דף הבית השקעות כסף חכם מניות קנאביס – האם יש אמת מאחורי הבאזזז וכיצד להשקיע במניה

מניות קנאביס – האם יש אמת מאחורי הבאזזז וכיצד להשקיע במניה

האם כדאי להשקיע את הכסף שעבדת כל כך קשה עבורו במניות קנאביס? אלה אפשרויות ההשקעה, הסיכונים והתקנות

מניות קנאביס - האם יש אמת מאחורי הבאזזז?
0

שווקי הקנאביס העולמיים צומחים בקצב מסחרר. ההוצאה העולמית על קנאביס צפויה לגדול מ-29 מיליארד דולר (נכון לשנת 2020) ל -63.5 מיליארד דולר עד 2024. עם צמיחה בסדר גודל כזה, אין פלא שמשקיעים רבים מעוניינים "לקפוץ על הרכבת" ולהשקיע במניות קנאביס הנסחרות בבורסה.

מכיוון שמדינות רבות נמצאות בתהליכי לגליזציה של קנאביס או מרכיביו, נוצרות הרבה הזדמנויות עבור יזמים וחברות קיימות. אבל כמו בכל תעשייה מתחילה, יש גם המון סיכונים ושחקנים גרועים. בין אם אתה משקיע חדש ובין אם אתה כבר ותיק ומנוסה, כדאי להבין את כל החלקים של הפאזל הזה.

כיצד להשקיע במניות קנאביס?

אם אתם שוקלים לקנות מניות קנאביס, אלה 6 הצעדים שכדאי לעקוב אחריהם:

1. להבין את סוגי מוצרי הקנאביס שבהם אתם משקיעים

ישנם שני סוגים עיקריים של מוצרי קנאביס: קנאביס רפואי לעומת קנאביס המשמש לצורכי פנאי.

קנאביס רפואי: חוקי ב-35 מדינות בארה"ב, ובלמעלה מ-30 מדינות נוספות בעולם. בדרך כלל נדרש מרשם כדי לקבל קנאביס רפואי, לרוב כדי להקל על סימפטומים של חרדה, דיכאון, כאב ולחץ.

קנאביס לצורכי פנאי: חוקי ב-15 מדינות אמריקאיות וגם בקנדה מאז אוקטובר 2018 ובאורוגוואי מאז 2014.

המרכיב הפסיכואקטיבי הפעיל בצמח הוא ה-THC. לעומתו, ה-CBD הרכיב הלא-פסיכואקטיבי בקנאביס, הפך לפופולארי במיוחד בשנים האחרונות עקב היכולת שלו על פי מחקרים לעזור למגוון בעיות בריאותיות כמו אפילפסיה, דיכאון, סכיזופרניה ואפילו כטיפול בסוגים מסוימים של סרטן ועוד.

2. להכיר את הסוגים השונים של מניות מריחואנה

ישנם סוגים שונים של מניות קנאביס. אלה 3 העיקריים:

מגדלי קנאביס וקמעונאים: חברות אלה מטפחות קנאביס (לרוב במתקנים פנימיים ובחממות), קוטפות את הגידולים ומחלקות את המוצרים הסופיים ללקוחות. חלקם מתמקדים גם בהפעלת חנויות קמעונאיות למכירת קנאביס רפואי או קנאביס לצורכי פנאי.
ביוטכנולוגיות ממוקדות קנאביס: מדובר בחברות ביוטכנולוגיות (כגון GW Pharmaceuticals) המפתחות תרופות המבוססות על הקנאביס.
ספקי מוצרים ושירותים נלווים: חברות אלו תומכות במגדלי הקנאביס על ידי אספקת מוצרים ושירותים כגון מוצרי הידרופוניקה ומערכות תאורה (תחום מיקוד מרכזי עבור Scotts Miracle-Gro ), שירותי אריזה ושירותי ניהול.

3. להבין את הסיכונים של השקעה במניות קנאביס

השקעה בכל סוג של נכס כוללת מידה מסוימת של סיכון. עם זאת, להשקעה במניות קנאביס יש סיכונים ספציפיים שחשוב לקחת בחשבון:

סיכונים משפטיים ופוליטיים: מכירת קנאביס נותרה בלתי חוקית ברמה הפדראלית בארה'ב.
בנוסף, החוק הפדראלי בארה'ב מטיל מגבלות חמורות על בנקים העוסקים בעסקים הקשורים למריחואנה.
כתוצאה מכך, קשה לעסקי קנאביס בארצות הברית לגשת לשירותים פיננסיים קריטיים. התמיכה הפוליטית ההולכת וגוברת בלגליזציה של מריחואנה ברמה הפדראלית לא מהווה שום ערובה שזה באמת יקרה.

חוסר איזון בהיצע / ביקוש: מגדלי מריחואנה קנדיים ביצעו בתחילה יוזמות התרחבות גדולות כדי להגדיל את כושר הייצור ולענות על הביקוש למריחואנה לצורכי פנאי. עם זאת, ישנן כמה חברות שקיצצו כעת את הייצור. כאשר ההיצע עולה על הביקוש, המחירים בדרך כלל יורדים. בתרחיש כזה, מגדלי מריחואנה יכלו למצוא את עצמם עם הכנסות ורווח ירודים, מה שבתורו יפגע במחירי המניות שלהם.

סיכונים הנובעים ממניות ללא מרשם (OTC): מניות OTC אינן צריכות להגיש דוחות כספיים רגילים, החשובים למשקיעים, ומאפשרים להם להעריך את הסיכון של השקעה במניות אלה.

מגבלות פיננסיות: חברות קנאביס רבות אינן רווחיות ועומדות בפני הסיכוי שייגמרו להם המזומנים. לעתים קרובות הם צריכים לגייס הון על ידי הנפקת מניות חדשות, מה שמדלל את שווי המניות הקיימות. וגם אז, השגת מספיק הון למימון צמיחה עלולה להיות מאתגרת.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

 

4. לדעת על מה להסתכל במניית קנאביס

כאשר בודקים מניות קנאביס להשקעה, חשוב לחשוב על מניות קנאביס כמו כל מניה אחרת שאתה שוקל לקנות. אחד הדברים החשובים ביותר לעשות הוא לבדוק את צוות ההנהלה. באופן אידיאלי, למנהלים יהיה רקורד של הצלחה ומוניטין טוב מבחינה אתית ומקצועית.

תעשיית הקנאביס היא אמנם תעשייה שיש בה צמיחה גבוהה, אך לחברות מסוימות יש סיכוי טוב יותר לצמוח מאשר לאחרות. חקרו את האסטרטגיה העסקית של החברה והשוו אותה מול המתחרים. לדוגמא, מגדל מריחואנה קנדי ​​המתמקד כמעט אך ורק בשוק המקומי בקנדה לא צפוי לגדול כמו יריב עם פעילות בינלאומית ענפה.

הקפידו לבחון את המצב הכספי של המניות שאתם שוקלים לקנות. חברות רבות בתעשיית הקנאביס עדיין אינן רווחיות.

בנוסף, על המשקיעים לחקור כמה פקטורים ייחודיים למניות קנאביס מסוימות. בדקו את מרכיב העלויות של מגדלי מריחואנה. חברות שיכולות לגדל קנאביס בעלויות נמוכות יותר יוכלו להתחרות טוב יותר במחיר.

עבור ביוטכנולוגיות הממוקדות בקנאביס, יש לזהות מתחרים פוטנציאליים, כולל ביוטכנולוגיות אחרות עם תרופות שאינן מבוססות על קנאביס בשוק או בפיתוח.

לא פחות חשוב, בדקו את הערכות השווי של המניות. מדדים המבוססים על ביצועים היסטוריים, כמו מכפיל רווח , ככל הנראה לא יהיו יעילים באותה מידה בהערכת מרבית מניות הקנאביס מכיוון שחלק ניכר משווין קשור לציפיות לצמיחה עתידית.

5. להשקיע בזהירות

עבור חלק מהמשקיעים, הגישה הטובה ביותר תהיה להימנע ממניות קנאביס לחלוטין.
אפילו משקיעים אגרסיביים צריכים לקנות רק לאחר ביצוע מחקר מקיף כפי שתואר בשלבים הקודמים, שכן מניות קנאביס הן מסוכנות ותנודתיות ביותר.

כמו כן, יש מניות קנאביס בטוחות יותר מאחרות. לדוגמא, Scotts Miracle-Gro מרוויחה את מרבית הכנסותיה מחוץ לתעשיית הקנאביס. החברה מוכרת מוצרי דשא וגן, ושוק זה אינו מתמודד עם סיכונים רבים הכרוכים במוצרי קנאביס.

קבל בחינם את המדריך לאיתור מניות מתחת לראדר

6. לעקוב מקרוב אחר הדינמיקה בתעשייה המשתנה

באופן כללי, עדיף למשקיעים להתייחס לטווח הארוך בעת רכישת מניות.
עם זאת, הדינמיקה של תעשיית הקנאביס משתנה במהירות. הקריטריונים שבהם עלינו להשתמש כדי לקבל החלטת קנייה יכולים להיות שונים באופן דרמטי בעוד כמה חודשים מהיום.

מסיבה זו, כדאי לעקוב אחרי הענף הכללי עצמו, מקרוב. שינויים מסוימים עשויים להועיל – למשל, רגיעה פוטנציאלית של חוקי המריחואנה הפדרליים בארות הברית. עם זאת, שינויים אחרים עשויים להוות חדשות רעות, כמו האפשרות ששווקי הקנאביס הרפואי באירופה לא יצמחו במהירות כצפוי.

ועכשיו באמת, האם כדאי לקנות מניות קנאביס?

לאחר שעברנו על 6 הצעדים להשקעה בקנאביס, חשוב לציין שרק בגלל שיש מגזר חדש וטרנדי עם הרבה הד תקשורתי וצמיחה פוטנציאלית, זה לאו דווקא אומר שאתם צריכים להשקיע בו את הכסף שעמלתם עליו כל כך קשה והרווחתם ביושר.

טיעונים בעד השקעה במניות קנאביס:

חברות רבות בתעשיית הקנאביס בחרו "לצאת מהארון" ולהעמיד את מניותיהן לרכישה בשוקי המניות הציבוריים, כדי לגייס מזומנים ולהניע צמיחה נוספת. פוטנציאל צמיחה זה הוא הסיבה המשכנעת ביותר לשקול השקעה במניות קנאביס .

לגליזציה של מריחואנה לצורכי פנאי בקנדה העניקה תשומת לב משמעותית למשקיעים במניות הקנאביס הקנדיות . על פי הערכות של Arcview ו- BDS Analytics, מכירות קנאביס קנדיות יזנקו מכ- 600 מיליון דולר אשתקד ל -5.4 מיליארד דולר בשנת 2022. זהו קצב צמיחה שנתי מורכב של יותר מ- 55%.

גרמניה אישרה שימוש במריחואנה רפואית בשנת 2017. שוק הקנאביס במדינה עשוי להתקרב ל -1.6 מיליארד דולר עד שנת 2022, על פי נתוני Arcview ו- BDS Analytics, לעומת כ -9 מיליון דולר בלבד בשנת 2017. צמיחה צפויה זו הופכת את גרמניה לא רק לשוק הקנאביס הבינלאומי הגדול ביותר מחוץ לצפון אמריקה. אלא גם לשוק הקנאביס הצומח ביותר בעולם .

אבל הפרס הגדול מכולם הוא עדיין ארצות הברית. גם עם ההתרחבות המהירה של שווקי המריחואנה בקנדה, בגרמניה ובמקומות אחרים, ארה"ב עדיין עשויה להוות קרוב לשלושה רבעים מכלל הכנסות הקנאביס בעוד שלוש שנים.

בסך הכל, קיימת אפשרות ששוק המריחואנה העולמי ישלש את עצמו ממה שהיה ב-2018 עד סוף 2022. ככל הנראה יהיו כמה מנצחים גדולים מהצמיחה הזו. משקיעים שבוחרים במדויק את המניות המנצחות, צפויים לתשואות נהדרות במהלך השנים הקרובות.

קבל בחינם את המדריך לאיתור מניות מתחת לראדר

טיעונים נגד השקעה במניות קנאביס:

ישנם שני טיעונים ראשוניים נגד השקעה במניות קנאביס. האחד הוא הסיכון שהצמיחה הצפויה לא תתממש. דבר נוסף הוא כי פוטנציאל הצמיחה של חברות מריחואנה עשוי כבר לבוא לידי ביטוי בהערכות המניות הגבוהות שלהן.

האם הצמיחה האדירה בשוקי המריחואנה העולמית אכן תתרחש? אולי, אבל חשוב לזכור שמריחואנה נותרה בלתי חוקית ברמה הפדרלית בארצות הברית. וארה"ב היא גורילה של 800 קילו בשוק המריחואנה העולמי.

עדיין יש סיכוי שממשלת ארה"ב תפגע בעסקים הקשורים למריחואנה במדינות שהכשירו את התרופה. התובע הכללי האמריקני ויליאם בר אינו חובב לגליזציה של מריחואנה .

איום פוטנציאלי נוסף הוא השוק השחור. שוק המריחואנה החוקי בקליפורניה נפתח בינואר 2018.
עם זאת, המכירות עלו הרבה יותר לאט מהצפוי, בעיקר בגלל הזמינות של מריחואנה בשוק השחור במחירים זולים יותר.

כמו כן, על המשקיעים לשים לב לכך שחברות הקנאביס הגדולות בקנדה לא יקיימו פעולות משמעותיות בארה"ב כל עוד קיימים בה חוקים פדרליים נגד מריחואנה, מה שמגביל את השוק הכולל שלהם.
למרות שרבים מצפים שהביקוש הקנדי יעלה על ההיצע בהתחלה, סביר להניח שתוך שנתיים יהיה שפע של היצע קנאביס במדינה. כשזה יקרה, מניות קנאביס קנדיות עלולות להיות בבעיה אם שווקי הקנאביס הרפואי הבינלאומיים לא יוכלו לספוג את כל הקיבולת העודפת.

יתכן, כמובן, ששוק המריחואנה העולמי יצמח במהירות כמו בתחזיות. האם מובטח שמניות מריחואנה ימריאו אם זה המצב? לא בהכרח.

הציפייה לצמיחה האדירה מגולמת במחיר המניות של מרבית מניות הקנאביס.

בנוסף, ייתכן שמשקיעים מסוימים יעדיפו להימנע ממניות קנאביס פשוט משום שאינם אוהבים לקנות מניות של חברות שעסקיהן מתמקדים במוצר, שירות או תעשייה שחלקם רואים כלא מוסרי. אם אתה שייך לקטגוריה הזו של משקיעים, אתה בחברה טובה. המשקיע האגדי וורן באפט דחה לפני שנים הזדמנות לקנות חברת טבק גדולה מכיוון שהוא לא רוצה את הסטיגמה של השקעה בטבק. סדרת הסרטונים הזו מלמדת את עקרונות ההשקעה של וורן באפט

לסיכום

חלק מהמשקיעים עשויים להרוויח כסף רב ממניות מריחואנה בשנים הקרובות. עם זאת, סביר להניח כי חלק מהמשקיעים יפסיד במניות מריחואנה. ההחלטה האם להשקיע בקאנביס ובמניות מסוג אלו או להתרחק תלויה באיזו מידה נוח לכם לקבל את הסיכונים הכרוכים בתעשיית הקנאביס, בצמיחה גבוהה ובתנודתיות גבוהה.

 

קבל בחינם את המדריך לאיתור מניות מתחת לראדר

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך