דף הבית שוק ההון מהן מניות FAANG והאם עדיין כדאי להשקיע בהן

מהן מניות FAANG והאם עדיין כדאי להשקיע בהן

כשמכירים את הכוח העומד מאחורי השם יוצא הדופן (שום קשר לפאנג שווי), מבינים מדוע.
קשה לדבר על שוק המניות הכללי מבלי להזכיר מניה אחת או יותר של קבוצת FAANG.

כל מה שצריך לדעת על מניית FAANG
0

המושג FAANG הוא למעשה 'שם החיבה' של חמש ענקיות הטכנולוגיה החשובות והמשפיעות ביותר על חיינו ועל וול-סטריט. השם מורכב מהאות הראשונה בשמה של כל אחת מהחברות:

FACEBOOK (נאסד"ק: FB)
AMAZON (נאסד"ק: AMZN)
APPLE (נאסד"ק: AAPL)
NETFLIX (נאסד"ק: NFLX)
GOOGLE (נאסד"ק: GOOGL) ששינתה את שמה לאחרונה ל- Alfabet

 

במקור ראשי התיבות FANG היו עבור פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל. בשנת 2017, המשקיעים החלו לכלול את אפל בקבוצה, והפכו את ראשי התיבות ל- FAANG. ארבע המניות המקוריות של FANG היו כולן חברות מבוססות אינטרנט, אך הכללתה המאוחרת של מניית אפל – בעיקר יצרנית חומרה לצרכן – הפכה את FAANG לקבוצה רחבה יותר של מניות טכנולוגיה.

נכון לעכשיו, שווי השוק המשולב של FAANG הנו 4.4 טריליון דולר. הוא מהווה כמעט 10% מסך שווי השוק של שוק המניות האמריקני בסך – 31 טריליון דולר. העוצמה חסרת התקדים הזו היא מן הסתם הסיבה לכך שתנועת המחירים של מניית אמאזון, מניית אפל ושאר ענקיות FAANG משפיעה על השוק כולו, אפילו על משקיעים שאינם בעלי מניות FAANG.

כל החברות נסחרות בשוק המניות של נאסד"ק. בנוסף, מניות FAANG הן חלק ממדד S&P 500, הכולל את 500 החברות הגדולות בבורסה לפי שווי שוק הנסחר בניו יורק או בנאסד"ק.

 

1. פייסבוק
Facebook, Inc. (תווית: FB) היא חברת שירותים ברשתות חברתיות מקוונות שנוסדה בשנת 2004. זרם ההכנסות העיקרי של החברה מגיע מפרסומות מקוונות. פייסבוק מחזיקה גם בכמה חברות בנות בולטות, כולל אינסטגרם, ווטסאפ ואוקולוס VR. פייסבוק מונה כיום מעל 2.5 מיליארד משתמשים פעילים.

2. אמזון
אמזון בע"מ (טיקר: AMZN) היא חברת טכנולוגיה מגוונת הפועלת בענפי מסחר אלקטרוני, מוצרי אלקטרוניקה, ומחשוב ענן. ג'ף בזוס הקים את החברה בשנת 1994 כחנות ספרים מקוונת. אמזון היא כיום קמעונאית המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם המבוססת על שווי שוק. החברה מחזיקה בכמה חברות בנות, כולל Whole Foods Market (רשת סופרמרקטים) ו- Twitch (פלטפורמת סטרימינג בשידור חי).

3. אפל
אפל היא חברת טכנולוגיה רב לאומית שבסיסה בקליפורניה, הידועה במכירת מוצרי אלקטרוניקה כמו טלפונים, טאבלטים ומחשבים. היא הוקמה על ידי סטיב ג'ובס ושניים אחרים בשנת 1976, והפכה אותה לוותיקה ביותר במניות FAANG. אפל התפרסמה בדצמבר 1980, עם הנפקה שגייסה מעל 100 מיליון דולר (22 דולר למניה).

כיום, אפל היא חברת ה- IT הגדולה בעולם. בנוסף, ב -2 באוגוסט 2018 היא הפכה לחברה האמריקאית הראשונה עם שווי שוק של מעל טריליון דולר. נכון לדצמבר 2020, שווי השוק שלה הוא כמעט 2.2 טריליון דולר, עם הכנסות של כמעט 275 מיליארד דולר.

4. נטפליקס
נטפליקס בע"מ (טיקר: NFLX) היא ספקית מדיה המספקת ללקוחות הזרמה מקוונת מבוססת מנוי של סרטים ותוכניות טלוויזיה.
נטפליקס מונה מעל 200 מיליון מנויים בתשלום ברחבי העולם, מה שהופך אותה לשחקן דומיננטי בתעשיית הבידור. היא פועלת בלמעלה מ -190 מדינות ומפיקה גם מגוון תוכן מקורי של נטפליקס. נכון לדצמבר 2020, שווי השוק שלה הוא מעל 235 מיליארד דולר.

5. גוגל (אלפבית)
גוגל מתמחה במתן שירותים ומוצרים מבוססי אינטרנט. החברה הוקמה בשנת 1998 על ידי לארי פייג 'וסרגיי ברין וידועה בעיקר בזכות מנוע החיפוש האינטרנטי שלה. החברה התפרסמה באוקטובר 2004 והציעה כמעט 20 מיליון מניות במחיר של 85 דולר למניה.

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם. ההצלחה שלו גרמה ליצירת מוצרים רבים אחרים, כולל שירותי עבודה ופרודוקטיביות (Google Docs, Google Sheets), דוא"ל (Gmail) ושיתוף וידאו (YouTube). כמו כן, גוגל פיתחה מערכת הפעלה ניידת בשם Android, המפעילה את מרבית הסמארטפונים של ימינו. לבסוף, החברה מייצרת מוצרי אלקטרוניקה כמו מחשבים ניידים של Chromebook, טלפונים חכמים של Pixel ומגוון מכשירים לבית.

מאז שנת 2020 גוגל נסחרת תחת חברת האם שלה, אלפבית.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

מניית FAANG היא השקעה בטוחה ונכונה

האם כדאי להשקיע במניית FAANG?

מניות FAANG רשמו את הביצועים הגבוהים ביותר במדד S&P 500. מאז נפילת השוק במרץ 2009, מניית אלפבית (Google), שהניבה את הביצועים הגרועים ביותר, כבר החזירה יותר מכפול מממוצע המדדים.
חשוב לזכור שתוצאות העבר אינן מבטיחות הצלחה עתידית. עם זאת, חברות FAANG מציגות כמה יתרונות תחרותיים שהופכים אותן להשקעות ארוכות טווח מומלצות.

מרבית חברות ה- FAANG נהנות מאפקט הרשת:

המוצרים של פייסבוק הם בעלי ערך למשתמשים חדשים בגלל מיליארדי המשתמשים הפעילים האחרים שלה.
מוצרי Google, כולל YouTube ו- Search, נהנים ממיליארד המשתמשים שלהם.
שירות ה- Prime של אמזון מביא עשרות מיליוני קונים לשוק שלה מדי יום, מה שהופך את שירותי המכירה שלה לאטרקטיביים יותר עבור סוחרי צד שלישי.
עשרות מיליוני הצופים של נטפליקס מספקים משוב על איזה סוג תוכן החברה צריכה להשקיע ומספקים את ההכנסות כדי לתמוך בתקציב המסיבי שלה.
אפל היא אחת החברות הבודדות שמייצרות גם את החומרה וגם את התוכנה למכשירים שלה – והיא בהחלט היחידה שעושה את זה בקנה מידה שלה. מעבר לכך, אפקט הנעילה של המערכת האקולוגית של אפל יוצר עלויות מעבר משמעותיות עבור משתמשי iOS. יתרון זה מתחזק ככל שאפל מפתחת יותר שירותים כמו Apple Music ו- Apple Arcade.

בנוסף, לכל חמש חברות ה- FAANG יש נכסים ייחודיים שאמורים להפוך אותן לרווחיות יותר מהמתחרות. לדוגמה – לפייסבוק, אמזון וגוגל יש מספר עצום של נתונים על הרגלי צריכה של משתמשים שמאפשרים להן למקד פרסומות. המעבר של נטפליקס לתוכן מקורי ולרישיונות בלעדיים הופך את ספריית התוכן שלה ללא תחליף.

יתרונות תחרותיים אלה הופכים את מניות FAANG להשקעות עם פוטנציאל מרשים. ועדיין, כדאי לבחון את הערכת השווי של כל מניה ביחס לערך ההיסטורי שלה ושל מתחרים דומים לפני הקנייה.

 

חיסון כלכלי לקורונה

גם את המשבר הכלכלי שנוצר עקב מגפת הקורונה סיימו החברות בקבוצת ה-FAANG כמרוויחות. אמזון נהנתה מהגידול המסיבי בקניות אונליין, כאשר החנויות הפיזיות נסגרו במדינות רבות בעולם, לשבועות ארוכים.

ענקית התוכן נטפליקס רשמה השנה עלייה חדה בפעילותה, כאשר עובדים רבים בכל העולם נאלצו לצאת לחופשה או אף פוטרו, ובהיעדר יכולת לצאת מהבית, נרשמו לשירות הסטרימינג שלה.

אפל, לאחר שמנייתה צללה במרץ 2020, היא שבה לעלות, ובקיץ 2020 הפכה לחברה הראשונה בעולם ששווי השוק שלה חצה את רף ה-1.5 טריליון דולר.

גם פייסבוק וגוגל, שנתקלו השנה באתגרים רגולטורים בארה"ב, ודרישות הולכות וגוברות להצר את צעדיהן ולהטיל עליהן מגבלות, לא נבהלו והמשיכו להראות את עוצמתן.

 

האם אפשר להשקיע בתעודת סל של מניות FAANG?

אף קרן או תעודת סל לא מכילה מניות FAANG באופן בלעדי. עם זאת, מדד NYSE FANG + עוקב אחר חמש המניות של FAANG וחמש מניות מובילות נוספות בתחום הטכנולוגיה.

בנובמבר 2019, BMO Financial Group פרסמה שטר הנסחר בבורסה העוקב אחר מדד FANG +. היא נסחרת בבורסת NYA Arca תחת התווית FNGS (NYSEARCA: FNGS). הבעלות עליה היא הדרך הפשוטה ביותר עבור משקיעים להשיג חשיפה נוספת לתשואות מניות FAANG.

מניות FAANG כנראה כבר משחקות תפקיד קטן בכל תיק השקעה. אבל משקיעים שרוצים חשיפה נוספת לחברות המצוינות האלה, יכולים להרחיב אותה למניות FAANG עצמן.

רוצה לדעת עוד על מניות? הקורס הזה ייתן לך את הבסיס