דף הבית השקעות כסף חכם האם מניית מיקרוסופט היא השקעה כדאית?

האם מניית מיקרוסופט היא השקעה כדאית?

ענקית התוכנה מיקרוסופט זכתה לשבחים על המעבר המוצלח שלה ממחשוב שולחני למחשוב ענן, מה שגרם למניית מיקרוסופט לעלות. משקיעים רבים עשויים לתהות: האם מניות מיקרוסופט הן רכישה כדאית?

כל מה שצריך לדעת על מנית מיקרוסופט ועל התפתחות החברה עצמה
0

 

מיקרוסופט הוקמה על ידי ביל גייטס ופול אלן בשנת 1975 , בתחילת עידן המחשבים האישיים. מערכת ההפעלה Windows השתלטה על גזרת המחשבים האישיים. מיקרוסופט התרחבה עם השנים לתוכנות פרודוקטיביות, תוכנות שרתים, שירותי אינטרנט, משחקי וידאו וחומרת ואביזרי מחשב.

בשנת 2014, המנכ"ל הנוכחי סתיה נדלה לקח את המושכות והוביל את מיקרוסופט לטכנולוגיית הענן.

שירותי הענן של החברה כיום כוללים את אז'ור, אופיס ותוכנת ה-CRM של Dynamics. מיקרוסופט מחזיקה גם בסקייפ, לינקדאין ו- GitHub.

 

מהי ההשפעה של חוזה JEDI על הערך של מיקרוסופט?

מיקרוסופט הביסה את אמזון במרוץ לחוזה של מחלקת ההגנה של ארצות הברית, באוקטובר 2019. החוזה, המכונה JEDI, ( Joint Enterprise Defense Infrastructure) שווה 10 מיליארד דולר לאורך 10 שנים. אמזון מחתה בטענה כי ההטיה של הנשיא דאז, דונלד טראמפ, נגד ענקית המסחר האלקטרוני ניווטה את קבלת ההחלטות של הפנטגון לכיוון של מיקרוסופט.

ב -4 בספטמבר אישר הפנטגון את החלטתו להעניק את חוזה JEDI למיקרוסופט. עם זאת, אמזון ממשיכה במאבק המשפטי שלה על החוזה. ב- 15 בדצמבר הגישה אמזון תלונה בבית המשפט וביקשה משופט אמריקני לבטל את החוזה של הפנטגון עם מיקרוסופט.

אמזון היא הספקית הגדולה בעולם של שירותי תשתית ענן. ברבעון הרביעי היה לאמזון נתח שוק של 32%, על פי חברת המחקר Canalys. מיקרוסופט הייתה במקום השני עם נתח שוק של 20%, לעומת 19% ברבעון השלישי.

מיקרוסופט הגדילה את נתח השוק שלה מ -10% ל -20% במהלך 16 רבעונים, על פי קבוצת המחקר Synergy. הרווחים האחרונים באים על חשבון שחקנים קטנים יותר, אמר סינרג'י. נתח השוק הענני הגובר של מיקרוסופט היווה רוח גבית למניות MSFT.

שחקני ענן גדולים אחרים כוללים את גוגל, עליבאבא הסינית ואת Tencent (TCEHY). סך כל ההוצאות של תאגידים על שירותי ענן הגיעו ל -39.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, עלייה של 32% לעומת השנה שעברה.

בדצמבר, חשפה מיקרוסופט כי סבלה מהפרת אבטחה במסגרת מתקפת הסייבר הנתמכת על ידי ממשלת רוסיה (SWI). בנאום מרכזי ב- CES 2021 אמר נשיא מיקרוסופט בראד סמית' כי מקרה SolarWinds צריך לשמש קריאת השכמה לממשלות ולארגונים בנוגע לאיומי סייבר בחסות המדינה.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

מהן מגמות הצמיחה של מניית מיקרוסופט? ניתוח פונדמנטלי של המנייה

בסוף 26 בינואר, מיקרוסופט ריסקה את האומדנים של וול סטריט לרבעון השני שהסתיים ב -31 בדצמבר, הודות לצמיחה מעסקי מחשוב הענן שלה.

מיקרוסופט הציגה רווח של 2.03 דולר למניה, עלייה של 34% משנה לשנה, במכירות של 43.08 מיליארד דולר, עלייה של 17%, ברבעון דצמבר. אנליסטים ציפו לרווחיה של מיקרוסופט בסך 1.64 דולר למניה במכירות של 40.18 מיליארד דולר.

הדו"ח סימן את הרבעון השני ברציפות של צמיחה מואצת במיקרוסופט. זו הייתה גם צמיחת המכירות המהירה ביותר של החברה בתשעה רבעונים האחרונים.

ברבעון מרץ, מיקרוסופט צופה מכירות של 40.8 מיליארד דולר, עלייה של 16.5%, בהתבסס על אמצע התחזית שלה. ההנחיה שלה מרמזת על רווח למניה של 1.75 דולר, עלייה של 25%. אנליסטים צפו רווחים של מיקרוסופט בסך 1.58 דולר למניה במכירות של 38.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי הכספי של החברה.

מיקרוסופט נהנתה ממגמות העבודה מהבית והלמידה בבית במהלך מגפת הקורונה. המגמות הביאו לעלייה ברכישת המחשבים האישיים. כמו כן, תוכנות הענן ושירותי הענן של מיקרוסופט מסייעים לעובדים בבית ולסטודנטים.

 

מהו אז'ור (Azure) מבית מיקרוסופט?

מיקרוסופט משקיעה באגרסיביות בשירות מחשוב הענן של Azure, במיוחד בביג-דאטה ובבינה מלאכותית. זה הוביל לחידושים כמו Azure Cognitive Services, פלטפורמה המאפשרת למפתחים להוסיף בקלות יכולות AI ליישומים שלהם.

כמו כן, Azure Synapse Analytics מאחד ניתוח נתונים ואחסון נתונים, המסייע ללקוחות לחלץ במהירות תובנות שימושיות מכמויות עצומות של מידע. Azure Synapse מציע מחירים טובים יותר מ- Amazon Web Services (AWS) או מ- Google Cloud של אלפבית.

מיקרוסופט מקדמת את שירותי הענן שלה גם בדרכים אחרות. לדוגמה, בשנת 2019 היא השיקה את Azure Arc, המרחיבה את יכולות הניהול של הפלטפורמה. ובספטמבר היא הציגה את שירותי התקשורת של Azure, אשר נותנים למפתחים את הכלים להוסיף תקשורת קולית, טקסט ווידאו ליישומים שלהם.

יחד, היוזמות של מיקרוסופט סייעו בהעלאת הכנסותיה של Azure בקצב מרשים.

 

מהו הנתח של מיקרוסופט בתעשיית הגיימינג הצומחת?

ב-earnings call לרבעון השני של מיקרוסופט 2021, ציין המנכל סתיה נדלה כי החברה צוברת נתח שוק בשוק הקונסולות. הידיעה הזו הגיעה בעקבות ההשקה המיוחלת של מכונות ה- Xbox Series X ו- S שלה בנובמבר. למעשה, נדלה קרא לזה השקת הקונסולות המצליחה ביותר בתולדות החברה. ההכנסות בתחום תוכן המשחקים והשירותים צמחו ב -40% ברבעון השני של השנה, לעומת ירידה של 11% ברבעון המקביל אשתקד.

ישנם יותר מ -3 מיליארד גיימרים ברחבי העולם. וככל שהשוק ממשיך להתרחב, נוכחותה החזקה של מיקרוסופט במרחב זה אמורה לתרום חזק לצמיחה הכוללת של החברה.

 

אז מהי התמונה הגדולה של השקעה במניית מיקרוסופט?

מונעת על ידי ביצועים חזקים בכל עסקיה, צמיחת ההכנסות של מיקרוסופט הייתה מרשימה עבור ענקית הטכנולוגיה. אך הצמיחה משנה לשנה האיצה למעשה ל -17% ברבעון האחרון, כאשר החברה עברה את ה-40 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות לראשונה בתולדותיה.

על המשקיעים כמובן לעקוב אחר התקדמותה של מיקרוסופט בשמירה על צמיחת ההכנסות בכל עסקיה השונים, במיוחד בענן. אך עם כל כך הרבה מוצרים חזקים ומותג שמזוהה עם מצוינות במחשוב, למיקרוסופט יש כמה מנופי צמיחה.

 

בשורה התחתונה, האם כדאי להשקיע במניית מיקרוסופט?

לא היינו ממליצים לך להשקיע במנייה מסוימת רק בגלל כתבות שאתה קורא בתקשורת הכלכלית. המשקיעים שמצליחים לאורך זמן עובדים לפי שיטה אובייקטיבית בדוקה ומוכחת. אם אין לך שיטה כזאת, הקורס המזורז הזה יתן לך את הבסיס.

 

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *