דף הבית כלים למתחיל רכישת דירה להשקעה בישראל – עדיין עסקה משתלמת?

רכישת דירה להשקעה בישראל – עדיין עסקה משתלמת?

מי שרכש דירה להשקעה בישראל בעשור האחרון, עשה עסקה טובה, וזה כמעט לא משנה באיזה אזור. אך נשאלת השאלה, האם רכישת דירה להשקעה בישראל עדיין נחשבת להשקעה טובה? או שהחגיגה נגמרה סופית וכדאי להתחיל לחפש השקעות במקומות אחרים? המסקנה שהגענו אליה: זה יותר קשור למשקיע מאשר להשקעה. הניתוח המלא בכתבה שלפניכם

האם כדאי לקנות דירה להשקעה בארץ
0

זה לא סוד שמחירי הנדל"ן בארץ עלו בצורה אגרסיבית מאוד בעשור האחרון. לריבית הנמוכה יש חלק גדול בכך, וגם להרבה כסף זר שזרם לארץ, ולפי כמה תכניות תחקירים, מדובר במילארדים של יורו , חלקם גם בשחור.

תוסיפו על כך את הניסיונות של שר האוצר לבלום את עליית המחירים, ע"י מס דירה שלישית (שבינתיים בג"צ החזיר אותו לשולחן הממשלה), והגרלת ענק למחיר למשתכן, שעשויה לעורר בעיקר אפקט פסיכולוגי ולגרום לכ- 45 אלף זוגות צעירים ושאר הזכאים לשבת על הגדר ולהמתין להגרלה. כל אלו נשמעים כמו גורמים שעשויים להטות את הסיכויים לכך שתירשם האטה בשוק הנדל"ן.

אבל…מצד שני, לא בטוח שמס דירה שלישית יבשיל לכדי חוק ממשי, ההגרלה של מחיר למשתכן תספק דיור רק לכשליש מהזכאים, וגם לא בטוח שהזוכים ירצו להמתין כמה שנים עד שחלק מהפרויקטים יקבלו היתרים. בנוסף, לא נראה שהריבית הולכת לעלות בקרוב, כאשר יחד עם זאת, הריבית על המשכנתאות כן מתייקרת.

כך שיש טיעונים לכאן ולכאן, ולכן אין מה להיכנס לתחזיות ולנסיונות לנבא את השוק…. ובכל מקרה, כמו שהמקצוענים האמיתיים מבינים, הרווח הוא בקנייה, ותמיד אפשר למצוא עסקאות מתחת למחירי השוק. כך שהשאלה צריכה להתייחס פחות למצב השוק ויותר  לסוג המשקיע.

 

השאלה האמיתית היא לא סוג ההשקעה, אלא סוג המשקיע:

מי שכבר יש בבעלותו דירה, למגורים או להשקעה, זה אומר בעיקר שני דברים לגביו:

ראשית, יש לו כבר ניסיון בהשקעות, הפחדים והכשלים הפסיכולוגים כבר מאחוריו, הוא מכיר את התהליך, ומבחינה מנטלית, קל לו יותר להתקדם לעסקאות נדל"ן אטרקטיביות יותר כמו פרויקטים של יזמות והשבחה מעבר לים, כפי שרבים מהמשקיעים הישראלים בחרו לעשות בשנים האחרונות.

שנית, הוא לא יכול להנות מהטבות המימון והמיסוי להם זכאי מי שאין בבעלותו דירה. כך שבגדול, ייתכן והגיוני יותר עבורו לחפש השקעות  אחרות.

 

דירה ראשונה להשקעה – בעיקר למשקיע המתחיל

עבור החבר'ה הצעירים יותר, אשר אין להם ניסיון, והם זכאים למימון גבוה יותר (75% משכנתה), יש הגיון בכך שהצעד הראשון שלהם בעולם ההשקעות יהיה ברכישת דירה ראשונה בארץ, זה טוב מכמה בחינות:

הראשונה, הכי קל לעשות את הצעד הראשון פה בארץ, קרוב לבית, בשפה שלנו, כשאנו מכירים את החוקים, יודעים לקרוא את החוזים, יודעים לנהל מו"מ  בעברית, עם הבנק, עם המתווכים, עם עו"ד, עם המוכרים וכו'. יש לנו תמיכה של אנשי מקצוע מקומיים, ויש לנו גישה נוחה למקורות מידע.

השנייה, היכולת לקבל מימון גבוה לעסקה, (עד 75% משכנתא כאמור) האפשרות לקבל פטור ממס רכישה, (עד תקרה מסוימת), ופטור ממס שבח (במקרה של השבחת ומכירה).גם העובדה שאין מס על השכירות המתקבלת (עד 5000 ש"ח בחודש), בסך הכל הופכות את האופציה הזו לדי משתלמת.

לכן, אם משקללים את כל הנתונים, נראה על פניו שזו השקעה לא רעה עבור מי שעושה את צעדיו הראשונים…

 

אך בכל זאת יש כמה סייגים

מי שרכש דירה בישראל בעשר השנים האחרונות, עשה עסקה טובה, וזה כמעט לא משנה היכן הוא רכש את הנכס. אך במצב היום, בדומה לשווקים הפיננסים, אנו נדרשים לבחירות סלקטיביות יותר, כבר לא מספיק לרכוש נכס רנדומלי, אלא, באקלים של היום, יש משמעות גדולה לאזור, לעיר בה נבחר להשקיע. (במרכז למשל, המחירים גם גבוהים מידי, והתשואות נמוכות מידי, לכן יש לצאת למעגל שני או שלישי, בפריפריה אפשר עוד למצוא נכסים באזור ה- 500-700 אלף, עם תשואת שכירות סבירה)

אך לא די בכך, גם אחרי שבחרנו את האזור או העיר, צריך לדעת לבחור את השכונה הספציפית, ואפילו את הרחובות המתאימים יותר להשקעה, לעיתים גם באותה שכונה ובאותו הרחוב ייתכן הבדל משמעותי בין בניין אחד לשני, כך שנדרשת פה התמקצעות.

 

ההשקעה הטובה ביותר – היא קודם בידע

אם אתה משקיע צעיר (או פחות צעיר, אבל מתחיל) שרוצה לעשות את הצעד הראשון ולהנות מההטבות המימון והמיסוי של רכישת דירה ראשונה בארץ, או אם אתם הורים שרוצים לסייע לילדים להתחיל את החיים ברגל ימין, ובכלל לכל מי שרוצה לצאת לתהליך של רכישת דירה להשקעה בישראל, מומלץ לדעת מראש על הצמתים וההחלטות שתצטרכו לקבל בדרך.

לשם כך מומלץ מאד להשקיע קצת בליקוט מידע ורכישת הידע המתאים שיעזור לכם לבצע השקעה נכונה ורווחית, במיוחד כאשר השוק נמצא במצב של חוסר וודאות.

כדאי מאוד לתכנן מראש את ההשקעה, בצורה כזו שלוקחת בחשבון את כל ההוצאות הנסתרות שאף אחד לא מספר לכם עליהם. מומלץ לבחור בשכל את האזור הכי מתאים להשקעה, ועל אילו נתונים להסתכל כאשר אתם ניגשים לבחון עיר פוטנציאלית..

 

והכי טוב זה להתייעץ עם מומחים

אם אתה מתלבט לגבי רכישת דירה להשקעה בארץ, או שכבר החלטת שזה צעד שאתה רוצה לעשות, אז כמו בכל דבר בחיים, התייעצות עם מומחים, כאלו שיש להם תוצאות מוכחות בשטח, מה שנקרא walk the talk, יכולה לקצר מאוד את עקומת הלימוד שלך, ולחסוך לך הרבה כסף על טעויות, וזמן יקר שעלול להתבזבז.

 

לצפייה במדריך למשתמש בעולם הנדל"ן >>>לחץ כאן<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *