דף הבית השקעות כסף חכם כך תגדיל תשואה מבלי להוסיף על הסיכון

כך תגדיל תשואה מבלי להוסיף על הסיכון

הכותרת אולי נשמעת קצת קלישאתית, אך מייד אתם תבינו איך בעזרת פעולה אחת פשוטה, שלא דורשת מכם יותר מלחיצה על העכבר או מילוי טופס, אתם תגדילו את התשואה השנתית של תיק ההשקעות שלכם, מבלי לבצע שום שינוי בניירות המרכיבים אותו.

איך תגדילו את התשואה שלכם בהשקעות לאורך שנים מבלי לעשות יותר מדי
1

במאמר הבא נדבר על פעולה אחת פשוטה, שכל משקיע חייב לבצע, כדי להגדיל את התשואה השנתית הממוצעת שלו בעוד אחוז או שניים בשנה, מבלי לבצע שינויים בניירות, ומבלי להגדיל את רמת הסיכון בתיק.

 

עוד אחוז או שניים בשנה? מה זה כבר משנה…

זה נכון ש-2% בשנה אולי לא נשמע לכם כמו איזה ביג דיל, וייתכן שאתם אומרים לעצמכם שזה בכלל לא שווה את הטרחה של לקרוא את המאמר הזה, אבל ממש בעוד מס' שורות אתם תגלו כמה כסף תזרקו לפח אם לא תקראו עד הסוף.

כדי באמת להבין על מה אנחנו מדברים, שימו לב לטבלאות הבאות:

לקחנו סכום של 100,000 שקלים, ועקבנו אחר ההתפתחות שלו לאורך תקופה של 10 שנים (בטבלה 1) ו- 20 שנה (בטבלה 2), ובדקנו מה המשמעות של כל אחוז שנוסף לתשואה השנתית הממוצעת שלכם בכל שנה.

התשואה מחושבת בריבית דריבית, והתוצאות לפניכם:

טבלה 1: התפתחות של מאה אלף שקלים לאחר 10 שנים

טבלה המתארת תשואה לאחר 10 שנים

טבלה 2: התפתחות של מאה אלף שקלים לאחר 20 שנה:

טבלה המתארת תשואה לאחר 20 שנים

מי היה מאמין ש – 1% יכול להיות שווה מאות אלפי שקלים

אתם בוודאי שמים לב שככל שאחוזי התשואה עולים, הקפיצות הולכות ונעשות משמעותיות יותר ויותר… במיוחד כאשר מגיעים לאזור ה-4% שנתי, מכאן-  כל אחוז נוסף שתוסיפו לתשואה שלכם מקבל משמעות גדולה יותר.

כך למשל, ההבדל בין תשואה ממוצעת של 5% בשנה, לתשואה ממוצעת של 7%, לאחר 10 שנים, מתבטאת בכ – 35,000 שקלים. ההבדל בין 6% ל- 8% כבר מגיע לכ- 40,000 שקלים.

אם נבחן את טבלה מס' 2, שעוקבת אחר התפתחות הכסף למשך 20 שנה, נגלה כי ההבדל בין 4% ל- 6% כבר עומד על כ- 100,000 שקלים, וכשבוחנים את ההבדל בין 7% ל- 9% הפער כבר מתקרב לכ- 185,000 שקלים (כמעט פי 3 מהסכום המקורי)

עכשיו, אולי במבט ראשון אתם מסתכלים על הטבלה ואומרים לעצמכם ש – 35 אלף שקלים בעשר שנים זה לא מה שיעשה את ההבדל –אז קודם כל, זה כסף, ולא כדאי לזלזל בזה… אך תחשבו על כמה כסף מדובר אם הסכום ההתחלתי שלכם הוא לא מאה אלף, אלא,  200 אלף או 300 אלף או אולי אפילו יותר. הפערים במקרה זה מגיעים למאות אלפי, ואף למיליוני שקלים!

המסקנה ברורה: כל אחוז נוסף שתוסיפו לתשואה השנתית הממוצעת שלכם, לאורך זמן, שווה הרבה מאוד כסף. המשקיעים הרציניים שמבינים את המשמעות, לא מזלזלים בכך, ולכן הם נוקטים צעד אחד מאוד פשוט, כדי להבטיח לעצמם אקסטרה תשואה, ובסופו של יום, אקסטרה כסף….והרבה.


לחץ כאן כדי לגלות איך תגדיל בצורה משמעותית את התשואה השנתית שלך על ההון


אז מה הצעד הפשוט שיגדיל את התשואה שלי?

במשפט אחד: להעביר את תיק ההשקעות מהבנק לברוקר זול יותר.

ועכשיו בכמה משפטים: כשאתם עובדים דרך הבנק, אתם משלמים עלויות גבוהות מאוד. כל פעולה שתבצעו בתיק, גוררת אחריה עמלות יקרות מידי וללא הצדקה. למשל: בכל פעם שאתם קונים מניה, העמלה שתשלמו תהייה בגובה של 0.2%-0.5%  מסך העסקה, כל פעם שתמכרו מניה, תשלמו את אותה עמלה. (תכף נראה איך זה בא לידי ביטוי במספרים)

לעומת זאת, אם תבחרו לעבוד דרך אחד מחברי הבורסה שאינם בנקים ומספקים שירותי ברוקראז' (כדוגמת בתי ההשקעות הגדולים: אקסלנס, איי.בי.איי, מיטב דש וכד') העלויות שלכם ירדו באופן משמעותי, וברוב המקרים עמלות הקנייה והמכירה שלכם יעמדו על 0.09% מסך העסקה עם מינימום של כמה שקלים בודדים (לעומת מינימום של עשרות שקלים בבנק).

רק בשביל להבין את זה במספרים, נניח ורכשתם מנייה כלשהי בסכום של 10,000 שקלים – דרך הבנק אתם תשלמו על הפעולה הזו בערך 50 שקלים, וכשתמכרו את המניה, תשלמו עוד 50 שקלים.(בהנחה שבחרתם מניה שהערך שלה עלה – כמובן שתשלמו יותר במכירה – איך לבחור כאלו מניות? על כך בסוף המאמר)

כלומר, שילמתם כ-1% על העסקה. לעומת זאת, אם תעבדו דרך אחד מהברוקרים שציינו, אותה עסקה תעלה לכם 18 שקלים – 0.18% מהעסקה.

ומה יקרה כשתרצו לקנות מניות בחו"ל? או אז כבר תידרשו ע"י הבנק לשלם עמלות שעשויות להגיע לעשרות דולרים עבור כל עסקה, לעומת כמה דולרים בודדים אם תבחרו לעשות זאת באופציה השנייה.

זה לגבי עמלות קנייה ומכירה.

 

ומה לגבי דמי משמרת?

שאלה מצוינת. כל מי שמנהל תיק השקעות דרך הבנק, מכיר את הנושא של דמי משמרת. הבנק גובה מכם עלות קבועה שנעה בין 0.3%-0.7% בשנה, כל שנה, מסך התיק, ללא קשר לפעולות שבוצעו.

על מה בדיוק הוא שומר? לא ברור.

פעם, בימים עברו, כשהייתם קונים מניות, הייתם מקבלים נייר פיזי, אותו הייתם שומרים בכספת בבנק, ליד הכספת עמד שומר, השומר הזה קיבל כסף, ומכאן השם דמי משמרת.

אבל היום…

כבר אין ניירות, הכל דיגיטלי, וגם אין יותר כספת עם שומר. כמובן שלבנק זה לא מפריע להמשיך ולגבות את אותה עמלה היסטורית. כל עוד יש פראיירים שמשלמים ולא שואלים שאלות…מה אכפת לו?

מיותר לציין שרק הבנק גובה דמי משמרת, אצל חברי הבורסה האחרים המושג הזה לא קיים.

בטבלה הבאה עשינו הערכה של העלויות אותם אתם משלמים על כל 100,000 שקלים שיש לכם בתיק ההשקעות בבנק, מכאן זה עניין של מכפלות. קחו את סך התיק שלכם ותעשו בעצמכם את החישוב:

בטבלה הזו אתם יכולים לראות מדוע עדיף לכם להיוועץ בברוקר פרטי ולא יועץ השקעות מהבנק

עכשיו תעשו בעצמכם את החישוב, נניח ויש לכם תיק השקעות של חצי מיליון ש"ח בבנק, כל שנה הבנק יקח מכם לפחות 2,000 ש"ח רק על עצם העובדה שהכסף שלכם יושב שם (דמי משמרת) – תוסיפו לזה את העלויות הגבוהות שעשויות להגיע ליותר מ- 1% מכל עסקה שתבצעו (ולא דיברנו בכלל על עמלות עדכון פקודה וביטול פקודה שרק הבנקים ממשיכים לגבות)

והנה לכם עוד 1%-2% שהולכים לכם לאיבוד בכל שנה.

 

לא חבל על הכסף?

אם זה כזה פשוט, איך זה שרוב האנשים שאני מכיר עדיין מנהלים את תיק ההשקעות שלהם בבנק?

גם זו שאלה מצוינת, והאמת, שאין לנו תשובה. הרי ברור שחור על גבי לבן, שהדבר ההגיוני לעשות, מכל הבחינות, הוא להפחית עלויות, ולהשאיר כמה שיותר כסף אצלכם בנטו, בשורת הרווח. אם בכל זאת מנסים להבין, מדוע כ"כ הרבה אנשים נשארים שבויים של הבנק, אפשר להעלות כמה סיבות:

ראשית, זה כנראה נובע קודם כל מחוסר בידע, פשוט לא מודעים לכך שיש להם עוד אפשרויות מלבד הבנק.

שנית, אנשים באופן כללי מפחדים משינויים, הם אוהבים להישאר במקום בו הם רגילים להיות, נוח להם שם, הפקיד מכיר אותם, מנהל הבנק מכיר אותם, ויש להם תחושה של "בית". זו תחושה מוטעית כמובן, כי הבית היחידי שקשור לעניין, זה הבית שבנו מנהלי הבנקים מהעמלות הגבוהות שהם גובים ממך…

שלישית, יש אנשים שכן מודעים לכך, אך עדיין הם לא עושים את הצעד הפשוט והמגוחך הזה, של לעזוב את הבנק ולעבור לברוקר, פשוט כי הם עצלנים מידי, כי יש להם עניינים דחופים יותר על הראש..

עכשיו, אם היינו אומרים לכם, בואו לפגישה ותרוויחו מיליון שקל, הייתם באים, נכון?

לא משנה מה היו העיסוקים שלכם, הייתם מפנים זמן, ומגיעים לפגישה. אז אולי הגיע הזמן להפנים, שזו בדיוק המשמעות של החלטה אחת שתקבלו היום, כפי שהראינו לכם פה בצורה מאוד ברורה ומתמטית בטבלאות הנ"ל.

 

פעולה אחת בלפטופ שלכם היום, משמעותה תוספת של מאות אלפי שקלים לתיק ההשקעות שלכם לאורך זמן.


לחץ כאן כדי לגלות איך תגדיל בצורה משמעותית את התשואה השנתית שלך על ההון


אבל בבנק יש יועץ השקעות שעוזר לי לבחור מניות, איך אני אסתדר לבד?

אכן, אחת הסיבות היותר משמעותיות שגורמות לאנשים להמשיך ולדבוק בבנק, היא בזכות יועץ ההשקעות שנמצא בכל סניף ועוזר לבחור את הניירות בהם תבחרו להשקיע. אך גם אצל הברוקרים הגדולים בארץ תמצאו שירותי ייעוץ, ובלי קשר, תשאלו את עצמכם, כמה באמת היועץ בבנק עזר לכם לייצר תשואה על תיק ההשקעות שלכם בשנים האחרונות?

ברוב המקרים, ורוב התשובות שאנחנו במערכת מכירים, זה שהתוצאות של היועצים בבנק לא מלבבות, בלשון המעטה, והרבה משקיעים שבוחרים בסופו של דבר לעבוד לבד, מגלים מהר מאוד, שהתוצאות שלהם טובות יותר ממה שהיו כאשר עבדו עם היועץ בבנק, שמשרת קודם כל את האינטרסים של הבנק, ורק אחר כך את האינטרסים שלכם…

אוקי הבנתי, אני אפחית עלויות, ואעבור לעבוד עם ברוקר במקום עם הבנק – אבל תכלס, איך אני מרכיב תיק השקעות שייצר לי תשואה של יותר מכמה אחוזים בודדים בשנה?

זו למעשה שאלת מיליון הדולר, רוב הציבור חי בתחושה שזה בלתי אפשרי עבור המשקיע העצמאי להשיג תשואות טובות יותר מאשר בעלי המקצוע – אך האמת היא, שברוב המקרים, דווקא למשקיע העצמאי יש יתרונות משמעותיים, אותם הוא יכול לנצל כדי להשיא לעצמו תשואה גבוהה יותר ממה שבתי ההשקעות או היועצים בבנק יעשו עבורו.

אם רק הייתם מכירים את הסטטיסטיקות האמיתיות מאחורי השקעה במדדים למשל, הייתם מבינים שהסוד לתשואה עקבית, טמון בעיקר בסבלנות וביכולת מנטלית יותר מכל דבר אחר, ופחות בהבנה שלכם בנפתולי שוק ההון.

אם אתם ממש רוצים לקחת את זה צעד קדימה, וללמוד להשקיע בעצמכם, אז חשוב לדעת שזה אמנם לא מתאים לכל אחד, וזה דורש קצת השקעה בידע, ופיתוח יכולת מנטלית נכונה, אבל זה בהחלט אפשרי, וכמו כל דבר בחיים, זה נשמע הרבה יותר מפחיד ממה שזה, עד שעושים את הצעד הראשון.

בשביל זה אתם צריכים לדעת איך לבחור את המניות הנכונות, ואיך לבנות תוכנית השקעות חכמה. הסרטון הזה יגלה לכם את השיטה של המשקיעים המקצוענים לבניית תכנית השקעות שתניב לכם תשואה עודפת לאורך זמן>>>תקליקו כאן<<<

 

 

 

 

 

***Disclosure***

אתר Dbroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
הגולשים להצעות של צד שלישי,
כולל הפנייה בעזרת קישורים

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    תגובות (1)

    1. בדיוק בגלל זה העברתי את תיק ההשקעות שלי מהבנק, כל נגיסה קטנה שלהם בתיק שלי, שווה המון כסף לאורך זמן

    Comments are closed.