דף הבית התנהלות exit מהפיכה בעולם הנדל"ן

מהפיכה בעולם הנדל"ן

השקעה בנדל"ן היא ללא ספק אחד מאפיקי ההשקעה המועדפים על הישראלים, והפריחה בשוק הנדל"ן בשנים האחרונות לא יורדת מהכותרות. אנו עדים לתנופה גדולה בתחום, כאשר לא מעט ישראלים פורצים את גבולות הארץ ומשקיעים בנכסים פרטיים ברחבי העולם במקומות כמו ארה"ב, גרמניה, ספרד ועוד מדינות שונות.

השקעה בנדל”ן היא ללא ספק אחד מאפיקי ההשקעה המועדפים על הישראלים ולאחרונה גם השקעות נדל״ן בחו״ל.
0

למרות האמור לעיל, עדיין, תחום הנדל"ן נחשב למשחק השמור לאלה שידם משגת בלבד. הרי בנדל"ן, במיוחד כאשר משקיעים בחו"ל, צריך הון ראשוני, שלשכבה מאוד גדולה בארץ אין אותו. מה גם, שאלו שידם כן משגת, נמנעים מהשקעה בנכס אחד, כי כמו שהפתגם הידוע אומר, לא כדאי לשים את כל הביצים בסל אחד, ולכן גם מי שבאמתחתו ההון הראשוני הדרוש, לעיתים יעדיף שלא לנתב אותו להשקעה בנכס בודד וימנע מהשקעה בנדל"ן.

אילו הן רק חלק מהבעיות שהופכות את תחום ההשקעה בנדל"ן למועדון ששעריו סגורים בפני רוב האוכלוסיה בארץ. אבל יש עוד כמה מגבלות שעד היום היוו חסמי כניסה משמעותיים שהקשו על רבים להפוך למשקיעי נדל"ן.

כמו למשל, טווח ההשקעה, אשר נחשב לטווח ארוך מכיוון שבשונה משוק ההון שם ניתן בכל רגע ובצורה פשוטה למכור ניירות, בנדל"ן יציאה מהשקעה יותר סבוכה.

בנוסף, הנגישות של השקעה בנדל"ן לעומת שוק ההון, הרבה יותר מורכבת ומצריכה התעסקות הרבה יותר רצינית, מה שהפך את התחום למשחק של מקצוענים בלבד או לפחות הצריך זמן רב בלימוד ובהתמודדות עם אנשי מקצוע וגורמים שונים. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהשקעה בחו"ל.

כל זה היה נכון עד לאחרונה. אך כמו שהאינטרנט פרץ גבולות בתחומים שונים בעולם העסקים, כך הוא גם מעביר את עולם הנדל"ן מהפיכה. הגישה האינטרנטית בשילוב עם הקונספט של מימון המונים- שהולך וצובר תאוצה בהרבה תחומים –  הביאו את המהפיכה הגדולה שעוברת על תחום ההשקעות בנדל"ן בימינו.

תשכחו מכל מה שידעתם על השקעות בנדל"ן

תחשבו מה היה קורה אם הייתם לוקחים את כל החסמים וכל המגבלות שציינו עד כה ונותנים למישהו אחר להתמודד איתם. בתמורה הייתם מקבלים נכס אטרקטיבי להשקעה שמייצר לכם הכנסה חודשית, עם התחייבות למציאת שוכרים וניהול ותחזוק הנכס, עם אפשרות להשקיע רק בחלק מהנכס, ועם אופציה להנזיל את ההשקעה שלכם בכל רגע נתון.

זה אולי נשמע כמו פנטזיה אבל זו כבר המציאות.

זה בדיוק מה שעשתה חברת REALEXTATE שיצרה פלטפורמה חדשנית,  דרכה, כל אחד יכול, בהשקעה מינימלית של כמה אלפי דולרים לקנות יחידות בנכסים מניבים אמיתיים.

מהיום אתם לא צריכים הון ראשוני גבוה, אתם לא צריכים להתעסק עם מתווכים, עו"ד, שמאים, יועצי משכנתא, שוכרים וכל הבירוקרטיה שכרוכה בהשקעה בנכס מניב.

כיום ניתן לבצע השקעות נדל״ן בחו״ל ישירות מהמחשב
להשקיע בבית פרטי בארה"ב ישירות מהמחשב

איך זה עובד?

בשלב הראשון, חברת REALEXTATE רוכשת בעצמה נכסים מניבים בארה"ב, בעיקר בתים פרטיים. החברה דואגת לשפץ אותם במידת הצורך, ודואגת לאתר שוכרים ולהחתים אותם על חוזה שכירות. החברה גם דואגת לניהול השוטף ולתחזוקה של הנכסים אותם היא רכשה ולהתנהלות היומיומית מול השוכרים.

בשלב השני, חברת REALEXTATE מחלקת כל נכס ל- 100 יחידות השקעה ומעלה אותו לפלטפורמה שפיתחה.

בשלב השלישי, כאן  אתם נכנסים לתמונה,  מציעה החברה למשקיעים לרכוש יחידות בנכס, בהתאם ליכולות שלהם ולרצונות שלהם, כאשר המחיר ההתחלתי ליחידה בנכס הוא נמוך מאוד ועומד על כאלף דולר ליחידה.

החלום הופך למציאות

למרות שהחברה עדיין לא ממש פרסמה את הפלטפורמה שלה בישראל ועיקר הפעילות שלה כיום מתבצעת באירופה, תסמכו על החבר'ה הישראלים שמהר מאוד עלו על העניין. השמועה החלה לפרוש כנפיים, ולא מעט משקיעים ישראלים, שחלום ההשקעה בנדל"ן, במיוחד בארה"ב, היה עד היום פנטזיה רטובה עבורם, הפך מהר מאוד למציאות:

"לי אין כסף להשקיע בנדל"ן" מספרת מעין, בת 26 מת"א (השם המלא שמור במערכת)

"אבל בעזרת הפלטפורמה הזו שנחשפתי אליה דרך מכר מהעבודה, לקחתי את ה- 5,000$ שהצלחתי לחסוך ופיזרתי אותם בין 3 נכסים שונים. – כל חודש נכנס לי לחשבון החלק שלי בשכירות, ובלי קשר, מאז שקניתי את הנכסים לפני כחודשיים, הערך שלהם כבר עלה"

"בהתחלה כמובן שהייתי סקפטית " מספרת חן , 28 מרמת גן, שנחשפה לפלטפורמה של REALEXTATE בעקבות חברתה מעין.

"אז עשיתי ניסוי, הפקדתי 1,000$ קניתי יחידה באחד מהנכסים שנראו לי אטרקטיביים עם תשואה של 6.5%, ואחרי חודש, שראיתי שערך הנכס עלה ב 2%, מכרתי אותו ופדיתי את הכסף חזרה לחשבון הבנק שלי, הכל עבר חלק ובלי בעיות, ברגע שהבנתי שמדובר בחברה רצינית והכסף באמת חוזר אלי בלי בעיות, החלטתי להפקיד עוד ומאז רכשתי כבר 5 יחידות ב-  3  נכסים שונים"

גם ירון, מעצב גרפי בן 51 מכפר סבא נחשף לעניין ולראשונה בחייו החל להשקיע בנדל"ן:

"ראיתי כמה זה פשוט, ואיך בלי להסתבך ובלי כאבי ראש אני יכול להשקיע גם אלף או אלפיים דולר, לצבור שכירויות ועם הזמן לקנות יחידות בעוד נכסים – בינתיים אני משקיע כבר שלושה חודשים, בזמן הזה גם הרווחתי שכירות שוטפת וגם ערך הנכסים שרכשתי עלה ב 2% – אחרי שלושה חודשים אני מורווח משהו כמו 6% על ההשקעה שלי, אבל אני לא מתכוון למכור בקרוב – אני מתכוון לצבור את השכירויות שאני מקבל באופן שוטף ולקנות עוד נכסים בהמשך – זו הולכת להיות הפנסיה שלי"

אבירם, בן 32 רו"ח מרעננה מספר: "תמיד רציתי להשקיע בנדל"ן, אבל גם לא היה לי את ההון הראשוני הדרוש, וגם למען האמת, לא הייתה לי את הסבלנות להתעסק בכל המסביב- בנקים, שוכרים, שיפוצניקים, הכל היה נראה לי כמו כאב ראש אחד גדול, והרגשתי שכל הסיפור הזה גדול עלי…אבל מאז שנחשפתי לאתר של REALEXTATE השקעתי כבר כמעט 10,000$ אותם פיזרתי בין 4 נכסים שונים, התשואה הממוצעת שלי משכירויות היא 6%, ואין לי שום התעסקות עם שום גורם מעבר לאתר עצמו- זו מהפיכה של ממש ואני רק יכול להצטער שלא נחשפתי לזה קודם"

ראיון עם רן שטראוס מייסד החברה

הרעיון המהפכני שעומד מאחורי חברת REALEXTATE שייך לרן שטראוס, בן 35 מרמת גן, מייסד ומנכ"ל החברה. לחדים מביניכם השם הזה אולי ישמע מוכר מכיוון ששטראוס הוא אחד ממקימיה של חברת Leverate שהפכה לשם דבר בתעשיית המסחר המקוון:

"הבסיס של הרעיון , זה לשלב בין גישה אינטרנטית נוחה ויעילה, יחד עם הקונספט של מימון המונים, כדי  להנגיש את תחום הנדל"ן לכל אחד שמעוניין"

איך זה קורה בפועל?

"מה שאנחנו עושים זה מאוד פשוט, אנו מציגים למשקיעים פרוטפוליו של מס' רב של נכסים שרכשנו, בעיקר בארה"ב. מדובר על בתים פרטיים, אותם בחרנו לאחר בדיקות קפדניות שלנו, עם צוות שנמצא בשטח ומאתר עבורנו נכסים אטרקטיביים להשקעה. אנו דואגים לרכישה של הנכס, מציאת השוכרים, קבלת התשלומים מהם ותחזוקה שוטפת של הבתים על כל המשתמע מכך."

אז איפה בדיוק נכנסים המשקיעים?

"כל נכס כזה שאנו רוכשים, אנו למעשה מחלקים למס' רב של יחידות השקעה  ומציעים דרך הפלטפורמה שלנו, לכל משקיע, לקנות כמה יחידות שהוא רוצה בנכס, או לחילופין לפזר את ההשקעה שלו ע"י רכישה של יחידות  בנכסים שונים. בדרך זו הוא דואג לפזר את ההשקעה שלו."

אז אני בתור משקיע פשוט פותח אצלכם חשבון, מפקיד כסף, ויכול באופן חופשי לקנות כמה יחידות שאני רוצה בנכסים שמוצעים?

"בדיוק. כל מה שאתה צריך לעשות זה לפתוח חשבון, להפקיד אליו כמה שאתה רוצה, ואתה יכול להתחיל לקנות יחידות בנכסים".

השקעות בנדל"ן
רו שטראוס: מוביל המהפיכה

ומה קורה אז?

"מכאן זו בחירה שלך, אתה יכול להישאר עם הנכסים שקנית,  אתה יכול לקנות עוד, אתה יכול גם למכור אותם בכל רגע נתון. אנחנו דואגים שתמיד יהיה היצע מספק של נכסים כדי לאפשר לך כמשקיע את הנזילות המירבית, כך שבכל רגע נתון אתה יכול גם לקנות וגם למכור.

אז מה אני מרוויח פה בעצם?

אתה יכול להרוויח פעמיים. פעם אחת מהשכירות החודשית שנכנסת לך ישירות לחשבון בהתאם לחלק היחסי שלך בנכס, ופעם שנייה מעליית הערך של הכנסים אותם רכשת"

בוא תרחיב רגע על הנקודה הזו – אני בעצם מקבל כל חודש את החלק שלי בשכירות?

"בוודאי, זו הרי כל המטרה. נניח שרכשת מס' יחידות באחד מן הנכסים, לצורך הדוגמה נגיד שרכשת 20 יחידות מתוך 100 יחידות של אותו נכס, כל חודש אתה תקבל לחשבון שלך את החלק היחסי שלך מהשכירות שהדיירים האמיתיים ששוכרים את הכנס משלמים , במקרה של הדוגמה הספיציפית הזו תקבל 20% מהשכירות החודשית.

ואם רכשתי יחידות ממס' נכסים?

אז אתה תקבל את החלק היחסי של השכירות לפי החלק היחסי שלך בכל נכס.

ואני יכול להציע למכירה את החלק שלי בכל רגע נתון?

"כמובן, חוץ ממך יש עוד הרבה מאוד משקיעים שמעוניינים לקנות יחידות השקעה בנכסים השונים, התפקיד שלנו הוא לדאוג להיצע מספק של נכסים ושל משקיעים כדי לאפשר נזילות מירבית.

למרות  שלדעתי, גולת הכותרת של הפרוייקט הזה, זו האפשרות ליצור לעצמך תזרים חודשי, שגדל עם הזמן, ככל שאתה רוכש יותר נכסים. זו דרך מצויינת לדאוג לעצמך לפנסיה באמצעות רכישה של נדל"ן מניב. אבל כמובן שאתה יכול להציע למכירה בכל עת ולמשוך את הכספים שלך חזרה לחשבון הבנק"

אוקי, זה באמת נשמע כמו משהו חדשני ומהפכני, אבל איך אני יכול לדעת שהנכסים האלה אמיתיים ושבאמת רכשתם אותם ושהכל בדיוק כמו שאתם מספרים לי?

"שאלה מצויינת, תראה, לכל נכס שמוצע באתר, מצורפים כל המסמכים הרלוונטים, כולל חוזה הרכישה עם המחיר ששילמנו עליו, כולל הסכם השכירות עם הסכום אותו משלמים השוכרים, וכל המסמכים המשפטיים הרלוונטים – הכל שקוף לחלוטין וכל משקיע יכול לצפות במסמכים בכל רגע נתון. מעבר לכך, מי שמשקיע מעל סכום מסויים אנו מטיסים אותו על חשבוננו לארה"ב לסיור בשטח לראות את הנכסים.

חשוב גם לציין שאנו נעזרים בשירותי הליווי של משרד רואי חשבון ומשרד עו"ד מהגדולים בארץ"

אוקי, אז מה הצעד הבא, איך מישהו כמוני שיש לו אולי כמה אלפים בודדים להשקעה, יכול להתחיל להשקיע אצלכם?

"זה מאוד פשוט, כל מה שאתה צריך לעשות זה להכנס לפלטפורמה שלנו בקישור המצורף, ולפתוח חשבון ואתה מסודר. יש גם סרטון הדרכה פשוט בעברית שיסביר איך בדיוק מתנהלים בפלטפורמה שלנו, ומי שמעוניין יכול גם להשאיר פרטים ולקבל ליווי ותמיכה צמודים מאחד מחברי הצוות שלנו.

למרות שהמערכת עדיין באנגלית, והגרסה העברית שלה עדיין בפיתוח, כל התמיכה היא בעברית, ויש לנו את הצוות שילווה כל משקיע בצעדיו הראשונים ויענה לו על כל השאלות, הטכניות והמשפטיות שיהיו לו בכל שלב."

>>>>למעבר לפלטפורמה של חברת REALEXTATE לחץ כאן<<<<

לצפייה בסרטון הדרכה על המערכת המהפכנית של REALEXTATE:

איך קונים ומוכרים נכסים:

רוצה להצטרף למהפיכה? השאר פרטים ונציג החברה יחזור אליך בהקדם:

     

      הירשמו כעת!

      והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

      בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
      אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

      השאר תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *