דף הבית השקעות כסף חכם איך קונים ביטקוין? (ומטבעות נוספים)

איך קונים ביטקוין? (ומטבעות נוספים)

כולם מדברים על ביטקוין, אבל איך תכלס רוכשים את המטבע הדיגיטלי הכל כך מדובר?  (וגם מטבעות אחרים כמו אתריום, ריפל ועוד) הנה מדריך קצר שיעזור לאלו מאיתנו שעדיין לא הצטרפו למהפיכת המטבעות הדיגיטליים, ורוצים לעשות את זה בקלות ובלי יותר מידי כאבי ראש.

איך רוכשים את המטבע המדובר ביותר בעולם ההשקעות - הביטקוין
1

מה צריך לעשות לפני שקונים?

כדי לקנות ביטקוין, צריך קודם כל לדאוג שיהיה היכן לאחסן אותו. האחסון מתבצע בארנק דיגיטלי, וזה יכול להיות על גבי מחשב, או באמצעות אפליקציה למכשיר הסמארטפון שלך. הארנק מאפשר קבלה ושליחה של ביטקוין. כאשר אתה קונה ביטקוין  מגורם חיצוני, תדרש לשלוח אליו את כתובת הארנק שלך, לאחר שתתבצע העסקה, הביטקוין יופיע אצלך בארנק.

 

איזה סוגי ארנקים יש?

יש בגדול שני סוגי ארנקים, ארנק "חם" וארנק "קר"

הארנק החם הוא למעשה ארנק און ליין, שהגישה אליו מהירה, והוא נוח מאוד למי שרוצה להיות דינמי, לבצע פעולות, לשלוח ולקבל ביטקוין, ולשלוח מטבעות לזירות מסחר כדי לבצע המרות למטבעות קריפטוגרפים אחרים. (על כך טיפה בהמשך) הוא נחשב קצת פחות בטוח מהארנק הקר, מכיוון שהוא נמצא ברשת, וקיימת תמיד סכנת פריצה, למרות שרוב האתרים שמספקים ארנקים חמים מספקים גם אפשרויות אבטחה מתקדמות. הארנקים החמים הם חינמיים וניתן לפתוח ארנק במהירות ובקלות באתר blockchain.info

 

 

הארנק הקר הוא ארנק חומרה אוף- ליין, הוא לא יושב על המחשב או בסמארטפון והוא אינו מחובר לרשת האינטרנט. זהו סוג של USB אליו מעבירים את הנכסים הקריפטוגרפיים, ורמת האבטחה מן הסתם גבוהה יותר. זה מתאים בעיקר למי שרוצה לשמור על המטבעות שלו בצורה בטוחה. שליחה וקבלה של ביטקוין קצת יותר מורכבת ופחות דינמית למי שמשתמש בארנק קר. ניתן לחבר אותו למחשב ובעזרת אפליקציה ייעודית לשלוח ולקבל מטבעות. בשונה מארנקים חמים, הארנק הקר עולה קצת כסף, (בד"כ המחיר נע בטווח של 50-100 דולר לרוב הארנקים) אבל זה כסף קטן אם אתה רוצה לישון בשקט בלילה. אחד הארנקים הכי מומלצים כיום בשוק הוא ארנק LEDGER.

לרכישת ארנק קר כדי לשמור על המטבעות שלך ועל השקט הנפשי שלך לחץ כאן

 

מה חשוב לדעת?

עבור כל מטבע אתה צריך ארנק ייעודי. כלומר, אם יש לך ארנק שמקבל ביטקוין, ואתה רוצה לקנות אתריום או ריפל (או כל מטבע אחר) לא תוכל לשלוח אותם לאותה כתובת ארנק, אלא, תצטרך לפתוח כתובת ייחודית לאתריום, וכתובת ייחודית לריפל, וכתובת ייחודית לכל מטבע אותו אתה מעוניין לקבל.

ישנם ארנקים שמאפשרים אחסון של כמה מטבעות במקביל, ומספקים לך כתובות ייעודיות לכל מטבע, כמו blockchain.info שמאפשר כרגע אחסון של ביטקוין, אתריום וביטקוין קאש. ארנק קר בד"כ מגיע מותאם למס' רב של מטבעות שונים.

Coinmama: Buy Bitcoins with Credit Card

אז איפה קונים ביטקוין תכלס?

ביטקוין ניתן לרכוש בכמה דרכים:

מאדם פרטי – יש לא מעט קבוצות בפייסבוק של אנשים שמציעים למכור או לקנות ביטקוין בצורה פרטית. אף אחד גם לא יוותר על העמלה המקובלת בשוק (בערך 5%). העניין הבעייתי כאן הוא האמון. לך תסמוך על בנאדם זר שיעביר לך את הביטקוין אחרי שהעברת לו כסף…

 

מברוקר – בארץ קיימים שני גופים שמשמשים כמעין ברוקר דרכם ניתן לרכוש ביטקוין . חברת ביטס אוף גולד, וחברת bit2c. שתי החברות דורשות זיהוי מלא של הקונה, וגם עמלה מכובדת בגין העסקה. החיסרון הגדול הוא דרכי התשלום. העברות בנקאיות מותרות רק בסכומים גדולים, אופציה לאשראי לא קיימת, ורכישה במזומן אפשרית אך מסורבלת.

באופן כללי בתקופה האחרונה שני הגופים לא מקבלים הזמנות בשל עומס, וגם כאשר מתקבלת ההזמנה, זמן העיבוד שלה ארוך מן הרגיל ועשוי לקחת ימים ארוכים עד שיתקבל הביטקוין בארנקך.

 

כספומט – נכון להיום יש שני כספומטים בתל אביב דרכם ניתן לרכוש ביטקוין, בשגרירות הביטקוין – בסמוך לבורסה לניירות ערך, ובחנות ייעודית ברחוב דיזנגוף 99 . אך יש מס' בעיות: ראשית, לא תמיד הם עובדים, שנית, שעות הפעילות מצומצמות, וההמתנה בתור עשויה להגיע ליותר מ-4 שעות פי דיווחים של קונים. ושלישית, הסכום היומי אותו מותר ליחיד לקנות – מוגבל.

 

כרטיס אשראי – ישנם מס' אתרים דרכם ניתן לרכוש ביטקוין (ומטבעות אחרים) באמצעות כרטיס אשראי, בצורה מאובטחת. האתר המוביל שמשמש ישראלים רבים לרכישת מטבעות קריפטוגרפיים הוא האתר: coinmama.com . באתר קיימת אפשרות לקנות ביטקוין ישירות מכרטיס האשראי (וגם אתריום, ומטבעות נוספים). בדומה לכל אחת מן האופציות שסקרנו כאן, גם כאן נדרש זיהוי של הקונה, ובהרשמה לאתר תדרש להעלות צילום של תעודה מזהה יחד עם סלפי שמאשר את הזהות שלך (קצת מביך, אבל בקטנה).

לאחר שתשלים את ההעלאה של המסמכים הדרושים, עלול לקחת לצוות האתר זמן די ממושך לאשר אותך. (כדי לקדם את הליך האישור, מומלץ לפנות לצוות האתר בעמוד הפייסבוק שלהם, ולבקש זירוז של התהליך. מעדויות של משתמשים, זה מקצר את זמן ההמתנה אבל זה לא מובטח)

 

אז איך בכל זאת אפשר לקנות ביטקוין בכרטיס אשראי ובמהירות?

צוות האתר ערך מחקר מקיף, והצליח למצוא אתר שמאפשר קנייה למשתמשים ישראלים בכרטיסי אשראי.

האתר הצרפתי bitit.io, קצת פחות ידוע לישראלים, אבל מבדיקה שערכנו, הוא מקבל משתמשים ישראלים בשמחה, מאשר אותם תוך זמן קצר (בבדיקה שלנו זה לקח פחות מ- 24 שעות), ומכבד כרטיסי אשראי מכל הסוגים (כל עוד חברת האשראי המקומית לא חסמה עסקאות עם ברוקרים של ביטקוין, כפי שקרה עם לאומי קארד, לפי דיווחים של הרבה ישראלים ברשת)

יתכן כי בעסקה הראשונה יגבילו אותך בסכום ואולי אף יבקשו ממך עוד תהליך זיהוי מהיר. בבדיקה שלנו התבקשנו להעלות גם צילום סלפי כשאנו אוחזים את כרטיס האשראי (מאסארקארד) עצמו בו ביצענו את החיוב, ותוך פחות משעה קיבלנו מייל בחזרה שהעסקה מאושרת, ואף הגדילו את הסכום בו אנו יכולים לרכוש ביטקוין מידי שבוע. הביטקוין הופיע בארנק שלנו מס' דקות לאחר מכן. כך שניתן לומר שנמצא הפתרון לרכישת ביטקוין, אתריום, ומטבעות נוספים בעזרת כרטיס אשראי ובאופן מיידי.

לרכישת ביטקוין (ומטבעות אחרים)  מאתר bitit באמצעות כרטיס אשראי – הקלק כאן

לרכישת ביטקוין (ומטבעות אחרים)  מאתר coinmama באמצעות כרטיס אשראי – הקלק כאן

 

 

איך אני ממיר ביטקוין למטבעות אחרים?

ביטקוין כאמור הוא רק מטבע אחד מתוך אלפי מטבעות קריפטוגרפיים שמציפים את השוק, וכולם מחפשים מה יהיה הביטקוין הבא. כולם תרים אחר המטבע הזול והפחות מוכר שיתפוצץ למעלה כמו הביטקוין ויעלה אלפי אחוזים. נכון להיום אין אפשרות לקנייה ישירה של רוב המטבעות, ולכן אם אתה רוצה לרכוש מטבעות נוספים, עליך להמיר את הביטקוין שלך.

הביטקוין הוא המטבע המוביל בעולם המסחר הקריפטוגרפי, וכל המטבעות בעולם הזה מושווים בערכם לביטקוין. כדי להמיר אותו למטבע אחר, עליך להירשם לזירת מסחר (בורסה) .ישנן מספר בורסות גדולות בעולם, שיכולות לשמש גם כמקום אחסון (ארנק) עבור המטבעות שלך.

אחת המובילות שבהן היא זירת המסחר binance  אשר מאפשרת מסחר והמרה של ביטקוין, אתריום וביטקוין קאש, לכמעט כל מטבע אחר שקיים בעולם המטבעות הדיגיטליים. באתר תמצא אפשרות המרה פשוטה בין צמדי מטבעות, שתאפשר לך לבצע המרה בצורה קלה. המתקדמים יותר יכולים להנות ממערכת מסחר משוכללת, הכוללת גרפים עם אפשרויות ניתוח מתקדמות (אינדיקטורים, ממוצעים נעים וכו') מגוון של פקודות, וצפייה בנתונים בזמן אמת.

אז אם קיבלת טיפ על המטבע הבא שהולך לכבוש את העולם, binance זה המקום למצוא אותו. להמרת ביטקוין (או אתריום) למטבעות אחרים לחץ כאן

 

Coinmama: Buy Bitcoins with Credit Card

תגובות (1)

  1. שלום,
    כיצד ממירים מטבעות קריפטוגרפיים לשקלים או דולרים והאם התהליך הוא פשוט ומהיר.
    כמו כן, מה העלויות הקשורות בקנייה ומכירה ובכלל זה גם היבטי המיסוי.
    תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *