דף הבית השקעות כסף חכם מניות הטכנולוגיה בירידה. כדאי לקנות את ה- SALE?

מניות הטכנולוגיה בירידה. כדאי לקנות את ה- SALE?

אם שנת 2020 לימדה אותנו משהו זה שכולנו צריכים להתרגל לרעיון שהעולם יכול ליפול על הברכיים בגלל נגיף מיקרוסקופי, והיא גם לימדה אותנו שאנחנו לא יכולים להתקיים ללא האינטראקציה הדדית שמספקות חברות הטכנולוגיה הענקיות.

מניות הטכנולוגיה בירידה
מניות הטכנולוגיה בירידה
0

שתי התובנות האלה נקלטו היטב בשוקי ההון ותגמלו את מניות הטכנולוגיה בהזרמת השקעות מסיבית; סקטור הטכנולוגיה כולו טיפס ב – 47.5% בשנה, והרווח הממוצע של קבוצת העילית: אפל, אמזון, אלפבית, מיקרוסופט, פייסבוק ונטפליקס היה – 51.2%.

אבל כמו תמיד בעולם ההשקעות, מניות לוהטות יכולות להתקרר. זה מה בדיוק שקרה לכמה מהשמות הגדולים בסקטור הטכנולוגיה, כבר ברבעון האחרון של שנת 2020. ירידת השווי תודלקה דווקא על-ידי ידיעות אופטימיות מחזית מבצע החיסונים בארה"ב ופתיחה מחודשת ומואצת של המשק האמריקני. שני הנתונים החיוביים גרמו למשקיעים להסיט את תשומת הלב שלהם למניות שרוסקו על-ידי הקורונה אבל צפויות, בסופו של דבר לצאת משנת החורף שלהן.

אנליסטים שונים כבר ממהרים להכריז שמניות הטכנולוגיה תמשכנה להפגין ביצועים נמוכים, ומציינים את הסיבות הרבות שבגללן מגמה זו צריכה להימשך. בין אם זה שיעורי ריבית גבוהים יותר, אינפלציה, הערכת שווי מופרזת או כלכלת הסטארט-אפ הגואה, כך או אחרת, המנצחים הגדולים בשנה שעברה, נתפסים עכשיו כאנדרדוג.

האם זה בהכרח דבר רע?

בהחלט לא. כדאי לזכור אמרה ידועה של וורן באפט: "כשכולם תאבי בצע תהיו פחדנים וכשכולם פחדנים, תהיו תאבי בצע". על פי הכלל הזה, אם כולם מפחדים עכשיו ממניות הטכנולוגיה, זה סימן שכדאי לקנות אותן. מעבר לכך, כשמרימים את מכסה המנוע של השוק מגלים לפחות 3 סיבות לכך שההכרזות על קפיאתן בטרם עת של מניות הטק היו מוקדמות מדי.

1. התמונה הגדולה
מניות סקטור הטכנולוגיה נוהגות להפגין ביצועים טובים יותר מהשוק הכללי לאורך זמן. עובדתית – בשנים האחרונות מגזר הטכנולוגיה של הנאסד"ק 100 עלה בצורה טובה יותר גם על הממוצע של- S&P 500 וגם על הממוצע התעשייתי של דאו ג'ונס, כשחושבים על זה, זה לא מפתיע. חברות שפועלות במרחב הטכנולוגי יכולות ליצור מוצרים ושירותים משבשי שוק ומשני משחק (ד"ש מ- NETFLIX)) שפותחים בפני העולם הכנסות והזדמנויות חדשות. בנוסף, על המסלול מתחממות מספר שעשויות לתדלק את העליה לטווח הארוך במניות הטכנולוגיה.

הכניסה של רשתות אלחוטיות מהדור החמישי (5G), למשל, חיזקה חברות כמו אפל שלפני כן חיפשו תנופה חדשה. כניסתו של ה- iPhone 12 המותאם ל- 5G נתן לצבא הלקוחות של אפל סיבה טובה לשדרג את המכשיר הנייד והטיס את החברה לראש דירוג מכירות הסמארטפונים.

אפל שולטת כעת על 30% משוק הטלפונים החכמים מדור 5G וצפויה לקבוע השנה שיאי מכירות חדשים. יותר מכך, שוק הטלפונים החכמים 5G צפוי לגדול פי חמש בשנת 2025 בהשוואה לשנה שעברה, וצפוי לסלול עבורה את הדרך להצלחה ארוכת טווח. מה שמסביר מדוע צמיחת הרווחים הצפויה של אפל, בשיעור של- 18% בשנה בחמש השנים הקרובות היא יותר מכפול ממה שעשתה בחמש השנים האחרונות.

דוגמה נוספת למגמות טכנולוגיות חדשות, מגיעה מתעשיית הרכב עם רכבים אוטונומיים שיוצרים זרם הכנסות חדש לחלוטין עבור חברות שכבר עכשיו נהנות מצמיחה מדהימה בעסקי הליבה שלהן. NVIDIA ו- Skyworks Solutions הן שתיים מהחברות שעומדות להרוויח בגדול משוק הרכב.

הרווחים של NVIDIA מתעשיית הרכב, תופסים כרגע רק חלק קטן מעסקיה הכוללים, עם הכנסות של 536 מיליון דולר בשנה האחרונה המהוות 3% בלבד מסך המכירות. אבל ענקית המיקרו שבבים האמריקנית הכריזה לאחרונה כי היא חתמה על חוזים בשווי 8 מיליארד דולר, בזכות פלטפורמות שליטה חדשות לרכבים אוטונומיים המחוברים לרשת האינטרנט. הפריצה הטכנולוגית הזאת לבדה צפויה להניב ל NVIDIA רווחים משמעותיים בשש השנים הקרובות, בנוסף לרווחי הענק הצפויים להגיע מפיתוח מוצרים חדשים ומהאקו-סיסטם המתרחב של השותפים העסקיים שלה.

מזווית אחרת, מהפכת ה 'אינטרנט של הכל' יוצרת הזדמנויות עסקיות חדשות גם עבור Skyworks Solutions – חברה בין-לאומית שעד כה התמחתה בפיתוח מוצרי קצה שונים עבור תעשיית שוק הסלולר. לאחרונה, Skyworks מכרה את שבבי ה- Wirelessשלה למספר יצרני רכב, בדרך להעלות את ההכנסות שלה, עם עסקה בשווי 2.75 מיליארד דולר לרכישת עסקי התשתית והרכב שלSilicon Laboratories.

לפי הערכות החברה, הרכישה תגדיל את השוק שלה ב- 20 מיליארד דולר בשנה, מה שיוסיף לעסקים המשגשגים ממילא שלה, מערך של מנועי צמיחה חדשים בשנים הקרובות.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

2. דחיפה קדימה מהקורונה
מיליוני אנשים שבמהלך מגפת הקורונה נאלצו להעביר את הקניות וההזמנות שלהם לרשת, לא מתכוונים לחזור להרגלים הישנים. ומפזרים את החשש הגדול כי הצמיחה הגדולה של חברות הטכנולוגיה בשנה שעברה תדעך בשנת 2021. מי שניפצה את המיתוס הזה היא קמעונאית האונליין Chewy, המתמחה בפיתוח ושיווק מזון ומוצרים נלווים לחיות מחמד.

בשנת 2020 Chewy רשמה צמיחה של 47% בהכנסות ל- 7.15 מיליארד דולר והשתלטה על כ- 60% מהמכירות המקוונות של מוצרים וציוד לחיות מחמד בארה"ב. כעת החברה צופה צמיחה של כ -25% בהכנסות בשנת 2021.

הפלטפורמה הדיגיטלית אמנם מהווה רק- 30% מכלל שוק הקמעונאות לחיות מחמד שצפוי להגיע השנה ל- 110 מיליארד דולר. אבל עכשיו, עם תוספת של בסיס לקוחות חדש שהצטרף בצל המגפה ב- 2020 וצפוי להמשיך לרכוש מזון וציוד לחיות הבית שלו באינטרנט, Chewy מצפה שעד שנת 2025, מכירות אונליין יהוו יותר ממחצית השוק הכולל שלה.

מי שנהנית מרוח גבית דומה היא Twilio – חברה אמריקנית המתמחה בתקשורת ענן. המעבר לעבודה מרחוק ולחינוך אונליין הביא לזינוק במכירות בשנה שעברה, כאשר אלפי חברות האיצו את המעבר למרכזי תקשורת מבוססי ענן. Twilio סיימה את שנת 2020 עם צמיחה של 55% בהכנסות, והיא נהנית ממומנטום חזק באותה שנמשך בשנת 2021.

ברבעון הראשון של השנה היא צברה צמיחה של 62% וצפויה לזינוק בשיעור של כ -50% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2020, בזכות בסיס לקוחות שצומח במהירות וגידול בהכנסות מלקוחות קיימים. בהתחשב בכך ששוק מרכזי התקשורת מבוססי הענן צפוי להסתכם בצמיחה שנתית של כמעט 26% עד שנת 2025 ולהגיע להכנסות של 36 מיליארד דולר לעומת 11.5 מיליארד דולר בלבד בשנה שעברה, המניה של Twilio מכוונת קדימה ולמעלה.

3. 'סוף עונה'
אחת הסיבות לכך שמשקיעים מכרו השנה מניות טכנולוגיה היא הערכות השווי הגבוהות מדי שלהן
ומכפילי רווח-הפסד לא אטרקטיביים. המכירה המסיבית הביאה לכך שהשוק נמצא כרגע במעין מכירת 'סוף עונה' וחברות מובילות בעלות תחזית צמיחה גבוהה, נסחרות במחירי מניה שנחשבים כ 'מציאה'. אמנם יחס המחיר לרווח של Nasdaq-100 נסוג מהרמות של דצמבר 2020, אבל מבט מעמיק מביא למסקנה שכמה מהחברות הטכנולוגיות המצליחות ביותר בהיסטוריה המודרנית, פשוט סובלות כרגע מהערכות שווי נמוכות מדי.

האם זה הזמן להשקיע במניות הטכנולוגיה

התשובה הכי טובה לכך היא דווקא שאלה: האם יש מישהו בשוק ההון שחושב ברצינות שחברות כמו אפל, אמזון, נטפליקס, פייסבוק וגוגל סיימו את תפקידן ההיסטורי? כאשר מניות טכנולוגיות נהדרות, שיכולות לצמוח בשיעורים מרשימים למשך הרבה זמן, נסחרות במחיר אטרקטיבי , זה אומר לנו שה- SALE הנוכחי במניות הטכנולוגיה הוא הזדמנות. והזדמנויות הן בדיוק מה שמשקיעים חכמים מחכים לו, כדי להוסיף מניות מובילות לתיק השקעות שלהם.

אז מה השלב הבא ואיך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך