דף הבית כלים למתחיל "רגע לפני הפנסיה, הגיעה לידי ירושה גדולה ואני לא יודעת מה נכון לעשות"

"רגע לפני הפנסיה, הגיעה לידי ירושה גדולה ואני לא יודעת מה נכון לעשות"

הירושה הגדולה של אורנה, בת 56, מנהלת חשבונות בחברת תעבורה עושה לה כאב ראש גדול. מחד, הרצון לצאת לקרוז גדול כמו חברותיה למטבחון השבועי, מנגד הרצון לסייע לשלוש בנותיה. נפגשנו איתה לשיחה פתוחה על הדילמות המסעירות בחייה.

מה אפשר לעשות עם ירושה גדולה והדרכים למקסום הפטונציאל הכלכלי שלה
0

אז מי את, אורנה? 

 

"שמי כאמור אורנה, בת 56, מנהלת חשבונות במקצועי בחברת תעבורה גדולה ומשתכרת מצוין – 20 אלף ₪ בחודש. אני גרושה מאושרת ואם לשלוש בנות נפלאות. שתי הגדולות לומדות באוניברסיטה, לגדולה גם יש חבר כבר שנה וחצי והקטנה קרבית, משרתת בבסיס הדרכה בדרום. 

 

קמתי לאחרונה מאבל על אמי האהובה, שהלכה לעולמה בטרם עת בגיל 77. היא עשתה חיים עד יומה האחרון שהגיע בפתאומיות (התקף לב), אבל הספיקה טרם מותה להכין צוואה. כשהיא נפתחה, הייתי המומה. אמי הורישה לי 4.5 מיליון ₪ בנדל"ן, בהשקעות מוצלחות וכסף מזומן שהוחזק בחשבונות בארץ ובחו"ל". 

יש מחשבות מה לעשות עם הכסף? 

post-btns

"ברור שיש ומכאן הדילמה. "במטבחון" הקבוע שלנו בשישי האחרון, חברתי ניצנה זרקה באגביות שבוודאי תרגלה עוד בבית, שבעוד מספר חודשים היא יוצאת לקרוז בקאריביים. עוד קרוז. אני לא מקנאה חלילה, אך רק לפני מספר חודשים היא הייתה בקרוז באזור הפיורדים באיסלנד, שלא הפסיקה לדבר עליו במטבחונים שלנו – כך אנחנו קוראות לפגישות שלנו בבית הקפה האהוב בשכונה. כל קרוז כזה עולה עשרות אלפי דולרים ותמיד השתגעתי מהיכן יש לה כסף לממן את כל הפלגות היוקרה הללו. גם יתר חברותיי למטבחון כבר היו פה ושם בקרוזים ליעדים קרובים. רק אני טרם הספיקותי, כמו שנהוג לומר. "איזה כיף לך", אמרתי לה כמצופה, אבל בפנים, בגרון, בלעתי גוש. מקנאה, בטח שמקנאה. 

 

אז אין התלבטות – את יוצאת לקרוז, לא? 

 

זה לא כל כך פשוט אבל חייבת לחלוק שהמחשבה הראשונה שעברה לי בראש, ברגע שנודע לי על היקף הירושה שקיבלתי, הייתה לספר באגביות לניצנה במטבחון הקרוב שאני גם יוצאת לקרוז ממושך בקאריביים, בסוויטה כולל מרפסת ועם כל הפינוקים. תמיד רציתי, תמיד חלמתי, מעולם לא היה לי מספיק כסף לכך, לתחזק בית לבד, לתמוך בשלוש בנות מתבגרות, גרוש שלא ממש תומך כלכלית. עכשיו פתאום נפל עליי "הר מזומנים" והדחף הראשון היה להגשים את החלום שלי.  מרגישה קצת מושחתת, קצת שטותית.  

 

>> גם אתם קבלתם סכום נאה ולא יודעים כיצד לנהל אותו, זה הזמן להתחבר לערוץ המומחים של אינווסטור 360 ולקבל למייל מידע שימושי

 

"ואז הגיעה המחשבה הנוספת. 

 

"תגידי, נפלת על השכל?". 

 

אני לא רוצה לבזבז את כל הכסף. אני רוצה ליהנות וגם לעזור לילדים, אבל אין לי באמת מושג מהיכן ממה להתחיל. 

 

ואז נזכרתי בניצנה". 

 

איך חברתך קשורה? 

 

"לניצנה אין באמת דאגות. היא מסודרת. הגרוש שלה אמנם בעלים של מפעל גדול, משלם מזונות בזמן ותומך ביד נדיבה בילדיהם המשותפים, אך זה לא מספיק בכדי לממן הפלגות נופש בעשרות אלפי דולרים בכל פעם ליעדים שונים ברחבי העולם. באחת הפגישות שלנו, שאלתי את מה שבדרך כלל לא נהוג לשאול – ממה היא חיה? איך היא חיה ואיך היא יכולה לממן לעצמה את כל הקרוזים המטורפים האלה? 

 

במקום לשפוך עליי כוס קפה, או לנתק עמי יחסים לאלתר היא השיבה בשמחה, כאילו רק חיכתה שישאלו אותה שהיא "משקיעה". 

 

"מה זאת אומרת?", שאלנו. 

 

"אני משקיעה בשוק ההון", היא הסבירה, "למדתי איך להשקיע ואני מבצעת השקעות קטנות. בינתיים, טפו טפו, זה עובד לי טוב". 

 

אני לא ממש קונה את זה, לדעתי היא מחרטטת אותנו ובעלה מממן לה את כל השגעונות, אבל לעצמי אמרתי שאני רוצה להשקיע – גם". 

 

בשעה טובה, כבר ביצעת השקעות כלשהן? 

 

"טרם. עכשיו יש לי כסף, בהנהלת חשבונות אני מבינה, אבל אני גם מבינה שאני חייבת להשקיע נכון בכדי למקסם את הכסף שלי. בכדי להבטיח את העתיד של הבנות שלי, להבטיח את העתיד שלי ובפעם הראשונה בחיי – ליהנות". 

 

>> רוצה שהכסף שלך יעבוד בשבילך, הרשמי לניוז לטר של אינווסטור 360

 

"אז אני מחפשת מי שיכול ללמד אותי כיצד להשקיע, כבר בודקת כל מיני אופציות. לא ממהרת להתפתות למילים חלקלקות. סומכת כמו תמיד רק על עצמי, אבל מבינה שאני חייבת ידע לפני שאני משקיעה. אני לא תופסת מניצנה מבינה גדולה בהשקעות, אבל אם היא הצליחה, אז בטוח שגם אני יכולה להצליח. 

 

אה, ורק שתדע…אתמול הזמנתי את הקרוז הראשון בחיי". 

 

>> חשוב לך להבין את כללי שוק ההון, רוצה להיות בעניינים אבל בלי לצלול עמוק מידי? הרשמו לקבלת מידע ישיר מעומר רבינוביץ' 

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    אתר DBroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
    הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *