דף הבית חדשות שוק ההון בנק ישראל צפוי להמשיך להתערב בימים הקרובים במסחר במט”ח – ועוד חדשות מהשבוע בשוק ההון

בנק ישראל צפוי להמשיך להתערב בימים הקרובים במסחר במט”ח – ועוד חדשות מהשבוע בשוק ההון

ירידה של 20% בהיקף הקניות של ציוד לבית-ספר, 20 אלף דירות ייבנו על קרקעות שמפנה צה”ל במרכז, הדולר ממשיך לרדת ובנק ישראל יורד מהגדר, ענקית ההיי-טק הישראלית צ’ק פוינט בהודעה דרמטית, וגם 2 מניות מעניינות שלא כדאי לפספס – השבוע בשוק ההון

0

ירידה של 20% בהיקף הקניות של ציוד לבית-ספר.

שוק מוצרי ה"חזרה לבית הספר" אשר נחשב במשך שנים למנייה בטוחה ששורדת גם זמנים פחות-טובים, 

רשם, לראשונה אחרי שנים של צמיחה, ירידה חדה של כ-20% במכירות. כך עולה מנתוני חברת מנתוני D&B.

בין השאר, הירידה בהיקף הרכישות השנה, מוסברת במעבר ללמידה מקוונת המחייבת שינוי בסל הקניות של המשפחות. את מקומם של ילקוטים וכלי הכתיבה המסורתיים תפסו מחשבים ניידים, טאבלטים, אביזרי מחשב, ומצלמות רשת. גם חוסר הוודאות בנוגע לפתיחת שנת הלימודים בזמן, הביא לביקושים נמוכים למוצרי 'חזרה לבית הספר' מסורתיים הנמכרים בחנויות ודוכני הציוד לבית הספר.

חברת D&B מעריכה כי לאור העובדה שפתיחת שנת הלימודים במועדה אושרה בימים האחרונים על ידי קבינט הקורונה, שוק הילקוטים ומוצרי הכתיבה המסורתיים צפוי לרשום בכל זאת עליה מתונה בהשוואה לשנה קודמת, גם אם לא יגיע להיקפי המכירות שנרשמו בשנים קודמות, בזמן שהביקוש למוצרי מחשב ומוצרי גיימינג נותר גבוה.

קהל היעד של שוק החזרה ללימודים מונה כיום ישנם  כ-1.9 מיליון תלמידים. אליהם מתווספים למעלה מ-300 אלף סטודנטים. בסך הכל מדובר בלמעלה מ-2.2 מיליון לקוחות פוטנציאליים בפריסה ארצית.

שינוי מגמה מעניין נרשם גם בקרב השחקנים המרכזיים בענף, כאשר רשתות הסטוק, כגון מקס, זול סטוק, הסטוק ו- דן דיל, שבשנים האחרונות מושכות תנועת קונים ערה, משתלטות על נתחי השוק של חנויות מכשירי הכתיבה המסורתיות, כגון רשת קרביץ, רשת אופיס דיפו, רשת סטימצקי ורשת YOLO.

 

המסדר יעבור לנדל"ן!

20 אלף דירות ייבנו על קרקעות שמפנה צה"ל במרכז

משרד הביטחון, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר סיכמו על הקדמת לוחות הזמנים לפינוי 2,500 דונם בשלושה מחנות צה"ל מרכזיים. המחנות הוותיקים ממוקמים במרכז הארץ, באיזורי ביקוש הצמאים לשטחי בנייה חדשים.  המחנות שיפונו במסגרת הסיכום הם – מחנה סירקין בפתח תקווה, בה"ד 16, כלא 4 ומתחם הרבנות צבאית בצריפין, הנמצאים בשטחים השייכים לראשון-לציון ובאר יעקב, ולבסוף, מחנה טירה בחיפה. 

במחנה סירקין יפונו כבר בימים הקרובים כ-1,300 דונמים, מה שיאפשר את הקדמת לוחות הזמנים לשיווק של כ- 2,700 יחידות דיור, כ-100 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה ומאות אלפי מ"ר של שטחי ציבור ופארקים. כ-650 דונם נוספים יפונו עד סוף השנה. 

בקומפלקס בה"ד 16 יפונו כ- 300 דונמים, שעליהם ייבנו כ-3,400 יח"ד. כ-100 אלף מ"ר נוספים, המיועדים למסחר ותעסוקה, יפונו עד לסוף השנה.

בשטח מחנה טירה הנמצא בכניסה לחיפה, יפונו בעוד כחודשיים כ-250 דונמים אשר יאפשרו בניית כ-2,400 יחידות דיור נוספות, כ-100 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה וכ-200 אלף מ"ר של שטחי ציבור ופארקים. 

על ההסכם החדש להקדמת לוחות הזמנים חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ומנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט. במסגרת ההסכם, משרד הביטחון יפנה את המחנות וימסור אותם במצבם הקיים ורשות מקרקעי ישראל תהרוס ותפנה את המבנים הקיימים ותשקם את השטח באמצעות החברה הממשלתית לשירותי איכות סביבה, המתמחה בשיקום קרקעות.

בהמשך למהלך פינוי שלושת המחנות האמורים, משרד הביטחון, רשות מקרקעי ישראל ואגף תקציבים במשרד האוצר שוקדים בימים אלו על הסכמים נוספים לפינוי מחנות צה"ל מאזורי ביקוש והפיכתם לשטחים אזרחיים, שבהם יוקמו שכונות מגורים, אזורי תעסוקה, נופש ושטחים ציבוריים נרחבים.

הדולר ממשיך לרדת ובנק ישראל יורד מהגדר

השבוע נרשם ציון דרך נוסף ב'ראלי' של הדולר האמריקני כלפי מטה.

המטבע שמסובב את העולם נחלש במסחר במהלך יום שלישי, עד לשער של 3.20 שקלים, הנמוך ביותר מאז חודש ינואר השנה.

לקראת קביעת השער היציג ביום שלישי, החל בנק ישראל להתערב במסחר וקנה כמות לא גדולה של דולרים, מה שהביא מיד לעלייה מסוימת בשערו של הדולר האמריקני. לצד זאת נרשמה גם התחזקות של השקל מול הדולר. ההתחזקות של השקל נובעת בעיקר ממשבר זן הדלתא המחמיר בארה"ב ומדינות אירופה, שעדיין לא החלו בחלוקת החיסון השלישי – בעוד שבישראל מבצע החיסונים השלישי נמצא בשיאו וההערכה היא כי הוא יביא לירידה משמעותית בתחלואה.

בנק ישראל צפוי להמשיך להתערב בימים הקרובים במסחר במט"ח כדי לתמוך בשערי המטבעות הזרים ולמנוע פגיעה והפסדים לתעשיינים וליצואנים הישראלים של סחורות ושירותים לחו"ל.

רכישה ענקית, צ'ק!

ענקית ההיי-טק הישראלית, צ'ק פוינט הודיעה על רכישת הסטארט אפ – AVANAN בכ-300 מיליון דולר.

AVANAN הוקמה לפני שש שנים על-ידי קבוצת יזמים ישראלים והיא פועלת בתחום הגנת דואר אלקטרוני מבוסס ענן ואפליקציות שיתוף ארגוניות. תחום הנמצא בצמיחה מהירה, במיוחד בשל עלייה במספר התקפות הסייבר שמצליחות בסופו של דבר, לחדור באמצעות תיבות דואר אלקטרוני והעלייה בהיקף השימוש באפליקציות ארגוניות כגון זום וטימס. 

בהשוואה להיסטוריית הרכישות של צ'ק-פוינט, מדובר במהלך אגרסיבי עבור החברה הידועה במדיניות הרכישות השמרנית שלה. הצעד מגיע על רקע נסיונותיה של צ'ק פוינט בשנים האחרונות, לעבות את פתרונות הענן שלה באמצעות סדרת רכישות קטנות שרובן לא עברו את ה-100 מיליון דולר. 

AVANAN  נחשבת לחברה הצומחת ביותר בתחום הזה ויש לה כבר יותר מ-5,000 לקוחות. החברה הוקמה ב-2015 ע"י גיל פרידריך המשמש כמנכ"ל, רועי רותם, אבי זלוביץ' ומיכאל לנדאו. בסטארט אפ הצעיר עד היום כ-40 מיליון דולר בלבד, מה שמייצר תשואה יפה בהחלט עבור הקרנות המושקעות בה, ביניהן קרן מאגמה וקרן STAGE ONE הישראליות. 

ובמדור המניות שלנו השבוע –  2 מניות חו"ל מעניינות שכדאי לשים אליהן לב בספטמבר:

מנורה מבטחים החזקות (TLV: MMHD) 

מנורה חתמה ביום שני את עונת הדוחות של סקטור הביטוח המקומי, ובדומה לשאר המתחרות, גם היא הציגה תוצאות כספיות מעולות. המסקנות העיקריות מהתוצאות היו דומות לאלה שהשתמעו מהדוחות של שאר החברות, כאשר המסקנה המרכזית שבלטה היא שמחיר המניה נמוך משמעותית מערכה הכלכלי של החברה.

הרווח הכולל שעליו דיווחה מנורה מבטחים ברבעון השני – הגיע לכ- 240 מיליון שקל, מה שמגלם רווח שנתי של כמעט 1 מיליארד שקל. הסיבה – רווחים גבוהים מהשקעות ודמי ניהול חריגים במהלך התקופה.

עם זאת, שווי השוק של מנורה מבטחים משקף קריסה של מעל 50% ברווחיות שדווחה – זו הערכה מוגזמת ומופרזת מאחר ואנליסטים מעריכים את הרווח הכולל המייצג של החברה בטווח שבין 570-600 מיליון שקל בשנה. מכאן עולה שנוצר פער חיובי של 30%-20% ביחס לרווח המשתקף ממחיר המניה.

נקודות חוזק נוספות:

  • הצמיחה העקבית בנכסים המנוהלים על ידי מנורה נמשכה והם הגיעו לכדי 263 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני. צמיחה אדירה של מעל 10% ביחס לתחילת השנה (קצב שנתי של 20% ויותר). מה שבולט לטובה ובצורה חריגה, זו העובדה שקצב הצמיחה הדו-ספרתי של הנכסים המנוהלים נמשך כבר כמעט 15 שנה (סדר גודל שנתי של 12%, בממוצע).
  • מנורה רשמה 1.7 מיליארד שקל רווחים מהשקעות, ברבעון השני. יותר מהרווחים שנרשמו בשנת 2020 כולה. 
  • דמי הניהול שנגבו ברבעון השני הגיעו ל- 305 מיליון שקל, עליה של 37% ביחס לתקופה המקבילה, אם כי יש לזכור שהרבעון המקביל בשנה שעברה היה לא מייצג בצורה הפוכה – שהרי בו לא נגבו בכלל דמי ניהול משתנים.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

סקוור – SQ) Square inc) 

NYSE – Nasdaq

סקוור, היריבה של פייפאל, היא חברת שירותים פיננסיים ותשלומים דיגיטליים אמריקנית שבסיסה בסן פרנסיסקו, קליפורניה. החברה נוסדה בשנת 2009 על ידי ג'ק דורסי וג'ים מקקלוויי והשיקה את הפלטפורמה הראשונה שלה בשנת 2010. היא נסחרת כחברה ציבורית בבורסת ניו יורק מאז נובמבר 2015 עם סמל הטיקר SQ.

סקוור סיימה שבוע חזק, וכיום היא יושבת באזור רכישה של 267.57. 

המניות זינקו ב -11% בשבוע שהסתיים ב -6 באוגוסט, והגיעו לשיא של 289.23 כעבור כמה ימים. הזינוק נרשם לאחר שסקוור הודיעה על עסקה של 29 מיליארד דולר לרכישה של- AfterPay, חברת פינטק אוסטרלית המפעילה שרותים פיננסיים בשיטת – "קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר".

  • התמיכה המוסדית במניה הייתה ונשארה מוצקה, עם דירוג הצטברות/הפצה של B+. גם דירוג החסות שלה מרשים: A.
  • סקוור הציגה גידול במכירות ברבעון הראשון של 266% ל -5.05 מיליארד דולר. 
  • סקוור ראתה גידול משמעותי בהכנסות מהמוצרים שלה וממוצרים מבוססי שירותים. בפלח זה, ההכנסות היו כ- 558 מיליון דולר ברבעון הראשון – עלייה של 88%. אפליקצית Cash App הפופולרית של החברה הניבה צמיחה חזקה ברבעון הראשון, והניבה הכנסות של 4.04 מיליארד דולר – עלייה של 666%.
  • לרבעון הראשון, סקוור חשפה השקעה חדשה של 170 מיליון דולר בביטקוין בנוסף לרכישה של 50 מיליון דולר באוקטובר. סקוור מדווחת על אחזקות הביטקוין כרווחים לא ממומשים על השקעות, והם לא נכללים ברווחים מותאמים.
  • בציוץ ב -15 ביולי, מנכ"ל סקוור, ג'ק דורסי אמר כי החברה תיצור קו עסקי חדש שיעזור למפתחים לבנות מוצרי שירותים פיננסיים המתמקדים בביטקוין. הכניסה של סקוור לתחום מטבעות הקריפטו

צפויה לחשוף אותה למיליוני משתמשים חדשים, בשוק מתוח הרושם צמיחה מואצת השנה.

עד כאן בינתיים, שיהיה לכולנו שבוע נעים, חודש מוצלח, ושנה טובה!

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה.

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך