דף הבית התנהלות exit קורונה? זה בדיוק הזמן להביא את המכה – כך תוכלו לצמוח כלכלית מהמשבר

קורונה? זה בדיוק הזמן להביא את המכה – כך תוכלו לצמוח כלכלית מהמשבר

משבר הקורונה בעיצומו, ייתכן אפילו שהרע עוד לפנינו, אבל ברגע הראשון שיצוצו מעט חדשות טובות, השוק לא יחכה לאף אחד…האם זה הזמן להתחיל לאסוף ולהביא את המכה?

הקורונה מביאה הזדמנויות מצוינות להשקעות, לכן צריך ללמוד כיצד להתנהל כמשקיע מתוחכם דווקא במצבי משבר
0

תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה:

בניתם מכונת זמן שיכולה לקחת אתכם שלוש שנים אחורה מהיום. מה הייתם עושים? 

הנה רעיון:  אתם יכולים לבדוק את כל מספרי הלוטו שזכו בשלוש השנים האחרונות, לחזור אחורה ולשלוח את הטפסים, ארגזים של כסף. מה זה ארגזים….קונטיינרים.

עכשיו תארו לעצכם עוד סיטואציה שאתם בטח מכירים. חשבתם להשקיע במניה של חברה מסויימת כי אתם חושבים שמדובר בחברה טובה שתצמח בעתיד, למוצר שלה יש ביקוש, ואתם צופים לה עתיד גדול. אבל מה? לא עשיתם את זה בסוף, כי פחדתם, כי לא היה לכם את הביטחון, לא סמכתם על עצמכם ולא היו לכם את ה (אתם יודעים מה) כדי ללחוץ על הכפתור… ועכשיו מה?  מידי פעם אתם נכנסים לראות מה קרה עם המניה ואתם רואים שהיא לא הפסיקה לעלות.

בינתיים עברו להם איזה שלוש שנים והמניה עשתה משהו כמו 40% במהלך הזמן הזה, ואתם לא מפסיקים לאכול את הלב, כי החבר שלכם מהעבודה, זה שאתם סיפרתם לו על המניה הזו, כן השקיע בה, ועכשיו הוא לא מפסיק להקניט …אם הייתה לכם מכונת זמן, אולי הייתם משתמשים בה כדי לחזור אחורה ולקנות את אותה מניה.

אז אולי מכונת זמן אין לכם, אבל עכשיו אנחנו בעיצומו של משבר חריף בשוק ההון, ויש לא מעט חברות שחזרו למחיר שהיו בו לפני 3 שנים, ואף יותר…אולי גם החברה שלכם. אז מה אתם עושים עכשיו? מצד אחד, קיבלתם צ׳אנס נוסף, מצד שני, בשיא המשבר זה עוד יותר מפחיד, כי….יש משבר עכשיו, ואולי החברה לא תשרוד, או תיפגע יותר, התנאים הכלכליים השתנו, אז מה עושים?

למשקיע המתוחכם והסבלני התשובה ברורה. וזה אפילו יותר טוב ממכונת זמן.

אוקי,

אני מניח שהקשב שלכם עכשיו בשיאו, אז לפני שנדבר על איך אתם יכולים לזהות את אותן חברות שישרדו את המשבר ונמצאות עכשיו במחיר רצפה, בואו רגע נבין מה קורה פה, ואיך אתם יכולים לשנות את העתיד שלכם בדיוק בסיטואציה הזו, או במילים אחרות, ל-ה-ת-ע-ש-ר!

לחץ כאן להפוך את המשבר להזדמנות חייך>>>

להבין את הכרוניקה של המשבר

לכל משבר בשוק ההון, ולא משנה כרגע איך הוא נגרם, יש כרוניקה ידועה ומוכרת. זה מתחיל בציבור,שניזון בעיקר מהתקשורת שאוהבת ללבות פחדים קמאיים שמצויים בכל אחד ואחד מאיתנו, וכשזה נוגע לכסף שלנו, רוב ציבור המשקיעים, שבמילא אינו מתוחכם במיוחד בכל הנוגע להבנה בשוק ההון והשקעות, מגיב ברוב המקרים באותה צורה.

רוב הציבור חשוף לשוק ההון במכשירי השקעה ולא באחזקה ישירה של מניות. מכשירי השקעה כגון קרנות נאמנות, קרנות השתלמות, קופות גמל ופוליסות חיסכון. ברגע שנראים ניצני משבר, בד״כ אחרי שהשוק מגיע לירידות של כ- 10%, הציבור נכנס לפניקה ומתחיל למכור. המכירה באה לידי ביטוי בפדיונות מקרנות הנאמנות, במעבר למסלולים סולידיים יותר במכשירים פאסיביים, ולעיתים גם בשבירת קופות והחזרת הכסף למקום מבטחים בבנק.

הפדיונות הללו מובילים לזריקת סחורה בחזרה לשוק, בצורה רוחבית וללא הבחנה. כך למשל כבר בתחילתו של משבר הקורונה היינו עדים לפדיונות של כ- 6 מיליארד שקלים בתוך כמה ימי מסחר בודדים.

העניין הזה מוביל לכך שגם חברות טובות ויציבות, שהפעילות שלהם לא אמורה להיפגע בצורה רצינית בעקבות משבר הקורנה, או אפילו להתחזק (כמו רשתות שיווק, חברות און ליין, גמייניג, תקשורת וכד׳), צונחות יחד עם כל השוק.

ללמוד כיצד להתנהל כמשקיע מתוחכם במהלך משבר הקורונה

המשקיע המתוחכם מסתכל על הסיטואציה ומבין שני דברים: אחד, האנושות כנראה לא תיכחד, המשבר הזה יגמר וסביר להניח שבעוד שנה מהיום כל הסיפור הזה יראה לנו כמו חלום רחוק….ואם זה באמת המצב אז הוא מבין עוד משהו: יש פה כסף על הרצפה. כסף על הרצפה בצורת חברות טובות, מוכרות, גדולות ויציבות, עם פעילות עסקית ריווחית ורבת שנים, וזה הזמן להתחיל לאסוף אותן, כי בעוד שנה שנתיים, המחיר הנוכחי שלהם יראה כמו חלום רחוק והזוי, ואתם לא תסלחו לעצמכם שהייתם שם, ראיתם את זה, ולא עשיתם עם זה כלום…

בדיוק כמו בפעם שעברה.

 

ללמוד לא לפחד מהזדמנויות

אני יודע מה אתם חושבים לעצמכם, מה אם המשקיע המתוחכם כן טועה, והמצב יהיה הרבה יותר גרוע והאנושות כן תיכחד? או לכל הפחות המדינה תפשוט את הרגל… ובכן, במקרה כזה, גם הבנק שלכם יקרוס, ולכסף שלכם במילא לא יהיה ערך, אז מה זה כבר משנה מה תעשו איתו עכשיו..אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו שאחרי כל משבר, מגיעה התאוששות מרשימה.

תבינו, זה הזמן להביא את המכה.  משבר כזה מגיע פעם בהרבה שנים, לא יהיו עוד הרבה הזדמנויות כאלו בימי חיייכם, וגם אם יהיו, אז קחו בחשבון שתצטרכו לחכות עוד איזה 10-15 שנה בשביל זה.

לא לתזמן את התחתית

שתי עצות לפני שאתם רצים להסתער. ראשית, אל תנסו לתזמן את התחתית, זה בלתי אפשרי. ההתנהלות הנכונה היא להתחיל ולנגוס בביסים לפי מידתכם, בחברות שאת חושבים שישארו פה וישגשגו גם אחרי המשבר. קחו בחשבון שיכול להיות שתשקיעו בחברה כזו והיא תמשיך לרדת, אבל זה לא צריך לשנות לכם, כי אתם מסתכלים לטווח הארוך. אז גם אם בטווח הקצר תפסידו עשר או אפילו עשרים אחוז אחרי הקנייה, תזכרו שאתם כרגע במכונת זמן, ואתם יודעים מה יקרה לחברה הזו בעוד שלוש שנים מהיום…

עצה שניה, לפני שאתם יוצאים לדרך, תוודאו שיש לכם את הכלים להבחין בין החברות הטובות באמת, שיתגברו על המשבר וימשיכו קדימה מבלי להסתכל לאחור, לבין אלו שעשויות באמת לקרוס ולהעלם מהשטח, או לבלות שנים ארוכות בחיפוש הדרך חזרה למה שהיו. כדי לעשות את זה מומלץ בחום לצפות בסדרת ההדרכות הזו

זה הזמן לנצל את המשבר. לא תהייה עוד הזדמנות>>>

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    משבר הקורונה בעיצומו, ייתכן אפילו שהרע עוד לפנינו, אבל ברגע הראשון שיצוצו מעט חדשות טובות, השוק לא יחכה לאף אחד...האם זה הזמן להתחיל לאסוף סחורה איכותית ולהביא את המכה?