דף הבית חדשות שוק ההון שטראוס מאבדת חצי מיליארד שקל משוויה ועוד חדשות שוק ההון מהשבוע

שטראוס מאבדת חצי מיליארד שקל משוויה ועוד חדשות שוק ההון מהשבוע

כל הכותרות המעניינות בשוק ההון, עם שוק העבודה בישראל שממשיך להתאושש, מניית שטראוס נחתכת, יוניקורן ישראלי חדש בדרך לנאסדק, אקטיוויז'ן עם דוחות מאכזבים, וכרגיל, שתי מניות ישראליות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב

0

במקביל לדעיכת האומיקרון – נתונים חיוביים לשוק העבודה הישראלי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בתחילת השבוע (שני) את הנתונים הרשמיים העוסקים בכוח העבודה בישראל במהלך חודש מרץ 2022. על פי הנתונים, אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה עומד 3.4%, זאת לעומת 3.7% בחודש פברואר 2022.

על פי הנתונים, בחודש מרץ החולף, כ- 145.3 אלף ישראלים הוגדרו "לא מועסקים", בהשוואה ל- 159.8 אלף בחודש פברואר. לעומת זאת, במחצית השניה של מרץ, אחוז הבלתי מועסקים עמד על- 3.7% (לעומת 3.2% בחצי הראשון).

עוד עולה מהנתונים כי אחוז האנשים שלא עבדו, לאחר פיטורים או סגירת מקום עבודתם עקב נגיף הקורונה במרץ 2020, יחד עם מי שנעדרו מעבודתם בגלל סיבות הקשורות בקורונה – עמד בחודש החולף על- 4.8%
(כ- 210.5 אלף איש). מדובר בירידה מחודש פברואר, אז הנתון עמד על- 5.4% (237.3 אלף בני אדם).

 

ס-ל-מ-ו-נ-ל-ה! שטראוס איבדה כמעט חצי מיליארד שקל משוויה

בעקבות פרשת גילוי חיידק הסלמונלה במספר מוצרי דגל של ענקית המזון הישראלית – מניית שטראוס נחתכה ב- 4% והורידה 450 מיליון שקל משווייה.

שטראוס, המנוהלת על ידי גיורא בר דעה, פרסמה מספר הודעות לציבור, ובין השאר, טענה שאין ביכולתה להעריך כעת את ההשפעה של המשבר על תוצאותיה הכספיות, אולם הכירה בכך כי עלולה להיות לו השפעה אגרסיבית על רווחיותה ב–2022.

שטראוס היא המותג המוביל בשוק טבלאות השוקולד, עם נתח שוק של מעל ל 50%. זיהום סלמונלה במותגים מפורסמים ופופולריים כמו אלה של שטראוס, עלול להסב נזק כבד וארוך טווח למוניטין של החברה שמוצריה נמצאים כמעט בכל בית בישראל, שיימשך גם מעבר ל–2022.

מכירותיה של קטגוריית הממתקים והמאפה של שטראוס, שמוצרי השוקולד שלה נכללים בתוכה, הסתכמו ב- 848 מיליון שקל בשנת 2021.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

יוניקורן ישראלי חדש

HUB Security מתמזגת עם חברת ספאק, לפי שווי של 1.28 מיליארד דולר

HUB Security (האב סקיוריטי) חברת סייבר ישראלית המציעה פתרונות אבטחת סייבר לתחומי ה-AI, דאטה, פינטק ותשתיות – חתמה ביום ג' השבוע, על הסכם מיזוג עם חברת ספאק, המבטיח קופה משותפת בסך 172 מיליון דולר שכעת זמינים לשימושה של החברה הממוזגת. בנוסף, HUB מדווחת על התחייבויות בלתי-חוזרות ראשונות ממשקיעים מוסדיים ישראלים ואמריקאים להשקעה בהיקף- 50 מיליון דולר במיזוג הצפוי.

על פי הודעת החברה, נחתם הסכם מחייב, בינה לבין Mount Rainier Acquisition Corp, הנסחרת בנאסד"ק. Mount Rainier היא חברת ספאק שבקופתה סך של כ-172 מיליון דולר אשר מיועדים לשימוש על ידי החברה הממוזגת.

עסקת המיזוג החדשה והמבטיחה, מובלת על ידי שני בנקי ההשקעות. אחד מהם – A-Labs, ליווה את HUB בשנה האחרונה והיה האחראי לאסטרטגיית הצמיחה שלה. תהליך אשר הוביל אותה מחברה בת 16 עובדים, אשר הוקמה ב-2017 על ידי יוצאי יחידות 8200 ו-81, לחברה המעסיקה 600 עובדים ועובדות, עם יותר מ-1,500 לקוחות ב-30 מדינות ושורת מיזוגים ורכישות שהפכו אותה לחד-קרן.

HUB Security מתמחה בהגנה על מידע מסחרי רגיש של חברות, והיא פיתחה פתרון מחשוב מוצפן מתקדם עבור חברות וארגונים, שמטרתו מניעת חדירה עוינת והגנה על המידע המסחרי הרגיש של החברות. פתרונות אבטחת הסייבר של החברה, לתחומי ה-AI, דאטה, פינטק ותשתיות, מתבצעים באמצעות פלטפורמת סייבר המתוכננת ומיוצרת על ידי החברה בישראל ונותנת לארגונים הגנה ברמה צבאית.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

לקראת דוחות מיקרוסופט: אקטיוויז'ן מפרסמת תוצאות מאכזבות

יום לפני פרסום דוחות מיקרוסופט שהתפרסמו ביום שלישי השבוע, ענקית הגיימינג activision blizzard, שעל רכישתה הודיעה השנה מיקרוסופט, פרסמה את תוצאותיה הכספיות. על פי הדו"ח, החברה איבדה יותר מ- 50 מיליון משתמשים בשנה החולפת, ורשמה ירידה של יותר מ- 20% בהכנסות ושל יותר מ-30% ברווחים.

אקטיוויז'ן, שעל רכישתה תמורת 69 מיליארד דולר הודיעה מיקרוסופט בינואר (בעסקה הגדולה בתולדותיה), דיווחה ביום שני על רווח של 395 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022, נפילה של 36% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה אקטיוויז'ן רווח של 64 סנט למניה, ירידה לעומת רווח של 98 סנט למניה ברבעון הראשון של 2021, ונמוך מתחזיות האנליסטים לרווח של 71 סנט למניה.

כמו כן, חברת הגיימינג, דיווחה כי מספר המשתמשים הפעילים החודשיים שלה נפל לממוצע של 372 מיליון ב- 12 החודשים שהסתיימו בחודש מרץ, לעומת 435 מיליון בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

מספר המשתמשים החודשיים הפעילים של אקטיוויז'ן צלל ל- 100 מיליון לעומת 150 מיליון בתקופה המקבילה ב- 2021. מספר המשתמשים הפעילים החודשיים של חטיבת בליזארד התכווץ באותו זמן, מ- 27 מיליון ל- 22 מיליון, ומספר המשתמשים בחטיבת המובייל קינג – יצרנית המשחק "קנדי קראש", ירד מ- 258 מיליון, ל- 250 מיליון.

כעת, המשקיעים מחכים למידע חדש בעניין הרכישה, שעדיין לא אושרה ברשות ני"ע האמריקאית (SEC). במשך השבוע, מניית חברת הגיימינג נסחרת במחיר נמוך ממחיר הרכישה, מה שמבטא את חששות המשקיעים שמא העסקה לא תזכה לאישור הרגולטורים.

 

והפעם על גבי רדאר המניות שלנו – 2 חברות ישראליות שכדאי לעקוב אחרי המניות שלהן השנה:

נטו מלינדה סחר בע"מ – NETO MALINDA
נטו מלינדה היא חברה ישראלית ותיקה אשר עוסקת בייצור, יבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון כשרים, בשלושה תחומי פעילות מרכזיים –

מפעלי קבוצת נטו אחזקות: ייצור, עיבוד, מכירה, שיווק והפצה בישראל של בשר, שימורי טונה, דגים (לרבות דגי סלמון), מוצרי בצק קפואים, פיצות וגבינות מותכות וכן מוצרי קצפת.

יבוא: מכירה של מוצרי מזון שיובאו ישירות על ידי החברה, או על ידי חברות בשליטתה, הכוללים מוצרי בשר, דגים, גבינות איכות, חמאות וגבינות קשות למחצה, שימורי דגים, שימורי פירות וירקות , מוצרי קצפת וארוחות מוכנות.

השוק המקומי: מכירה, שיווק והפצה של מוצרים אותם החברה רוכשת בשוק המקומי, הכוללים בין היתר עוף ובשר (לרבות בכשרויות מהודרות), דגים טריים, מוצרי בצק קפואים, מעדני דגים (בעיקר דגים מעושנים וסלטי דגים), תבלינים וממרחים וכן עוגות.

נטו מציגה בשנים האחרונות צמיחה משמעותית מעל לקצב השוק בשנים האחרונות — בין השאר הודות להסכמי שיווק חדשים; לצד התרחבות ניכרת בפעילות היבוא, הכוללת יבוא בשר טרי הפטור ממכס.

היכולת המוכחת של נטו לתרגם את שיעורי הצמיחה הנאים לשיפור ברווחיות התפעולית, מייצגת חוזקה משמעותית — שלהערכת אנליסטים, תמשיך לתמוך בתוצאות גם במבט קדימה. הסיבה לכך היא שמירה הדוקה על מבנה העלויות, בעיקר הודות למטה פעילות רזה ורכיב הוצאות שקבוע בחלקו.

יתרון נוסף של החברה טמון בגיוון תחומי הפעילות, הכולל פעילות ייצור ענפה, פעילות יבוא רווחית בהיקפים משמעותיים וכן שיווק והפצה של מוצרי מזון בשוק המקומי. הגיוון מקנה לה יכולת להתאים עצמה לשינויים בשוק, כמו תקנות רגולטוריות או שינויים בטעמי הצרכנים. גם בהיבט הלקוחות בולט הגיוון בערוצי הפעילות וכולל מכירות הן לרשתות הגדולות, הן לשוק המוסדי והן לפרטי.

בשורה התחתונה, ישנו אפסייד נאה של כ–25% על מחיר השוק של מניית נטו מלינדה. מדובר באלטרנטיבת השקעה מעניינת, בעיקר לאור ענף הפעילות הדפנסיבי שבו פועלת החברה.

 

נאייקס – Nayax
נאייקס הינה חברת פינטק מובילה בתחום נקודות הקצה לתשלומים, בעיקר למכונות אוטומטיות ושרות עצמי.
שוק נקודות המכירה הלא מאוישות צומח בקצב מהיר, ובמקביל המכונות צריכות לתמוך ביותר אמצעי תשלום: ממטבעות ושטרות, לכרטיסי אשראי, כרטיסים בלי מגע, אפל פיי, פייפל ועוד בעתיד.

נאייקס מספקת לבעלי המכונות פתרון כולל, המאפשר להם להתרכז בתפעול המכונה ולקנות ממנה את שירותי התשלום ושירותי תמיכה נוספים. בנוסף, החברה מייצרת הכנסות ממכירת נקודות קצה, מתשלום דמי שירות חודשיים וגם מעמלה על מכירת הפריטים במכונות. הכנסותיה נהנות משלושה מנועי צמיחה עיקריים:

העלייה במספר המכונות האוטומטיות בעולם (גם לקוחות חדשים וגם בקרב קיימים); השימוש הגובר בתשלומים דיגיטליים על חשבון מזומן; ומנוע שלישי טמון בצמיחה במספר סוגי השימוש (Use Cases) בפתרונות החברה – ממכונות שתייה וחטיפים, למכונות אוטומטיות לממכר מוצרי מכולת ברבי־קומות, השכרת מגבות בחופי ים, מכונות כביסה ציבוריות ועוד.

החברה מספקת ללקוחותיה גם פתרונות סליקה נוספים, המאפשרים לבתי עסק עם נקודות מכירה מאוישות וגם לא מאוישות לקבל פתרון כולל. למשל, תחנת דלק שבה יש גם תחנת תדלוק, גם מכונות שתייה וחטיפים, חנות נוחות ושטיפת רכב.

בשורה התחתונה: נאייקס פרושה גלובלית, בשנים האחרונות מכירותיה צמחו בכ– 30% בשנה, ובאחרונה הצמיחה האיצה ליותר מ–50%, כשהיא מייצרת EBITDA חיובי.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *