בין $254.88 – עד $267.62.
בנוסף, המניה ביצעה 'ריבאונד'חזק מאוד במדד – ממוצע נע של 50 יום.
אחרי מגמת ירידה קלה, החל מ -19 ביולי המדד המרכזי הזה נמצא במגמת עלייה.

בשתי פעילויות הליבה שלה, החברה רשמה עלייה משמעותית בהכנסות.
בשוק לעסקים מנויים, ההכנסות עמדו על 558 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 88%.
אפליקציית Cash Cash הפופולרית של החברה הניבה צמיחה חזקה ברבעון הראשון, והניבה
הכנסות של 4.04 מיליארד דולר, גידול של 666%.

מניות סקוור חוו צמיחה משמעותית בשנת 2020, כאשר המשקיעים התמקדו בפופולריות הצומחת של אפליקציית המזומנים שלה.
ברבעון הראשון, סקוור חשפה השקעה חדשה של 170 מיליון דולר בביטקוין בנוסף לרכישה של 50 מיליון דולר באוקטובר. סקוור מדווחת על אחזקות ביטקוין כעל רווחים לא ממומשים על השקעות.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך