דף הבית כלים למתחיל למה בכלל ללמוד על שוק ההון?

למה בכלל ללמוד על שוק ההון?

הרבה אנשים מתחבטים בשאלה האם לקחת קורס על שוק ההון, כאשר לכל אחד מהם מטרה אחרת. אך השאלה היא לא האם צריך ללמוד על שוק ההון והשקעות בכלל – כי בהחלט צריך. השאלה החשובה היא : למה צריך והאם המטרות שלשמן אנשים נרשמים ללימודי שוק ההון הן מטרות נכונות וריאליות

לימודי שוק ההון וקורסים בנושא השקעות הם דבר הכרחי לכל אחד
0

לפני שתחליט אם לימודי שוק ההון זה משהו שמתאים לך, כדאי לעצור שנייה ולשאול את עצמך שאלה פשוטה, למה? מה המטרה שלך ואילו בעיות אתה חושב שקורס על שוק ההון יכול לפתור עבורך?

מטרה ראשונה:

אני רוצה ללמוד על שוק ההון כדי לעשות הרבה כסף ומהר!

כבר טעות! מרבית הציבור חושב ששוק ההון זה מקום להתעשרות בין לילה, או מקום שאפשר להביא את המכה. האמת המרה היא, שזה ממש לא כך, רוב הציבור שמשקיע בשוק ההון באופן עצמאי, מאבד חלק ניכר מכספו ובגלל זה אנו שומעים לרוב משפטים כמו : "מניות זה הימורים" או "כולם מפסידים בשוק ההון"

 

אז לא, לא כולם מפסידים בשוק ההון, מי שמפסיד זה אלו שמגיעים בלי ידע מספק, ועם מטרות לא ריאליות – אם אתה נמנה על אלה שבטוחים שבשוק ההון הם ירוויחו הרבה כסף בזמן קצר, אז כדאי מאוד שתבחן שוב את המטרות שלך.

זה לא שאי אפשר להרוויח הרבה כסף בזמן קצר, אבל זה אומר אחד משני דברים: א. או שלקחת סיכונים גדולים מידי ובאותה קלות שהרווחת כך גם אתה יכול להפסיד – או במילים אחרות, הימרת ובמקרה פגעת. ב. אתה מקצוען אמיתי עם ידע נרחב וניסיון מאוד מאוד עשיר וניצלת הזדמנות חד פעמית כדי לבצע מהלך נכון (בעיקר בתקופות משבר) – אבל ביננו – סביר להניח שאתה יותר דומה לזה מסעיף א'

אז אל תתפתה – לך ללמוד על שוק ההון, אבל לא בגלל זה.

לימודי שוק ההון

 

מטרה שנייה:

אני רוצה להשקיע לטווח ארוך, כדי שהכסף שלי יעבוד עבורי, וכדי שיהיה לי מספיק כסף בפרישה

או, זו כבר מטרה ריאלית ונכונה, ואם זה הראש שלך אז אתה בכיוון הנכון. שוק ההון הוא מקום בו ניתן לעשות כסף, אך זה מצריך אורך רוח, והבנה שזה יכול לקרות רק בעבודה חכמה, שיטתית, ולאורך זמן. אם היעדים שלך הם לעוד 10 שנים ויותר, אז שוק ההון זה המקום בשבילך. (ולדעתנו: זה המקום הכי טוב להתחיל – גם אם יש לך ידע וגם אם אין)

 

מטרה שלישית:

אין לי שום מטרה, אני לא מבין בזה ולא אוהב להתעסק בזה

טעות! אם ככה אתה חושב אז כדאי שתתעורר ותבין שאם תרצה או לא, אתה מושקע בשוק ההון, אם זה בצורת הפנסיה שלך , קרן ההשתלמות שפתחו לך מהעבודה או קופת הגמל שסבא פתח עבורך בבר מצווה. כל הנכסים הפנסיונים שלך מושקעים בשוק, זה דבר ראשון.

דבר שני, בעולם של ימנו כשהריבית שואפת לאפס, לכסף הנזיל שלך אין פתרון בבנק, יותר מזה, הלכה למעשה הוא נשחק ושווה פחות ופחות משנה לשנה. או במילים אחרות, מי שלא משקיע נכון, הופך עני יותר משנה לשנה – לכן אין לך ממש ברירה, וכדאי שתיקח לפחות קורס בסיסי אחד כדי להבין שהחלטות שתקבל היום, אם זה קשור לפנסיה שלך, לקרן ההשתלמות או לכסף הנזיל שצברת בפיקדון, להחלטות האלה יש משמעות מרחיקת לכת על החיים שלך בעוד עשרים שנה. החלטה אסטרטגית אחת שתקבל היום, יכולה להיות הבדל של מאות אלפי שקלים כשתגיע לפרישה.

אתה לא חייב לפעול לבד או לנהל את הכסף שלך בעצמך, אבל אתה חייב להיות בעמדת המנכ"ל שמקבל את ההחלטה האסטרטגית היכן וכיצד יושקע הכסף שלו – כי אף אחד לא יקבל אותה בשבילך. ואם לא הבנת את זה עד היום, החלטה שתקבל בגיל 30, 40 או 50, יכולה להיות ההבדל בין רמת חיים מספקת בפרישה ובין חיי מסכנות. תחשוב על זה.

 

רוצה את ההמלצה שלנו?

זו סדרת הסרטונים הכי טובה שנוצרה בארץ שתתן לך את הבסיס שאתה צריך כדי לדעת איך להשקיע לטווח ארוך, ממש כמו המקצוענים >>>>תלחץ כאן<<<<

 

 

 

 

 

***Disclosure***

אתר DBroker מארח לעיתים כתבים אורחים ומאפשר להם להפנות את תשומת ליבם של
הגולשים להצעות של צד שלישי, כולל הפנייה בעזרת קישורים

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *