דף הבית השקעות כסף חכם כשחברים שלהם קנו דירות להשקעה, הם השקיעו במה שבאמת יוביל אותם לחופש כלכלי

כשחברים שלהם קנו דירות להשקעה, הם השקיעו במה שבאמת יוביל אותם לחופש כלכלי

לפני חמש שנים ניצבו דני וגלית ממודיעין בפני החלטה כלכלית מורכבת. הם רכשו שני נכסים להשקעה באזור המרכז מתוך מחשבה שזה הדבר הכי טוב עבורם, אך בכל זאת משהו הציק להם. המלצה של חברה טובה ומפגש עם דמות בכירה בעולם הפיננסים, שינתה את כל מה שחשבו על השקעות וקיצרה עבורם את הדרך לחופש כלכלי אמיתי.

איך להגיע לחופש כלכלי והקשר של זה להשקעות מוצלחות
0

דני (49) וגלית (47) נראים בדיוק כמו כל זוג ממוצע מהמעמד הבינוני גבוה. שניהם שכירים, מחזיקים במשרות טובות, ומשתדלים לחסוך כמה שאפשר. כאשר הגיעו לנקודה שבה החליטו להשקיע את הכסף שחסכו, פעלו בדיוק כמו כל ישראלי ממוצע ורכשו נדל״ן להשקעה בישראל.

"בתקופה שבה רכשנו שני נכסים (באותו יום אגב) לא חשבנו על תשואות, חשבתי כמו כל ישראלי מצוי במדינת ישראל, שכשאתה קונה בית במדינת ישראל אתה משאיר אותו, מחזיק בו ומשכיר אותו, לא מוכר אותו, חשבנו שזו הכנסה יפה.״ פותח דני ומספר.

לגלית, כיום מנהלת ביחידת המחשוב של הבנק הבינלאומי ולדני שעובד ביחידת המחשוב של מזרחי טפחות, זהו פרק ב'. הם הכירו לפני 16 שנה כשעבדו יחד באותו צוות בבנק לאומי ומאז הם ביחד, מגדלים ביחד במודיעין את ארבעת ילדיהם (מהם שניים משותפים). 

"כשהכרנו, שנינו היינו במצב כלכלי "לא טוב", כי שנינו היינו בהליכי גירושין מורכבים וזה אף פעם לא פשוט, גם כשהפרידה היא בהסכמה, אבל תמכנו אחד בשנייה ומאז אנחנו ביחד. עם זאת, לא הייתה לנו באותם ימים התנהלות כלכלית "גרועה" או "לא טובה", ולראייה ביצענו עסקאות נדל"ן. היו לנו שני נכסים שרצינו להשאיר אותם מתוך מטרה להתקדם בחיים לעשות כסף". 

למרות שתי העסקאות שביצעו, משהו כאמור עדיין הרגיש להם חסר. התמורה שקיבלו בגין שני הנכסים (ששווים מוערך בכמה מיליונים) נראתה להם לא מספיק מתגמלת עבור השווי והכסף שהשקיעו, והם חשבו שחייבות להיות אפשרויות נוספות שכדאיות יותר מבחינה כלכלית. 

הם הבינו בשלב ראשון שההשקעה שתניב להם את הריבית הגבוהה ביותר חייבת להיות השקעה בידע (כמאמר הפתגם המפורסם) ולכן, בעקבות המלצה של חברה טובה של גלית,  הם הגיעו לתכנית ליווי של מומחה ההשקעות והתכנון הפיננסי, עומר רבינוביץ׳. מייסד הפירמה לתכנון פיננסי – אינווסטור 360.

 

 

מתברר שזו הייתה החלטה משנה חיים.

"במהלך התכנית התוודענו לגישות נוספות וזה שינה את כל תפיסת עולמנו", משחזר דני. 

״מהר מאוד הבנו שההשקעה בנכסים שחשבנו שזו הכנסה יפה, מייצרת לנו תשואה של אחוז וחצי בנטו, זה המצב היום במדינת ישראל, בגלל שמחירי הדיור כל כך גבוהים״

השניים רואים עצמם כיחידה כלכלית אחת, מקבלים את כל ההחלטות הכלכליות ביחד, הולכים לכל הפגישות ביחד. לכן, הקפידו להשתתף יחדיו בתכנית שכללה גם פן לימודי וגם תהליך אישי של כל משתתף מתוך מטרה לייצר תכנית השקעות פרסונלית שתמקסם את הנכסים הפיננסים שברשותו.  

מה הייתה המטרה שלכם כשהגעתם לתכנית הזו?

דני: "אף פעם לא ראינו את עצמנו חופשיים מגלגל העבודה ופטורים מלעבוד עבור הכסף. בראייה של גלית ושלי, כשאנחנו נפרוש מהעבודות שלנו – אנחנו צריכים שיהיה לנו לפחות את מה שאנחנו מכניסים כיום כשכירים. זו מבחינתי הגדרה לבן אדם עשיר – בין אם הוא עובד ובין אם הוא לא עובד הוא מקבל את אותה הכנסה. מבחינתי זה בינגו. ברור שלא נשב בבית, נעשה דברים אחרים אבל באמת בשביל ההנאה והכיף ולא בשביל הכסף".  

לחץ כאן לגלות את הסודות של המשקיעים הגדולים לזיהוי הזדמנויות בשוק ההון>>>

 

מרחק של כמה החלטות נכונות מחופש כלכלי אמיתי.

דני מספר שכחלק מהתכנית, הוא וגלית ביקשו לעשות עבורם סקירה אישית של נכסיהם, שכללה את שני נכסי הנדל"ן שרכשו, והציפו את הדילמה שמולה ניצבו: האם להחזיק בשני הנכסים או למכור אותם ואם כן, במה להשקיע את הכסף. "חשבנו לתומנו להשאיר אותם", אומר דני, "אך עומר המליץ לנו למכור אותם ולהשקיע את הכסף בין היתר בנדל"ן בחו"ל, קרן השקעות ואפיקים פיננסיים נוספים. ההמלצה הייתה נכונה ובמקום, ביצענו את ההשקעות כפי שהציע ובינתיים שנינו מאוד מרוצים מהשקעה שביצענו".

אז היום אתה חושב שהשקעה בנדל״ן בארץ זו לא השקעה טובה?

״הטיפ האישי שלי למי שקונה דירה להשקעה, הוא לרכוש דירה רק אם הוא מצליח לקנות את הנכס במחיר שהוא משמעותית זול מהערך שלו. הרווח שלו יהיה מהמכירה וזה הגאפ שייתן לו השקעה טובה. אני לא שש לעבוד עם הקהל הישראלי בשכירות. אתה יכול למצוא דייר טוב ואתה יכול למצוא דייר לא טוב". 

מהו השינוי הכי גדול שאתה מרגיש בעקבות הידע והתהליך שנחשפת אליו?

"החשיבה הכלכלית, חד משמעית. אפשר לחלק את מה שגלית ואני הכרנו מבחינה כלכלית לכל מה שהכרנו לפני שפגשנו בעומר ולאחריו. אתה גדל כל החיים עם משהו אחד שגדלת לפיו שמבחינת השקעות הוא הכי נכון ואז מגלה שזה לא כך. הוא חושב ומייצר לך היגיון ומוכיח שחור על גבי לבן מהי ההשקעה הטובה ביותר עבורנו". 

אבל היום הרשתות החברתיות והאינטרנט בכלל מוצפים ביועצים פיננסיים מרשימים יותר או פחות, מניסיונך, מה צריך לדעת בכדי לבחור את האדם הנכון עבורך? 

"בשתי מילים – תחושת בטן. גם כשפונים אליי ומתקשרים אליי להמלצות, אני תמיד אומר – תתרשמו בעצמכם. נכון, תמיד יהיו רמאים, תמיד יהיו שרלטנים, תמיד יהיו את אלו שעושים הצגות ותמיד יש את מי שיבטיחו לך הבטחות על גבי הבטחות. אבל גם אם תיפול פעם אחת, אתה  אולי תצטער על הנפילה שלך, אבל תרכוש עם זה ניסיון וזה ילמד אותך לבחור נכון בפעם הבאה. אנחנו הלכנו עם התחושה הפנימית והצלחנו, אבל לכל מי שפונה אני ממליץ – תתנסה בעצמך ותחליט". 

מה הטיפ שלך למי שקורא את זה ונמצא עכשיו בצומת שאתה וגלית הייתם בו לפני כמה שנים?

"אנשים פוחדים להשקיע את הכסף שלהם, יגנבו לי, ישדדו לי. גם אני בפחד באופן כללי, אבל אם כל ההשקעות שביצענו, יתנהלו לפי התחזית  ואין סיבה שזה לא יקרה, אז יהיה מצוין". 

אז מתי יוצאים לפנסיה מוקדמת?  

"אנחנו עדיין לא שם. ההשקעות שביצענו בחו"ל נראות טוב, עוקבים מקרוב אחריהן ושנינו אופטימיים. מאוד. אנחנו מקווים שגלית תקבל הצעת פרישה מהבנק בשנה הבאה. אנחנו מאמינים באמונה שלמה שב-2020  תצא הצעת פרישה או ב-2021 ואנחנו נערכים לכך שגלית תפרוש . אני מתכנן לפרוש בעוד כשש שנים,  הכל לפי תכנית השקעות שהכנו עם עומר. יש כבר תאריך". 

רוצה ללכת בדרך של דני וגלית? הם התחילו מכאן>>>

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    אתר DBroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
    הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים