דף הבית שוק ההון מניית עליבאבא בהנחה. להתנפל או להתקפל?

מניית עליבאבא בהנחה. להתנפל או להתקפל?

מניית עליבאבא נמצאת בירידה וזה בדיוק הזמן לקנות אותה. אז מדוע לקנות מניה בירידה, מתי היא עתידה לעלות והאם זה מתאים לסוחרים מכל גוון קשת ההשקעות?

מניית עליבאבא - האם זהו הזמן להשקיע?
0

אפשר להבין למה הרעיון של השקעה במניה שנחלשת נשמע מוזר.
אחרי הכל, למה לקנות מניה מדשדשת, אם אפשר להשקיע במניות שמציגות ביצועים גבוהים?

התשובה הפשוטה היא שזה נכון לגבי סוחרים ומשקיעים לטווח קצר שחייבים להשתמש בתנודות מחיר חזקות, ולדלג למעלה על שיאי מחיר של מניות חמות, כדי להבטיח את הרווחים שלהם.
לעומת זאת, מבחינת משקיעים ארוכי טווח, חולשה היא הזדמנות. כשמניות סובלות מירידות מחיר עמוקות בזמן שהעסקים שלהן פורחים – זה סימן להתנפל.
אולי זה ייקח רבעון או שניים, אולי שנה, עד שהרווח יגיע. אבל הוא יגיע.

למה מניות BABA כל-כך מעניינות?

מניית עליבאבא מוגדרות כרגע כשוק דובי בנקודת השפל שלה, המניה ירדה בכמעט 34%. זה נשמע מעט מפחיד, אבל אם נשתמש בפרספקטיבה יותר רחבה נראה תמונה שונה.

בימים האחרונים, מניית עליבאבא נסחרת מעל לשיא כל הזמנים שלה שנרשם בינואר 2020 (טרום מגפת הקורונה). מאז היא המשיכה בהתאוששות וטיפסה שוב למקום בו היתה ביולי 2020. הנתון הזה מעיד שכנראה לא מדובר במגמה מתמשכת.
להיפך, ירידת מחיר כזו – למרות שהכנסות החברה רק צומחות, הופכת את עליבאבא להשקעה עם פוטנציאל רווח יוצא-דופן.
הערכה הזאת מתחזקת עם ניתוח של כלל הנכסים, תחזית הצמיחה והערכת השווי העתידית של החברה.

צמיחה – ההערכות הנוכחיות מכוונת לצמיחה של כ- 39% בהכנסות בשנת 2021 וצמיחה של 31% בשנת 2022. מרשים.
רווח – אנליסטים מעריכים שכבר השנה תירשם צמיחה של 24% וצמיחה נוספת של 9.3% בשנה הבאה.
הערכת שווי – החברה מחזיקה באתרי המסחר האלקטרוני הגדולים ביותר בסין, שוק צומח עם אוכלוסייה של 1.4 מיליארד בני-אדם. האתרים האלה, Tmall.com ו- Taobao.com – הם גם מהאתרים הפופולריים ביותר בעולם.
יתרון תחרותי – למרות שאמזון ותיקה ממנה, הביצועים הפיננסיים של עליבאבא, טובים בהרבה מביצועי המתחרה הגדולה מאמריקה. בשנה שעברה, הרווחיות התפעולית (רווח תפעולי ביחס להכנסות) של עליבאבא היתה כ–17% לעומת כ–6% באמזון.
יותר מכך, בכל אחת משבע השנים האחרונות הרווחיות התפעולית של עליבאבא היתה גבוהה משמעותית מזו של אמזון או ווולמארט.

וזה רק קצה הקרחון הסיני. עליבאבא היא יותר מאימפריית E-commerce וחברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ- חצי טריליון דולר. מדובר למעשה במערכת אקולוגית דיגיטלית ענקית, עם מניפת שליטה במגוון עסקים הכוללים מחשוב ענן, מדיה דיגיטלית ובידור, ויוזמות חדשנות.

האתגרים בדרך למעלה

הנה חידה סינית לא עתיקה – אם עליבאבא מוכיחה צמיחה בריאה, הערכת שווי זולה ונכסים מדהימים, למה המניה שלה נסחרת בהנחה של כמעט 30% ממחיר השיא שלה?
רמז: סין.
מדינת הענק אמנם מציעה הזדמנויות מדהימות לטווח הארוך, אבל היא גם מערכת שלטונית ריכוזית, בשליטת מפלגה קומוניסטית שנוהגת להתערב בשווקים המקומיים בכל פעם שנדמה לה שזה משרת את האינטרסים שלה.

בין הגורמים לחוסר הוודאות סביב ענקית הקמעונאות אפשר לציין את ההשבתה ברגע האחרון של הנפקת ANT, חברת הפינטק והזרוע הפיננסית שלה. מהלך שגרם לטלטלה במחיר המניה.
בנוסף, הרשויות בסין הטילו לאחרונה קנס בסך 2.8 מיליארד דולר נגד עליבאבא, במסגרת חקירת הגבלים עסקיים שנוהלה נגדה. מעבר לקנס הגבוה, ההנחה היא כי החברה תידרש מעתה לפעול בשקיפות יותר גדולה. ייתכן שהיא גם תידרש בהמשך למכור מספר חברות בת, מה שעשוי להשפיע על מחיר המניה בטווח הקצר .
ועדיין, אם עליבאבא תצליח להשאיר את החיכוכים עם הממשל הסיני מאחוריה, מניית BABA נמצאת בעמדת זינוק מצוינת להפוך את המחצית השניה של השנה להפגנת כוח מרשימה.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק


מי את עליבאבא?

חברת עליבאבא נוסדה בשנת 1999, על-ידי ג'ק מא, 18 חברים והון התחלתי בסך- 60 אלף דולר. מא, מורה לאנגלית לשעבר מהאנגז'ו, סין, חלק עם חבריו את האמונה שהאינטרנט ייצור תנאי משחק שווים יותר, בכך שהוא יאפשר למפעלים קטנים למנף חדשנות וטכנולוגיה לצמיחה ולתחרות יעילה יותר בענקי הכלכלה המקומית והעולמית.
עם השנים, עליבאבא פיתחה כוורת של פלטפורמות מסחר בעלות מודלים עסקיים נפרדים היוצרים עוצמה חסרת תקדים ויתרון תחרותי מתמשך. אתר הקניות הפופולרי עלי-אקספרס, הוא אולי המוכר לנו ביותר כאן בישראל, אבל הוא רק חלק קטן מפעילותה, שכיום גדולה יותר מאמזון ואי-ביי ביחד.

נכון להיום, עליבאבא מחזיקה בקרוב ל-80% משוק ה-E-commerce בסין. בכל חודש כ-420 מיליון איש משתמשים בזירות המסחר המקוונות שלה – יותר מ- 75% ממספר הגולשים באינטרנט בסין. הפעילות הקמעונית במדינת האם אחראית ל-79% מהכנסות עליבאבא, והשאר מגיעות בין היתר, מפעילות סיטונאית, פעילות ענן, פעילות בינלאומית ועוד.

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך