דף הבית השקעות כסף חכם יש לך מיליון שקל להשקעה? הנה האפשרויות שלך:

יש לך מיליון שקל להשקעה? הנה האפשרויות שלך:

כך תלמדו כיצד להשקיע נכון מיליון ₪ בהלוואות פרטיות, הכנסות ממקרקעין (רכישה או שכירות) והשקעות בשוק ההון.

יש לכם מיליון שקל להשקיע? כדאי שתשקיעו אותם בהלוואות פרטיות, הכנסות ממקרקעין והשקעות בשוק ההון.
0

אם יש לכם מיליון ₪ פנויים להשקעה ואתם מתלבטים באילו אפיקי השקעה להשקיע אותם בשנה הקרובה – הגעתם למקום הנכון. אך לפני שנצלול פנימה אל אופציות ההשקעה, כדאי שתעלו על הכתב את השאלות הבאות – שעליהן רק אתם יכולים להשיב:  

מה היעדים הכספיים שלכם?

עליכם תמיד ליצור תוכנית השקעה המבוססת על היעדים הפיננסיים האישיים שלכם. אם אין לכם כיוון או יעד ברור, איך אתה מצפים להשיג זאת? שאלו את עצמכם מה זה מבחינתכם "להשיג עצמאות כלכלית". המטרה שלכם יכולה להיות לחסוך לפרישה, להקים קרן חיסכון לילדים ללימודים גבוהים, או לייצר תזרים מזומנים חודשי באמצעות השקעות. קביעת יעדים מוגדרים וברורים תעזור לכם להחליט על הדרכים הטובות ביותר להשקיע את מיליון השקלים הראשונים. 

מה ציר הזמן שלכם?

לאחר שקבעתם יעד ברור, השלב הבא הוא לקבוע ציר זמן להשגת מטרה זו. מסגרת הזמן שלכם, פירושה כמה זמן אתם מתכננים להחזיק השקעה. אם המטרה שלכם היא להשקיע לפרישה, תרצו בוודאי לבדוק אפשרויות ארוכות טווח, תלוי כמובן בגילכם. אם יש סיכוי שתזדקקו לגישה לכסף המושקע שלכם בחמש השנים הבאות, דווקא בחירה באסטרטגיה לטווח קצר עשויה לעבוד עבורכם בצורה הטובה ביותר.

מהי מידת הסובלנות שלכם לסיכון?

אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד את השקעתכם, מידת הסובלנות שלכם לסיכון תיחשב כנמוכה. אך אם לא תושפעו כלכלית מאבדן ההשקעה, מידת הסובלנות שלכם לסיכון תיחשב גבוהה מאוד.

המפתח למענה מהיר לשלוש שאלות חשובות אלו הוא כמובן לענות על השאלה שרק אתם יודעים לענות עליה – האם אתם שונאי סיכון או אוהבי סיכון ונתון זה כמובן ישפיע על האופן שבו תבחרו את אפיקי ההשקעה שיפורטו כאן מיד. 

אחרי שעניתם לעצמכם על שלוש שאלות מהותיות אלו, הגיעה העת לבחון את אופציות ההשקעה הקלאסיות*: 

1 – הלוואות פרטיות

2 – הכנסות משכירות ממקרקעין

3 – השקעה בעסקים

4- השקעה בשוק המניות

5 – נאמני השקעות בנדל"ן (REIT)

6- מימון המונים בננדל"ן

7- אגרות חוב

8- תעודות סל

  • הערה של זהירות: השתמשו בכוח המינוף בחכמה

בואו נשחק לרגע את משחק ההשקעות ההיפותטי. לו נניח הייתם מקבלים לידיכם כעת ביד מיליון ₪ ובצמוד לכך דרישה לקבל את הכסף בחזרה בתוך חמש שנים בתוספת ריבית של 1.25%  לשנה- האם הייתם לוקחים את הכסף?  

אם התשובה המיידית שלכם לכך היא שלילית, המציאות היא שאתם פשוט לא יודעים כיצד ניתן להשיג יותר מ-6% החזר בתקופה של 5 שנים.

זה בסדר. רוב האנשים לא יודעים. 

זו הסיבה לכך שמיליוני אנשים ברחבי העולם מסתפקים בהרבה פחות במניות, אג"ח, קרנות נאמנות ונוטלים סיכון מופחת.  

אבל אם התשובה שלכם לכך היא "בטח" מהדהד, אז אתם כנראה יודעים איך להרוויח כסף מכסף, או שאתם ממש מוכנים ללמוד איך לעשות את זה נכון. 

ישנה כמובן גם אופציה נוספת, שאתם מסוג האנשים שלא ממש מודאגים מההשלכות, שרק רוצים מיליון ₪ ביד עכשיו ולא חושבים ברצינות על מועד החזרת הכסף בעוד חמש שנים. אם זה המצב – המשך הכתבה כאן  לא בשבילכם. 

נשארתם? 

יופי. 

אז בוא נפשיל שרוולים ונציג כמה רעיונות כיצד להחזיר את הכסף במשחק ההיפותטי שלנו בתוך חמש שנים – בתוספת ריבית ועם נתח נחמד:  

השקעה באמצעות הלוואות פרטיות 

הדרך הראשונה להשקיע מיליון ₪ היא באמצעות הלוואות פרטיות. לדוגמה, תוכלו ללוות את הכספים ואז להלוות אותם למישהו אחר. זה בדיוק מה שהבנקים עושים. הם לווים כסף מבנק ישראל ומלווים אותם ללווים פרטיים. אם לוויתם במשחק ההיפותטי שלנו מיליון ₪ במשך 5 שנים בריבית של 6%, ופניתם להלוות את אותם מיליון ₪ למישהו אחר בריבית של -9%, הייתם מרוויחים 30,000 ₪ בשנה – ולמעלה מ- 150,000 ₪ במהלך אותה תקופה על פני 5 שנים!

המפתח להצלחה בשיטת פעולה זו הוא לגדר את הסיכון שלכם, כלומר להלוות את הכספים רק למישהו שאתם יודעים ומכירים שיחזיר את הכסף במלואו ואת הריבית שדרשתם. אם הם לא יכולים מסיבה כלשהי להחזיר את הכספים, אתם צריכים להגדיר צורה של בטחונות שתוכלו לקחת במקום הכסף (רכוש נחשב לבטוחה מצוינת). למען הביטחון שלכם בקבלת מלוא סכום ההלוואה פלוס הריבית, רכוש הביטחונות צריך להיות שווה או יותר מסכום ההלוואה, כולל כולל עלויות מכירה פוטנציאליות. 

לשאלתכם, כן. כך מתנהל בנק וכך גם אתם צריכים להתנהל עם הכסף הזה. 

הכנסות משכירות ממקרקעין

דרך נוספת להשקיע מיליון ₪ היא לרכוש נכסי השקעה בנדלן. אם אתם משקיע בשווקים הנכונים, ניתן להניב תשואה של 9% מתזרים המזומנים מדי שנה. נניח שבכסף שקיבלתם במשחק ההיפותטי שלנו קניתם 10 נכסים בממוצע של 100,000 ₪ כל אחד, והשכרתם אותם ב -1,000 ₪ לחודש. התשואות נטו שלכם יהיו דומות לתשלומי המלווה הפרטיים, אלא שתצטרכו לתת דין וחשבון על עלויות תפעול של כל נכס בהיקף ממוצע של 15% בלאי שנתי, דבר שצפוי להקטין את הרווח מכל נכס. אופציה נוספת היא לעשות עסקה סיבובית, כלומר לרכוש את אותם 10 נכסים בעלות של 100 אלף ₪ ולמכור 8 מהם ברווח, בכדי להחזיר את ההלוואה שלכם ולהחזיק בשני נכסים. כך יהיו בבעלותכם שני נכסים שמייצרים הכנסה פאסיבית ובנוסף יישאר לכם עוד קצת כסף מזומן בכיס. 

 

רוצה להכיר את עולם הנדל״ן לעומק? לחץ כאן לסדרת הדרכות מעמיקה וחינמית>>>

השקעה בעסקים

אתם יכולים גם לקחת מיליון ₪ ולהשקיע אותו ברעיון עסקי נהדר. אם הכול יתנהל כשורה, אתם יכולים להכפיל את ההשקעה שלכם, לשלש אותה או אפילו להכפיל אותה פי ארבעה. עם זאת, זהו המיזם המסוכן ביותר מבין השלושה שכן סטטיסטית, 50% מהעסקים החדשים נכשלים במהלך חמש השנים הראשונות. אם אתם משקיעים בעסק והוא נכשל, כדאי לשאול מבעוד מועד איזה סוג של בטוחות היו לכם, אם בכלל. 

זו הסיבה שאתם צריכים להיות מאוד זהירים כשחברים או משפחה מבקשים את התמיכה הכספית שלכם ברעיון העסקי שלהם. אם אין בטחונות, עליכם להתייחס להשקעה שלכם כמו להון סיכון – בהנחה שיש סיכוי של 50% שתחזירו את כספכם. וסוג כזה של סיכון צריך באמת להשאיר לבעלי הון סיכון מקצועיים שיכולים להרשות לעצמם לקחת הפסדים מסוג זה. 

קחו למשל דוגמא מהבנקים. הם מעדיפים להעניק הלוואות ולקבל כבטוחה התחייבות לרכוש. כל מה שהם באמת רוצים לראות זה שהנכס שווה יותר מההלוואה, שתוכלו להרשות לעצמכם את תשלומי ההלוואה החודשיים, ושלא נטלתם יותר חובות ממה שתוכלו להתמודד עימם. 

השקעה בשוק המניות

להשקיע את כספכם בשוק המניות יש פוטנציאל לייצר תשואות הגון, במיוחד אם אתם משקיעים בתבונה. עם זאת, שוק המניות יכול לחוות תנודות ערך גדולות וקטנות כאחד. אמנם יש הזדמנות לראות תשואות גדולות, אך סביר להניח שתראו גם הפסדים גדולים. אם תחליטו להשקיע בשוק המניות, וודאו שאתם מפזרים את הכסף שלכם על פני תעשיות שונות בכדי לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולצמצם ככל האפשר את הסיכון שנטלתם.

למדו כאן איך לזהות הזדמנויות בשוק ההון>>>

 

נאמני השקעות בנדל'ן (REIT)

הריטים גדלים בפופולריות כבר זמן מה. נאמני הנדל'ן מאפשרים לאנשים להשקיע בנדלן, מבלי לרכוש נכס אמיתי להשכרה. במקום זאת, המשקיעים עשויים לרכוש פרויקטים גדולים יותר של נדלן. זוהי דרך נהדרת להיכנס להשקעה בנדלן, מבלי שתצטרכו למלא מעל טונה של מזומנים. 

טיפ למשקיעים: חברות ריט יכולות להיות אופציה נהדרת למי שרק מתחיל להשקיע בנדלן. אבל, וודאו שאתם מודעים לכך שתהיה לכם מעט מאוד שליטה על לאן הכסף הולך, לכן חובה לבצע את בדיקת הנאותות שלכם בחברת ה- REIT שתנהל את ההשקעות שלכם.

מימון המונים בנדלן

אפשרות השקעה חדשה יחסית בנדלן היא מימון המונים. הרעיון הוא שאנשים משקיעים יחדיו את כספם בכדי להשתתף בפרויקטים גדולים יותר של נדלן. הכסף המאוחד משמש למימון הפרויקט והתשואות על ההשקעה מימון המונים מציע למשקיעים להיכנס לביצוע עסקאות נדלן גדולות שבאופן פרטי לא היו ניגשים אליהן כלל. 

רוצה להכיר את עולם הנדל״ן לעומק? לחץ כאן לסדרת הדרכות מעמיקה וחינמית>>>

השקעה באגרות חוב

אפשרות השקעה בטוחה יותר היא אגרות חוב ממשלתיות, מכיוון שהם מגובים על ידי הממשלה. עם אגרות חוב, המשקיע יקבל הכנסה באמצעות ריבית. מכיוון שהם מבוטחים על ידי הממשלה, התשואות בדרך כלל די מוגבלות, ומניבות  עד 3 אחוזים. השקעה של כמות קטנה של כסף באגרות חוב זה נהדר להשקעה בטוחה ולגיוון התיק שלכם – אך חשוב להבין שהתשואות יהיו נמוכות משמעותית מנדלן, למשל. מותאם בעיקר לשונאי סיכון. 

השקעה בתעודות סל

קרנות סחירות בבורסה מאפשרות למשקיעים לרכוש מספר מניות שונות, במקום מניות שקשורות לחברה אחת בלבד. תעודות סל מספקות פיזור תיקים ומסייעות במזעור הסיכון. אם תשקיעו במגוון סקטורים, תפגעו פחות כששוק אחד יירד. אתם יכולים לנצל צמיחה בשווקים בענף אחד ולקזז הפסדים בענפים אחרים. ישנה גם אפשרות להשקיע בתעודות סל של REIT. כך שבמקום להשקיע את רוב כספכם או את כולו בנכס אחד, משקיעים עשויים לקנות מניות בפרויקטים נדל'ניים מרובים באמצעות תעודות סל.

טיפ אחרון לסיכום – השתמשו בכוח המינוף באופן חכם: 

ישנן דרכים רבות להרוויח כסף מכסף. כשאתם לווים כסף, אתם יכולים לקבל תשואות הרבה יותר טובות ממה שהייתם יכולים להשיג באמצעות ההון העצמי שלכם. זו הסיבה שמימון מכונה לעתים קרובות 'מינוף'.

אנא היזהרו ואל תקלו ראש בשימוש ב- OPM (כסף של אנשים אחרים)! אם הדברים משתבשים, אתם יכולים למצוא את עצמכם ממונפים ומועמסים בחובות שלא תוכלו להחזיר.  

ולסיכום: לעולם אל תקפצו להשקעה שאינכם מבינים אותה או בה. לעולם אל תשקיעו את כספכם במישהו שלא הצליח באסטרטגיית השקעה מסוימת זו שוב ושוב.

 

למדו כאן איך לזהות הזדמנויות בשוק ההון>>>

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    אתר DBroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
    הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *