דף הבית חדשות שוק ההון חדשות טובות ל'צים' ו-2 חברות ישראליות בניו יורק – השבוע בשוק ההון 19.08.21

חדשות טובות ל'צים' ו-2 חברות ישראליות בניו יורק – השבוע בשוק ההון 19.08.21

שבוע חזק לשתי ישראליות בניו-יורק, רבעון מעולה נוסף ל 'צים', ו-2 מניות שמרוויחות מהקורונה – חדשות השבוע

1

המשקיעים השבוע יתרכזו בדבר אחד – המדיניות המוניטרית של אמריקה.

50 שנה מאז הכרזתו של הנשיא ניקסון על סיום סטנדרט הזהב הבינלאומי ב-15 לאוגוסט 1971, המדיניות המוניטרית האמריקאית עדיין במרכז הבמה – ותשומת הלב של המשקיעים תוקדש לפרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שנערכה ב-27-28 ביולי. כל רמז בפרוטוקולים של הבנק הפדרלי בנוגע לצמצום מוניטרי מוקדם יותר או רחב יותר עשוי לפגוע בשווקים.

הבנק המרכזי של אינדונזיה והבנק המרכזי הסיני יקבלו החלטות בנוגע לריבית במדינותיהם בימים חמישי ושישי בהתאמה – ופרסומים של ישיבת הבנק המרכזי האוסטרלי והטורקי יתפרסמו בימים שלישי ורביעי.

בין נתוני המאקרו אשר יפורסמו השבוע בארה"ב יופיעו נתון המכירות הקמעונאיות, התחלות בנייה ושני נתוני סנטימנט חשובים בסקטור העסקי. בגוש היורו נקבל מספר מצומצם של נתוני מאקרו השבוע אך כן נקבל עדכון לגבי הקריאות של התוצר ברבעון ה-2 ומדד המחירים לצרכן .

נכון לעכשיו, תשואת אגרת החוב ל-10 שנים של ארצות הברית נסחרת ברמה של 1.26%, ירידה של 10 נקודות בסיס מהגבוה של שבוע שעבר. מדד המחירים ליצרן גבוה מהתחזיות (7.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) ונתוני תעסוקה אחרונים חזקים מהצפי עשויים לחזק את הטענה לרמות ריבית גבוהות יותר.

נתוני תעסוקה חזקים עבור חודש יולי הציתו מחדש את החשש בנוגע לצמצום תוכנית הרכישות של הפד ולמרות שהשווקים מקבלים את התפיסה של הפד כי האינפלציה היא זמנית, הנתונים נותרו מעורבים: מדד המחירים לצרכן לחודש יולי הגיע מתחת לצפי אך מדד המחירים ליצרן רשם עליית שיא לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

בנוסף, מספר המשרות הלא חקלאיות נמצאות ברמה נמוכה של כמעט 5.7 מיליון משרות מתחת לרמתם לפני הקורונה ושיעור ההשתתפות בשוק העבודה עדיין מתחת ליעד של הפד כאשר ההתאוששות ממוקדת בסקטורים מסוימים במגזר השירותים.

שבוע חזק לשתי ישראליות בניו-יורק.

שתי חברות ישראליות חדשות, שהשווי המשותף שלהן עומד על 25 מיליארד דולר, פירסמו ביום שלישי השבוע את התוצאות הכספיות שלהן בפעם הראשונה – והתוצאות מרשימות. המניה הבולטת היא של מאנדיי (Monday), שזינקה ב- 23% במהלך המסחר לאחר שהעלתה את התחזיות וגם השיקה מוצר מרכזי חדש, המתחרה בוורד ובגוגל דוקס.

גם גלובל־אי (GlobalE), המרכזת בפיתוח פתרונות ללוקליזציה של חנויות אונליין, שהונפקה במאי האחרון לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר נסקה ב־12% לשווי של 11 מיליארד דולר, בעקבות דו"חות כספיים מצוינים והעלאת התחזיות.

מבין השתיים, מאנדיי סיפקה את התוצאות הטובות ביותר. חברת התוכנה דיווחה על זינוק של 94% בהכנסות ל־70.6 מיליון דולר. במקביל היא מתקרבת לתזרים חיובי מפעילות שוטפת, לעומת תזרים שלילי של 14 מיליון דולר ברבעון השני של 2020.

ההפסד התפעולי נותר דומה לזה של התקופה המקבילה, ברמה של 27.5 מיליון דולר, בעוד ההכנסות,
כמעט הוכפלו. בשורה התחתונה רשמה מאנדיי הפסד של 1.67 דולר למניה לעומת 2.79 דולר למניה בתקופה המקבילה.

החברה, שפיתחה מערכת הפעלה ארגונית, המסייעת בניהול פרויקטים, היתה אחת מהנפקות הטכנולוגיה הישראליות הגדולות של השנה האחרונה, ומאז ייצרה תשואה חיובית של 60%. לפני פרסום הדו"חות נסחרה מאנדיי סביב שווי של 11 מיליארד דולר. לאחר ההנפקה, שבמסגרתה גייסה 736 מיליון דולר, יש בקופתה של מאנדיי 878 מיליון דולר.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

לנו יש יותר גבוה!
בנייתו של המגדל הגבוה בישראל יוצאת לדרך.

קבוצת לוינשטין דיווחה ביום רביעי השבוע לבורסה בתל אביב כי חברת הבת לוינשטין נתיב הנדסה ובניין, יחד עם חברת סולל בונה נבחרו על ידי קבוצת עזריאלי לביצוע עבודות קבלן ראשי בפרויקט עזריאלי 'הספירלה' בתל אביב, שכאשר תסתיים בנייתו, הוא יהפוך לבניין הגבוה בישראל.

המגדל יוקם על חורבות בית ידיעות אחרונות בפינת רחובות בגין ומוזס בתל אביב. על המגרש שילמה עזריאלי בשנת 2013 למשפחת מוזס 374 מיליון שקל. על פי פרסומים, היקף ההשקעה המלא בפרויקט הוא 2.5 מיליארד שקל.

פרויקט 'הספירלה' כולל מגדל בן כ-90 קומות בעירוב שימושים. מתוכם כ-171 יחידות מגורים להשכרה ובנוסף שטחי תעסוקה ומסחר, מעל 7 קומות מרתפים ובסה"כ כ-180,000 מ"ר שטחי בניה. העבודות צפויות להתחיל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022. היקף עבודות הכולל ללוינשטין נתיב ושותפתה נאמד בכ-600 מיליון ש"ח.

על פי פרסומי החברה, המגדל מתוכנן על-פי קונספט של 'אורבניות חדשה' – עירוב שימושים שיכלול גם מלון. בקומות הגבוהות ועל גג המגדל מתוכננים לפעול מלון ומרחב לכנסים ולבילוי ולתצפית של 360 מעלות על תל אביב והסביבה.

בסך הכל מרוצים – רבעון מעולה נוסף ל 'צים'.

חברת צים שברה שוב את שיאי כל הזמנים. הדוחות לרבעון השני של 2021 מגלים רווח נקי בסך 888 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם בסך 1.34 מיליארד דולר. אמנם צים נהנתה מצמיחה בשוק ההובלה הימית, אך גם בניקוי ההשפעות החיוביות הסביבתיות, היא מציגה שיפור בכל פרמטר. הנה כמה נתונים בולטים העולים מהדוחות:

הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-888 מיליון דולר (לעומת 25 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד), או 7.38 דולר למניה על בסיס מדולל. ה- EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-1.34 מיליארד דולר, לעומת 145 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 820% .

כמו כן, הרווח התפעולי (EBIT) של צים ברבעון השני, הסתכם ב-1.16 מיליארד דולר, לעומת 69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 1,581%. ה-EBIT המתואם ברבעון השני הסתכם ב-1.16 מיליארד דולר, לעומת 73 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 1,495%.

בסך הכל, מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-2.38 מיליארד דולר, לעומת 795 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 200%. על רקע הנתונים הללו, צים הודיעה על דיבידנד מיוחד במזומן בסך של כ- 238 מיליון דולר, המשקפים סכום של 2.00 דולר למניה רגילה, שיחולק בקרוב למחזיקים במניות החברה. כמו כן, החברה חזרה והדגישה את כוונתה לחלק בשנת 2022, בכפוף לאישור הדירקטוריון, דיבידנד שנתי בסך של 30-50% מהרווח הנקי שלה לשנת 2021.

ולקראת סיום, הנה שתי מניות שמגפת הקורונה ממשיכה לדחוף את הביצועים שלהן קדימה:

Moderna Inc – מודרנה היא חברת ביוטכנולוגיה המתמקדת בגילוי ופיתוח של תרופות חיסונים מסוג RNA. החברה מפתחת תרופות mRNA למחלות זיהומיות, אימונו-אונקולוגיות ומחלות לב וכלי דם. יש לה 24 תוכניות פיתוח, מתוכן 14 שנמצאות בשלב המחקר הקליני. החברה מעסיקה מעל 1,500 עובדים. החיסון ל- COVID-19 של מודרנה ממשיך להיות מבוקש ברחבי העולם. לאחרונה מודרנה אף הכריזה על הסכמי אספקה חדשים עם טייוואן וממשלת יפן לספק 85 מיליון מנות נוספות של החיסון, כאשר במקביל היא מרוכזת בפיתוח גרסאות מעודכנות של החיסון.

Zoom Video Communications Inc – למקרה שעדיין צריך להציג אותה – זום היא חברת טכנולוגיית תקשורת, המספקת פלטפורמת תקשורת וידאו ושירותי ועידות אינטרנט. פלטפורמת הענן שלה מציעה וידאו, קול, שיתוף תוכן וצ'אט למכשירים ניידים, מחשבים שולחניים, טלפונים ומערכות חדרים. זום הודיעה ב -18 ביולי כי תרכוש את חברת (Five9, Inc. (FIVN, ספקית שירות למרכזי תקשורת חכמים בענן. העסקה כוללת רכישת מניות בשווי של כ -14.7 מיליארד דולר, אשר צפויה לחזק את הנוכחות של זום בשוק המגלגל 24 מיליארד דולר בשנה, ולשפר את הנוכחות של זום בקרב לקוחות ארגוניים.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    תגובות (1)

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *