דף הבית חדשות שוק ההון אוורגרנד מוכרת מניות, חששות בנוגע לצמיחה ועוד כותרות – סיכום ספטמבר בשוק ההון

אוורגרנד מוכרת מניות, חששות בנוגע לצמיחה ועוד כותרות – סיכום ספטמבר בשוק ההון

אוורגרנד מוכרת מניות, חששות בנוגע לצמיחה ולרווחיות החברות, בארה"ב עוקבים בדאגה אחר מדד המחירים לצרכן, אירופה מעדכנת את המדיניות המוניטרית וגוגל מבצעת עסקת נדל"ן ענקית בניו-יורק

חדשות שוק ההון
0

 

התפתחויות במשבר אוורגרנד

אוורגרנד, חברת הנדל"ן הסינית שמתקרבת למועד תשלום ריבית נוסף הודיעה כי תמכור אחזקה בשווי 1.5 מיליארד דולר (9.99 מיליארד יואן) בבנק שנגג'ינג לקבוצה בבעלות ממשלתית.

נטל החובות של אוורגרנד עומד על מעל 300 מיליארד דולר. מעבר לכך יש לה חובות ענק כלפי בנקים וספקים. על פי מסמכים שהגישה אוורגרנד לרשות ני"ע בהונג קונג, היא הגיעה להסכם למכור 1.75 מיליארד מניות שבבעלותה בבנק שנגג'ינג לחברת Shenyang Shengjing Finance Investment Group, במחיר של 5.70 יואן למניה. המניות הללו מייצגות 19.93% ממניות הבנק. אוורגרנד כבר מכרה לפני כמה ימים מניות בשווי מיליארד יואן בבנק.

בהודעה שפרסמה בימים האחרונים, אוורגרנד הסבירה (למי שזה עדיין לא היה ברור) כי בעיות הנזילות החמורות שלה כבר "משפיעות לשלילה" על הבנק ולכן החברה הממשלתית שרוכשת את המניות "תייצב את הפעילויות" שלו. בניסיון להקל על מחנק המזומן שלה, אוורגרנד כבר החלה במכירה של יחידות דיור לספקים וקבלנים על מנת להקל על חלק מהתשלומים שהיא חייבת להם, המסתכמים ב-25.17 מיליארד יואן (3.8 מיליארד דולר).

בשבוע שעבר פספסה החברה תשלום ריבית של 83.5 מיליון דולר על אג"חדולריות לפירעון במרץ 2022, אך היא לא הגיבה על הנושא. לחברה יש 30 יום לבצע את התשלום לפני שיוכרז כחדלות פירעון. במקביל, היום היא נדרשת להעביר תשלום ריבית נוסף של 47.5 מיליון דולר על סידרת אג"ח בשווי מיליארד דולר לפירעון במרץ 2024. לחברה יש תשלומי ריבית בכל חודש עד סוף השנה.

אוורגרנד היא חברת הנדל"ן השניה בגודלה בסין, היא אחראית ל-2% מהשוק הסיני. נכון להיום החברה מעכבת כמעט 800 פרויקטים בלתי גמורים ברחבי סין, ומעל למיליון אנשים עדין ממתינים לעבור לבתים שרכשו מהחברה. החברה מעסיקה 200 אלף עובדים, ויוצרת באופן לא ישיר, 3.8 מיליון משרות בכל שנה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

חששות בנוגע לצמיחה הגלובלית ורווחיות החברות

התנועה כלפי מטה בשבוע שעבר בתשואות האג"ח הממשלתיות של ארצות הברית וגרמניה התהפכה רק בחלקיות על ידי החדשות, כי הבנק המרכזי האירופאי יפחית את היקף הרכישות במסגרת תוכנית PEPP. המרווחים באגרות החוב הפריפריאליות למעשה הצטמצמו עם צאת החדשות מה שנותן את הפרשנות כי התמיכה של הבנק המרכזי האירופאי תמשיך להיות נוכחת.

חששות בנוגע לצמיחה הגלובלית (בעיקר עקב נגיף הקורונה) עשויים להביא למחשבה מחודשת בנוגע לרווחיות הצפויה של החברות. מחירי הסחורות נעצרו לאחר הריצה המהירה כלפי מעלה כאשר מדד מחירי הסחורות של בלומברג נסחר ללא שינוי בסיכום שבועי. מחיר הנפט המשיך להיסחר סביב 70 דולר לחבית למרות התוכנית של הממשל בסין לשחרר נפט ממאגרי הרזרבה של המדינה. מחיר הזהב נסחר בירידה לרמה של 1791 דולר לאונקיה.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

ארצות הברית: עוקבים בדאגה אחר מדד המחירים לצרכן

על פי מידע שפורסם בספר הב'ז של הפד בשבוע שעבר עולה כי ההתאוששות הכלכלית מאבדת מומנטום בחלק מן האזורים. נתוני תעסוקה רעים עבור חודש אוגוסט עומדים כעת בניגוד לנתונים חיוביים של תביעות אבטלה שבועיות שפורסמו בשבוע שעבר.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה רשמו ירידה לרמה של 310 אלף, המספר הנמוך ביותר מאז תחילת המגפה. ביטחון הצרכנים נותר נתון מפתח להתאוששות כלכלית ונתוני מפתח בהקשר הזה הם מכירות קמעונאיות עבור חודש אוגוסט ביום רביעי ומדד ביטחון הצרכנים ביום שישי.

עם זאת כדאי לשים לב גם לשינויים בשוק העבודה (ביטול חלק מההטבות בדמי האבטלה ב-5 לספטמבר שישפיעו על כ-7.5 מיליון אנשים) שעשויים להיות בעלי השפעה על הצריכה וכתוצאה מכך על ההתאוששות. נתוני מדד המחירים לצרכן בחודש אוגוסט גם יהיו חשובים בהקשר זה במיוחד אם הנתון יעבור את הרמה של חודש יולי-5.4% מה שנראה כלא סביר. המשך התפשטות וריאנט הדלתא פוגעת בסנטימנט ובפעילות אבל האינדיקטורים האחרונים מצביעים על כך שמספר הנדבקים היומי והאשפוזים מתחילים להתייצב גם אם ברמות גבוהות.

 

קלאסי, אירופה מעדכנת את המדיניות המוניטרית

החלטת הבנק המרכזי האירופאי ביום חמישי לכייל מחדש את קצב הרכישות במסגרת תוכנית ה-PEPP הראתה נכונות להפחית את התמיכה המוניטרית אך נשיאת הבנק לגארד נזהרה לא לקרוא לזה צמצום. פעילות הבנקים המרכזיים צפויה להיות מתונה השבוע והשווקים כעת מסתכלים קדימה לעבר הפגישה הבאה של הפד שתיערך ב-21 ו-22 בספטמבר.

הבנקים המרכזיים במדינות המפותחות הכינו את השווקים בזהירות למצב של צמצום המדיניות אך ההשפעה האפשרית של נגיף הדלתא על הצמיחה גרמה לכך שייתכן והצמצום איננו נחוץ כרגע בכלכלות מסוימות (אנגליה, ארצות הברית). הבנק המרכזי האוסטרלי בשבוע שעבר החליט להאריך את תוכנית הרכישות שלו. ישנם בנקים מרכזיים מסוימים עם קושי בתקשורת אל מול השווקים בנוגע למה יהיו הצעדים הבאים שלהם.

 

 

גוגל מבצעת עסקת נדל"ן ענקית בניו-יורק

מודל העבודה ההיברידי והעובדה שקרוב ל 20% מעובדיה פועל מהבית, לא מונעים מגוגל להמשיך ולרכוש נדל"ן מסחרי בניו יורק. בשבוע שעבר ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי תרכוש בניין משרדים במנהטן בסכום של 2.1 מיליארד דולר, העסקה היקרה ביותר במגזר מגדלי המשרדים בארה"ב מאז פרוץ מגפת הקורונה, ואחת היקרות ביותר בתולדות הנדל"ן האמריקאי.

גוגל כבר שוכרת את הבניין, לשעבר טרמינל סחורות בשם סנט ג'ונס טרמינל, הנמצא בשכונת הדסון סקוור. החברה קיבלה אופציה לרכישה, שהיא מתכוונת לממש ברבעון הראשון של 2022. הבניין החדש נמצא בהקמה וצפוי להיפתח באמצע 2023.

הרכישה של הנכס מהווה אינדיקציה נוספת לכך שמגדלי המשרדים הוספדו מוקדם מדי. מספר החללים הפנויים בארה"ב נמצא הרבה מעל הרמות שקדמו למגפה, ומחירי השכירות של משרדים צנחו. במקביל, בשבועות האחרונים מסתמן שחברות חוזרות לאכלס את החללים הזולים יותר, במסגרת תוכניותיהן לשוב למשרדים בעתיד.

גוגל, פייסבוק, אפל ואמזון וענקיות טכנולוגיה אחרות הפכו בשנים האחרונות לשוכרות ולרוכשות המובילות של שטחי משרדים ברחבי ארה"ב. כעת הן מנצלות את המחירים הנמוכים בצל המגפה, ומזרימות מיליארדי דולרים מעתודות המזומנים שברשותן.

פתגם מוכר בעולם ההשקעות אומר שסבלנות היא הגידור הטוב ביותר נגד הפסדים. בהשראת האמירה החכמה הזו, הנה 2 מניות מעניינות, בעלות פוטנציאל מצוין להשקעה והחזקה לטווח ארוך:

 

( Intuitive Surgical (NASDAQ:ISRG

אינטואיטיב סרג'יקל היא אחת ממניות הבריאות הטובות ביותר לרכישה כרגע וגם להחזקה במשך עשרות שנים. החברה מוכרת את מערכות הכירורגיה הרובוטית שלה אך מרוויחה הרבה יותר כסף לאורך זמן מאספקת מכשירים ואביזרים חלופיים למערכות האלה. במהלך השנים האחרונות, אינטואיטיב גם משכירה יותר ויותר מערכות. מה שמסתכם בהכנסות חוזרות ונשנות.

מערכות הכירורגיה הרובוטית של החברה שימשו ביותר מ -1.2 מיליון פרוצדורות כירורגיות בשנה שעברה. הערכות שוק עדכניות הן כי ישנן כ -6 מיליון פרוצדורות המתבצעות מדי שנה בהן ניתן להשתמש בטכנולוגיה שלה ללא כל אישור רגולטורי נוסף נדרש. עם חידושים טכנולוגיים וקליטת אישורים אחרים, בקרוב ניתן יהיה להשתמש במערכות של Intuitive ל- 20 מיליון הליכים. ובתמונה הגדולה – עם אוכלוסיות מזדקנות ברחבי העולם, מספר ההליכים הניתוחיים שיבוצעו צפוי לגדול.

MercadoLibre (NASDAQ: MELI)

מרקדו ליברה נמצא עדיין רק בשלבי צמיחה מוקדמים ולמניית הפינטק של אמריקה הלטינית באמת יש פוטנציאל לספק תשואה יוצאת-דופן למשקיעים שמחזיקים בה מספיק זמן. נכון להיום, מרקדו מדורגת כמובילת המסחר האלקטרוני באמריקה הלטינית. החברה משמשת גם כמעבד תשלומים מקוון וספק שירותי לוגיסטיקה מובילים ביבשת.

בשנה שעברה, אמריקה הלטינית הייתה האזור הצומח ביותר בעולם למסחר אלקטרוני. אבל, גם עם הצמיחה המהירה, שיעור החדירה לשוק המסחר האלקטרוני נשאר על 8% בלבד, הרבה מתחת לשיעור החדירה בארה"ב. כעת, Fidelity International, ענקית ההשקעות הגלובלית, מעריכה כי חדירת המסחר האלקטרוני לשוק הלטיני עשויה להכפיל את עצמה עד שנת 2025 ולזנק ליותר מ -50% במהלך העשורים הבאים.

בטווח הקצר, מניות MercadoLibre עשויות להיות תנודתיות. עסקי החברה עלולים להיות מושפעים לרעה אם COVID-19 ישבש את כלכלת אמריקה הלטינית או אם הריבית תעלה ותפחית את ההתאוששות הכלכלית. עם זאת, בטווח הארוך, הצפי הוא שהמניה הזו תהיה מנצחת.

 

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך