דף הבית שוק ההון למרות החששות, מניית עליבאבא היא הזדמנות, לדברי אסטרטג ההשקעות Mr. smart money

למרות החששות, מניית עליבאבא היא הזדמנות, לדברי אסטרטג ההשקעות Mr. smart money

חברת עלי באבא עומדת לפני הרבעון הטוב ביותר בתולדותיה, וצפי הצמיחה שלה לשלוש השנים הבאות עומד על 30% לשנה. התחזית החיובית בולטת על רקע גל של חדשות שליליות הנוגעות ליחסיו של ג'ק מא, מייסד החברה עם הממשל הסיני ועל רקע האתגרים המשפטיים והפוליטיים איתם עליבאבא מתמודדת.

מניית עליבאבא היא עדיין הזדמנות נהדרת עבור משקיעים
0

אנליסט המניות הפופולרי מר סמארט מאני סקר את ההתפתחויות בגזרת הענקית הסינית, ניתח את מצב החברה וחזר עם מסקנה אופטימית.

בסדרת ציוצים ארוכה שפרסם לאחרונה בטוויטר מתייחס אסטרטג השקעות למספר נקודות מפתח אליהן. בתחילת הדברים מר סמארט התייחס להחלטתו המפתיעה של הממשל הסיני לבטל את הנפקתה המתוקשרת של ANT, זרוע ה- FINTECH של עליבאבא.

כזכור, הרשויות בסין הקפיאו את ההנפקה, יומיים בלבד לפני שזו עמדה לצאת לפועל והציבו בפני ANT שורה של תקנות חדשות ובעיקרן – דרישה להלימת הון גבוהה יותר אצל המלווים, הגבלות על גובה ההלוואה ודרישה לשיתוף מידע על הלווים.

לדברי מר סמארט, ניתוח מדוקדק של הדרישות הרגולטוריות מבהיר שהתקנות החדשות הן סבירות ואף עשויות דווקא לסייע לה בעתיד.
"לגבי Ant -אפשר לטעון שהדרישות החדשות די הגיוניות. הן מורידות את המינוף בביזנס ובעצם גם את הסיכון על המערכת הפיננסית עצמה. וזה לא בהכרח דבר רע. מבחינת האופק של החברה, אני לא רואה כאן הרעה אמיתית. זה לא שהם ינטשו את העסק, תהיה כאן היערכות מחדש, שינוי מבני כזה או אחר".

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

על פי האנליסט, הפחד בשווקים בנוגע לעתידה של מניית עליבאבא נובע בעיקר מכך שהחקירה שנפתחה על ידי הרגולטורים הסיניים מצביעה על תסריט אפשרי לפיו עליבאבא תפורק משליטתה כמונופול, הן בתחום ה-E–COMMERCE והן בתחומי הטכנולוגיה האחרים בהן החברה עוסקת.

נקודה אחרת אליה מתייחס האנליסט היא מעמדה הפוליטי של עליבאבא ובמיוחד מצב מערכת היחסים המורכבת של ג'ק מא מייסד החבר, עם הממשל הסיני הריכוזי.

מר סמארט סוקר את השתלשלות הדברים ומסביר כיצד מא, מורה לאנגלית לשעבר שהצלחתו המטאורית הפכה אותו לגיבור עממי בסין, הפך למטרה לחיצי ביקורת ציבוריים וממסדיים.

"ככל שסין התעצמה, ומס׳ המליונרים בה עבר את ארה״ב והודו ביחד, הציבור החל להרגיש שההזדמנויות הולכות ונסגרות בפניו. החלום הגדול להפוך לג׳ק מא הולך ונהפך קשה יותר ויותר, בזמן שג׳ק מא בעצמו הופך לעשיר יותר…גם המונופולים הטכנולוגים הולכים ומתעצמים, וצוברים מידע אישי על הציבור…

מבחינת הממשל זה מתחיל להוות איום, בוודאי כאשר הם לא חלק מהעניין וגם לא ממש ששים לשתף אותם. דגל אדום במיוחד היה המפגש שלו עם טראמפ ב- 2016.

זה בוודאי לא תרם לתחושות של הממשל כלפי היזם הסיני. האקלים הזה גורם לשיפט בדעת הקהל (שניזון גם מדימויים שהזין אותו הממשל) עד שמא הופך לדמות שניתן להגדיר אפילו כשנואה".

למרות הקשיים הניצבים בפני מא וענקית המסחר המקוון, מר סמארט מעריך כי שורת הצעדים האחרונה של שלטונות סין לא נועדה להכשיל את עליבאבא וכי המשבר יסתיים באופן שאמנם ירסן את עוצמתה של ויכלול שינויים רגולטוריים, אך יאפשר לחברה להמשיך לצמוח.

בין הסיבות המרכזיות לכך מר סמארט מציין את העובדה כי 80% ממניות עליבאבא נסחרות בארה"ב ורוב מוחלט של מחזיקי המניות נמצא מחוץ לסין. סגירת עליבאבא, או נקיטת צעדים חריפים מדי, יגרמו למחיקת ערך עצומה. אירוע המנוגד לחלוטין לאינטרסים של סין, השואפת להיות המעצמה הכלכלית המובילה בעולם.

"גם במהלך העניינים הרגיל החברה תמיד נסחרה בסוג של דיסקאונט אל מול חברות דומות, בשל הסיכון הסיסטמטי מעצם היותה סינית והפחד ממה שהממשל הריכוזי עשוי לעשות. כך שמהלך כזה בוודאי לא יעודד משקיעים זרים להשקיע בחברות סיניות – ולא ממש ברור איך זה משרת את האינטרס שלהם…אם תהייה פה השמדת ערך בקנה מידה קולוסאלי למוסדיים הזרים והחברות הזרות…תהיה פה כאמור בעיה רצינית לכלל החברות הסיניות.

זה יכול לקחת זמן, (יכול גם לא) המניה עשויה להיסחר בעצבנות בטווח הקרוב, אבל בטווח הארוך אני רואה כאן הזדמנות לאסוף בזול מניות של חברה שהשווי האמיתי שלה אמור להיות באזור הטריליון דולר".

רוצה לדעת עוד על מניות מתחת לראדאר? סדרת הסרטונים (החינמית) הזו בדיוק בשבילך

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך