דף הבית השקעות כסף חכם משבר הקורונה – מנוף או משקולת למשקיעים?

משבר הקורונה – מנוף או משקולת למשקיעים?

ווירוס הקורונה תפס את העולם לא מוכן, בשיא הגלובליזציה כאשר הגבולות בין המדינות כמעט ולא קיימים ויחסי הגומלין בשיאם – פתאום כל העולם נכנס למגבלות תנועה חריגות והפאניקה השתלטה על חיינו.

משבר הקורונה יכול להוביל לעליה במדרגה מבחינת ההון האישי שלכם ומבחינת האיכות שלכם כמשקיעים.
0

חשוב לציין שחלק ניכר מהפאניקה נובע מכמות הכותרות סביב נגיף הקורונה, אכן מדובר במקרה מאד לא נעים אבל ההשפעות הפסיכולוגיות סביב האירוע הן אלו שיכריעו את הכף – האם מדובר על משקיע חזק ומתוחכם אשר ישתמש בסיטואציה הזו כמנוף או שמדובר במשקיע שיקבע את ההפסד ויצטרף לססטיסטיקה העגומה של "המשקיע הממוצע" שמשיג לאורך זמן תשואה פחותה משמעותית מאשר ממדדי ההשקעה השונים. שימו לב לגרף שלפניכם שמלמד על התשואה של המשקיע הממוצע (העמודה השמאלית ביותר) לעומת אפיקים אחרים:

גרף המתאר את התשואה של המשקיע הממוצע
גרף המתאר את התשואה של המשקיע הממוצע

הגיע הזמן להשיג יותר מהמשקיע הממוצע, בוא ללמוד את עקרונות ההשקעה של המשקיעים מצליחים בעולם>>

לא צריך לעשות תואר בכלכלה כדי להבין שהשאלה היא הרבה יותר פילוסופית מאשר השקעתית: האם אני מזהה משבר ארוך טווח שנתקשה להתאושש ממנו כחברה אנושית, ואז זה לא באמת משנה איך אני מושקע כי לכסף לא יהיה ערך בעתיד הנראה לעין… או שמדובר על משבר חולף שבמהלכו יווצרו הזדמנויות שיכולות לגרום לי לעלות מדרגה מבחינת ההון האישי שלי ומבחינת האיכות שלי כמשקיע.

 

האם ניתן לנצל את המשבר הנוכחי לצמיחה פיננסית?

במשברים הללו נולדים משקיעים טובים יותר, חכמים יותר ומתוחכמים יותר אשר ממנפים את המצב לטובתם. מנקודת מבט המשקיע משברים פיננסיים מתנהלים כמו האבולוציה בטבע – החזקים והעמידים נשארים בשוק עם הון גדול יותר ויכולות טובות יותר והמשקיעים שלא התנהלו בחכמה ולא פעלו לפי אסטרטגיה סדורה מקבעים את ההפסד ונפלטים משוק ההשקעות וכתוצאה מכך מונעים מעצמם בחירות בעתיד.

 

איך מנהלים תיק השקעות באירועים כמו משבר הקורונה?

בניגוד לתפיסה הרווחת, תיק המשקיע אמור להיות ערוך לאירועים מהסוג הזה. פיזור נכון של נכסים והקטנת המתאם בין ההשקעות בתיק אמורים להגן על תיק המשקיע בתקופה שבה ישנה אי וודאות בשווקים ושברבורים שחורים כאלה ואחרים מתחילים לצוץ ומרעידים את תיק ההשקעות של המשקיעים.

 

כיצד ניתן להפוך את משבר הקורונה להזדמנות פיננסית?

צריך להתייחס לצורך שלנו בכספים, להגדיר מטרות ולדעת להיות ממושמעים בתקופות שכאלה, להפוך את המשבר להזדמנות ולנוע קדימה במקום לכרות בור שלא נוכל לצאת ממנו. בתקופה שכזו כדאי להיעזר באנשי מקצוע, לחזק את התזה שלנו במספרים ובעובדות ופחות בתחושות כי כמו בכל תקופה של ירידות – הסנטימנט שולט ומכתיב את התנועה. בתקופות הללו כל בשורה טובה מקבלת כותרת משנית בתחתית העמוד וכל הודעה שלילית מככבת בחלק העליות. המשקיע הישראלי גם ככה פסימי מטבעו, התקופות הללו גורמות לו להגדיל את הפערים ולהרחיק את המשקיע מחופש כלכלי או מבחירה חופשית בעתיד.

 

מה ניתן להסיק מהמשבר הכלכלי הנוכחי?

המסקנה מהאירוע הזה היא כמו מאירועים קשים אחרים בהיסטוריה הכלכלית, החברה  האנושית תדע להתאושש מהאירוע הזה וחייבים לקחת בחשבון שהצעדים הדרקוניים שננקטים כרגע הם כדי למנוע את התפרצות המגפה ולא בגלל שכמות האנשים שנדבקו היא עד כדי כך דראסטית. 

צריך להיצמד לתכנית שגובשה לגבי ההשקעות ולהיות בקשר עם אנשי מקצוע שיעזרו לכם כמשקיעים לקבל את ההחלטה הנכונה, אם אין תכנית – זהו זמן שבו חייבים לגבש תכנית כדי לדעת לצאת מהמצב הנוכחי חזקים ובעתיד גם מבוססים יותר.

 

זה הזמן לנצל את המשבר ולהפוך למשקיע מוצלח יותר! לחץ כאן>>>

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    אתר DBroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
    הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים