דף הבית השקעות כסף חכם שר ה(מ)טבעות – חלק ג'

שר ה(מ)טבעות – חלק ג'

בתקופה האחרונה אנו עדים להתחממותה של מלחמת המטבעות בין המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם. ? מערכת DBroker מגישה לכם את החלק השלישי והאחרון בפרויקט מיוחד, שיסגור לכם את כל הפינות ויהפוך אתכם לפרשנים מומחים בנושא המסחר במטבעות.

מסחר במטבעות - כל מה שאתם צריכים לדעת
0

בתקופה האחרונה אנו עדים להתחממותה של מלחמת המטבעות בין המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם. ? מערכת DBroker מגישה לכם את החלק השלישי והאחרון בפרויקט מיוחד, שיסגור לכם את כל הפינות ויהפוך אתכם לפרשנים מומחים בנושא המסחר במטבעות.

(פספסת את הפרקים הקודמים? לחץ כאן לחזור אחורה)

חלק ג' – בחזרה אל העתיד

אז מה השורה התחתונה? מה יכולה להיות התוצאה הסופית של המלחמה הזאת?

בגלל שכמו בכל מלחמה, כולם סובלים, ואף אחד לא באמת מנצח, בסופו של דבר גם האויבים המרים ביותר, מניחים את נשקם ואפילו משלבים כוחות אל עבר עתיד טוב יותר.

העניין עם מטבעות הוא, שכמו שהבנו, הם דבר יחסי, אבל אפשר להצמיד אותם למשהו אחרף כמו מטבע אחר. בדיוק כמו שסין עשתה, ואפשר אפילו להצמיד אותו לסחורה כמו זהב.

אם לדוגמא היינו אומרים ש-X מטבעות שוות לאונקיה אחת של זהב, זה היה מייצב את ערך המטבע, בגלל שזהב הוא משהו שערכו לא כל כך משתנה רוב הזמן, אם בכלל (אין יותר מדי שינוי בביקוש והיצע).

אגב, הצמדה כזאת של מטבע לזהב, החלה באופן פורמאלי אי שם ב- 1821 ע"י בריטניה, ואח"כ הצטרפו אליה קנדה,ארה"ב,גרמניה,אוסטרליה וניו-זילנד. כל מדינה אמנם החזיקה במטבע משלה, אבל כולן הצמידו אותו למחיר הזהב, ככה שמלחמת מטבעות בתקופה זו הייתה חסרת משמעות. ההצמדה לזהב החלה להגיע לסיומה במהלך מלחמת העולם הראשונה.

העניין לגבי זהב, לדעתי, הוא שאי אפשר באמת להשתמש בו, כלומר אי אפשר ללכת למכולת ולקנות משהו בזהב…הפתרון הזה לא כל כך פרקטי.

אז מה כן הפתרון? לדעתי, וזו רק דעתי האישית, מטבעות דיגיטליים יכנסו לתמונה – לדוגמא ביטקוין.

אני חושב שאם המצב הנוכחי ימשך כלומר, מלחמת המטבעות תתגבר, זה ידחוף את המטבעות הדיגיטליים-עולמיים יותר ויותר לזירה המרכזית.

זוהי רק דעתי האישית, אבל גם אם אתם מסכימים עם הדעה הזאת, זה לא בהכרח אומר שצריך לרוץ עכשיו ולקנות ביטקוין או כל מטבע דיגיטלי אחר, זה לא מה שאני אומר.

אני גם אדגיש  שקיימים עוד כמה סוגים של מטבעות דיגיטליים כאלו, ביטקוין הוא פשוט המפורסם שבהם, ואם תחליטו לרכוש מטבע דיגיטלי כדאי ללמוד את הנושא יותר לעומק ולהכיר את סוגי המטבעות השונים. אני כן חושב שאם מלחמת המטבעות תימשך בצורה הזאת, המטבעות הדיגיטליים יתפסו חלק יותר נכבד מחיינו

הייתי רוצה לראות איך המערכות המסורתיות, כדוגמת הבנקים והרגולציה, מתחילות להתמודד עם הפתרון הזה ואיך מעכלים את זה…  ואני לא רואה את זה קורה בעשר-חמש עשרה השנים הקרובות. יהיה מאוד מעניין לראות את זה, כרגע המערכות הפיננסיות לא מצליחות לעכל את הרעיון הזה.

סיכום – שני צדדים למטבע

מטבע הוא דבר יחסי, כוחו של מטבע תמיד נמדד ביחס לכוחו של מטבע אחר.

פיחות, משמעו הפחתת כוחו של מטבע, כמו שגרמניה עשתה, ביתר שאת, אחרי מלחמת העולם הראשונה, על מנת לשלם את חובותיה למדינות המנצחות, וכמו שסין ביצעה לאורך השנים האחרונות (ברמה פחותה בהרבה מגרמניה כמובן)

כללי האצבע:

– כדי להדגיש את הפערים בין מטבעות כדאי לחשוב תמיד במונחים של יצוא

– מטבע חלש מסייע לכלכלה המקומית ומקשה על כלכלות אחרות.

– מטבע חזק מקשה על הכלכלה המקומית ומסייע לכלכלות אחרות.

מן המשוואות שלמעלה צומחת מלחמה בין מטבעות.

במלחמה כמו במלחמה אף אחד לא באמת מרוויח ובסופו של דבר "כל הקהל עומד על הרגליים, אף אחד לא רואה טוב יותר מאשר כשכולם ישבו אבל עכשיו הרגליים של כולם כואבות"

לבסוף ,דעתי האישית היא שהשלב הבא יהיה שילוב נרחב יותר של מטבעות דיגיטליים כדוגמת הביטקוין.

לחזרה לפרק ב'

לחזרה לפרק א'

 

 

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך

    השאר תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *