דף הבית חדשות שוק ההון נדל"ן בחו"ל בהשקעה של אלף שקל! ועוד כותרות לסיכום שוק ההון

נדל"ן בחו"ל בהשקעה של אלף שקל! ועוד כותרות לסיכום שוק ההון

איך אפשר להשקיע בנדל"ן בחו"ל עם רק אלף שקלים, מה קורה למחירי הדיור בארה"ב, צפי לשיא נוסף של אינפלציה באירופה, כאשר לעומת זאת סין מגלה חסינות לאינפלציה, כנס קריפטו מעניין בהובלת מאסטרקארד וכמובן, 2 מניות דיבידנד שכדאי לשים אליהן לב

0

בקרוב, נדל"ן בחו"ל בהשקעה של 1000 שקל בלבד

רובין הוד של נדל"ן? REALTY BUNDLES – פלטפורמה דיגיטלית חדשה אשר מושקת בימים אלה, תאפשר למיליוני ישראלים חשיפה קלה להשקעות במקבצי נדל"ן בחו"ל, בהשקעה מינימלית של 1,000 שקל בלבד. זאת, לעומת סכומים של עשרות ומאות אלפי יורו הנדרשים מאלו המעוניינים להשקיע בנדל"ן בחו"ל כיום.

מדובר בפלטפורמה דיגיטלית חדשנית המחברת בין קרנות השקעה בינלאומיות בנדל"ן ובין משקיעים ישראלים. הפלטפורמה מאפשרת להשקיע בפרויקטים של נדל"ן בחו"ל בסכומים נמוכים, החל מסכום של 1,000 שקל בלבד, תוך פיזור ההשקעה והסיכונים על מגוון רחב מאוד של עשרות ומאות פרוייקטים. הסטארט אפ הישראלי כבר זכה במענק על חדשנות עסקית מטעם האיחוד האירופי ונמצא כיום בהליכי רישום של פטנט PCT.

REALTY BUNDLES, שהוקמה בסוף שנת 2019, פועלת בשיתוף עם קרנות וסוכנויות נדל"ן מרכזיות, כיום באירופה ,ובשלב הבא בארה"ב. מדובר בקרנות אשר סף הכניסה אליהן עומד בדרך כלל על מינימום השקעה של 100 אלף יורו ומעלה, אשר משקיעות במגוון סוגי נכסים במדינות שונות ביבשת: נדל"ן מניב, נדל"ן למגורים, מחסנים לוגיסטיים, דיור לסטודנטים ועוד.

לדברי החברה, בחירת הקרנות והסוכנויות בהן משקיעה הפלטפורמה נעשית לאחר סינון קפדני ועם אלו הנהנות ממוניטין טוב במדינתן. קרנות וסוכנויות אלו מסוגלות להציע מגוון רחב של נכסים אטרקטיביים ועסקאות המגובות בביטחונות.

הפלטפורמה, ביחד עם אותן קרנות, בונה מקבצים (בנדלים) של פרוייקטים בהתאם לרמת הסיכון או תחום ההשקעה, כאשר ההשקעה הכספית מבוזרת ביניהם. בכך הפלטפורמה מונעת מצב מוכר בתחום ההשקעות בנדל"ן בו כישלון בפרויקט אחד עלול להוריד את כל ההשקעה לטמיון.

נכון להיום הפלטפורמה מציעה כבר 7 בנדלים מדינתיים או אזוריים באירופה. בין השאר בנכסים בבריטניה, שבדיה, פורטוגל, ספרד ועוד. עד כה הסטארט אפ גייס כ- 8 מיליון שקל, חלקם בגיוס המונים, וכיום הוא נמצא בסבב גיוס המונים נוסף.

בהודעה שפרסמה 'ריאליטי באנדלס' צויין כי פיילוט מצומצם ושלב הרצה שביצעה החברה הסתיימו בהצלחה והאפשרות להשקיע באמצעות הפלטפורמה פתוחה כעת לציבור הרחב.

 

מחירי הדיור מאיימים על שוק השכירות בארה"ב

מחירי השכירות בארה"ב טיפסו בהתמדה בחודשים האחרונים – וכעת, לפי נתוני מרשם האוכלוסין האמריקאי, כ- 15% מהשוכרים מפגרים בתשלום שכר הדירה שלהם. כעת נראה כי הנתון המדאיג הזה צפוי להחמיר בקיץ הנוכחי – בדיוק תקופה בה פוקעים רבים מחוזי השכירות, כך שמשכירים יחתמו על חוזים חדשים, ככל הנראה במחירים גבוהים יותר.

אותם 15% מכלל השוכרים מהווים 8.4 מיליון אמריקאים, שהתקשו לשלם את השכירות החודשית בין התאריכים ה-1 ביוני ל-13 ביוני, לפי הסקר. שיעור השחורים בקרב אלו המתקשים לשלם שכר דירה היה גבוה משמעותית מקבוצות אחרות: כמעט רבע מהמשיבים השחורים מאחרים בתשלום שכר הדירה. בנוסף, גם שיעור המשיבים בגילאי 40 עד 54, בהם אנשים נוטים להגיע לשיא כושר ההשתכרות שלהם, היה גבוה באופן יוצא דופן.

נתוני מרשם האוכלוסין מעלים שאלות חדשות לגבי שוק השכירות, ומתווספים לנתונים אחרים שנאספו החודש, בשיא עונת חידוש חוזי השכירות. ישנם כ-60 מיליון משקי בית שחיים בשכירות בארה"ב, כולל רבים שחותמים על חוזים שנתיים ולכן עד כה לא הרגישו את מגמת עליית המחירים של השנה החולפת. אך זה הולך להשתנות בקיץ הנוכחי.

כ- 3.5 מיליון משקי בית השיבו שסביר עד סביר מאוד שיפונו מהבית בו הם חיים בחודשיים הקרובים לאחר שלא הצליחו לשלם שכירות. בערים, מאטלנטה ועד ניו יורק, כבר ניתן לראות עדויות להשפעה הזו על שוק השכירות.

במהלך 12 החודשים האחרונים, שכר הדירה הממוצע קפץ ב-250 דולר לחודש לכל הפחות עבור 6.7 מיליון משקי בית, לפי הסקר של מרשם האוכלוסין. כמחצית מן המשפחות השוכרות שלהן ילדים הרשומים לתוכניות הזנה חינמיות או מופחתות מחיר בבתי ספר השיבו כי סביר עד סביר מאוד שיפונו מביתם בחודשיים הקרובים.

 

צפי לשיא נוסף של אינפלציה בגוש היורו

לאחר הפתעה לא נעימה מצד האינפלציה בחודש מאי, כל העיניים בגוש היורו נשואות לקריאה הראשונה לחודש יוני שתצא ביום שישי, ה- 30/06. הנתון הסופי עבור חודש מאי עמד על – 8.1% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה – 30 נקודות בסיס מעל הקונצנזוס. מדד הליבה של האינפלציה עמד על 3.8% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה – 20 נקודות בסיס מעל הקונצנזוס.

עם המשך העלייה של מחירי האנרגיה במהלך החודש, ייתכן והנתון הכללי ייתכן ימשיך לעלות גם בחודשים הקרובים. בנוסף, בסביבה של שיעור אבטלה נמוך ועלייה בציפיות האינפלציוניות, נראה כי שכר העובדים מתחיל לעלות, לאחר שנים של גידול איטי ולכן מופעל על האינפלציה לחץ נוסף כלפי מעלה. כל אלה ההתפתחויות האלה גורמות לבנק המרכזי האירופי לעלות את הריבית לראשונה מזה עשור, בפגישה הבאה שלו בסוף חודש יולי.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

אינפלציה משתוללת? לא בסין

נתון האינפלציה בסין ב- 5 החודשים הראשונים של השנה עלה בשיעור של 1.5%, משמעותית מתחת יעד המקסימום של הממשלה שעומד על 3%. בניגוד לכך, מדד המחירים לצרכן במדינות המערב המפותחות הוא יותר מפי 4 מאשר בסין. בארצות הברית האינפלציה הגיעה ל- 8.6%, הרמה הגבוהה ביותר מזה 40 שנה בעוד בגוש היורו נרשמה אינפלציה של – 8.1%, שיא כל הזמנים.

ההסבר הפופולרי ביותר להבדל הוא הגידול השונה במאזן של הבנקים המרכזיים. על מנת להציל את כלכלת ארצות הברית שנחבטה על ידי הקורונה, מאזן הנכסים של הפד גדל ביותר מפי 2 לרמה של 8.9 טריליון דולר על פני השנתיים האחרונות.

מאזן הנכסים של הבנק המרכזי האירופי גדל ביותר מ- 60% להיקף של 9.3 טריליון דולר. מנגד בייג'ינג, שהייתה זהירה בכל הנוגע להזרמת תמריצים, נמנעה ממדיניות מרחיבה מאוד. הבנק המרכזי הסיני הגדיל מאז שנת 2020 את מאזנו בשיעור של 10% (בתחילת שנת 2022) וכבר הספיק להחזיר חזרה חצי מן הגידול נכון לימים אלו.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

שוק הקריפטו חי ובועט – מאסטרקארד ערכה כנס מטבעות דיגיטליים בין-לאומי בישראל

בעיצומה של שנה קשה בשוק מטבעות הקריפטו, המתאפיינת עד כה, בירידות ערך פראיות והרבה חששות לקראת העתיד – חברת האשראי מאסטרקארד, יחד עם מעבדת FinSec Innovation, קיימו כנס קריפטו ומטבעות דיגיטליים בינלאומי ראשון בישראל.

בין השאר, הכנס עסק בירידות בערכם של מטבעות דיגיטליים ומיזמים בתחום הקריפטו ובקורלציה להשפעת סימני האטה בשווקים המסורתיים, אתגרי ניהול סיכונים בשוק הקריפטו ועל הזדמנויות לשיתופי פעולה בין השחקנים השונים.

במהלך הכנס נאמו מספר אנשי מפתח, ביניהם עומר אונגר – מנכ"ל מאסטרקארד ישראל, אשר הציג נתונים ראשונים לגבי השימוש בקריפטו בישראל המראים כי הוא נמוך משמעותית ביחס לעולם. על פי הנתונים האלה, שיעור בעלות על מטבעות קריפטו בישראל עומד על 2-3% ביחס ל- 3%-4% ממוצע בעולם ולעומת מדינות מובילות כמו סינגפור כ- 10% וארה"ב עם 9%.

עם זאת, הנתונים גם מראים כי בשנתיים האחרונות נרשמת עלייה משמעותית בהיקף רכישות קריפטו בישראל, כאשר סך העסקאות שביצעו ישראלים ברכישת קריפטו במאי 2022 גדול פי 27 לעומת יולי 2020.

דובר נוסף בכנס היה דניאל חחיאשוילי – סגן המפקח על הבנקים ומנהל אגף טכנולוגיה וחדשנות, שסקר את החדשנות בתחום וניתח את השפעתם על מוצרים פיננסיים שונים, כגון: תשלומים, השקעות, כרטיסי תשלום ו- ברוקרג'.

כמו כן, חחיאשוילי הציג את היתרונות והחסרונות הנלווים להנפקה אפשרית של שקל דיגיטלי והדגיש מספר משימות מאתגרות העומדות בפני רגולטורים בתחום חדשני כל-כך, בעיקר בתחומים של ניטור חדשנות בתחום במקביל להגנה על הצרכנים ופיקוח על הסיכונים.

 

לפני סיום, 2 מניות דיבידנד מעניינות שכדאי לשים אליהן לב:

Plains All American Pipeline (PAA)

נתחיל עם אחת מחברות הביניים הגדולות במגזר האנרגיה בצפון אמריקה – Plains All American Pipeline, או Plains כפי שהיא מכונה, מתהדרת בשווי שוק של 7.35 מיליארד דולר וברשת צינורות של 18,300 מיילים לנפט גולמי ונוזלי גז טבעי (NGL).

הרשת של החברה משתרעת לאורך הרי הרוקי מצפון אלברטה לקולורדו, משם דרומה דרך קנזס, אוקלהומה וטקסס עד לחוף המפרץ, ומעלה המיסיסיפי בלואיזיאנה אל אילינוי. לחברה יש גם מתקני אחסון פחמימנים ומסוף באזורי האגמים הגדולים צ'סאפיק ביי, כמו גם בדרום קליפורניה.

בסך הכל, בנוסף לצינורות, הרשת של Plains כוללת יותר מ- 2,100 משאיות ונגררים, 6,000 מכליות נפט גולמי וקרונות רכבת NGL, ויותר מ-140 מיליון שווי חביות של קיבולת אחסון. זה עסק גדול, והחברה ראתה הכנסות בסך 42.6 מיליארד דולר בשנה שעברה.

ההכנסות הגבוהות נמשכו גם בשנת 2022, בתמיכת עליית המחירים בשוקי הנפט והגז. Plains דיווחה על 13.7 מיליארד דולר בשורה העליונה ברבעון הראשון של 2022, עלייה של 63% לעומת 8.4 מיליארד דולר שדווחו ברבעון המקביל אשתקד.

למרות העליות בהכנסות, תזרים המזומנים ירד, מזומנים נטו מפעילות צנחו ב- 57% משנה לשנה, ל- 340 מיליון דולר, ותזרים המזומנים החופשי ירד עוד יותר, ב-71% , ל- 200 מיליון דולר. גם הרווחים ירדו בהשוואה לשנה, מ- 51 סנט למניה מדוללת ל- 19 סנט.

ירידה בתזרים המזומנים והרווחים, לעומת זאת, לא מנעה מהחברה להגביר את חלוקת הדיבידנד. Plains העלתה את הדיבידנד שלה ב- 21% ברבעון הראשון, מ- 18 סנט למניה רגילה ל- 21.75 סנט, מה שסימן את העלייה הראשונה בתשלום מאז אפריל 2020, אז הוא קוצץ בתגובה למשבר ה- COVID. בשיעור החדש, הדיבידנד מתארך לשנה ל- 87 סנט למניה רגילה ונותן תשואה חזקה של 8.55%.

אנליסטים בשוק מציינים שלוש נקודות מפתח המניעות את הצלחת החברה: (1) PAA מתגאה כעת באחת מהערכות השווי המשכנעות ביותר במספר מדדים. (2) צמיחה קודמת מפחיתה את הסיכון להתכווצות מחדש. (3) צפי תשואות הון מואצות בשנת 2023 כאשר Plains מגיעה ליעדי המינוף שלה. (4) דיבידנד המצביע על כך שהחברה נמצאת בעמדה חזקה להגדיל אותו בעתיד.

בהתחשב בכך שהחברה רווחית ומשלמת תשואה מעל האינפלציה, השוק נותן למניה דירוג – Outperform (כלומר קנייה), ומציב את יעד המחיר שלו על 14 דולר – מה שמרמז על 35% אפסייד לשנה הקרובה. בהתבסס על תשואת הדיבידנד הנוכחית והעלייה הצפויה במחיר, למניה יש פרופיל תשואה כולל פוטנציאלי של 44%.

בסך הכל, ישנן 8 ביקורות אנליסטים עדכניות על מניית PAA, ועולה רוש ברור מיחס קנייה/החזקה של 7 ל- 1 שוול סטריט שורית ביחס לסיכויים של Plains, בהיקף של דירוג קונצנזוס של רכישה חזקה. מחיר המניה עומד כעת על 10.37 דולר ויעד המחיר הממוצע של 13.88 דולר מרמז על עלייה של 34% ב- 12 חודשים.

CTO Realty Growth (CTO)

לטובת מניית הדיבידנד השנייה נפנה לתחום הנדל"ן, שנודע מזה זמן רב בדיבידנדים הנדיבים שלו. CTO Realty Group היא קרן השקעות בנדל"ן, המחזיקה ומנהלת פורטפוליו של נכסים מניבים ב-9 מדינות. החברה ממוקמת בפלורידה, והנכסים שלה ממוקמים בדרום ובדרום מערב – מפלורידה ועד וירג'יניה, ומטקסס החוצה לנבאדה. אחזקותיה של CTO כוללות 21 נכסים קמעונאיים ומסחריים בהיקף כולל של יותר מ- 2.8 מיליון רגל רבוע הניתנים להשכרה.

CTO פרסמה את רווחיה לרבעון הראשון של 22 באפריל האחרון, ודיווחה על תוצאות מעורבות. סך ההכנסות הסתכמו ב- 17.2 מיליון דולר – בהשוואה ל- 14.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של ה- 21, מדובר ברווח של 17%. הרווח, לעומת זאת, היה שלילי ורשם ירידה מרווח של 1.32 דולר ברבעון הראשון אשתקד להפסד של 17 סנט למניה בדוח הנוכחי.

למרות שהתוצאות היו מעורבות, החברה בטוחה בעתיד, כפי שמתבטא ממדיניות הדיבידנד שלה. CTO העלתה את הדיבידנד ב- 8% ברבעון הראשון, מ- 1 דולר ל- 1.08 דולר למניה רגילה, ואז העלתה אותו שוב בהצהרת הרבעון השני. התשלום החדש הוא 1.12 דולר למניה רגילה, עלייה של 3.7% לעומת הרבעון הראשון ומסתכם בחישוב שנתי ב- 4.48 דולר. בשיעור זה, הדיבידנד ייתן תשואה חזקה של 7.3%. זה יותר מפי 3 מהתשואה הממוצעת שנמצאת בקרב חברות הנסחרות ב- S&P כרגע.

אנליסטים בכירים המסקרים את CTO, רואים סיבה לאופטימיות לגבי המניה הזו. לדבריהם, הפורטפוליו האיכותי של CTO, שמחזיקה נכסי קמעונאות ושימוש מעורב, ראה שינוי משמעותי במהלך השנים האחרונות באמצעות מיחזור נכסים וצמיחה חיצונית. הפורטפוליו כיום מתגאה בדמוגרפיה חזקה וריכוזיות בשווקי צמיחה גבוהים יותר, כולל אטלנטה, ג'קסונוויל, דאלאס, ראלי ופיניקס.

הציפיות הן שברגע שהחברה תסיים תהליך שינוי הכולל מכירת מספר נכסי משרדים ודייר יחיד, ומכירת נכסיה שאינם מניבים – יווצר זרם רווחים איכותי יותר וצמיחה יפה, שימשכו משקיעים מוסדיים. משיכה, שאמורה לבוא לידי ביטוי במחיר מניה גבוה יותר.

ההערות הללו מגיעות יחד עם דירוג ביצועים גבוהים יותר (כלומר קנייה) ויעד מחיר לשנה של $69 על המניה, מה שמרמז על פוטנציאל עלייה של 12%.

מניית CTO צברה במשך כ- 18 חודשים, שלוש ביקורות אנליסטים. כולם מעניקים ל-CTO דירוג קונצנזוס של Strong Buy. מחיר המניה הנוכחי הוא $61.45 ויעד המחיר הממוצע שלה הוא $73.67, מה שמצביע על פוטנציאל של 20% עלייה בשנה הבאה.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך