דף הבית השקעות כסף חכם כך תשרדו את המשבר הבא בשוק ההון

כך תשרדו את המשבר הבא בשוק ההון

למרות שקשה מאוד לחזות משבר פיננסי ואפילו להצביע על הרגע בו הוא מתחיל, אתם עדיין יכולים להכין את עצמכם לבלתי נמנע ולגבש תוכנית גיבוי ראויה. מעקב רציף אחר מחזורי מסחר, יכול אמנם להקל על יכולת הנבואה – אם השוק עומד בפני ירידה, או עלייה, אך רוב-רובם של המשקיעים מנהלים את חייהם מחוץ לזירות המסחר וקופצים פנימה, או בורחים בהמוניהם – כשהמשבר/ או החגיגה כבר בעיצומם.

על אף שקשה לחזות משבר פיננסי אנחנו נעזור לכם לצלוח את המשבר הבא בשוק ההון
0

כלל ידוע הוא שכאשר אנשים מצפים למשבר פיננסי, הם יפעלו כפי שמצופה מהם לפעול: ישחקו אותה בטוח וימהרו למשוך את הכסף – 'בכדי להקטין את החשיפה ולצמצם למינימום את הנזקים העתידיים'. כלומר התנהגות המשקיעים דוחפת בפועל את השוק אל עבר המשבר – בבחינת מעשים שמייצרים מציאות.  

צונמי כלכלי אמיתי יתחולל רק כאשר משקיעים רבים משתכנעים שהוא אכן מתקרב. 

רוברט קיוסאקי, מחבר רב המכר העולמי 'אבא עשיר, אבא עני', מתריע כבר שנים בכל עשרות הספרים שכתב שבאו בעקבות ההצלחה המסחררת של הספר הראשון, שהמשבר הכלכלי הבא מתקרב בצעדי ענק ויהיה כמו מפולת שלגים, ויש בהחלט מצב שהוא מחכה לו, בכדי לנצל את מנוסת ההמונים להזדמנויות עסקיות. 

קיוסאקי לא לבד. גם משקיעים ידועים נוספים דוגמת פרד הריסון ועמר מנזור מתריעים כבר תקופה ארוכה על כך שהמשבר הכלכלי הקרוב מגיע בצעדי ענק. הציבור הרחב מגיב לאיומים אלו בשני אופנים מובהקים – הראשון שבהם הוא תסמונת 'הבת יענה', כלומר לקבור את הראש בחול ולהתעלם מכל ההתראות ואילו בקצה השני של המשוואה יש שונאי סיכון מובהקים שמשכו את כל כספם מהשוק – וניתן להניח שאוכלים כיום את הלב. 

האמת, כפי שכבר למדנו להכיר ממאמרים קודמים כאן, תהיה היכן שהוא באמצע. 

אז בואו נראה כיצד ניתן להימנע מלהפסיד כסף ואולי אפילו, רחמנא ליצלן, גם להרוויח כמה שקלים מהמשבר הכלכלי הבא. כן, בדיוק כמו קיוסאקי, הריסון ומנזור.

הנה מספר כללים שיעזרו לכם להיערך ולהפוך את המשבר להזדמנות פיננסית מכניסה: 

  • וודאו שאתם שמים לב בצורה ראויה לחיסכון האישי שלכם –  משברים פיננסיים קשורים לרוב בשיעור אבטלה גבוה, הכנסה פנויה נמוכה וסטגנציה כוללת. כל אחד יכול בסופו של דבר לאבד את מקום העבודה שלו ולכן, אולי הדבר החכם ביותר שתוכלו לקדם בעקבות קריאת מאמר זה להתחיל לחסוך מהיום. נסו להחזיק חיסכון בשווי של לפחות 6 חודשים. זה כבר תחילתו של חיסכון ראוי. 
  • השקיעו בהון האנושי שלכם. למדו משהו חדש, רכשו מיומנויות חדשות – בראש ובראשונה – אוריינות פיננסית. משפט ידוע בשוק ההון אומר כך: 'בשוק ההון – אתה מגייס כשאתה יכול, לא כשאתה צריך כי כשתצטרך – לא בטוח שתוכל'. המשמעות של משפט זה עבורכם ברורה – תלמדו את שוק ההון כל זמן שאתם יכולים, כשהמשבר יפרוץ? זה כבר יהיה מאוחר מדי ללמוד. 

אל תתן לכותרות להלחיץ אותך – לחץ כאן לגלות איך להשקיע חכם ובטוח ולחסן את עצמך ממשברים בסדרת הוידאו הכי איכותית בישראל בתחום שוק ההון

 

  • אל תחשבו לרגע שהמשבר העתידי לא נוגע לכם – הוא יגע בכולם. גם אם הנחת העבודה המבוססת שלכם היא שהמשבר הקרוב יעקוף אתכם, עדיין קיים סיכון שהתחום הספציפי שבו אתם מתמחים יתיישן בשל התפשטותן של טכנולוגיות חדשות (למשל רובוטיקה) או שינוי נוף כלכלי (מיקור חוץ למדינות מתפתחות). התחילו בכך שתקדישו זמן להפוך את עצמכם  לעובדים יקרים, שיעילותם לארגון שווה את משקלה בזהב. במקביל בנו לכם רשת חברתית חזקה, של אנשים ברמה שלכם ויותר – הן בתוך הארגון והן בתוך הענף. אנשים אלו יוכלו בבוא עת המשבר לסייע לכם להיחלץ מהמשבר. 
  • שלושת הנקודות שהוזכרו לעיל יעזרו לכם לחסוך כסף. עם זאת, הרביעית עוסקת בהפיכתו של השוק לדובי עוד יותר –  משבר הוא זמן מעולה להחיל עקרונות השקעת ערך. פסיכולוגיית השוק פועלת בדרכים מסתוריות ונכתבו עליה אין ספור ספרים ומאמרים, אולם דבר אחד טרם נאמר – יחידת הזמן המהירה ביותר בקרב המשקיעים היא המעבר מאופוריה לדיפרסיה לאופוריה וחוזר חלילה. אנשים אופטימיים מדי במהלך הפריחה ודיכאוניים ברמה אובדנית במהלך ההאטה בשוק ולכן הם האחרונים שיכולים לקבל החלטה רציונלית, שקולה ונכונה כלכלית. הם עושים טעויות קלאסיות (קונים גבוה ומוכרים נמוך) והכל מתוך לחץ. 

עם מספיק מזל (כן, גם המזל משחק פה תפקיד חשוב) ומיומנות כלכלית פיננסית, ניתן להפוך משבר כלכלי גדול להזדמנות לקנות בזול. 

אם אתם מאמינים שבעת משבר השוק ידמם קשות וייכנס למיתון עמוק, מומלץ לכם לשקול לרכוש זהב. המתכת הזו לעולם לא תצא מהאופנה.  

על ידי ביצוע הצעדים הפשוטים הללו, תגדילו את הסיכוי שלכם לצלוח את המשבר הכלכלי הבא – בוודאי ברמה טובה יותר מסביבתם הקרובה והפחות מוכנה. 

 

הגיע הזמן לגלות איך משקיעים בשוק ההון בבטחה ולחסן את עצמך ממשברים לחץ כאן לסדרת הוידאו הכי איכותית בישראל בתחום שוק ההון

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    אתר DBroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
    הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *